bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Yamaha Virago 750 , 1100 - Několik dotazů od začátečníka
Ahoj všem. Chtěl bych si koupit Virago a zvažuji 750 nebo 1100. Ještě nejsem pevně rozhodnutý, studoval jsem nějaké dostupné materiály a měl bych pár dotazů. Chtěl bych něco zánovního v perfektním stavu s nájezdem tak okolo 30 tis. Jsem kus chlapa, 187 cm, 130 kg, na první pohled se mi zdá motorka těžká když jí mám třeba kousek odtlačit.
- Na co bych si měl dát při koupi pozor ?
- Dá se s tím projet i nějaká polní cesta abych nedřel spodkem o zem ? Vím že to není enduro, ale občas člověk sjede ze silnice.
- Jaká je reálné spotřeba obou motorek při normální pohodové jízdě kolem stovky ? Vím že jde o prožitek z jízdy, ale udávaných 8 litrů u 1100 mi nějak nesedí. To vážně bere víc jako auto ?
- Jaké problémy mohu nebo další investice mohu čekat ? Četl jsem o problémech se startérama a s volnoběžkou. Po jakém čase se tyto problémy vyskytují a kolik cca stojí oprava ?
- Nějaké doporučení kde koupit ? Ideálně připravenou na sezonu.
Díky všem


1 reakcí na tento příspěvek Yamaha Virago 750 , 1100 - Několik dotazů od začátečníka

Skvělá odpověď, děkuji! 20.7.2021 v 21:44 | Nahoru | #1
Zachovalj: Když už jsi to dal na víc míst, zkopíruju odpověď i sem:

Uvědom si, že výroba XV1100 skončila v roce 1999 a v roce 2000 se doprodávaly. 750 skončila ještě dříve, takže "zánovní, v perfektním stavu s nájezdem okolo 30 tisíc" bude leda se stočeným tachometrem od podvodníka. Jedině že bys narazil na nějakou uloženku po zemřelém
Navíc, pro chlapa 187/130 bude Virago prostě mrňavé. Je to chopper, ne cruiser. A ve své kategorii je to jedna z nejlehčích motorek (porovnej si hmotnost třeba s Intruderem nebo nástupcem Viraga Dragstarem), takže těžká se ti opravdu jen zdá na pohled.

- Při koupi si dej pozor na totéž, co u každé jiné motorky. Celkový stav, známky opotřebení, rušivé zvuky... Na téma "jak koupit ojetou motorku" je hromada článků a Virago není výjimka.
- Ano, lehký terén se s Viragem dá jet dost dobře. Má kořeny v enduru a na svou kategorii poměrně vysokou světlou výšku.
- 8 litrů je nesmysl. Spotřeba je u šetřílků a s novějšími motory pod pět litrů, běžně do pěti a půl, při honičce k šesti, při honičce proti větru do kopců (zkušenost z chorvatské dálnice) skoro sedm, ale to jsme drželi tempo okolo tachometrových 150-160.
- Volnoběžka je opravdu spíše spotřební díl, protože původně v motoru nebyla a Japonci ji přidali dodatečně po počátečních problémech, takže je menší než by bylo zapotřebí. Výdrž nezáleží ani tak na ujetých km, jako spíše na počtu startů za určitou dobu. Volnoběžka se dá koupit okolo 2500 kaček, repasované bývaly na eBay i pod tisícovku a dá se repasovat i podomácku. Podomácku se dá i vyměnit, pokud je člověk aspoň trochu zručný a nebojí se.
- Kde koupit je vždycky loterie. Hlavně se vyhni inzerátům "po dědečkovi který s ní jezdil jen do obchodu" a s třiceti tisíci na tachometru. S velkou pravděpodobností to bude podvod. A najetých kilometrů se neboj, ty motory jsou z dnešího pohledu hodně promitivní a vydrží věčnost, pokud s tím nejezdí vyložené hovado.

Naposledy editováno 20.07.2021 21:44:56

(reakce na) Yamaha Virago 750 , 1100 - Několik dotazů od začátečníka

21.7.2021 v 16:02 | Nahoru | #2
1100Virago> Díky za reakci. Samozřejmě vím že se Virago už roky nevyrábí. Na netu se však občas objevují nabídky Virag v naprosto luxusním stavu roky (podle detailních fotek) roky 98-2000 a s nájezdem kolem 30-40 tis s doložitelným servisem. Cena je samozřejmě vyšší, kolem 100-120 tis. což tak nějak neřeším. Když mají navíc ještě pletený kola místo liťáků tak to vypadá dost dobře. Určitě bych motorku koupil spíš od nějaké zavedené firmy co to vozí z venku co to před prodejem připraví a celé projde, než od jednotlivce. Přijde mi to rozumnější když to oni přímo dovezou z venku, dají to do cajku a pak prodají.

Co byste tedy doporučili k mé výšce za motorku ? Yamahy se mi líbí a Virago vypadá dobře. U Hondy nebo Suzuki se mi nelíbí ten chladič. Předobrazem byl přece Harley, tak nevím proč tam cpou chladiče. Je ale fakt že jsem na Viragu ještě neseděl. Rád bych to někde osedlal, ale co se dívám na inzeráty, tak je všechno na druhé straně republiky.

""Spotřeba je u šetřílků a s novějšími motory pod pět litrů, běžně do pěti a půl, při honičce k šesti, při honičce proti větru do kopců (zkušenost z chorvatské dálnice) skoro sedm, ale to jsme drželi tempo okolo tachometrových 150-160.""
To píšeš o 750 nebo o 1100 ? Tam bude asi dost rozdíl v těch kubaturách co se týče spotřeby

Naposledy editováno 21.07.2021 16:11:32
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
XIV Velká Virago Vyjížďka 2024 se ... [1 ... 346, 347] Yamaha XV 1100 Virago, Yamaha XV 535 Virago, Yamaha ... rancher 10401 24.2.2024 v 11:46 rancher
Jaký olej do Yamaha XV 1100 [1, 2, 3] Yamaha XV 1100 Virago HonzaXV1100 85 14.1.2024 v 10:27 intra
Synchronizace zkoušel to někdo? [1, 2, 3] Yamaha XV 1100 Virago vajdi217 70 1.11.2023 v 13:20 Gumovník
dotaz Yamaha XV 1100 Virago Pernek 2 26.9.2023 v 09:52 Kolja73
Vůle ventilů Virago 1100 [1, 2] Yamaha XV 1100 Virago Alík76 31 11.9.2023 v 15:34 Gumovník


TOPlist