globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawa 634 po GO
Zdar chuligáni,
mám u třindy celej motor po GO. Nadlábnu to a poslyšte, co se z motoru vozejvá. Mně to přijde, jako by kroužek drhnul vo válec (jo jasně, ale fakt moc), takový pískání jako když se šoupe kov vo kov, ale nechci vovlivňovat. Směs mám bohatou jako jelito, volej sem nacpal mogul TSF (tak 1:30), kekel leze z kolen takovej, že je jasný, že nedostatkem maziva to nebude (Karb nastavenej: jehla na 3 zářezu, hlavní 115, volnoběžná 55, vzdušník půl votáčky z plně utaženo).
Může to bejt hustě těsnej výbrus? Co s tim? Se bojim, že to zadřu... třeba je to ale normální, nevim, mám třindu a navíc eště po GO na 2T prvně.


Jawa 634 po GO

2.8.2021 v 22:30 | Nahoru | #1
U toho verglu přece není problém shodit hlavy a válce a provést šetření. To musí být i rychlejší, než natáčet videa, dávat je na web a sepisovat k tomu hádanky.
Tipnul bych si na pojistku pístního čepu, které se prozatím nechce z válce ven, protože se to bojíš oroštovat.

Naposledy editováno 02.08.2021 22:33:07

Jawa 634 po GO

2.8.2021 v 22:44 | Nahoru | #2
Jakože vyběhla a dělá tam nepokoje...? Shodit to chtít bude Jináč videlo je 8 vteřin, mi moc fušku nedalo.

Jawa 634 po GO

3.8.2021 v 07:26 | Nahoru | #3
to vypadá, že budeš dělat další GO...

Jawa 634 po GO

3.8.2021 v 08:32 | Nahoru | #4
Z takového videa bohužel cokoliv,..ale shodit hlavy a válce a máš zjištěno.

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 634 po GO

3.8.2021 v 09:01 | Nahoru | #5
Dělal js si to sám , odhranil jsi kalálky ? otestoval jsi pís ve válci jak sedí , otestoval jsi kroužky jak sedi ve válci ? Bylo všchno očistěný ? otáčela se klika volně v motoru než si tam dával válce ? Lisoval jsi čep do písti přípravkem nebo " kladívkem ? no je toho hodně co ti ten motor mohlo dostat do tohoto stádia. Každopádně rozdělat ,jednotlivý díly okontrolovat , dokončit mechanický opracování oměřit , případně není špatný dát píst a válec do trouby , zahřát na 150- 200C a při této teplotě oměřit . při 150C by tam měla být vule a to dost často není. Pak to nikdy nezajedeš abudeš to furt zadírat ...

Jawa 634 po GO

3.8.2021 v 09:59 | Nahoru | #6
Ne, spodek mi dělali profíci, vršek brusírna, která dodala potřebný hrnky a čepy rovnou na vybroušenej průměr. Čep sem lisoval samopřípravkem, žádný kladivo, písty ve válci jako bylo znát, že kladou trošku odpor, ale nijak mocně, hrany kanálků sem srazil.. No, dostanu se k tomu až ve čtvrtek, snad to nebude žádnej megaprůser, dyk je to celý nový :))

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 634 po GO

3.8.2021 v 10:02 | Nahoru | #7

Dzawar píše: případně není špatný dát píst a válec do trouby , zahřát na 150- 200C a při této teplotě oměřit . při 150C by tam měla být vule a to dost často není. Pak to nikdy nezajedeš abudeš to furt zadírat ...



Čim to jako oměříš? Spárovejma měrkama? A kdyby nebyla, je to chyba brusírny?

Jawa 634 po GO

3.8.2021 v 11:27 | Nahoru | #8
A když neuspěješ ve válcích (kam je mj. docela dobře vidět i po odpojení výfukovejch kolen výfukovým kanálem), tak zkus také pohledat na primáru. Podobné pazvuky může vydávat blbě sesazený startování nebo něco na primáru obecně... nebo mam jen blbej reprák ke kompu

E: Máš na pístních čepech jehly samostatně nebo v kleci? Pokud samostatně a dával si pístní čepy "samo-robo" přípravkem bez vodícího čepu, tak mohla jedna jehla vycestovat, propadnout dolů do klikový komory a pak se umí dostat i nahoru nad píst. Osobně jsem viděl dost hlav a pístů omlácených od takto volně poletující jehly.
Už jsem to dlouho nedělal, ale když dělám tyto montáže/demontáže, tak si pod píst do klikové komory nacpu hadr a dám si tam hromadu magnetů... takže když jehla vypadne (což může skoro kdykoli), tak se chytí do hadru či rovnou na magnet.

