bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Dodělání držáku sidecaru na rám a přihlášení
Ahoj, tak jsem tu zase pro radu. Dneska mě napadlo, že bych si mohl ke kejvě sehnat sidecar velorex a naroubovat ho na ní. Nojo, jenomže jsem si koupil motorku s rámem, kterej na to není dělanej. Viděl jsem ale na bazoši jednoho kutila, kterej mi k rámu vyrobí výstuhu, do který se potom může vyvrtat díra (pod krkem). Normálně by to snad neměl být problém, ale já mám motorku bez papírů, tak mě napadlo jestli mi to na veteránský testaci uznají, a jak to bude se samotnou sidecarou? Zároveň se chci i zeptat, jestli bych tam mohl mít problém s tím, že mám motor o několik let starší než zbytek motorky? Rám je z roku 60 a ladí se štítkem, ale motor je starší. Ještě otevřený sání, ale už jednopáka. Za každou radu budu strašně rád.

Naposledy editováno 26.09.2021 15:26:19

1 reakcí na tento příspěvek Dodělání držáku sidecaru na rám a přihlášení

30.7.2021 v 23:15 | Nahoru | #1
Zajdi se nejdříve zeptat do místního veteránského klubu, co je a není průchozí...každopádně každý veteranista bude mít ze zbastlene kejvy rozhodně asi radost...

(reakce na) Dodělání držáku sidecaru na rám a přihlášení

31.7.2021 v 06:52 | Nahoru | #2
2stroke> naprosto souhlasím. Taky ta výztuha je hroznej nesmysl, ale to je marný.

Dodělání držáku sidecaru na rám a přihlášení

31.7.2021 v 12:59 | Nahoru | #3
Díky za odpovědi. Já si taky právě myslím že to není nejlepší řešení. Ideální by pro mě bylo sehnat na to rám, kterej má držáky z výroby. A co ten motor? Myslíte že v tom bude taky problém?

1 reakcí na tento příspěvek Dodělání držáku sidecaru na rám a přihlášení

31.7.2021 v 19:34 | Nahoru | #4
Čau, no asi ťa nepoteším, tá motorka bola úbohá pred 45-timi rokmi, keď som začínal jazdiť. bola úbohá aj bez sajdky. V dnešnej dobe sajdka stojí strašné prachy, tá myšlienka je slušne povedané scestná. Čiže blbosť , alebo ako hovoril môj počeštený vnúčik z Bratislavy po hodine v čechách blboust. Tá motorka je aj na fotke hnusná, a keby som toto videl pred 45-timi rokmi aj vtedy by sa mi to hnusilo , a to som fanúšik Jawy. Na sajdu je to slabé. blboust. aj sólo to ledva ide. Ináč s tou sajdou jazdiť nie je žiadna sranda, je to pakáreň a treba to vedieť aj na silnej motorke a toto pôjde ledva 60 km/hod. A zabiješ sa na tom.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dodělání držáku sidecaru na rám a přihlášení

31.7.2021 v 19:56 | Nahoru | #5
krokoš> Že je to šereda vím, proto se jí snažím zrenovovat :D Když dám do kupy zapalování tak snad i tak nějak pojede. Na sidecaru se teda asi vybodnu, ale furt by mě zajímalo jak to je s tím motorem, protože je tak o 6 let starší než rám

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dodělání držáku sidecaru na rám a přihlášení

31.7.2021 v 20:48 | Nahoru | #6
simek7filip> čau, veď je už iná doba. Pripadám si tu teraz ako cestovateľ v čase. Venuješ svoj čas niečomu z čoho nič nebude. Nechaj to tak, alebo predaj nejakému záujemcovi a za utŕžené prachy si kúp motorku. Toto za tvoj čas nestojí. Ak máš prachy sa si ju nechaj na neskoršie a kúp si motorku na jazdenie. Tie motorky boli zastaralé pred 45 rokmi. V dobe mojich začiatkov. Vidím na fotke nový reglér krabičkový tak tomu asi rozumieš, keď si to dokázal namontovať, chválim ťa za to.

