Téma: mapa předstihu R1 2001
26.7.2021 v 17:19
Ahojte!
Sháním mapu předstihu pro R1 2001 (karburátor)...neboť ta moje je osazena Ignitech řídící jednotkou...a motorka se mi zdá v horní části otáček mdlá. Filtr je papírák, trysky asi o chlup větší... Tlaky má dobrý, olej nebere.
Rád bych nějakou mapu alespon pro porovnání, jak se předstih mění vzhledem k narůstajícím otáčkám. Díky
Sháním mapu předstihu pro R1 2001 (karburátor)...neboť ta moje je osazena Ignitech řídící jednotkou...a motorka se mi zdá v horní části otáček mdlá. Filtr je papírák, trysky asi o chlup větší... Tlaky má dobrý, olej nebere.
Rád bych nějakou mapu alespon pro porovnání, jak se předstih mění vzhledem k narůstajícím otáčkám. Díky
1 reakcí na tento příspěvek mapa předstihu R1 2001
Na R1 to nebude moc rozdílné od SV
https://www.motorkari.cz/tema/?t=222484
Naposledy editováno 27.07.2021 17:46:02
https://www.motorkari.cz/tema/?t=222484
Naposledy editováno 27.07.2021 17:46:02
Beranidlo> R1 má čtyři malý v řadě, SV má dva větší do Vé....rozdíl tam bude, viz křivky nárůstu výkonu i kroutáku.....ale alespoň nějaká mapa, kde lze vidět, že předstih se zvětšuje cca úměrně s otáčkama až na cca 80%max otáček ....ne jako u mě-od 3tis cca stále stejný.
Díly
Díly
2 reakcí na tento příspěvek mapa předstihu R1 2001
Ty křivky na snímku jsou nejspíš jakýsi kompromis - do 4,5t ot. je to spíš tak pro čtvrt-půl plynu, do vyšších je to asi pro plnej. Nevím jak 2001 ale pro 98 R1 se uvádí 5,5° základní při volnoběhu až maximum 55° okolo 5t ot. takže ten "mdlý projev" bude spíš tím že originál zapalování pracuje s údajem z TPS a nastavuje předstih až k těm 55° při malé zátěži. Max. výkon ovšem bude +- stejnej a tam pak bude ta křivka předstihu (jak zmiňuju v odkazovaném vláknu) růst někam k 3-4 t ot. a pak to bude držet těch cca 37-42° až na max.
Ad " čtyři malý v řadě, dva větší do Vé" - rozdíl v nástupech výkonu a momentu je víceméně danej tím uspořádáním motoru ale hodnoty předstihu jsou na tom v podstatě nezávislý a větší vliv má objem a tvar spalovacího prostoru, komprese, teplota atd. Křivka ideálního předstihu tak bude v podstatě shodná pro jednoválcovou 250 i 4V litr pokud bude vrtání, zdvih a komprese shodná. Navíc "růst předstihu do 80% otáček" platí pro minimum plynu. Pro plnej plyn je to většinou nad 3-4t ot. bez větších změn.
Ad " čtyři malý v řadě, dva větší do Vé" - rozdíl v nástupech výkonu a momentu je víceméně danej tím uspořádáním motoru ale hodnoty předstihu jsou na tom v podstatě nezávislý a větší vliv má objem a tvar spalovacího prostoru, komprese, teplota atd. Křivka ideálního předstihu tak bude v podstatě shodná pro jednoválcovou 250 i 4V litr pokud bude vrtání, zdvih a komprese shodná. Navíc "růst předstihu do 80% otáček" platí pro minimum plynu. Pro plnej plyn je to většinou nad 3-4t ot. bez větších změn.
combust> ahoj! ...právě že hodnota objemu jednotlivých válců, ani poměr vrtání/zdvih není mezi R1 a SV650 úplně podobná (250ccm oproti 325ccm)...motor R1 je točivější, bude mít asi i jiné časování na vačce, tedy mapa předstihu myslím nebude úplně podobná
..každopádně díky za Tvůj čas a rady!
..každopádně díky za Tvůj čas a rady!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) mapa předstihu R1 2001
combust> ..u Jarrinn_a a jeho SV650 (viz odkaz Beranidlo výše) křivka předstihu roste od cca 3tis po 7tis, tj cca po 70% maximálních otáček. ...si říkám, zda-li by se neměl zvětšovat předstih i u mé R1 od 3tis po cca 8tis = 70% maximálních otáček ???
Naposledy editováno 30.07.2021 09:58:00
Naposledy editováno 30.07.2021 09:58:00
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) mapa předstihu R1 2001
DanFunSun> Proč nevyzkoušíš konstantní předstih, jak to jede? Myslím si, že 40° je moc, že by to mělo být do 35°, spíš míň.
Na R1 se toho dá dost vygooglit, ale moc sem se v tom nehrabal, tak např. obrázek odsud
Na R1 se toho dá dost vygooglit, ale moc sem se v tom nehrabal, tak např. obrázek odsud
Beranidlo> ahoj! ...díky moc..ten graf na posledním obrázku je to, co sháním - vidím až na cca 75%výkonu lehké navyšování a posledních 25% až do omezovače zase mírný pokles - celkově se tam předstih nějak zásadně nemění ..v té mé mapě jsou mnohem větší změny. Ovšem R1 RN12 má už zase jiný vrtání a zdvih a kompresi...uff
zkusím to vyrovnat na těch 35-40, jak píšeš...a uvidíme. Díky
zkusím to vyrovnat na těch 35-40, jak píšeš...a uvidíme. Díky
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Okruhová sezóna 2024 :-) [1 ... 1163, 1164] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Triumph Daytona 67... | Ozzy_ | 34896 | Dnes v 08:20 Kubik19 |
EWC 2023, 2022 24h Le Mans, Spa, S... [1 ... 17, 18] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Honda CBR 1000RR F... | Ariete | 518 | 21.3.2024 v 12:07 Ozzy_ |
Příliš vysoký tlak v pneu [1, 2] Yamaha YZF-R1 | tomassek.32 | 45 | 19.3.2024 v 23:35 tomasNJ |
Hlava motoru R1 Yamaha YZF-R1 | Valdy25 | 22 | 1.3.2024 v 14:44 assassin |
Ctek MXS 50 Yamaha YZF-R1 | bajker2 | 2 | 2.11.2023 v 22:19 MilanR1 |