globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: ignitech
Nechci plevelit jiná vlákna, tak zakládám samostatné, určené pro uživatele těchto jednotek a jejich programování.
Jednotka je to zajímavá, potřebná a chytrá, ale její největší slabina je nekomunikace výrobce-v mém případě.
Od koupě jsem psal několik emailů, ale odpovědi jsem se nedočkal.
Proto bych rád konzultoval v tomto vláknu zkušenosti s ostatními uživateli.
Moje postřehy:
- jednotka je nového typu, která má kromě D-sub konektoru s redukcí na USB vyvedeno samostatným kabelem z jednotky USB-které se dá připojit přímo do PC a programovat i bez jiného napájení, v návodu toto není popsáno.
- programování předstihových křivek je výborné v celém rozsahu otáček i zatížení.
- základní nastavení je též v pohodě.
- našel jsem již i programování oilmasteru, jen ještě nechápu nastavení množství (PWM v % a kmitočtu chápu, speciál pulse a sekundy ne!
- přívěra výfuku reaguje na povely z PC na otevření a zavření, ale nehýbe se podle nastavené křivky - něco mám špatně.
- ovládání elmag. ventilu volnoběhu karburátoru sice je připojeno k jednotce, ale nedá se využít pro regulaci bohatosti směsi protože není připojen snímač teploty motoru ani nasávaného vzduchu-není jak- nepřišel jsem na to.
- kontrolka přehřátí motoru je sice připojena k jednotce, ale není ji jak ovládat - stále svítí. Byl přislíben nový soft, ale do dnes žádná komunikace.

Díky za případné rady
Předchozí
1 2 3
Následující

ignitech

28.7.2021 v 10:21 | Nahoru | #1
Zajimavy me vzdycky z ignitechu reagoval ten typek rychle a ochotne. Treba jsou dovoleny tak neni u PC.

ignitech

28.7.2021 v 12:31 | Nahoru | #2
Během května jsem s nimi několikrát konzultoval použití jejich jednotky v této motorce. Po zakoupení na začátku června jsem se již mnohokrát snažil s nimi spojit po emailu, na začátku mě psal Jiří Krejzl, jestli mu zvednu skryté číslo (odsouhlasil jsem), a od té doby se mně neozval. Ani po emailu.

1 reakcí na tento příspěvek ignitech

29.7.2021 v 22:23 | Nahoru | #3
Značkuju. Furt mně nejde do palice, jak chceš vyřešit frekvenci dávkování oleje tím plunžrovým čerpadlem. Budeš jezdit po letišti na mix a měřit spotřebu benzínu a množství oleje vytlačené někam do nádobky?
Ještě bys mohl napsat, jakou konkrétní jednotku jsi to teda pořídil?

1 reakcí na tento příspěvek ignitech

30.7.2021 v 08:33 | Nahoru | #4
Je to tohle "DCCDIP1 race".
Na italském foru: "s maximálními 4 zdvihy za sekundu s 12 V signály/impulsy 0,16 sekundy (D% max= 64%) , je jmenovitý průtok (6,9±10% mm?/zdvih)".
Největší problém mám s přívěrou, která se nehýbe podle křivky, ale na kliknutí v test obrazovce se otevře i zavře. Jinak nereaguje.
Jen vidím, že když zadám větší čísla v %, tak to začne kouřit.
Nevím jak už mám oslovit ten Ignitech. Už jsem tam poslal asi 8 emailů a bez odpovědi.

(reakce na) ignitech

30.7.2021 v 09:59 | Nahoru | #5

mito7 píše: Je to tohle "DCCDIP1 race".
Nevím jak už mám oslovit ten Ignitech. Už jsem tam poslal asi 8 emailů a bez odpovědi.



Kdyz jsem s nima resil SVcko, tak jsem dostal varovani, ze konverzace uz dosahla limitu, kdy uz prestavaji reagovat
Nabidl mi, ze mam bud prijet na brzdu, nebo ze jednotku odkoupi zpatky a ze je to od nich konecny krok.