(reakce na) Dodělání držáku sidecaru na rám a přihlášení

31.7.2021 v 21:20 | Nahoru | #7
krokoš> Děkuju za pochvalu, studuju elektroniku, tak něco vím :) Já si uvědomuju že by pro mě bylo snažší to prodat, ale mě to baví. Mám rád veterány, a rád věci opravuju. Zároveň bych řekl že tím, že si tu motorku sám udělám, mě pak bude o to víc na ní jezdit, a k tomu se i něco naučím. Neměl bych problém s tím si něco koupit a rovnou jezdit, ale tohle mě prostě baví stejně jako samotný ježdění.

2 reakcí na tento příspěvek Dodělání držáku sidecaru na rám a přihlášení

Skvělá odpověď, děkuji! 1.8.2021 v 07:27 | Nahoru | #8
Tak se nám tady ten slovák pěkně vyblil a neporadil. Máš Jawu, chceš Jawu tak ať si pindá jinde . Pořád se jedná o jednoduchý motor 353 a vizuálně se dá přizpůsobit a na v.č. zase tak nezáleží. Otevřený a uzavřený sání je hlavně o patřičné plechařině. Sám mám Čz 250/475 Sport na které je vyměněný motor a taky za starší provedení a vše je přiznáno i v testačním protokolu ke stroji a jinak vše ostatní naprosto přesně souhlasí s příslušným rokem výroby. Syn když byl ve tvém věku tak si jako student taky zrenovoval 354 z úplnýho šrotu až na VRZ, stálo ho to spoustu peněz a nervů, ale dal to a výsledek mu v klubu pochválili. Konzultuj to s místním VCC.
Na nějaký vaření výztuhy na sajdu zapomeň, je to nesmysl.

Naposledy editováno 01.08.2021 07:58:56

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dodělání držáku sidecaru na rám a přihlášení

1.8.2021 v 08:09 | Nahoru | #9
cmiral> To jsem chtěl slyšet Právě kvůli motoru tam budu dávat plechy na otevřený sání, takže toho jsem se hlavně bál, a taky toho výrobního čísla. Každopádně se tam poptám jak to je a na sidecaru se teda prozatím vybodnu. Díky moc

Naposledy editováno 01.08.2021 08:11:55

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dodělání držáku sidecaru na rám a přihlášení

1.8.2021 v 08:35 | Nahoru | #10
simek7filip> proč kvůli motoru? Ty máš rám se štítkem asi na uzavřené tak se toho musíš kua držet a nevyrábět zase vlastního kočkopsa. Vidím, že se v tom plácáš, na stránkách jawarmaniaka si ujasni kam co patří podle příslušného r. v.. A na 1960 je to jenom uzavřené sání, doutníky a spínačka v masce tedy nikoliv volná tvorba dle tvých představ.

Naposledy editováno 01.08.2021 08:38:18

(reakce na) Dodělání držáku sidecaru na rám a přihlášení

1.8.2021 v 08:43 | Nahoru | #11
cmiral> To si právě uvědomuju, že tam má bejt uzavřený sání. Proto se tu ptám, jestli to bude problém, protože mezi těma motorama byly v čase taky rozdíly podle toho jakej tam byl filtr a plechy. Zjištoval jsem si toho už hodně.

Dodělání držáku sidecaru na rám a přihlášení

1.8.2021 v 08:55 | Nahoru | #12
Děláš vědu kde není, co má motor s plechama? Na motoru jestli je uzavřený nebo otevřený je cca jen rozdíl ve filtru a příslušným otryskováním karburace, tak sem plechy netahej. U celkové podoby stroje musíš vycházet z roku výroby 1960 !!!
250/353 1960 máme celkem náhodou v patinové podobě tak vím zcela přesně jak má asi vypadat.

