globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Mapa predstihu - SV 650 (karburator)
Mel bych dotaz na zdejsi ladice motoru.

Pred casem mi odesla ridici jednotka, tak jsem koupil novou od Ignitechu.
Motorka v pohode nastartuje a motor normalne bezi.

Ma to vsak svoje ALE.
Pri prudke akceleraci se zacne motor hadat. Jako jede to, ale je to takovy cukavy.
Pokud akceleruju pozvolna, tak se to projevuje minimalne. Dalsi problem je, ze se snizili max otacky na cca 8500 (misto 9500 ). Omezovac je v jednotce nastavenej na 10500.

Privod benzinu je ok. (Kdyz tam dam starou jednotku, a ta zrovna funguje, tak je vse naprosto ok)

Konzultoval jsem to s kamaradem, kterej ladi zavodni auta a jednotky od Ignitechu zna.
Problem vidi v nastaveni predstihu.

Predstihova mapa vypada nasledovne (default od Ignitechu pro SV650)


Tomu kamaradovy se zda 35° uz moc a podle nej je to i duvod pro omezene maximalni otacky.
Ruzne to zkousim upravovat. Zmeny se tam projevuji. Ale je to pokus omyl a stve me, ze nemuzu prijit na nejakej postup, kterym bych to dokazal odladit do prijatelnych hodnot.

A nez to davat na brzdu, tak bych radsi sehnal jetou funkcni jednotku (coz bude dalsi krok, kdyz se to nepodari)
Fakt do te motorky nechci vrazet zbytecne penize (beztak pujde z baraku )

Predstihovou mapu jsem na netu hledal. A nasel pouze zmenseny obrazek 3D profilu mapy (coz je mi k hovnu)

Nejake tipy, triky, rady?
Idelane funkcni predstihova mapa?

Předchozí
1 2 3 4
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Mapa predstihu - SV 650 (karburator)

10.7.2021 v 17:50 | Nahoru | #1
co takhle napsat do ignitechu, jsou docela ochotný věci řešit.. podle me je vetsinou lepsi sehnat teda origo jednotku, kdyz uz to clovek nechce brzdit..

(reakce na) Mapa predstihu - SV 650 (karburator)

10.7.2021 v 17:52 | Nahoru | #2
Rolda89> s nima jsem to resil.
Vymenili jsme neladitelnou jednotku za laditelnou..

Origo pouzitou jednotku jsem nechtel z duvodu, ze sem ji prestal verit

Naposledy editováno 10.07.2021 17:54:03

Mapa predstihu - SV 650 (karburator)

Skvělá odpověď, děkuji! 10.7.2021 v 20:28 | Nahoru | #3
pokud nechceš odbrzdit ani hledat na netu tak hold zkousej. změn ,projeď se. pokud lepší tak zkus pokračovat. Pokud horší tak se vrať zpátky. každý krok si ulož/zapiš ať se můžeš vracet pokud by jseš ztratil. Změny dělej malé a postupně. úspěch se dostaví
Jestli na to nemáš nervy tak sežeň origo jednotku nebo zaplať za ladění

Mapa predstihu - SV 650 (karburator)

10.7.2021 v 20:59 | Nahoru | #4
Dělám posledních 25 roků, co skončila T613, většinou do dvoutaktů a ze zábavy, tak tě zkusím posílit spíš jenom základními principy.
Čtyřtakty se neobejdou bez otáčkové regulace, s podtlakovou se účinnost motoru ještě vylepší. Na volnoběh je potřeba předstih v rozmezí 0-5°, aby se motor dokázal točit rovnoměrně a nezastavil, v otáčkách pak cca 25-30° - limitem jsou detonace, tak ať si ten motor neodrovnáš!
Na začátku použitelných otáček, u auta cca v 2000rpm, je předstih o 15-20°. Závisí na těchto faktorech:
Kompresní poměr – při vyšší kompresi hoří směs rychleji, je potřeba snížit předstih
Oktanové číslo – dříve u olovnatých přísad platilo, že víceoktanové palivo hoří ve směsi pomaleji a předstih se dá zvýšit. Dnešní BA95 a BA98 jsou na tom podobně co se týká rychlosti hoření.
Expanzní poměr – teoreticky je stejný, jako kompresní poměr, ale je ovlivněný časováním ventilů. S tím je spojené využití výfukového potrubí pro vyprázdnění spalin z válce a naplnění válce směsí. Když je expanze ve válci při větším předstihu dobře využitá, do výfuku jde jenom slabý pšouk a to může zvýšit pumpovní ztráty.
Množství a bohatost směsi ve válci – na plný plyn bude rychlost hoření větší a nutný o 5-10° menší předstih, než na čtvrt plynu. Chudá směs hoří pomalu, moc bohatá hoří taky pomaleji, než stechiometrická.
Otáčky – vyšší předstih pro vyšší otáčky zní logicky, ale jak moc, to je to ovlivněné faktory výše.
Pro ilustraci pár obrázků a údajů ke škodovkám s rozdělovačem. Ten má poloviční otáčky, než motor, a trošku matoucí je, že hodnoty u rozdělovačů jsou natočení rozdělovače, takže na motoru je to dvakrát víc. Ty místo podtlaku použiješ otevření klapky, zavřená = velký podtlak.