Tak jsi mozna uz za limitem

ignitech

30.7.2021 v 10:15 | Nahoru | #6
Ale já jsem ještě od koupi jednotky žádnou reakci od nich nedostal. Tak by to mohli alespoň napsat, že už pro ně nejsem zákazník, když jsem už nakoupil.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ignitech

30.7.2021 v 10:19 | Nahoru | #7

Beranidlo píše: Značkuju. Furt mně nejde do palice, jak chceš vyřešit frekvenci dávkování oleje tím plunžrovým čerpadlem. Budeš jezdit po letišti na mix a měřit spotřebu benzínu a množství oleje vytlačené někam do nádobky?
Ještě bys mohl napsat, jakou konkrétní jednotku jsi to teda pořídil?


S originální jednotkou to dávkovalo tím samým čerpadlem, tak proč by to nemělo jít? Samozřejmě to nastavení množství bude problém, proto potřebuju vědět jak to ta jednotka ovládá a jak se to nastavuje - to jsem myslel, že poradí Ignitech, psaly, že mají zkušenosti, ale jak se s nima spojit?

(reakce na) ignitech

30.7.2021 v 12:04 | Nahoru | #8
mito7> Tohle bude s tou dávkou oleje souviset, plus to, že měrná spotřeba paliva je kolem 500g/kWh
http://www.schultzengineering.us/aero.htm


Naposledy editováno 30.07.2021 12:04:39

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ignitech

Skvělá odpověď, děkuji! 30.7.2021 v 14:06 | Nahoru | #9

mito7 píše: S originální jednotkou to dávkovalo tím samým čerpadlem, tak proč by to nemělo jít? Samozřejmě to nastavení množství bude problém, proto potřebuju vědět jak to ta jednotka ovládá a jak se to nastavuje - to jsem myslel, že poradí Ignitech, psaly, že mají zkušenosti, ale jak se s nima spojit?


Tak mi kamaráde vychází, že s tou originální olejovou pumpu máš smůlu, protože je konstruovaná pro původních 11kW a 120km/h maximálně, a i tehdy už to mazalo mizerných 1:70, takže dlouhodobě nepoužitelné.
Tohle je ze zákaznického výkresu té pumpičky, pracovní zdvih má trvat 0,16s (proud do solenoidu) a max. frekvence jsou 4Hz.

Hodil jsem do excelu rychlost, vynásobil součinitelem odporu vzduchu 0.8 , čelní plochou 0,6 sqm, hustotou vzduchu 1,2 , vyšel mi odpor vzduchu (drag) a výkon pro jeho překonání. Nějak jsem to skloubil s otáčkama motoru, ale to je stejně jedno, když je ta pumpička na nic. Do rychlosti 80km/h jsem hodinovou spotřebu odhadnul, pak už počítám s 500g/kWh a jenom s odporem vzduchu. Kdyby to mazalo směsí, tak s rostoucí zátěží a otáčkama je potřeba až 1:20. Z hodinové spotřeby benzínu tak vyjde hodinová spotřeba oleje a počet zdvihů pumpy.
Ber to tak, že jakmile překročíš 8000rpm, tak se ti začnou odpočítávat vteřiny do zadření. Už v těch 8000rpm to dostává poloviční dávku oleje, než je žádoucí.

Pokud chceš tu pumpičku opravdu zachovat, tak jenom jako přímaz - do nádrže dávat mix 1:50 a od 6000rpm výš tam tím plunžrem přišťouchávat další olej.

Naposledy editováno 30.07.2021 14:23:11

ignitech

30.7.2021 v 14:58 | Nahoru | #10
Už před rokem to nemazalo, padlo číslo 1:77

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ignitech

30.7.2021 v 15:41 | Nahoru | #11
Beranidlo> Super, díky za takový rozbor. Jenom jak jsi přišel na to, že to má na plno mazat 1:20? To znamená, že ty co jezdí na směs 1:40-50 to můžou zadřít taky?
Na starších provedeních mechanická pumpa dává takhle velký množství oleje. Dceři vychází cca 1 l na 1000 km s mechanickou pumpou. Takže při max. otáčkách a zatížení tam nacpat co to jde a jak moc ubrat při nízkém zatížení? A ještě k tomu dát do nádrže. Nebo dát ty pumpy dvě paralelně.
Jinak při skutečných 130-ti to to točí skoro 10000.
U SP 525 jsem našel tohle: Aerodynamické údaje Hodnota Cx: 0.4 Frontová plocha (m2): 0.4717

Naposledy editováno 30.07.2021 15:50:03

(reakce na) ignitech

Skvělá odpověď, děkuji! 30.7.2021 v 16:18 | Nahoru | #12
mito7> Mazací poměry jsme probírali loni.
Edit - mechanické oilmastery dodávají na plný plyn množství oleje, které tomu 1:20 zhruba odpovídají.