Naposledy editováno 03.08.2021 11:32:13

Jawa 634 po GO

Skvělá odpověď, děkuji! 3.8.2021 v 11:40 | Nahoru | #9
Fouká ti hlava

Jawa 634 po GO

3.8.2021 v 11:45 | Nahoru | #10
takhle bych řekl,ze je něco nad pístem a mlátí se to mezi pístem a hlavou. (mě podobné cinkal kousek příštího kroužku) ale zvuk videa dost zkresluje. demontáž hlav napoví....

Jawa 634 po GO

3.8.2021 v 17:31 | Nahoru | #11
Nemáš opačně písty-zámkama přes kanál?

Jawa 634 po GO

3.8.2021 v 21:56 | Nahoru | #12
Tento zvuk mi dělal ten mezikus mezi karterama...

Jawa 634 po GO

4.8.2021 v 15:38 | Nahoru | #13
ja hlasuju pro segrovky pístního čepu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 634 po GO

Skvělá odpověď, děkuji! 4.8.2021 v 17:03 | Nahoru | #14
SmokinCBR>

Dzawar píše: případně není špatný dát píst a válec do trouby , zahřát na 150- 200C a při této teplotě oměřit . při 150C by tam měla být vule a to dost často není. Pak to nikdy nezajedeš abudeš to furt zadírat ...

Čim to jako oměříš? Spárovejma měrkama? A kdyby nebyla, je to chyba brusírny?


Tohle ti moc neřekne, za provozu v motoru nemá nikdy píst s válcem stejnou teplotu.Předepsaná vůle se měří při 20°C mikrometrem a dutinoměrem.

(reakce na) Jawa 634 po GO

Skvělá odpověď, děkuji! 5.8.2021 v 09:04 | Nahoru | #15
SmokinCBR> nejlepší je mikrometr ale ja to měři šuplerou s hodinkama , abych viděl ovalitu pístu / má tam být / píst nemá být nahoře čistý kruh . No a když má píst i válec při 95C upně stejný rozměr nebo už je píst větší , tak hádej co se stane .Po dvou GO motoru v pruběhu 8let mě to už pretalo bavit , motor sem nezajel ani za 15 000km , tak jsem začal měřit a nestačil jsem se divit . Jedině osobně odvéd díly k padalíkovy a domluvit se jak to chceš . A nechat si udělat výbrus s jeho pístama , on pak ví jak to má snima vybrousit , má ověřený kroužky k tomu pístu a t d . Špičkově mě udělali motor jedině ve slavkově před 22roky v mualu . Ale mual asi není a ten člověk už to taky nedělá ...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 634 po GO

5.8.2021 v 09:10 | Nahoru | #16
Foustka> Předepsaná vůle ale od koho ... každý píst se roztahuje jinak / podle výrobce a slitiny / dávno nelze používat to co psala jawa .Ale pokud si měřil někdy teplotu motoru tak těch 150C není zase tak velká teplota a veř ,že se ty teploty potkají občas . Minimálně to je velice dobré vodítko . Nejlepší je si to osobně odvézt k padalíkovy a domlivit se .. Nedoporučuju si tam dát " svůj píst " . On ví jak na svý písty udělat výbrus .

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 634 po GO

5.8.2021 v 09:59 | Nahoru | #17
50 km zájezd. Kde se to případně přidře, tam se to přepiluje a pak už není důvod. Nedělejte z jawy laboratorní přístroj citlivý na zněnu venkovní teploty :) Nevim, jak by si s tím poradili pastevci koz na Kavkaze, kdyby měli používat mikrometr...

(reakce na) Jawa 634 po GO

5.8.2021 v 10:51 | Nahoru | #18
Dzawar> To už na tenhle nejrozšířenější ,,plevel'' nedělá Almet písty? To se mě moc nezdá, když se jedná o rodinné stříbro... U teploty nejde o to že je vysoká, jde o to že píst se ohřeje rychleji než válec, nehledě na to že je v každém místě jiná a na to je píst(kvalitní) konstruovaný a tvarovaný.
P.s. Mual je už dávno v Bohunicích ale má zkušenost je tam nic moc.

