globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Ano/Ne
12.7.2021 v 11:16
Zdar motobando, chci se optat jestli je dobré když jedu z nějakýho dlouhýho a prudkýho kopce dolů jestli tam mám mít hozený kvalt nebo můžu podřadit na N a odlehčit tím tak motoru nebo se to nedoporučuje!
Předchozí
1 2
Následující

Ano/Ne

12.7.2021 v 11:23 | Nahoru | #1
Můžeš mi říct, jak si představuješ jízdní styl se sekvenční převodovkou, která má neutrál mezi 1 a 2? To jako, že to třeba z pětky skopeš na dvojku, pak dáš neutrál a pak to zase budeš kopat nahoru? No garantuju ti, že až se ti poprvý povede tam omylem místo neutrálu kopnout jedničku nebo dvojku, tak se takto už ptát nebudeš!

Naposledy editováno 12.07.2021 11:24:19

Ano/Ne

12.7.2021 v 11:40 | Nahoru | #2
Za mě rozhodně NE Kdysi jsem takto každý den sjížděl sakra dlouhý kopec v lese s nulovým provozem, s tím, že jsem nahoře téměř zastavil, dal neutrál a vypnul motor.. a ono se to krásně samo rozjelo.. a jak jsem se jednou divil, když mi při cca 60km/h tam sama skočila rychlost, zadní kolo do smyku a já šel plavně na hubu.. nikdy více

1 reakcí na tento příspěvek Ano/Ne

12.7.2021 v 11:41 | Nahoru | #3
No ty pico

1 reakcí na tento příspěvek Ano/Ne

12.7.2021 v 11:52 | Nahoru | #4
V dávných dobách, když byl svět ještě v pořádku, platilo zásadní pravidlo, že "dolů se jede na týž kvalt jakoby se jelo do stejnýho kopce nahoru". Jenže asi se to taky změnilo, tehdá byly třeba ještě pouhá dvě pohlaví, což je dnes samozřejmě překonaný. Čili jezdit šusem z krpálu, nejlíp s vypnutým motorem, je určitě dostatečně zelený, tedy in, trendy, hustý atd.

(reakce na) Ano/Ne

12.7.2021 v 12:01 | Nahoru | #5

Karaya1 píše: No ty pico

nevim co se mu tlemiš. ma o yamahu strach no

Ano/Ne

12.7.2021 v 12:06 | Nahoru | #6
Tak si tam dej třeba o kvalt výš ať si to bublá na nízké otáčky.

1 reakcí na tento příspěvek Ano/Ne

12.7.2021 v 12:18 | Nahoru | #7
Ano

Ano/Ne

12.7.2021 v 12:26 | Nahoru | #8
A k čemu by to jako mělo být, sjíždět kopec na N? Jestli chceš šetřit palivo, tak vymáčkni spojku a chcípni motor.

(reakce na) Ano/Ne

12.7.2021 v 12:30 | Nahoru | #9

Koudy01 píše: Ano


… “Budu na Primě” …

Ano/Ne

12.7.2021 v 12:31 | Nahoru | #10
Tak na tohle byla dobrá vojna tam člověk u vejtrasky vyřadil jen jednou

1 reakcí na tento příspěvek Ano/Ne

12.7.2021 v 12:34 | Nahoru | #11
Nejspravnejsi je na kopci zmacknout spojku a nechat motorku plachtit. Usetri se tim kvanta paliva a delaji to podobne i nejmodernejsi DSG prevodovky, tak to musi byt spravne

(reakce na) Ano/Ne

12.7.2021 v 12:46 | Nahoru | #12
Slávek-TDM> Myslis tu ve Wartburgu?

Ano/Ne

12.7.2021 v 12:54 | Nahoru | #13
A co tak upravit převodovku podobě jako to měl trabant. Tam byla myslím na trojce volnoběžka a nemusel by vyřazovat.

