bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Rady do začátků
Zdravím moto komunitu. Jsem novým přírůstkem do skupiny. Chtěl bych se zeptat ohledně technických záležitostí. Nedávno jsem si koupil svojí Kawasaki ZZR 250, je mi 19 minulý rok jsem si udělal A2 a B řidičák. Motorka byla můj sen + šikovný dopravní prostředek. Když jsem ji kupoval motorka měla najeto 6200km, motorka byla jako nová, ale dlouho stála. Přivezl jsem ji domů mám najeto už přes 1000km a protože jediný kdo by mi s motorkou pomohl je bratr který bydlí trošku daleko, chtěl bych se zeptat vás na pár otázek
Už jsem to jednou dělal, ale jak často si řetěz opečováváte vy? Pokud brzdy pískají jaké jsou vaše tipy? Jak poznám že je čas na výměnu oleje? Pokud si budu chtít na motorce něco vyměnit, jaké jsou vaše zkušenosti? Jak poznáte vy že s motorkou není něco v pořádku (občas mám takový pocit že motorka zní trošku jinak, ale druhý den už je v pořádku) ? A ještě nějaké typy pro dobrý provoz motorky?
Předem děkuji za rady a tipy

Rady do začátků

Skvělá odpověď, děkuji! 17.7.2021 v 11:01 | Nahoru | #1
1. Máš kvalitní olej na řetěz? Tak cca 1x 400-500km, ať se nelesknou válečky řetězu (podle typu maziva) podle stavu zasranosti časem řetěz umít čističem, nebo jen naftou.
2. Pískají brzdy? Možná jsou ojeté na plech, kontrola.
3. Vymena oleje dle servisních intervalů v návodu. Při koupi stroje vyměnit hned, kdo ví kdy se to dělalo.
4. Pokut nejsi jelimán, tak toho zvládneš hodně sám, olej, filtry, destičky, dopnutí řetězu, dobíjení aku,
5. Divný chod motoru, nebo zvuky ti nikdo na dálku neporadí.
6. Kontroluj hladinu oleje tlak v pneu, hloubku dezénu (nenechávej to dojet na minimum) a užívej krásné jizdy.

Naposledy editováno 17.07.2021 11:04:27

Rady do začátků

17.7.2021 v 12:05 | Nahoru | #2
A jelikož nesmíš zapomenout na péči o sebe, doporučím Ti publikaci Twist of the Wrist vol.2.
Případně i jako VIDEO

Rady do začátků

17.7.2021 v 12:14 | Nahoru | #3
Stačí hledat net je plnej informací.
Dole na stránce máš manuálwww.motorkari.cz/motokatalog/kawasaki/kawasaki-zzr-250.html
www.youtube.com/results
Na Youtube je toho taky dost.

Naposledy editováno 17.07.2021 12:17:22

Rady do začátků

17.7.2021 v 17:00 | Nahoru | #4
1. kdo tě vozí, ten tě prcá
2. jezdi, jezdi a jezdi a neřeš hovna

Rady do začátků

17.7.2021 v 17:37 | Nahoru | #5
Čau, hlavne daj pozor na ten reťaz , teda , aby si ho veľmi nenapínal, nešponoval. Radšej volnejší, to preto, lebo pri preperovaní sa napína a môžeš poškodiť ložiská ako aj reťaz a reťazovú sadu. Kontroluj tlak v gumách, lebo na omak sú tvrdé , ale nemajú tlak. Pri pomalej jazde ani nezistíš , že jazdíš na podhustených gumách. Kontroluj to tlakomerom. Pozri aj dátum výroby gúm (DOT) aby si nejazdil na starých gumách lebo budeš padať a padať ako ja. Lenže ja som vedel, že aké mám gumy a čo to obnáša. Nájdi si na nete , ako sa kontroluje dátum výroby , mne sa to nechce vypisovať. Pozor , keď to má rezervu na ventile nádrže a motorka dlho stála tak sa v nádrži usadil dole bordel, keď to prepneš na rezervu tak končíš pustíš do karbecov bordel a si v riti. Na rezervu ani neprepínaj rovno vyčisti nádrž. Pozri podľľa manuáliu ako sa otvára tvoj ventil. Aké máš polohy. OFF, ON, PRI, alebo OFF, ON , RES. Môže byť aj ON, OFF, PRI. Môže tam byť podtlakový ventil. Pri poruche ventilu a netesných ventilkoch v karbcoch ti natečie benzín do oleju a si skončil. Keď máš striekačku tak fajn, tie moje kecy si nevšímaj. Pozri, keď to dlho stálo vzduchový filter, či nie je plesnivý , alebo rozpadnutý. Či sa nerozsýpajú palivové hadičky a či sú celé guferá, stierky tlmičov. Prestriekaj všetky konektory , aby tam nebola oxidácia , hlavne pred reglérom a baterkou. Otvor uzáver nádrže, keď tam máš dierku na boku pri nalievacom hrdle tak do toho strekni trošku oleju a aj do tej druhej čo je za viečkom. Do tej dierky ( naboku tečie voda keď prší a keď tá rúrka prehrdzavie tak môžeš kupovať novú nádrž. Bude ti cez ňu vytekať benzín von, neopraviteľné. Pod motorkou by mala trčať hadička , otvor viečko a do tej hadičky fúkni, z tých dierok má fučať vzduch , zapchaj prastom raz jednu a raz druhú. Keď zapcháš obe tak nebude fučať nič. Ak to buble v nádrži v benzíne tak si už v riti. Nejazdi na malé otáčky , nechoď pod 3 000 ot/min. Zničíš motor. Držím palce a nech sa darí.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Zadní kolo Kawasaki ZZR 250 Nováčekzmostu 8 19.5.2022 v 12:11 udinar
Cena předního kola z Kawasaki Zzr 250 Kawasaki ZZR 250 Ippo 2 16.12.2016 v 08:11 Ippo
ZZR 250 poraďte zda ano či ne! [1, 2, 3, 4] Kawasaki ZZR 250 Alenau1 97 11.8.2015 v 16:43 Asuna
kawasaki zzr 250-díly Kawasaki ZZR 250 fany09 7 30.3.2015 v 17:33 fany09
Prosím, prosím o radu. [1 ... 7, 8] Yamaha FZR 600, Yamaha FZ6 Fazer, Kawasaki GPZ 500, ... certik.z_pekla 222 9.3.2011 v 11:14 suziGSF


TOPlist