Naposledy editováno 30.07.2021 17:27:11

ignitech

Skvělá odpověď, děkuji! 30.7.2021 v 22:08 | Nahoru | #13
Ignitech jsem nikdy v ruce neměl a v Přelouči jsem byl jenom jednou, a to jsem čekal na zastávce, až přestane pršet, abych mohl jet dál - to pro úvod.
Stáhl jsem si návod a 210212a_Dccdip1_race_v106.exe, a tohle je moje resumé, jakožto laika.
Podle schémátka bys mohl mít na servu 5 drátů - od shora 2x napájení potenciometru, 1x výstup potenciometru, 2 dráty k motoru.

Ignitech to v návodu popisuje takto


Spustíš software s jednotkou na motorce a v záložce Test zkusíš Servo plus a Servo mínus. Přívěra by se měla pohybovat na svoje mechanické dorazy. Dole v softu sleduješ, jaké je napětí na potenciometru serva. Teď si vymyslím, že to bude 1,6V a 3,4V.

Našel jsem údaj, že přívěra má přepínat při 7250rpm. Pak by měl být naprogramované tohle, s čištěním přívěry někde mezi 2100 a 3500rpm, aby ve 4000rpm už motor pěkně šel.

Edit - v těch testech vidím ještě tlačítko Monitor PickUps, tak předpokládám, že by to mohlo kreslit nějaké grafy z toho testu.


Naposledy editováno 30.07.2021 22:12:38

ignitech

Skvělá odpověď, děkuji! 30.7.2021 v 22:35 | Nahoru | #14
Ještě k té olejové pumpičce. Na tu se hodí ten Special pulse. Puls má mít trvání 160ms, minimální perioda pro 4Hz je 0,25s a pak by při mazání 1:50 do benzínu mohl ten přímaz vypadat takto, s nějakým jenom udržovacím pulsem až do asi 7000rpm, než se otevře přívěra a hlavně ojniční ložisko začne chtít víc oleje:

Edit - jo, objevil jsem češtinu

Naposledy editováno 30.07.2021 22:36:29

1 reakcí na tento příspěvek ignitech

5.8.2021 v 07:19 | Nahoru | #15
Ahoj, má smysl tam tlačit tolik oleje i při částečném zatížení v těch otáčkách nad 7000 ot.? Nemělo by se to měnit i se zatížením? Mechanické čerpadlo taky ubere. Když pak pojedeme po dálnici, tak to bude extrémně kouřit a zbytečně se zasírat i při tom částečném zatížení, kde si myslím to není nutné. Dcera, když jede s EV (mechanické čerpadlo) po dálnici 130-tkou, tak ten motor vůbec nekouří.
Zvláštní je, že ten graf dávkování ještě dál roste nad 4 Hz.

Naposledy editováno 05.08.2021 07:52:27

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ignitech

5.8.2021 v 09:17 | Nahoru | #16
mito7> Tyhle dotazy mně připadají absurdní.
Jde o mazání hlavně ojničního ložiska ve vysokých otáčkách, takže když tam dodáš minimum oleje ve směsi, nemůže to dlouhodobě fungovat. Ad absurdum, když budeš brzdit motorem tak by s tímto tvým přístupem bylo nejlepší přestat mazat úplně? Za chvilku se zeptáš, jestli jsi nezadřel kvůli tomu, že to bylo přemazané?
To plunžrové čerpadlo má fyzický limit na 4Hz, pokud má být dávka řízená. Pro vyšší frekvenci by bylo potřeba snížit viskozitu, ředěním nebo ohřátím, a taky zmenšit odpory na sání a výtlaku čerpadla. S normálním olejem má výtlak trvat 0,16s a pak zbývá 0,09s pro vrácení plunžru, při trvání cyklu 0,25s. Když ty časy nedodržíš, nemusí to pumpovat vůbec.
Ve 130km/h na dálnici motor nekouří, protože nejede na M2T, ale na polyisobutylen, který se za vyšších teplot velmi dobře odpaří a tedy nemůže ani kouřit.
Já na kouř seru, pro mě je důležité, aby motor mazal, vydržel co nejvíc, a rozhodně se nezadřel. Dělej si, co chceš.