4 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ano/Ne

12.7.2021 v 12:54 | Nahoru | #14

sardel píše: V dávných dobách, když byl svět ještě v pořádku, platilo zásadní pravidlo, že "dolů se jede na týž kvalt jakoby se jelo do stejnýho kopce nahoru". Jenže asi se to taky změnilo, tehdá byly třeba ještě pouhá dvě pohlaví, což je dnes samozřejmě překonaný. Čili jezdit šusem z krpálu, nejlíp s vypnutým motorem, je určitě dostatečně zelený, tedy in, trendy, hustý atd.


Asi jsem málo starej, ale tohle slyším poprvé.
Když teda do kopce podřadím, musím na stejnou rychlost dolů?
Proboha proč?

Ano/Ne

12.7.2021 v 12:54 | Nahoru | #15
podle tech popisu to zase vypada ze kdyz cloveku dojde benzin musi tlacit i z kopce protoze jakakoliv jizda na N = smrt jezdce :D

jezdi jak chces. ja motorem brzdim, tak tam neco vzdycky mam.

a kdyz chci delat machra pri zastaveni tak si vypnu klicek jeste za jizdy, aby vyplo abs.
az si rozbiju hubu poreferuju ze se to delat nema

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ano/Ne

12.7.2021 v 13:15 | Nahoru | #16

PetrXX píše: Asi jsem málo starej, ale tohle slyším poprvé.
Když teda do kopce podřadím, musím na stejnou rychlost dolů?
Proboha proč?


Ponevač u starých aut byl posilovač brzd tak trochu pro okrasu a u některých dokonce ani nebyl takže brzdil motorem ,,proto,,

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ano/Ne

12.7.2021 v 13:18 | Nahoru | #17

zatr píše: Ponevač u starých aut byl posilovač brzd tak trochu pro okrasu a u některých dokonce ani nebyl takže brzdil motorem ,,proto,,


tady jsme ale na motorkari.cz ne? tak proc do toho motas jizdu autem?

(reakce na) Ano/Ne

12.7.2021 v 13:19 | Nahoru | #18
PetrXX> u motorky se to až tak nebere. ale hlavně u náklaďáků toto pravidlo platilo a snad i platí. zkrátka ideální je, kdyz vozidlo z kopce při ubrání plynu brzdí motorem a přitom nezrychluje. Třeba motorku dobrzdíš hravě, ale naložený auto, kde si z kopce dlouho přibržďuješ, tak brzdy vadnou a pak to zkrátka nezabrzdi....

(reakce na) Ano/Ne

12.7.2021 v 13:26 | Nahoru | #19
husq701> ponevač mu odpovídám nato naco se ptal ohledně toho příspěvků který si vytáhl víše,, víš,, proto..

(reakce na) Ano/Ne

12.7.2021 v 13:49 | Nahoru | #20

PetrXX píše: Asi jsem málo starej, ale tohle slyším poprvé.
Když teda do kopce podřadím, musím na stejnou rychlost dolů?
Proboha proč?



Ano, mít zařazenou stejnou rychlost při jízdě z kopce jakou bych měl pro jízdu do kopce byla dřív řidičská zásada a pro náklaďák by to mělo v určitý míře platit i dnes. Šlo hlavně o to, aby si měl furt možnost brzdit motorem. U náklaďáku s nesynchronizovanou převodovkou tuplem, protože tam už se ti nemuselo povést podřadit. A i dneska se při sjíždění buď prudkýho, nebo hodně dlouhýho kopce, případně na mokru, nebo sněhu této zásady snažím držet.

Ano/Ne

12.7.2021 v 14:50 | Nahoru | #21
Ok borci myslel jsem si to že NE!!! páč někdo to tak dělá a viděl jsem i na Youtube Drna že to dělal a předjel kolegu z kopce...

