bmw_r1300gs_cartec





Téma: mapa předstihu R1 2001
Ahojte!
Sháním mapu předstihu pro R1 2001 (karburátor)...neboť ta moje je osazena Ignitech řídící jednotkou...a motorka se mi zdá v horní části otáček mdlá. Filtr je papírák, trysky asi o chlup větší... Tlaky má dobrý, olej nebere.
Rád bych nějakou mapu alespon pro porovnání, jak se předstih mění vzhledem k narůstajícím otáčkám. Díky

2 reakcí na tento příspěvek mapa předstihu R1 2001

Skvělá odpověď, děkuji! 28.7.2021 v 11:28 | Nahoru | #1
Ty křivky na snímku jsou nejspíš jakýsi kompromis - do 4,5t ot. je to spíš tak pro čtvrt-půl plynu, do vyšších je to asi pro plnej. Nevím jak 2001 ale pro 98 R1 se uvádí 5,5° základní při volnoběhu až maximum 55° okolo 5t ot. takže ten "mdlý projev" bude spíš tím že originál zapalování pracuje s údajem z TPS a nastavuje předstih až k těm 55° při malé zátěži. Max. výkon ovšem bude +- stejnej a tam pak bude ta křivka předstihu (jak zmiňuju v odkazovaném vláknu) růst někam k 3-4 t ot. a pak to bude držet těch cca 37-42° až na max.

Ad " čtyři malý v řadě, dva větší do Vé" - rozdíl v nástupech výkonu a momentu je víceméně danej tím uspořádáním motoru ale hodnoty předstihu jsou na tom v podstatě nezávislý a větší vliv má objem a tvar spalovacího prostoru, komprese, teplota atd. Křivka ideálního předstihu tak bude v podstatě shodná pro jednoválcovou 250 i 4V litr pokud bude vrtání, zdvih a komprese shodná. Navíc "růst předstihu do 80% otáček" platí pro minimum plynu. Pro plnej plyn je to většinou nad 3-4t ot. bez větších změn.

(reakce na) mapa předstihu R1 2001

30.7.2021 v 09:48 | Nahoru | #2
combust> ahoj! ...právě že hodnota objemu jednotlivých válců, ani poměr vrtání/zdvih není mezi R1 a SV650 úplně podobná (250ccm oproti 325ccm)...motor R1 je točivější, bude mít asi i jiné časování na vačce, tedy mapa předstihu myslím nebude úplně podobná
..každopádně díky za Tvůj čas a rady!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) mapa předstihu R1 2001

30.7.2021 v 09:55 | Nahoru | #3
combust> ..u Jarrinn_a a jeho SV650 (viz odkaz Beranidlo výše) křivka předstihu roste od cca 3tis po 7tis, tj cca po 70% maximálních otáček. ...si říkám, zda-li by se neměl zvětšovat předstih i u mé R1 od 3tis po cca 8tis = 70% maximálních otáček ???

Naposledy editováno 30.07.2021 09:58:00
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
EWC 2024, 2023, 2022 24h Le Mans, ... [1 ... 19, 20] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Honda CBR 1000RR F... Ariete 599 Včera v 23:12 Ariete
Okruhová sezóna 2024 :-) [1 ... 1175, 1176] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Triumph Daytona 67... Ozzy_ 35270 Včera v 23:06 CBRlitrRR
Ventilové vůle Yamaha R1 2005 Yamaha YZF-R1 Richard65 3 13.4.2024 v 20:57 Richard65
Příliš vysoký tlak v pneu [1, 2] Yamaha YZF-R1 tomassek.32 45 19.3.2024 v 23:35 tomasNJ
Hlava motoru R1 Yamaha YZF-R1 Valdy25 22 1.3.2024 v 14:44 assassin


TOPlist