1 reakcí na tento příspěvek ignitech

5.8.2021 v 10:19 | Nahoru | #17
Nemohl jsem to dlouho najít. Tady máš exaktně zjištěné hodnoty pro Yamahu RT-1B. Kdybys namítal, že je to 50 roků staré, tak od té doby se na ložiskách nic nezměnilo.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ignitech

5.8.2021 v 11:14 | Nahoru | #18
Beranidlo> Ne to jsi mě nepochopil, naopak chci při ubrání plynu (brzdění motorem) mazání zvýšit, jen v částečném zatížení jsem myslel ubrat olej, tak jak to dělá mechanické čerpadlo a naopak využít možnosti elektrického čerpadla a při deceleraci mazat víc.
"Ne, nemyslím si, že by se šprajcla vazelína."

Naposledy editováno 05.08.2021 11:19:34

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ignitech

5.8.2021 v 11:18 | Nahoru | #19
Beranidlo> Jo, je tam zvláštní věc, že se potřebný poměr oleje mění s rychlostí jízdy a na to, že jde dle fotky o vzduchem chlazený motor, tak při pomalé jízdě stačí méně oleje - zřejmě souvislost s otáčkama.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ignitech

5.8.2021 v 11:38 | Nahoru | #20
mito7> Je to na 4. rychlostní stupeň na silnici, posílám zvětšeninu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ignitech

5.8.2021 v 12:14 | Nahoru | #21

mito7 píše: Beranidlo> Ne to jsi mě nepochopil, naopak chci při ubrání plynu (brzdění motorem) mazání zvýšit, jen v částečném zatížení jsem myslel ubrat olej, tak jak to dělá mechanické čerpadlo a naopak využít možnosti elektrického čerpadla a při deceleraci mazat víc.


Na to by si potřeboval v tom programu "trojrozměrnou tabulku/graf/mapu", kde by si měl závislost množství oleje na otevření plynu a otáčkách současně. Jak je tomu u vstřikování paliva. Pokud nic takovýho v tom programu není, tak toho stejně nedocílíš a nemusíš se tím teda vůbec zabývat ne? Hodíš tam křivku podle otáček (a křivku podle otevření plynu -TPS, pokud tam je) a je to.

Naposledy editováno 05.08.2021 12:20:29

(reakce na) ignitech

5.8.2021 v 12:27 | Nahoru | #22
Beranidlo> Jo to je ono na 1/4 plynu při 20-ti stačí mazat 1:100 a při 60-ti už 1:60. Přičemž při té malé rychlosti na stejný kvalt bude spotřeba menší, než při té větší. Takže olejově je to při té vyšší rychlosti o dost větší potřeba. To potvrzuje tvoje údaje, ale jak to že při té malé stačí tak málo?
Ale oleje se trochu změnily a Nikasil v tu dobu také nebyl + vodní chlazení. Pravda otáčky jsou taky jiné.

Naposledy editováno 05.08.2021 12:32:22

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ignitech

5.8.2021 v 12:29 | Nahoru | #23

Koudy01 píše: Na to by si potřeboval v tom programu "trojrozměrnou tabulku/graf/mapu", kde by si měl závislost množství oleje na otevření plynu a otáčkách současně. Jak je tomu u vstřikování paliva. Pokud nic takovýho v tom programu není, tak toho stejně nedocílíš a nemusíš se tím teda vůbec zabývat ne? Hodíš tam křivku podle otáček (a křivku podle otevření plynu -TPS, pokud tam je) a je to.


Ale ten trojrozměrný graf tam samozřejmě pro mazání lze zvolit, proto se o tom bavím. Mechanický oilmaster je též trojrozměrný.

(reakce na) ignitech

5.8.2021 v 12:40 | Nahoru | #24
e: nic

Mechanický oilmaster je též trojrozměrný.


