bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Zapečený zarezlý šroub
27.7.2021 v 12:18
Dobrý den všem,

potřeboval bych ověřený, zaručený tip na přípravek, kterým by bylo možné uvolnit zapečený a zarezlý šroub na přírubě výfukového kolena z válce.

Jsou tam 3 šrouby, kryté matkami s čepičkou. U té jedné, která nejde povolit ta čepička upadla a šroub vypadá takhle :



Zbylé dvě matky jsem povolil, sice těžko, ale šlo to a namazal jsem šroub měděnou pastou.

No a potřebuji sundat tuhle třetí matku, zkontrolovat stav závitu pod matkou, případně ten šroub vyměnit.

Ale nejdřív musím povolit tu matici.

WD-40 je tam asi půl hodiny a zatím nic.

Děkuji za každý přínosný příspěvek.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zapečený zarezlý šroub

2.8.2021 v 12:13 | Nahoru | #151
Dawe02> jo, pokud to odstinis kusem trubky nebo stocenym plechem, a ses tak sikovnej ze se do ty diry vejdes, pak viz pripad 1, a neduveru beru zpet...

osobne bych to ale stejne odleptal..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zapečený zarezlý šroub

2.8.2021 v 12:44 | Nahoru | #152
Ja nevim co vy pracuraci nechápete na slově “nejde” a snažíte se dokazat opak necim tak neprukaznym jako je video

Zapečený zarezlý šroub

2.8.2021 v 13:20 | Nahoru | #153
Tywoe, tady to stále žije, jo?

Vždyť to mohlo bejt vyřešený během chvilky, přivařit matku a vykroutit. Že nebude fungovat nějaký super lepidlo snad bylo jasný od začátku :D

By mě zajímalo, za kolik už v tom s těmahle pokusama jsi. To sis mohl fakt už koupit nějakej hobbyinvertor a ještě by ti zbylo na plzeň jako odměnu za odvedenou práci :D

(reakce na) Zapečený zarezlý šroub

2.8.2021 v 13:50 | Nahoru | #154

assassin píše: Ja nevim co vy pracuraci nechápete na slově “nejde” a snažíte se dokazat opak necim tak neprukaznym jako je video




Je to marný... spousta lidí je takových, že si myslí, že to musí jít jinak Kudy na Košice? Doprava. No ale když půjdu doleva, tak tam taky dojedu, ne? No máš pravdu, jeď prostě doleva :) Nazdar

2 reakcí na tento příspěvek Zapečený zarezlý šroub

2.8.2021 v 14:04 | Nahoru | #155
Ja myslim ze se to tema jeste zdaleka nevycerpalo. Jeste tu nezaznelo nic o povoleni hasakem ani Neji-saurus klestema... nebo navareni vratidla... nebo odvrtani na hrubo, vyvareni, nove vyvrtani a vyriznuti zavitu.

(reakce na) Zapečený zarezlý šroub

2.8.2021 v 14:19 | Nahoru | #156
Dawe02> no pockej, vono navareni dvouramenne paky by bylo zas svym zpusobem i chytrejsi nez navareni te matice, pac by s tim aspon kroutil trochu symetricky a nelamal to racnou..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zapečený zarezlý šroub

2.8.2021 v 14:22 | Nahoru | #157
Dawe02>
Máš nějaké praktické zkušenosti s navařeným ´´hliníkem´´a jeho pevností o proti původnímu materiálu?

Zapečený zarezlý šroub

2.8.2021 v 14:26 | Nahoru | #158

(reakce na) Zapečený zarezlý šroub

2.8.2021 v 14:29 | Nahoru | #159

Obdélník píše: Tak jsem neodolal nabídce zkusit navařit matku autogenem. I našrouboval jsem matku na závit, ovařil a provařil autogenem, šteft se pěkně začervenal a jal jsem se povolovat.

