bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: CRF 1000 - Dvojka cez zuby
Ahojte motorkári / ky,

prosím vás - dlhšiu dobu pozorujem že na AT 2019 - tj CRF1000 manuál po prechode na olej Motul 7100 10W30 sa voláko divne radí dvojka. Vždy ide mrcha cez zuby - ale len z jednotky do dvojky. Z trojky do dvojky ide krásne.

Ostatné kvalty tam padajú perfetne. Spojka je naštelovaná dobre, má tam asi 2mm vôľu. Čo sa týka "dotlačenia kvaltu nahor" tiež myslím že bezproblémov - radiaci segment bez vôle.
Spozoroval som to iba pri ťahaní z jedna priamo do dva. Pokiaľ to urobím na 2x teda jedna, neutrál, dva (2x potiahnutie páčky nahor) niekedy to hodí cez zuby niekedy nie... Spozoroval som to len keď je motor dobre ale fakt že dobre zahriaty (100km jazdy a viac ). Jedine čo ma napadá v čom by mohla byť chyba je - neustále riešená viskozita oleja. Teploty atakujú 40 stupnov a vyššie, a predpokladám že ten olej je pre odpory prevodovky a celkovo motora priaznivé, ale čo sa týka vymedzení vôlí to je asi horšie :( Máte niekto skúsenosť s takýmto problémom? Nerád by som tomu dačo urobil, lebo dakedy sú to fakt rany :D ďakujem


CRF 1000 - Dvojka cez zuby

13.7.2021 v 09:32 | Nahoru | #1
Měl jsem něco podobného, taky sem měl Motul. Přešel jsem na Repsol a je to v pohodě. Mám tam teď tohle Repsol Moto Racing HMEOC 4T 10W-30

CRF 1000 - Dvojka cez zuby

13.7.2021 v 19:16 | Nahoru | #2
normálně bych řekl že to musí být píčovina, ale i já měl na motorce problém s motulem. Motor ní přišel takový hlučnější a spojka spojkovala jaxi blbejc (i když je to specifikace MA2) a řazení bylo pocitově nějaké divné.
celou dobu mi to leží v hlavě, jestli to nemohlo být olejem a motul je přeci už jen lepší značka, ale... asi to olej může opravdu dělat.
takže místo motulu zkusit něco jiného a uvidí se

CRF 1000 - Dvojka cez zuby

13.7.2021 v 21:21 | Nahoru | #3
Ahoj, mám v CRF 1000 rv.2019 Motul 5100 10w30 a řazení jako po másle. Motor si přede jak kočička

CRF 1000 - Dvojka cez zuby

14.7.2021 v 19:09 | Nahoru | #4
A co misto,, motulu" koupit motul. Prece se pancuje, tak jestli to nebude tim.

1 reakcí na tento příspěvek CRF 1000 - Dvojka cez zuby

15.7.2021 v 06:06 | Nahoru | #5
Tk lejt tam 10w-30 to je taky nápad... To je vodička.

CRF 1000 - Dvojka cez zuby

15.7.2021 v 08:01 | Nahoru | #6
Dělalo mi to taky, tehdy jsem tam měl Mogul MOTO 4t 10w-40. Ale jen když se jelo delší dobu do prudkých vracáku, kde se řadilo furt jen jedna - dva - jedna , řazení pomale tvrdlo a tvrdlo , až jsem měl strach, že utrhnu řadičku abych tam dostal z jedna na dva, stačilo zastavit, pokochat se výhledem, sfouknout cigárko a už to zase řadilo samet.
Dal jsem pak Repsol a už mi to nikdy neudělalo, pravda , ale je, že už jsem od tý doby v těchto podmínkách (Nízké Tatry) nejel

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CRF 1000 - Dvojka cez zuby

15.7.2021 v 08:19 | Nahoru | #7
SuperSic58> To je teď v Hondě móda, už nějakej pátek davají místo 10w40 , 10w30ku

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CRF 1000 - Dvojka cez zuby

15.7.2021 v 12:36 | Nahoru | #8
..Roko..> jj vím, mam to taky předepsaný do svýho crfka. Ale dávám tam normál 10w-40. A do terénu nejlíp i 10 nebo 15w-50