To bych úplně neřekl. Jen pracuje se dvěma jednoduchýma zavislostma současně. Ale nezávisle na sobě.
Ty je v tom programu můžeš zkombinovat, pokud tam k tomu máš tabulku a tak tam teda můžeš udělat to, co chceš.

Pak asi rozumím špatně tomu, co se řeší. Neřešíš jak to udělat. Ale jestli to dělat...soráč.

Naposledy editováno 05.08.2021 12:43:38

1 reakcí na tento příspěvek ignitech

5.8.2021 v 13:02 | Nahoru | #25
Přes mazací poměr vede cesta k oleji. V Yamaze zkoušeli různé oleje a a co to dělá s ojničním ložiskem na 125ccm motoru.
https://global.yamah.../browse/35tr0008.pdf
Na ojničním ložisku naměřili u některých moderních olejů na bázi polyisobutylenu (PIB, zde zkráceně a možná ne úplně správně polybuten) zvýšený ohřev v porovnání s dobrým minerálním olejem.

Jenom na vysvětlení, JASO FB - minerální olej, dobře maže, ale karbonuje a kouří.
JASO FC - obvykle směs minerálního oleje a 40-50% polybutenu, kouří míň, uvolňuje úsady ve výfuku, ale stane se, že z něho teče sračka
JASO FD - obvykle +80% polybutenu
Dali do poměru teploty referenčního JATRE-1 oleje s hodnotou BLIX=100 a testovaných lubrikantů, čím nižší BLIX, tím vyšší teplota ložiska. A narazili na problém. Polyisobuten hůř maže. A zhoršuje se to, pokud jsou makromolekuly polybutenu moc dlouhé (mají vysokou molekulární hmotnost, Average Molecular Weight). Pak se totiž stává z kapaliny vosk ulpívající na povrchu (proto se používá na rtěnky a lepidlo pro samolepky), do ložiska se nedostává čerstvý lubrikant a zvyšuje se tření.

Proto bude líp mazat Motul 100 2T (jakostní FB minerál), než některé levné FC oleje, kde někdo naředil minerál polybutenem, který není jakostní a nemá jednotnou molekulární hmotnost. (Možná i líp než Motul 710, FC ester). Je ale otázka, jestli jde dneska u nás takový FC olej koupit.

Řešením je používat lubrikanty FD, které ale mají v JASO M340 zadíracím testu hodnotu 102 a výš, a JASO M342 testu kouřivosti hodnotu menší, než 100 (víc kouří), tedy obsahují minerální a ester oleje, ale polybuten má menší molekulární hmotnost. A teď, které oleje to jsou?
Vysvětlení JASO testů - http://www.mototrib...ned-part-2-2-stroke/
A ještě jedno zajímavé čtení o JASO a polybutenu

Naposledy editováno 05.08.2021 13:03:49

(reakce na) ignitech

5.8.2021 v 13:14 | Nahoru | #26

mito7 píše: Ale ten trojrozměrný graf tam samozřejmě pro mazání lze zvolit, proto se o tom bavím. Mechanický oilmaster je též trojrozměrný.


A proč? Kolik režimů máš na výběr u 125ccm motoru? Po rovině v obci jedeš 4000rpm a jen to lechtáš, v kopci musíš podřadit a přidat. Nevidím tam žádný třetí rozměr, důvod tahat do toho TPS. Není to motor s velkou rezervou výkonu, abys si mohl vybrat, jaké otáčky pro danou rychlost nebo zatížení zvolíš.

Neřeším nikasil, chlazení nebo kvalitu oleje, protože jde o poměr potřebný k mazání ojničního ložiska

ignitech

5.8.2021 v 15:40 | Nahoru | #27
Po dálnici jedu tacho 130, točím cca 9000 a nemám ani půl plynu. To je pořád částečné zatížení. A to nemluvím o 100 tacho na silnici, kde točím cca 7000, plyn jen tak lehtám a přívěra je zavřená.
Valím oči co všechno ty najdeš a rozebereš - obdiv.

Naposledy editováno 05.08.2021 15:46:46

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ignitech

5.8.2021 v 15:47 | Nahoru | #28
Beranidlo> Jaký jezdíš ty oleje a poměry?