Pánové, já to nedal. Bejčil jsem fatk betelně, ale s citem, abych něco neurval.
Výsledek - ani milimetr se nepootočil. Samozřejmě můžu vzít dlouhý momenťák a použit dlouhou páku, ale tady asi něco není dobře, když to nejde normální lidskou silou.



To chce rázovej utahovák, ale nějakej silnej. Né nějakou jebku se 150nm. Šteft potřebuje pár bomb aby se utrhnul. Kdybys pořídil ten vytahovák jak sem ti radil hned na začátku tak už to mohlo třeba být. Navaření matky bych dělal jako plán "B" a vrtání nebo leptání jako "C"

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zapečený zarezlý šroub

2.8.2021 v 15:00 | Nahoru | #160
kratkej01> pevnost spoje je v podstate dana pevnosti pridavneho materialu. Ten se voli dle chemickeho slozeni zakladniho materialu tak, aby se s nim svar slil a byl pevnejsi nez zaklad. Pokud je svar provedeny technologicky dobre, neni prilis porovity nebo kontaminovany oxidy a ma k danemu zatizeni odpovidajici prurez, tak s jeho pevnosti nebyva problem.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zapečený zarezlý šroub

2.8.2021 v 15:06 | Nahoru | #161
PetrXX>

utahovákem jsem ještě šroub nikdy neutrhl..

Já většinu, rukama jen ty co fakt nejdou.

1 reakcí na tento příspěvek Zapečený zarezlý šroub

2.8.2021 v 15:12 | Nahoru | #162
Ja nedavno utahovakem (malej 100nm parkside) strhl zavity na kotouc (m6) v náboji kola ktm … srouby tak casto netrham, naposledy šroub na hlave co drzi vyfuk - tzn jako ten příklad co resime u TL. Je tam zarostlej fest - cca 18Let se na nej nesahlo. Vymenil jsem celej motor, tzn jeste jsem to neopravoval

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zapečený zarezlý šroub

2.8.2021 v 15:18 | Nahoru | #163
assassin> jenze to co je pro M6 smrtelny, je pro M8 relativne sranda a M10 vo tom ani nevi.. to je stejny jak s tema niplama, o cislo vetsi zavit a uplne jiny momenty
...je teda fakt ze inzerovanejch 150Nm musi na ten steft (10 bych typoval) bohate stacit, to je pravda...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zapečený zarezlý šroub

2.8.2021 v 15:20 | Nahoru | #164

Dawe02 píše: Ten se voli dle chemickeho slozeni zakladniho materialu tak, aby se s nim svar slil a byl pevnejsi nez zaklad.


coz je prave pruser u vareni hliniku a duvod proc se do toho vetsinou nikomu nechce,.. odhadnout z ceho je ten zaklad bejva mnohdy na vesteckou kouli.. (jen technicka jinak souhlas)

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zapečený zarezlý šroub

2.8.2021 v 15:37 | Nahoru | #165

Foustka píše: PetrXX> Já většinu, rukama jen ty co fakt nejdou.



Nemáš na mysli pneumatický utahovák?

Assassin> strhl závit? To jsi ale utahoval, ne?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zapečený zarezlý šroub

2.8.2021 v 15:49 | Nahoru | #166
kerut> V praxi se na vetsinu aplikaci da napasovat dva "univerzalni draty", bud 4043 (AlSi5) nebo 5356 (AlMg5). Kdyz jde evidentne o odlitek, je to silumin (AW-4xxx, AC-4xxxx) a pouziju kremikovy 4043. Pro AW-5xxx (coz je spolecne s duraly a cistym hlinikem vetsinovy material u nas prodavanych plechu) a nebo kdyz se to bude eloxovat zase pouziju 5356. U cele skupiny AW-6xxx muzu pouzit oboji a budou stejne dobre (5053 bude mit ale o asi ctvrtinu vyssi pevnost).
Clovek podle oka uz casem rozpozna vetsinove legury. Kremik dela leskly povrch, horcik naopak matny a tvrdy povrch. Duraly (AW-2xxx s medi) jdou krasne obrabet, zinkove AW-7xxx navic i "zvoni", cisty hlinik se naopak maze. Nizsi pevost 4043 se da v mnoha pripadech "dohnat" vetsim pricnym prurezem svaru. Kdyz to neni mozne a nebo se jedna o neco duleziteho, tak vetsinou lze odebrat maly vzorek a nechat udelat spektralku a dle ni zvolit nejlepsi pridavny drat.