(reakce na) CRF 1000 - Dvojka cez zuby

15.7.2021 v 14:12 | Nahoru | #9
SuperSic58>
Říkám si ,jestli už ta 10W-30 není fakt na hraně , přece jenom sme tu měli párkrát i dost pres 30C

2 reakcí na tento příspěvek CRF 1000 - Dvojka cez zuby

15.7.2021 v 16:33 | Nahoru | #10
v jiném vlákně je 50 stránková debata o 10W-30 nebo 10W 40....
v rámci druhé garančky jsem si stěžoval na hlučné řazení a odpoved motojarov byla byla že si stěžují všichni a že je to ok...lejou tam nejlevnejší kastról 10W 40....kastról jsem doma vypustil a nalil MOTOREX a je to balzám na převodovku...

dej pryč motul a kup motorex

pokud jde o ty vůle spojky dle návodu ma byt 8-10mm na kuličce páčky , což je dle mého názoru moc, aby spojka dobře vystavovala zaměřím se na vůli na lanku a ta je ideální 1 - 2 mm

takže motorex a napnout lanko spojky aby byla vůle minimální, také dobře nastavit polohu páčky aby necitlivý ruka v rukavici spojku řádně vymáčkla....problém s olejem a převodovkou se může projevit tak že místo čísla zařazení rychlosti občas vidíš na displeji jen mezerník....číslo se objeví po několika rychlých podřazeních nebo přeřazeních...to se mi stalo cestou z Jarova na každé druhé pražské křižovatce po vypuštění původní husté olejové náplně....pak se převodovka s kastrólem částečně uklidnila a s motorexem je už v pohodě....

na řazení na africe si člověk musí při přesednutí z jiné bzučivé motorky zvyknout, vzhledem k tomu že má dobrý spodek jezdím často okrskami 3 třídy na kochačku na krouťák jako čoprem, v nízkých otáčkách kolem 1500-2000 tis to při řazení občas klapne, v režimu nad 2500-3000 tam rychlosti padají bez hluku
mám na ní najeto asi 20 tis a před zatáčkou pořád řeším, co tam dám, zda trojku nebo dvojku...když to blbě odhadnu jedu rychleji pak se leknu a vrazím tam dvojku, může být přeřazení hlasitější...tady konečně vidím nějaký plus décétéčka...

takže řazení přes zuby mlže být i chybou uživatele

Naposledy editováno 15.07.2021 18:41:52

(reakce na) CRF 1000 - Dvojka cez zuby

16.7.2021 v 14:49 | Nahoru | #11
CRF1000> Tak pod tuhle zkušenost se nepodepíšu. Afrika řadí klasicky japonsky - tedy v poho. Mám ještě XJR 1300 a Haryka Softaila 1450. Ten Softail, to je ovšem jiná Řazení jak ve V3S ...

CRF 1000 - Dvojka cez zuby

17.7.2021 v 06:16 | Nahoru | #12
Ju já teď jezdím MT-07 a MT-09 a to je taky kovařina ta převodovka. 09 má quickshifter a tam máte pocit, že ta převodovka dostává pěkně na prdel, to soudruzi moc nedotáhli, takže raději se spojkou. Jo se slzou v oku vzpomínám na dávné časy a jemné čisté řazení na banditu a gsx-r...

(reakce na) CRF 1000 - Dvojka cez zuby

17.7.2021 v 14:51 | Nahoru | #13
CRF1000> To jako řadíš vyšší kvalt při 1500-2000 otáček?

1 reakcí na tento příspěvek CRF 1000 - Dvojka cez zuby

17.7.2021 v 15:13 | Nahoru | #14
Ne on tak jezdí, klika mu pěkně pak poděkuje

(reakce na) CRF 1000 - Dvojka cez zuby

17.7.2021 v 18:14 | Nahoru | #15
foxdive> Hlavně musí jet jako šnek a předjíždí ho i důchodci s Feliciema.