(reakce na) ignitech

5.8.2021 v 17:12 | Nahoru | #29
DRN.> Na to není úplně jednoduchá odpověď, když to nevím
Olej tam dávám různý, to nejlevnější. Když nakupuju na internetu, přihodím k tomu Shell VSX, pdf , nebo MOL Dynamic Sprint 2T, pdf , nebo něco, co je zrovna ve výprodeji, když to stojí za to. Protože mi to ale nestačí, tak se většinou stavím v Mountfieldu pro Mogul Alfa 2T, pdf To už je rozežranost, když mně švára přenechá LS+ od Husqvarny , pdf.
Když jsem pořídil Planet, tak byl 3000km po nikasilu, protože ho ten kluk zadřel pár km po koupi. Původní majitel jezdil jenom pomalu, rovně a do práce a Planet nebyl zvyklý jet kilem do kopce, nebo co (nebo je tam nějaké malé čerpadlo pro říšské limity 80km/h apod.). Těch 3000km pak ten kluk najezdil zároveň s čerpadlem (mechanickým) a s mixem v nádrži, poměr nevím. Držím se toho, dáváme asi 1:100 do nádrže, ale protože na tom nejezdím, tak spotřebu oleje nesleduju. Hulí to jenom trošku za studena.
CRM jezdila přede mnou jen na čistý benzín v nádrži, ale ne moc často. Protože jsem si nebyl jistý, začal jsem s 1:50 v nádrži + čerpadlo, ale to hulilo jak prase, postupně jsem přešel na čistý benzín, protože čerpadlo dává přibližně tolik, co naměřili Italové v testu. Na spotřebovaný benzín asi 1:40, tedy maže celkem dost a nemám strach.

U Pegasa to taky vychází 1:40, plus tam k tomu zatím mažu 1:200 do nádrže, spíš pro lepší pocit, a protože si nejsem jistý, jestli čerpadlo reaguje správně na polohu plynu. Jedu přes obec 50km/h na 4000rpm (v 5000rpm je tam díra ve výkonu a je to horší) a jak za značkou na konci zrychlím, začne to brutálně dýmit, třeba kilometr. Jakoby to čerpadlo dávalo při nízkém zatížení moc oleje, ten se nahromadil v klikovce a pak po přidání vyletěl najednou ven. Ale problém je i v benzínu. Do CRM liju Maxxmotion z kanystru a málokdy beru na cestě N95 u pumpy, a ten pak většinou doma zase doliju stovkou a VIFuju. U Pegasa tankuju cokoliv kdekoliv a odpozoroval jsem, že N95 zhoršuje to kouření a to, že mi z výfuku lítá sračka, kterou mi pak podtlak bere na záda.

1 reakcí na tento příspěvek ignitech

6.8.2021 v 08:45 | Nahoru | #30
Ahoj, tak jsem to rozchodil, olej mám v nádrži a k tomu čerpadlo - dám jsem ještě foto dat. Teď laboruju s nastavením přívěry, myslíš, že může být k něčemu ovlivňovat její otevírání i podle polohy šoupátka v karburátoru - jednotka to umožňuje.
Dále to umí ovládat elmag. ventil v karburátoru - reguluje přisávání vzduchu do volnoběžného systému.
Je možno nastavit jak podle otáček, tak podle zatížení. Tohle nastavení je asi nesmysl. V originálu to asi regulovalo podle teploty motoru a nasávaného vzduchu. To jednotka neumí, ale mohl bych to udělat samostatným obvodem.
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Motorka po Menší přestavbě Nestartu... Cagiva Raptor 125 TrolinekCZ 5 13.2.2024 v 20:48 Beranidlo
Zapojení hazardovych světel Cagiva Raptor 125 TrolinekCZ 11 16.1.2024 v 09:00 PeteS
Zapalování Cagiva Raptor 125 Cagiva Raptor 125 Vojcl 3 15.12.2023 v 14:09 ja1
Přestavba tachometru z mechanického... Cagiva Raptor 125 TrolinekCZ 4 22.9.2023 v 12:31 HurryHD
Cagiva 125 Cagiva Mito 125, Cagiva Raptor 125 Matexxx12 1 11.1.2021 v 07:37 mito7


TOPlist