Naposledy editováno 01.08.2021 08:59:00

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dodělání držáku sidecaru na rám a přihlášení

1.8.2021 v 08:58 | Nahoru | #13
cmiral> čau, áááále, s tým blitím si to trošku prehnal. Otázka bola o sajde Napísal som mu že sajda je blbosť a aj celé to s tou motorkou je scestné. Teda podľa mňa. Moje riešenie je ako som aj napísal, mať motorku na jazdenie a ďalšiu na hranie sa. Sám som si dokúpil ako štvrtú motorku Jawu 350-638 a som si ju poskladal a opravil. Jazdil som s ňou akurát na STK , ale mal som Jawu ktorú som stále chcel, teda dávno. No, aj tá 638 bola delo oproti tej 250-tke. Teraz už mám len dve ( motorky, nie Jawy, musel som si rypnúť hahaha) , lebo nemám na nich miesto. No, samozrejme , nech si každý robí čo chce a jazdí na čom chce, joj a stále , keď počujem zvuk dvojtaktu tak sa pozerám odkiaľ to ide, najradšej mám samozrejme zvuk 350-tky. Moje terajšie motorky hučia, jedna ako vysávač Zelmer a druhá ako rozpadávajúca sa kosačka s akrapom. Žiadna výfuková kultúra.

(reakce na) Dodělání držáku sidecaru na rám a přihlášení

1.8.2021 v 09:04 | Nahoru | #14
krokoš> nepřehnal, dotknul ses jawy a mého národního cítění a to je hlavně u vás přece na prvním místě. Jinak ano, zvuk 350 je něco krásnýho.

Naposledy editováno 01.08.2021 09:48:37

Dodělání držáku sidecaru na rám a přihlášení

1.8.2021 v 09:18 | Nahoru | #15
Takže zjišťuju, že s tou mojí jawou je to fakt na scestí. Teď zkoumám štítek a vypadá že už byl přeraženej. Jak číslo rámu, tak i motoru. Nevíte někdo o nějakým způsobu jak se dá zjistit rok výroby podle čísla rámu?

1 reakcí na tento příspěvek Dodělání držáku sidecaru na rám a přihlášení

1.8.2021 v 09:43 | Nahoru | #16
V podstatě nijak věrohodně, takový znalec nejsem . Kup si třeba na burze druhý rám se štítkem a podle toho postavit stroj. Před renovací na VRZ velmi doporučuji na registru ověřit jeho nezávadnost, viz. podmínky testace atd. Štítek můžeš mít i novoražbu to ničemu nevadí.
Syn byl včera poprvé na burze v Chotusicích, ještě se po cestě zdržel, ale co psal s nákupem dílů je velmi, velmi spokojený .

Naposledy editováno 01.08.2021 09:46:43

(reakce na) Dodělání držáku sidecaru na rám a přihlášení

1.8.2021 v 10:12 | Nahoru | #17
cmiral> Tenhle rám mám ověřenej, takže by s ním problém být neměl, ale to s tím rokem výroby je dost sporný... Zkusim se ještě porozhlídnout po internetu co se dá sehnat. Při nejhorším bych jí mohl prodat a koupit něco s papírama

1 reakcí na tento příspěvek Dodělání držáku sidecaru na rám a přihlášení

1.8.2021 v 10:42 | Nahoru | #18
Máš běžný slepenec, to tak bývá. Na netu je nafocena nějaká sbírka štítků tak leda to nějak vydedukovat. Když máš rám ověřený tak r. v. by ti neřekli? Není to osobní údaj, zkusil bych slušně požádat na registru u důvodů registrace na HV, ale jejich povinnost to není.
Ano koupit s papírama, ale to tě vyjde skoro jak ta renovace, nebo spolehnout na dobrou koupi, ale ne na internetu . Ta naše původní patinovka včetně pěkných chromů byla za 30 před 5 lety, ale to už dávno za tu samou na netu chtěli 2x tolik . I renovace tuctové kývačky dle výchozího stavu už reálně vyjde na 50-90.
Tak ať se ti chlapče daří.

(reakce na) Dodělání držáku sidecaru na rám a přihlášení

1.8.2021 v 10:49 | Nahoru | #19
cmiral> Ještě nad tím budu přemýšlet. Každopádně děkuju za všechny rady
Téma je zamknuto
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawablázni [1 ... 3865, 3866] Jawa 250/559, Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kýv... Kafi 115967 Včera v 22:19 PetrL3
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 353 Jawa 250/353 Kývačka pornopoet 3 9.3.2024 v 08:28 cmiral
Jawa 250 problém s kolesom Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/353 Kývačka Lithwick 12 25.2.2024 v 12:11 udinar
Konec velkých techničáku [1, 2] Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 175... Jirk_K 57 23.2.2024 v 22:37 CBRlitrRR


TOPlist