Pred casem mi odesla ridici jednotka, tak jsem koupil novou od Ignitechu.
Motorka v pohode nastartuje a motor normalne bezi.
Ma to vsak svoje ALE.
Pri prudke akceleraci se zacne motor hadat. Jako jede to, ale je to takovy cukavy.
Pokud akceleruju pozvolna, tak se to projevuje minimalne. Dalsi problem je, ze se snizili max otacky na cca 8500 (misto 9500 ). Omezovac je v jednotce nastavenej na 10500.
Privod benzinu je ok. (Kdyz tam dam starou jednotku, a ta zrovna funguje, tak je vse naprosto ok)
Konzultoval jsem to s kamaradem, kterej ladi zavodni auta a jednotky od Ignitechu zna.
Problem vidi v nastaveni predstihu.
Predstihova mapa vypada nasledovne (default od Ignitechu pro SV650)

Tomu kamaradovy se zda 35° uz moc a podle nej je to i duvod pro omezene maximalni otacky.
Ruzne to zkousim upravovat. Zmeny se tam projevuji. Ale je to pokus omyl a stve me, ze nemuzu prijit na nejakej postup, kterym bych to dokazal odladit do prijatelnych hodnot.
A nez to davat na brzdu, tak bych radsi sehnal jetou funkcni jednotku (coz bude dalsi krok, kdyz se to nepodari)
Fakt do te motorky nechci vrazet zbytecne penize (beztak pujde z baraku

Predstihovou mapu jsem na netu hledal. A nasel pouze zmenseny obrazek 3D profilu mapy (coz je mi k hovnu)
Nejake tipy, triky, rady?
Idelane funkcni predstihova mapa?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Mapa predstihu - SV 650 (karburator)
Jarrinn píše: ....Jedinej problem je rychly otevreni plynu.
A to mě připadá jako slabá jiskra. Při "prásknutí luftem" začne narůstat tlak ve spalovacím prostoru a podstatně narostou nároky na velikost napětí na svíčce.
Podle toho co je napsaný v nastavení to vypadá že do cca 5000rpm je buzení cívek (dwell time) udržovaný jednotkou na 10ms a nad 5000 už by to mělo spínat ty cívky ihned po skončení jiskry (je tam na to 2ms pauza jestli ty pojmy chápu správně). Jenže čertví co udělaj nějaký "kompenzace" v procentech a "minimální otáčky pro spouštění palcem" takže je otázka kdy to opravdu začne budit.
A podle chování to taky znamená že při 7500rpm kdy přestávaj problémy je buzení cívek už jen 6ms a míň. Nevím jakou indukčnost maj cívky tak se těžko dá říct s jakou energií se pracuje protože to taky může být úplně naopak a dochází někde v obvodu k průrazu protože jestli ta jednotka povoluje větší budící proud než originál tak tam možná dochází k rychlejšímu náběhu VN napětí a pak to třeba hází jiskru okolo namísto na svíčce (už jsem takhle viděl jak to při přidání plynu házelo centimetrovou jiskru z napojení na indučce na rám namísto aby to poslušně hodilo jiskru na svíčce).
No zkusil bych ten čas buzení cívek zkrátit na 6ms (oslabit jiskru) a schválně jak se to změní.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Mapa predstihu - SV 650 (karburator)
https://www.mitoclub...ccensione-centraline
Těch 45° bys měl teda zapsat jako statický předstih a pak s konstantními 20° v tabulce předstihu zkontrolovat stroboskopem, kde je pravda. Starší Kokusan s indukčním snímačem dával dva špičkové signály s opačnou fází na 80°a 20° a referenční statický předstih byl na 50°, když napětí bylo nula.
(Návody na zeeltronic jsem zkoušel taky, ale ti posílají vyzkoušenou naprogramovanou věc, která se jenom přidrátuje)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Mapa predstihu - SV 650 (karburator)