CRF 1000 - Dvojka cez zuby

17.7.2021 v 21:34 | Nahoru | #16
To je možná to nejhorší

1 reakcí na tento příspěvek CRF 1000 - Dvojka cez zuby

26.7.2021 v 12:25 | Nahoru | #17
Teda skúsim zameniť pri najbližšej výmene značku oleja . Rozhodnem sa, avšak v aute mám super skúsenosti s Castrolom. V aute mám PD motor, bez akýchkoľvek problémov tento olej čistí motor, (zhodená vaňa) a očividne aj dobre odoláva treniu, keďže zväčša po 200 - 250k km na týchto autách sa ozývali hydroštely a vačka atď. Ja mám bezmála 300k a všetko v poriadku. (Zatiaľ) . Preto nejaké fámy o tom že Castrol má zlé oleje neberiem do úvahy. (dokiaľ samozrejme niesú pančované!) :D Ja ho využívam desaťročia, a je to bezproblémov. Preto vyskúšam aj do Afriky 10w30 4t od Castrolu. Myslím, že tým nepokazím nič. Avšak, myslím si, že značkou oleja to nebude. Skorej vidím problém vo viskozite pri vysokých teplotách či už priamo oleja alebo klímy u nás.

Z praktického hľadiska si myslím, že ide hlavne o roztočenú hriadeľ spolu so súkolesiami, a tým že olej je riedky, má celé toto súkolesie veľmi veľkú zotrvačnosť a po preradení z neutrálu do dvojky sa táto zotrvačnosť a rýchlosť celého riadiaceho súkolesia hodí na surovo do záberu...

ďakujem za rady - po výmene sa podelím o skúsenosti, či sa to zlepšilo alebo nie :)


Naposledy editováno 26.07.2021 15:00:16

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CRF 1000 - Dvojka cez zuby

4.7.2022 v 10:32 | Nahoru | #18
Foggino> AHoj, tak jak to dopadlo? Mám stejný problém, všechny rychlosti tam dávám ani nevím, jen z jedničky na dvojku v určitých otáčkách, je to dvakrát cvaknutí. Dost mě to štve, dřív jsem měl podobný problém u auta - Golf, tam byl špatnej synchron, což u motorky není asi ta správná příčina.
Děkuji D.

(reakce na) CRF 1000 - Dvojka cez zuby

7.7.2022 v 18:45 | Nahoru | #19
vist> Dopadlo to tak, že ten sprostý červený Motul 7100 som odtiaľ vylial von, a nalial som Eneos 10w30. Motor citeľne stíchol a za posledných 5500km to už nespravilo Otočili sme s motorkou Grécko - Atény, Peloponéz, Albansko v 40 °C a šlape ako hodinky. Kvalty idú že ani neviem jak tam padajú.. paradox ale je, že kamarátovy to robil aj Vstrom 1000 na Motule 7100 - ďalej ale neviem, moto sa s ním predala... Mám doma aj traktor medzi endurami tzv. yamahu XT1200 - kde je motul 7100 a pôjde tam tiež Eneos. Robí to tam tiež voláko neplechu... Ono myslím, že niekedy všeliaké eko aditíva, estery a hlúposti robia viacej škody ako osohu. Neberte to tak že Motul je zlý, ale ja s ním nemám proste v japonských motorkách dobre skúsenosti.

Naposledy editováno 07.07.2022 22:08:43

CRF 1000 - Dvojka cez zuby

7.7.2022 v 20:16 | Nahoru | #20
Zdravim, no vidím že z motulom je viac negatívnych skúseností ako pozitívnych ja osobne u starej Afriky som tiež prešiel na iný olej motul jej moc nesedel rýchlosti sa lepili a spojka sa tiež v tejto lázni necítila moc dobre, tak som dal valvoline všetko išlo ako po masle potom, možná to skúsim aj na novej ?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
CRF1000 kódy poruchy - diagnostika Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports Mayk 4 1.4.2024 v 10:30 Mayk
jakou spojkovou sadu a Africa Twin ... Honda CRF1000L Africa Twin Yurii 11 7.3.2024 v 21:52 T4C0
Bliká kontrolka ABS Honda CRF1000L Africa Twin Davidrak 7 1.3.2024 v 19:50 Davidrak
Africa Twin CRF1000 odstín barvy Honda CRF1000L Africa Twin Drak-09 2 27.2.2024 v 19:50 Drak-09
připojení kabelu [1, 2, 3] Honda CRF1000L Africa Twin šlauch0 69 26.2.2024 v 16:33 LiborGSXR


TOPlist