Naposledy editováno 02.08.2021 16:07:36

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zapečený zarezlý šroub

2.8.2021 v 16:16 | Nahoru | #167
Dawe02> jo, ja jen popisuju zkusenosti s obvyklym "dobry den, potreboval bych opravit tohle" - "hmm, nezlobte se, do toho nejdu, buhvi z ceho to je, co kdyz se mi to roztece pod rukama" atd atd.. sam Al neumim, a co do zkusenosti od toho davaj svareci mnohdy ruce pryc.. samozrejme kdyz jim prinesu nejaky narezany profily nebo trubky z AW6xxx je to uplne jina, toho se nebojej.. ale nejaka stupacka, nosic, a pod.. prskaj vzdycky..

jinak vidis, co se tyka analizy priznam se ze tohle me nenapadlo (ne ze bych potreboval neco opravit vylozene casto), a pritom na hmotak by stacilo opravdu malinko a v pardubkach na chemii mam znamy.. no k necemu ty diskuse preci jen jsou

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zapečený zarezlý šroub

2.8.2021 v 16:24 | Nahoru | #168
kerut> S temi komponenty na motorku je trochu potiz ve dvou aspektech.
Jednak to smrdi pozdejsi zodpovednosti (firmy popr. svarece) za nasledky pripadne nehody zpusobene selhanim svaru.

Druhy aspekt veci je uz technicky, protoze se opravnene boji pritomnosti vysokeho obsahu horciku v materialu ramu, kol, stupacek, vika apod., ktery uz pak vyzaduje zvlastni postup i prid. material. No a spektralku zakaznik, ktery poptava svar praskle stupacky, rozhodne nezaplati...a spolehat jen na dilensky "test octem" neni uplne idealni vzhledem k riziku.

Ja sam delam jen veci, ktere jsou unikatni, prototypy, historicke dily apod. kde se da dobre zaplatit jak prace tak vse okolo.

Naposledy editováno 02.08.2021 16:29:20

(reakce na) Zapečený zarezlý šroub

2.8.2021 v 17:11 | Nahoru | #169
Dawe02> jj presne tak.. v tom si myslim (vyjimecne?) rozumime..

(reakce na) Zapečený zarezlý šroub

2.8.2021 v 17:14 | Nahoru | #170
PetrXX> Jj pri utahovani. Nejak jsem se zapomnel a nepustil spoust vcas…

(reakce na) Zapečený zarezlý šroub

2.8.2021 v 17:19 | Nahoru | #171
kerut> Pochybuju, ze na nejaky motorce drzi vyfuk na trech m10 steftech…

Tan drat na ktm je zeslabovanej (jinej prumer dratu a zavitu) a nevim kolikrat ti mam rikat, ze moment co jsem psal je udavanej vyrobcem. Utahuj si srouby na momenty co si spocítas, ja budu utahovat srouby na momenty podle manualu … docela se mi to osvedcilo… je to trochu mene zdlouhave nez zjistovat material dratu abych mel cim nakrmit vypocet apod…

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zapečený zarezlý šroub

2.8.2021 v 17:36 | Nahoru | #172

Dawe02 píše: Vsak jsem nikdy netvrdil, ze varit hlinik je prdel. Neni, sam jsem se to dlouho ucil s MIGem, ale az po dalsich par letech s AC TIGem moje svary zestarleho, olejem kontaminovaneho a nesourodeho materialu, coz je to co delam nejcasteji, vypadaji aspon trochu slusne:



Ale to není původní housenka v jednom kroku, že ne? Je to dodatečně rozlejvaný bez dalšího přidávání drátu... Nebo to takto umíš na první dobrou? To asi ne...??