Ted se to chova tak, ze od 3ooo do 6000 je to jakz takz ok, pak od 6000 do 7500 strileni do vyfuku a pak zas ok.
V malych otacka (pri rozjezdu) to blbne.
Co navrhujes?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Mapa predstihu - SV 650 (karburator)
1 reakcí na tento příspěvek Mapa predstihu - SV 650 (karburator)
Tak jsem ho poradne docvakl..vedl tam ten cernobilej drat z toho obrazku...
Stara jednotka dala 10/10 startu.
Ja na to ted zapomenu, budu delat ze o tom nevim. Az se to projevi, tak jenom prohodim jednotku, co mam pod sedlem a za strileni do vejfuku se prihrnu do Prelouce na brzdu a zpatk, si vemu stopa. A zapomenu uplne.
On to byl dovoz z Italie a ital se v tom hrabal...takze mam italsky svcko se vsim vsude

Jako je fakt, ze od te doby co je tam nova baterka, tak to s tou origo baterkou chytalo prekvapive bez chyb. Ale to jsem ignoroval a bral to tak, ze me chce svcko nasrat.
Naposledy editováno 15.07.2021 20:46:18
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Mapa predstihu - SV 650 (karburator)
combust píše: Jarrinn> To jen ukazuje že je tam buď problém s izolací na VN okruhu nebo má ignitech nějakej problém s načasováním buzení cívky.
Myslím, že Ignitech používá kondenzátorové zapalování, tak tam by žádný problém s buzením cívky být neměl.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Mapa predstihu - SV 650 (karburator)
combust píše: mito7> No pokud k tomu senzoru takhle vede napájení tak to asi bude hall a jak jsem psal - v tom případě to není "kus plechu" ale "kus magnetu" nebo to je "okýnko" z diamagnetickýho materiálu co pouští magnetický pole od magnetů uvnitř rotoru - což je celkem fuk, podstatný je že v tom případě nelze odvozovat časování od okrajů toho výstupku ale je třeba to oměřit (hall bude na výstupu skokově měnit úroveň).
Hall to bude, ale spíš než diamagnetický materiál si myslím, že je to Permalloy, který zajistí, že veškerý magnetický tok bude soustředěný do té destičky a tím odstíní v daném místě magnetický tok, který jinak vystupuje nad povrch rotoru. U Hall sensoru by to mělo vyvolat pokles výstupního napětí.
Ignitech by měl být určený pro Hall a ne pro induktivní sensor a měl by s tímto principem přerušení magnetického toku a poklesu napětí počítat.
1 reakcí na tento příspěvek Mapa predstihu - SV 650 (karburator)
Podobný problém jsem měl při přechodu z kladívek na TCIP (také s Hallem) u nakomprimované Guzzi. Ponechal jsem původní indukčky které měly teoreticky vyhovovat a které šlapaly s kladívky naprosto OK. Ale: Při akceleraci TCIP prostě vynechávalo. A v oblasti nejvyššího krouťáku vynechávalo furt. Abych to zkrátil- nakonec to vyřešila výměna IC za typy Z431. Ty původní při zvýšených tlacích ve válcích směs nezapálily. Ani všeliké šolichání s časem sycení nepomohlo. Neumím si to moc vysvětlit, ale vyřešeno mám tak co.
Jenom chci říci, že i to se může stát...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Mapa predstihu - SV 650 (karburator)
Frames píše: Jen tak jdu kolem...
Podobný problém jsem měl při přechodu z kladívek na TCIP (také s Hallem) u nakomprimované Guzzi. Ponechal jsem původní indukčky které měly teoreticky vyhovovat a které šlapaly s kladívky naprosto OK. Ale: Při akceleraci TCIP prostě vynechávalo. A v oblasti nejvyššího krouťáku vynechávalo furt. Abych to zkrátil- nakonec to vyřešila výměna IC za typy Z431. Ty původní při zvýšených tlacích ve válcích směs nezapálily. Ani všeliké šolichání s časem sycení nepomohlo. Neumím si to moc vysvětlit, ale vyřešeno mám tak co.