Naposledy editováno 10.07.2021 21:27:21

Mapa predstihu - SV 650 (karburator)

10.7.2021 v 21:20 | Nahoru | #5
Na m.cz už to určitě proběhlo ve více variacích, narazil jsem třeba narakouský litrový dvouválec v italském podvozku .

V tabulce si všimni, že vlevo nahoře a vpravo dole jsou to v podstatě blbosti, v těchto režimech se nejezdí, ale když se to převede do grafické podoby, tak to vypadá tak nějak líp. Mít předstih 50° a víc je zbytečné.

Mapa predstihu - SV 650 (karburator)

10.7.2021 v 21:43 | Nahoru | #6
Těch 35° je pro SV tak akorát. Podobný motory maj plnej předstih v rozmezi 32-37° (a jak vidno tak i šádeska hundetundetwas pracuje s podobnou hodnotou). Spíš to vypadá že ta jednotka špatně reaguje TPS. Při malým úhlu otevření má správnej předstih (proto se to nepozná) a až při větších úhlech otevření (prudká akcelerace a vysoké otáčky) udělá něco špatně (možná příliš sníží předstih ).

1 reakcí na tento příspěvek Mapa predstihu - SV 650 (karburator)

10.7.2021 v 22:33 | Nahoru | #7
Tam bude nějaká krpa s tím základním předstihem, ale Ignitech neznám, tak jen z návodu:

10° tam na motoru fyzicky asi nebude - řekl bych, že to bude nejmíň 40°, doporučuju alespoň přibližně změřit mechanicky a po nastartování ověřit stroboskopem.

Ty přednastavené křivky jsou podle mě jen tak na blind plácnuté do "mapy", aby bylo vidět, že tam jsou, ale s nereálnýma hodnotama.
Vyšel bych z čáry, která je tam pro 10% zatížení - 5°pro volnoběh a 30° pro max. výkon by mělo fungovat - a od té bych se odpíchnul k ostatním zatížením a otáčkám. Do 3000rpm snižovat předstih s větším otevřením škrticí klapky a nad 3000rpm pro nižší zatížení předstih zvyšovat až ke 40°.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Mapa predstihu - SV 650 (karburator)

11.7.2021 v 03:05 | Nahoru | #8
Beranidlo, combust> borci diky za reakce. Informace vstrebam zitra (dnes). Napada me kacirska myslenka, ze bych pri ladeni ze zacatku vyloucil TPS..

Ze bych z "rovnice" vyloucil jednu ze dvou "neznamych"

E: jeste si overim, jestli jde signal z TPS linearne, Ignitech s tim mozna pocita.
U TPS se v tom softu nastavuje rozsach pouze ve dvou hodnotach (0 a 100%)

E2: Beranidlo ten obrazek je zavadejici. Hodnoty predstihu jsou zobrazeny pro ruzne polohy TPS (ekvidistanty).
A napravo zobrazene hodnoty jsou pouze pro vybranou linii. Ostatni linie maji ty hodnoty naprosto stejne.
Je to takovej zmatlanej vektorovej graf ekvidistant se stejnou hodnotou f(otacky, predstih) s parametrem TPS

Naposledy editováno 11.07.2021 03:31:44

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Mapa predstihu - SV 650 (karburator)

11.7.2021 v 09:20 | Nahoru | #9
Jarrinn> vyřazení TPS určitě stojí za pokus, na starejch motorech byly v podstatě taky jen odstředivý regulátory a běhalo to většinou od 3500 ot. v podstatě na plnej předstih bez problémů (samozřejmě že ty mototry měly horší parametry co se spotřeby, hluku a emisí týče).