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 634 po GO

5.8.2021 v 12:49 | Nahoru | #19
Tak nakonec to fakt fičelo pod hlavou. Kapku sem to porovnal a zvuky žádný. Písty běhaj jak maj, dokonce je na tech hrnkách šipka a napsany L a P :)
Díky za rady

(reakce na) Jawa 634 po GO

5.8.2021 v 12:51 | Nahoru | #20

laďa-prášil píše: laboratorní přístroj



To fakt neni... i dyž teda po těch letech provozu a s takovou kvalitou zpracování už se na leckerej kus vědecky musí :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 634 po GO

5.8.2021 v 17:03 | Nahoru | #21

SmokinCBR píše: Tak nakonec to fakt fičelo pod hlavou. Kapku sem to porovnal a zvuky žádný. Písty běhaj jak maj, dokonce je na tech hrnkách šipka a napsany L a P :)
Díky za rady

očekávám láhev

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 634 po GO

6.8.2021 v 06:01 | Nahoru | #22
Tyjo tak to ti spad maňas ze srdce Tak ať to hulí

(reakce na) Jawa 634 po GO

15.8.2021 v 21:46 | Nahoru | #23
kuba350> No, tak nejsi tak daleko

(reakce na) Jawa 634 po GO

15.8.2021 v 21:47 | Nahoru | #24
SuperSic58> He, to jo :) Díky..

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 634 po GO

4.9.2021 v 16:12 | Nahoru | #25
Notak to teď pro sichr nejede. Ale chvíli to bručelo, asi tak 15km sem ujel. Svíce černý, ale ani po výměně se tomu 2x nechtělo. Pak sem dal hlavní trysku 110, chytla hnedka.
Pak sem to zdech, že vomrknu co to udělalo se svícema a už sem to zas nenatočil.
Jináč jiskří (mám vape, aretační kolík nemám a můžu štelovat přesnějc), svíce mokrý, předstih podle manuálu, ačkoliv nemám úchylkoměr, ale šuplera musí při shozený makovici stačit. Kohoutem to neni, měl sem benál v petce hadičkou přímo do karbu. Karb novej (čína) a jelo to s tim. Pro sichr sem ho pročistil. Písty na správnejch stranách a šipky čumí qejfuku. Baterka asi gut, světla svítí.
Já si myslim, že je napiču předstih, i dyž je to jak píše výrobce. Jak to můžu přesně voměřit?
Jo a dyž sem na tom jel, tak to zas tak moc nejelo, ale nevim, jawu mám prvně, tak sem to přičítal prostě vlastnostem stroje :)
Nemáte někdo nějaký tipy eště, proč to neblafe? Evidentně je to nák napiču.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 634 po GO

4.9.2021 v 21:42 | Nahoru | #26
SmokinCBR> Stroboskopem.

(reakce na) Jawa 634 po GO

5.9.2021 v 09:22 | Nahoru | #27
Kohlstein> No tak to mám, ale jak poznám, kde je píst? Dyk na rotoru VAPE nejni značení, navíc rotor drží bez aretačního kolíku, aby se to dalo nastavit přesně..

Jawa 634 po GO

5.9.2021 v 09:52 | Nahoru | #28
Nastavíš písty do polohy požadovaného předstihu, na rotoru a karteru uděláš značku, natočíš a čumíš zda to pálí v požadovaném místě, případně upravíš.

Jawa 634 po GO

5.9.2021 v 13:37 | Nahoru | #29
Ajo no to by šlo Že mi to nenapadlo hnedka.. to sem asi mentál...

Jawa 634 po GO

6.9.2021 v 23:18 | Nahoru | #30
Kdyby náhodou někoho zajímalo, jak to řešim dál: http://www.jawamani...spx?questionid=68793
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Sidecar Velorex [1, 2] Jawa 350/634, Velorex 562, Velorex 563, Velorex 565,... Krautkopf 46 21.3.2024 v 13:26 TomasNBK
Jawa 350/634-7 a karburátor Z 640 Jawa 350/634 panelák 8 14.3.2024 v 19:26 Pabol
pretočenie valcov na jawa 350 /632 ... Jawa 350/634, Jawa 350/632 sadimil 12 24.10.2023 v 11:03 kokoška.
Kterým směrem se otáčí náhon tachom... Jawa 350/634 YettiBob 18 7.8.2023 v 10:23 kokoška.
Kryt řetězu Jawa 350/634, ČZ 350/472 honzaza 3 2.8.2023 v 12:08 Zdenalbenal


TOPlist