Jenom chci říci, že i to se může stát...
A jsme zpátky u "slabé jiskry". Cívky pro kladívkové zapalování (bez rozdělovače) jsou většinou konstruovány tak aby nedocházelo k přílišnému opalování kladívka což znamená že zpravidla pracují s max. proudem okolo 3 A a běžně mívají indukčnost cca 8-15mH při odporu primáru 2-4 Ohmy. To je limituje co se týče akumulované energie použité pro jiskru. Navíc je tam taky omezení velikostí poměru primár/sekundár takový cívky (který je běžně 1:40 až 1:60) kterej má vliv na max. napětí/rychlost náběhu toho napětí. V případě použití TCI navíc (vlivem nějakého úbytku napětí na spínacím prvku) dávají ještě méně než s kladívkem. Když se k tomu přidá vyšší tlak ve válci a neupraví se elektrodová vzdálenost na svíčce tak holt dojde ke zvýšení nároků na přeskokový napětí a ty cívky to nedaj nebo to to nedá izolace (buď má cívka ochranný jiskřiště nebo to začně hezky házet jiskru někde bokem nebo klidně i uvnitř cívky pěkně mezi závity ve vinutí). To zmiňovaná Z431 má indukčnost 3,6mH a odpor primáru 0,8 Ohmu takže za stejnou dobu sycení tam bude protékat podstatně větší proud (a protože energie roste s mocninou proudu tak i když bude indukčnost třetinová tak výsledná akumulovaná energie bude větší, asi tak o 35%) + menší indukčnost umožní použít větší převodní poměr při zachování/zlepšení rychlosti náběhu napětí atd.
Jenže u obou zde řešených problémů se jedná o elektronická zapalování už v původním provedení a jak jsem psal výše tak u SV mám dojem že tam bude problém s izolací a paradoxně tak bude problém příliš silná jiskra (protože to vypadá že oslabení jiskry umírnilo projevy toho problému).
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Mapa predstihu - SV 650 (karburator)
Jaky by bylo reseni toho meho pronlemu? Dat jine civky, popripade nove? Nebo zkusit dat mensi cas buzeni?
Naposledy editováno 19.07.2021 10:54:33
Jarrinn píše: combust> ted ciste teoreticky.
Jaky by bylo reseni toho meho pronlemu? Dat jine civky, popripade nove? Nebo zkusit dat mensi cas buzeni?
Jako můžeš zkusit zmenšovat to buzení ale je to "symptomatická léčba".
Správný by prostě bylo vzít osciloskop, kapacitní sondu a mrknout na to jak vypadá sycení a jiskra v různejch režimech a ověřit jestli nedochází k přeskoku bokem/vynechávání a ideálně ještě zkouknout jestli to pálí +- ve správnej moment (el. pevnost izolace by se dala i prověřit např. přidáním jiskřiště před nebo namísto svíčky).



Nemá každej doma vhodnej oscík, já taky ne. Tak jsem si kdysi pro podobné testy vyrobil na prkýnku primitivní jiskřiště ze dvou do špičky nabroušených šroubků M4 proti sobě a dnes už vím, že když dokážu spolehlivě produkovat jiskry na vzdálenost cca 11/12 mm a více, bude to OK. A že 5/6 mm prostě nestačí. Takhle nějak to může ověřit myslím každej.
Naposledy editováno 20.07.2021 08:23:27
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
2 válec brždění motorem [1, 2] Suzuki SV 650 | simon123 | 45 | 17.9.2023 v 02:41 eMnatřetí |
Výměna pneu - Písek Suzuki SV 650 | piknikk | 4 | 29.6.2023 v 12:55 Rebel245 |
Teplotní čidlo Suzuki SV 650 | michalsynek61 | 2 | 1.6.2023 v 16:12 Julip2 |
Vôla v plávajúcom kotúči Suzuki SV 650 | Feri94 | 5 | 22.4.2023 v 08:47 Valve |
Tachometr SV 650 Suzuki SV 650 | Jarrinn | 11 | 20.4.2023 v 17:12 crestik |