(reakce na) Mapa predstihu - SV 650 (karburator)

11.7.2021 v 10:19 | Nahoru | #10
combust> jj, základ asi bude nastavit to pro zatížený motor a pak kapku zvýšit předstih pro nízké zátěže, o 5 až 10°, jak u té Š105, ne obráceně.

1 reakcí na tento příspěvek Mapa predstihu - SV 650 (karburator)

11.7.2021 v 20:24 | Nahoru | #11
Máš obšlehnutou originální mapu? Nebo je to mapa ignitechu,? Je to divný, já jel na nějaký základ od nich a když jsem tam naťukal orig,tak se pocitově moc nezměnilo. A propo,na svým motoru jsem orig mapě viděl i 50 stupňů. Ta od ignitechu byla kolem cca 37.
Pokud máš originální mapu, můžeš zkusit jak do toho sahá TPS jak tu bylo řečeno..

(reakce na) Mapa predstihu - SV 650 (karburator)

12.7.2021 v 13:14 | Nahoru | #12
Anti> origo mapu obslehnutou nemam a nikde ji nemuzu sehnat.
Zkousel jsem koukat i na stranky powercommanderu. Tam nejaka je, ale ty hodnoty jsou uplne mimo. pouze 0 a 4.
V manualu je pouze zminka, ze je to 5° pri 1300ot/min.

Jsem se proklikaval tim ignitech softem a zjistil, ze predstihova mapa je pro vsechny motorky stejna (co tam maji na vyber).
Nastavenim motorky se meni pouze zakladni nastaveni (pocet impulzu za otocku motoru atd.)

Jsem ted ve stadiu "teoretizovani" a hledam ruzne po internetech informace. Uz parkrat se tam sebehly inforamace o cca 40° pri plne zatezi.

Nicmene to zkusim pretukat podle toho co posilal Beranidlo. A libi se mi i poznamka od Kohlsteina. Urcit predstih pro "plnej kotel" a pak to postupne doladovat.
Na jednicku plnej kotel by to melo jet 90Km/h (ted dam max 80 km/h)

Edit: trocha prokrastinace v praci a asi to mam



Naposledy editováno 12.07.2021 14:53:31

1 reakcí na tento příspěvek Mapa predstihu - SV 650 (karburator)

12.7.2021 v 15:01 | Nahoru | #13
Ignitech to mrská tak že odbrzdí jednu mašinu a tu mapu pak používá na všechny stroje s tím motorem. Tech 5 stupňů je základní předstih,já mám na volnoběh 4.
Zkus prolézt ten manuál. Nebude tam mapa ale hodnoty předstihu a otáček
Z čeho jsou ty obrázky?

(reakce na) Mapa predstihu - SV 650 (karburator)

12.7.2021 v 15:10 | Nahoru | #14
Anti> manual jsem prosel celej (400 stran) a nic tam k tomu vic neni.
Obrazky jsou z www.sv-portal.com/threads/woolich-remap-tune-reflash.73369/
ta barevna by mela byt nejaka poladena pro SVcko (nejspis to novejsi, protoze tam ma i mapu vstriku)
ta druha je nejspis z V-Stromu..aspon co jsem tak z te diskuze pochytil. (a je teda diametralne jina)

1 reakcí na tento příspěvek Mapa predstihu - SV 650 (karburator)

12.7.2021 v 15:21 | Nahoru | #15
Manuál zmiňuje jen ten základní předstih pro kontrolu, F značka na rotoru označuje TDC předního pístu, udělal bych fixou značku na 5°. Vzal bych stroboskop, zkontroloval jakej základní předstih je pro origo a jakej pro ignitech a pak bych nasimuloval tps signál na max, udělal na rotoru kontrolním otvorem černou fixou značky od 35 - 45 a zkontroloval kdy pálí originál a kdy ignitech. Akorát je opruz že kontrolní otvor je malej a je třeba tam dát nějaký sklíčko aby to neflusalo olej (a chce to víc rukou).