Naposledy editováno 02.08.2021 17:36:51

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zapečený zarezlý šroub

2.8.2021 v 18:54 | Nahoru | #173
PetrL3> nene, urcite to neni najednou, protoze ta lita kompresorova skrin ma hodne tenkou stenu (cca 2mm) oproti te plne kostce co se k tomu varila. Takze je potreba nejdriv navrstvit trochu materialu tenkymi housenkami nizsim proudem s pulzem na tu skrin a potom teprve tu kostku vyssim proudem "rozlit" k takhle vytvorenemu "podstavci". Ale neni to rozlejvane uplne bez pridavneho materialu (tady to urcite je 4043) ani v te vrchni vrstve, protoze to by byl pak prevazne dural z te kostky a ten samotny ma spatnou svaritelnost. To ze je to takhle netigovsky hladke bez patrnych louzicek je prave tim vyssim proudem a tim ze se tavi relativne hodne zakladniho materialu te kostky jen s mensim mnozstvim pridavneho metodou polozeneho dratu kolem dokola.

Naposledy editováno 02.08.2021 19:11:34

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zapečený zarezlý šroub

2.8.2021 v 19:22 | Nahoru | #174
Dawe02> ok, já jestli na to není nějaký extra postup s podložením dovnitř a nějakým brutálním proudem a indukčnistí. Že bych se přiučil.

(reakce na) Zapečený zarezlý šroub

2.8.2021 v 19:30 | Nahoru | #175
PetrL3> ode me se toho moc nenaucis, ja ten hlinik vlastne moc neumim. Co umim docela dobre svarovat je litina a taky zarupevne niklove superslitiny jako Inconel a Nimonic. A taky zalomeny srouby

(reakce na) Zapečený zarezlý šroub

2.8.2021 v 21:36 | Nahoru | #176

PetrXX píše: Nemáš na mysli pneumatický utahovák?

Assassin> strhl závit? To jsi ale utahoval, ne?


Většinou používám pneumatický,je fakt že většina nemá regulaci síly pro L a používám je dokonce na 11 barů místo předepsaných 6, ale fakt ne když potřebuji povolit M6 nebo zarezlou M8, zas tak rád ty šrouby neodvrtávám, hlavně teda ty co jsou zahnilé 100mm tělem, to pak těch15mm závitu už je sranda (asi si tu i založím zvlášť vlákno, páč tyhle mě fakt žerou )

Zapečený zarezlý šroub

4.8.2021 v 09:10 | Nahoru | #177
Už si to vyndal a jak? Každej se tu na to třepe

Zapečený zarezlý šroub

4.8.2021 v 10:57 | Nahoru | #178
Taky by mě to zajímalo. Splašit dneska někoho s autogenem je těžší než tu matici na šteft smrsknout elektrodou nebo céóčkem.

2 reakcí na tento příspěvek Zapečený zarezlý šroub

4.8.2021 v 11:20 | Nahoru | #179
Nevyndal kluci. Nevyndal

Indukce neklapla. To navařené autogenem nedokáži povolit, takže na to kálím a jezdím bez jednoho šroubu na každém válci, respektive na každém svodu.

(reakce na) Zapečený zarezlý šroub

4.8.2021 v 11:31 | Nahoru | #180
Obdélník> taky řešení
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
výfuk Dominator na BMW 1100 RS BMW R 1100 RS Martin50 11 6.2.2024 v 17:20 FrancisR
Prasklý výfuk, možnost opravy výměn... BMW R 1100 RT, BMW R 1100 RS Martin50 3 19.1.2024 v 10:21 xbabka
Přídavná světla R1100RS BMW R 1100 RS novekostatko 15 14.2.2023 v 22:13 Brůča.
R 1100 synchronizace BMW R 1100 RS Obdélník 9 7.4.2022 v 08:46 FrancisR
Přední víko motoru BMW R 1100 RS Obdélník 5 25.2.2022 v 10:36 Tazitaz


TOPlist