Ano/Ne

12.7.2021 v 14:50 | Nahoru | #22
nešlo jen o náklaďák, to bylo obecné pravidlo, tedy platilo i pro motorky.
kdybych nebyl línej, naskenoval bych něco z dobový (motocyklový) literatury. ale jednak jsem línej, druhak by to stejně bylo zbytečný.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ano/Ne

12.7.2021 v 14:58 | Nahoru | #23
PetrXX> To pravidlo je bezpečnostní a má svůj význam. Neboť není umění jet rychle do kopce, ale z kopce.

Ano/Ne

12.7.2021 v 14:59 | Nahoru | #24
Z kopce jedině za 6 a v omezovači.

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ano/Ne

12.7.2021 v 15:20 | Nahoru | #25
Ciwe tady se to stáčí do totálního dada.. kamiony, synchronizace, sněží, posilovač brzd..

To jako na staré třipade, když to s bídou jelo kopec za tři, tak jste to na trojku jeli i dolů? Protože posilovač a sněží, jo?
Hele, v náklaďáku jsem jezdil už v sedmnácti, mám papíry i na posranej kombajn, jezdili jsme na kradenej ruskej benzin, takže něco málo o socialistickém provozu alá stará IFA nebo 815 tuším.
Ale proč jet “v dřevních dobách” na motorce na stejný kvalt dolů, jako nahoru, to nechápu. Nota bene, když ty socialistický keply jely jak když chce a nemůže.

Anebo jsem to celou dobu dobu dělal blbě a neovládám umění jezdit z kopce

Ano/Ne

12.7.2021 v 16:06 | Nahoru | #26
hozený kvalt

(reakce na) Ano/Ne

12.7.2021 v 16:19 | Nahoru | #27
PetrXX> tak zrovnou starou 350tku bych sem úplně nemotal, protože dvoutakt mazaný směsi mel trochu jiné zásady při sjíždění dlouhých kopců

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ano/Ne

12.7.2021 v 18:38 | Nahoru | #28

zatr píše: Ponevač u starých aut byl posilovač brzd tak trochu pro okrasu a u některých dokonce ani nebyl takže brzdil motorem ,,proto,,


Posilovač "tak trochu pro okrasu" jsem teda nikdy neviděl, ale byli případové, kdy byl spořivý řidič velmi překvapený neúčinkem brzd, když si u auta s posilovačem z kopce vyřadil a zdechl motor. O těch, kterým se takhle povedlo, že si dokonce zamknuli řízení, psaly už jen černé kroniky.

(reakce na) Ano/Ne

12.7.2021 v 19:01 | Nahoru | #29
PetrXX> to je prece jasny - z kopce tam musis mit stejnej kvalt jako do kopce proto, aby sis u ty 350 nevyfoukal vzduch - to da rozum .
Jinak je to tady opravdu slusnej technobizar .

Ano/Ne

12.7.2021 v 19:02 | Nahoru | #30
Na transalpině, či jak se té cestě nadává, která má třicetkiláků jen dolů (ale klidně i kratší skopce), tak proč nejet na enko?
Když někdy jedu vopuštěným lesem bez provozu a mám takový klidný rozpoložení, tak ten neutrál někdy praktikuju.
To je asi na každým soudruhovi. Ale 99,9% mám kvalt.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
nastavení páky řazení - na lepidlo ... Yamaha FZ6 N zero1724 2 23.10.2023 v 08:31 zero1724
Středový stojan na FZ6 Yamaha FZ6 Fazer, Yamaha FZ6 N, Yamaha FZ6 Fazer S2,... matesh13 7 9.9.2023 v 21:06 _Michal
Nádrž Yamaha FZ6 N RTSbike 10 30.7.2023 v 08:15 RTSbike
Oprava moto [1, 2] Yamaha FZ6 N RTSbike 52 24.7.2023 v 14:43 smap
Držák SPZ Yamaha FZ6 Fazer, Yamaha FZ6 N, Yamaha FZ6 Fazer S2,... Sicco 16 1.7.2023 v 20:42 Střapoč

TOPlist