Naposledy editováno 12.07.2021 15:36:53

(reakce na) Mapa predstihu - SV 650 (karburator)

12.7.2021 v 15:49 | Nahoru | #16
combust> Ignitech odvozuje základní i maximální předstih z hardware-fyzicky z výstupku. To co je v Ignitechu, to je i reálně.

1 reakcí na tento příspěvek Mapa predstihu - SV 650 (karburator)

12.7.2021 v 15:51 | Nahoru | #17
Borci od Ignitechu ten návod píšou jak kreténi neschopní souvislého vyjadřování. Za tu dobu už mohl být k dispozici manuál pro lamy, třeba pro mě.
Ale co z toho usuzuju - mechanicky bude snímač ustavený např. na 40° před HÚ, v softu nastavíš 25°, jiskra bude tedy zpožděná 15° po impulsu snímače. Úplně první jiskru to hodí 40° před HÚ, protože to nezná otáčky a nemůže určit čas, o který má jiskru opozdit.
Po nastartování a první kontrole stroboskopem, stačí mírně zvýšené otáčky, s TPS do cca 10%, nastav v nějakém rozmezí otáček konstantní předstih. Nebo pro tento udělej jenom jednu křivku bez TPS, s konstantním předstihem třeba 15° nebo 20°. Jenom tak si ověříš, jaký že je základní předstih - poloha snímače, kdy dává impuls, a jaké číslo má být dole pod tabulkou.
Nebo se pletu?

(reakce na) Mapa predstihu - SV 650 (karburator)

12.7.2021 v 16:03 | Nahoru | #18
Beranidlo> na základní předstih mu stačí volnoběh pod 1400 (1300+-100) a blikat ale háček je v tom že soudruzi se neobtěžovali s výrobou rysek na rotor.
A první jiskru to nespustí dokud si nesrovná signál generovanej pomocí tří výstupků na rotoru (bez toho by nepoznal kterej válec pálí).

Mapa predstihu - SV 650 (karburator)

12.7.2021 v 16:33 | Nahoru | #19
Jaký odečítání? Impuls potvrdí polohu kliky a jednotka nastaví základní předstih, takže 5 stupňů. Na monitoru pět stupňů reálných 5 stupňů. Co je na tom k nepochopení?

1 reakcí na tento příspěvek Mapa predstihu - SV 650 (karburator)

12.7.2021 v 18:32 | Nahoru | #20

Anti píše: combust> Ignitech odvozuje základní i maximální předstih z hardware-fyzicky z výstupku. To co je v Ignitechu, to je i reálně.



Jasně že celý časování se spouští od signálu co je generovanej "výstupkama" na rotoru. Jenže to je úplně fuk. Já jen navrhuju aby se zkontrolovalo že ta jednotka opravdu na volnoběh pálí na 5°a při zátěži se dostane na stejnou hodnotu jako origo ECU (nebo se potvrdí že pálí jinak). A to se dá stroboskopem nebo osciloskopem. A v případě použití stroba je nutno na něco blikat. Jenže na rotoru jsou značky F a R (TDC) a tak trochu tam chybí značky pro nějakou kontrolu předstihu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Mapa predstihu - SV 650 (karburator)

12.7.2021 v 21:13 | Nahoru | #21
combust> To by se dalo udělat, pokud by měl majitel k dispozici originální mapu. Nicméně pochybuju o tom že by to ignitech měl špatně....

(reakce na) Mapa predstihu - SV 650 (karburator)

12.7.2021 v 23:01 | Nahoru | #22
Anti> Však on píše že když tam dá starou jednotku a ta zrovna funguje tak to jede normálně takže si může ověřit kdy pálí originál a kdy ignitech. Taky si myslim že tam bude nějaká krpa jinde než v křivce v ignitechácký jednotce, kdyby to mělo při plný zátěži předstih 35°+5-3 tak se to vytočí úplně v pohodě. Možná to bude slabší a bude se lišit rychlost akcelerace ale ne zas tak moc (všechny ty větší předstihy jsou víceméně pro režim částečného/malého zatížení a maj vliv tak maximálně na spotřebu a emise).
Ono by bylo ideální zkontrolovat oba válce. Kdyby jeden zaostával tak to bude taky dělat takový problémy (i když mi není jasný jak by k tomu při tom systému došlo).

Mapa predstihu - SV 650 (karburator)

13.7.2021 v 09:05 | Nahoru | #23
Borci diky za rady a tipy.
Jen se obavam, ze bych spis koupil jetou jednotku, nez behat kolem motorky se stroboskopem.

Napsal jsem do Ignitechu, tak uvidim.
Ono jsem si totiz vzpomnel na jednu vec.
Cely jsem to resil pred 2 rokama.
Vzal jsem od nic neladitelnou jednotku nastavenou pro SV650. Ta makala perfektne, az na to, ze motor nepustila pres 8500 otacek (omezovac byl nastavenej na 11 000).
Po konzultaci s Ignitechem jsme se dohodli na vymene jednotky za laditelnou a "neco se zkusi"
No a nez ta jednotka prisla, tak jsem si koupil Tigra...a nebyl cas.

Uvidim co mi odepisou

Vcera jsem tam zkousel hodit tu mapu jak jsem posilal a zadna velka zmena.
Takze to muze byt jeste neco v zakladnim nastavenim parametru

A jeste jsem si vsimnul, ze starsi verze ignitech softu maji i jina nastaveni pro sv650.

Naposledy editováno 13.07.2021 09:11:52

Mapa predstihu - SV 650 (karburator)

13.7.2021 v 10:12 | Nahoru | #24
Je to jen otázka nastavení...

1 reakcí na tento příspěvek Mapa predstihu - SV 650 (karburator)

13.7.2021 v 12:57 | Nahoru | #25
Ignitech poslal meilem nastaveni, tak jsem zvedavej, az to vyzkousim.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Mapa predstihu - SV 650 (karburator)

13.7.2021 v 13:38 | Nahoru | #26
Jarrinn> My jsme taky zvědaví, kdy a co sem od nich vylepíš.

(reakce na) Mapa predstihu - SV 650 (karburator)

13.7.2021 v 13:54 | Nahoru | #27
Beranidlo> neboj
pokud bude zmena k lepsimu, tak sem hodim screeny komplet vsech nastaveni pred a po
Poslali soubor, kterej nahraju do jenotky. Zatim taky nevim co je jinak. Sedim v praci

Naposledy editováno 13.07.2021 13:54:54

Mapa predstihu - SV 650 (karburator)

13.7.2021 v 16:26 | Nahoru | #28
Bohuzel musim hlidat malyho, tak sem hodim jenom rozdily v tom co tam bylo a co ted poslali.
Muzete si tipnout jak to potom dopadne
ze dvojice je horni obrazek to novy co poslali a spodni co bylo puvodne


tady jsem zapomnel zaskrtnout TP


Naposledy editováno 13.07.2021 16:27:14

1 reakcí na tento příspěvek Mapa predstihu - SV 650 (karburator)

13.7.2021 v 16:57 | Nahoru | #29
No a je tam kde šáde 105 nebo starý japonci s odstředivkou. Od půl plynu je tam 35°+-2° od 3500rmp vejš.
Pro plnej plyn nad 6000 žádnej rozdíl.
Jediný co tam vidim je natvrdo daná polarita snímače a kompenzace z 6 na 11 což je ovšem bezrozměrný takže těžko říct jakej to má opravdu vliv.
Není tam něco jinýho v záložce "motocykl"?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Mapa predstihu - SV 650 (karburator)

13.7.2021 v 17:03 | Nahoru | #30
combust> v zalozce "motocykl" je pouze vyber nejruznejsich typu motorek

Edit: ta kompenzace by tam mohla neco sehrat


Naposledy editováno 13.07.2021 18:21:19
Předchozí
1 2 3 4
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Barva svíček, bohatost Suzuki SV 650 Rolda89 12 27.3.2024 v 07:43 Rolda89
Budiky Suzuki SV 650 Treable 4 29.2.2024 v 19:24 Mňojo
Suzuki SV 1000 - 299km/h matice na... Suzuki SV 650, Suzuki SV 1000, Suzuki SV 1000S, Suzu... čábe 14 16.10.2023 v 20:06 čábe
2 válec brždění motorem [1, 2] Suzuki SV 650 simon123 45 17.9.2023 v 02:41 eMnatřetí
Výměna pneu - Písek Suzuki SV 650 piknikk 4 29.6.2023 v 12:55 Rebel245


TOPlist