Pred casem mi odesla ridici jednotka, tak jsem koupil novou od Ignitechu.
Motorka v pohode nastartuje a motor normalne bezi.
Ma to vsak svoje ALE.
Pri prudke akceleraci se zacne motor hadat. Jako jede to, ale je to takovy cukavy.
Pokud akceleruju pozvolna, tak se to projevuje minimalne. Dalsi problem je, ze se snizili max otacky na cca 8500 (misto 9500 ). Omezovac je v jednotce nastavenej na 10500.
Privod benzinu je ok. (Kdyz tam dam starou jednotku, a ta zrovna funguje, tak je vse naprosto ok)
Konzultoval jsem to s kamaradem, kterej ladi zavodni auta a jednotky od Ignitechu zna.
Problem vidi v nastaveni predstihu.
Predstihova mapa vypada nasledovne (default od Ignitechu pro SV650)
Tomu kamaradovy se zda 35° uz moc a podle nej je to i duvod pro omezene maximalni otacky.
Ruzne to zkousim upravovat. Zmeny se tam projevuji. Ale je to pokus omyl a stve me, ze nemuzu prijit na nejakej postup, kterym bych to dokazal odladit do prijatelnych hodnot.
A nez to davat na brzdu, tak bych radsi sehnal jetou funkcni jednotku (coz bude dalsi krok, kdyz se to nepodari)
Fakt do te motorky nechci vrazet zbytecne penize (beztak pujde z baraku )
Predstihovou mapu jsem na netu hledal. A nasel pouze zmenseny obrazek 3D profilu mapy (coz je mi k hovnu)
Nejake tipy, triky, rady?
Idelane funkcni predstihova mapa?
1 reakcí na tento příspěvek Mapa predstihu - SV 650 (karburator)
Jestli na to nemáš nervy tak sežeň origo jednotku nebo zaplať za ladění
Čtyřtakty se neobejdou bez otáčkové regulace, s podtlakovou se účinnost motoru ještě vylepší. Na volnoběh je potřeba předstih v rozmezí 0-5°, aby se motor dokázal točit rovnoměrně a nezastavil, v otáčkách pak cca 25-30° - limitem jsou detonace, tak ať si ten motor neodrovnáš!
Na začátku použitelných otáček, u auta cca v 2000rpm, je předstih o 15-20°. Závisí na těchto faktorech:
Kompresní poměr – při vyšší kompresi hoří směs rychleji, je potřeba snížit předstih
Oktanové číslo – dříve u olovnatých přísad platilo, že víceoktanové palivo hoří ve směsi pomaleji a předstih se dá zvýšit. Dnešní BA95 a BA98 jsou na tom podobně co se týká rychlosti hoření.
Expanzní poměr – teoreticky je stejný, jako kompresní poměr, ale je ovlivněný časováním ventilů. S tím je spojené využití výfukového potrubí pro vyprázdnění spalin z válce a naplnění válce směsí. Když je expanze ve válci při větším předstihu dobře využitá, do výfuku jde jenom slabý pšouk a to může zvýšit pumpovní ztráty.
Množství a bohatost směsi ve válci – na plný plyn bude rychlost hoření větší a nutný o 5-10° menší předstih, než na čtvrt plynu. Chudá směs hoří pomalu, moc bohatá hoří taky pomaleji, než stechiometrická.
Otáčky – vyšší předstih pro vyšší otáčky zní logicky, ale jak moc, to je to ovlivněné faktory výše.
Pro ilustraci pár obrázků a údajů ke škodovkám s rozdělovačem. Ten má poloviční otáčky, než motor, a trošku matoucí je, že hodnoty u rozdělovačů jsou natočení rozdělovače, takže na motoru je to dvakrát víc. Ty místo podtlaku použiješ otevření klapky, zavřená = velký podtlak.
Naposledy editováno 10.07.2021 21:27:21
V tabulce si všimni, že vlevo nahoře a vpravo dole jsou to v podstatě blbosti, v těchto režimech se nejezdí, ale když se to převede do grafické podoby, tak to vypadá tak nějak líp. Mít předstih 50° a víc je zbytečné.
1 reakcí na tento příspěvek Mapa predstihu - SV 650 (karburator)
10° tam na motoru fyzicky asi nebude - řekl bych, že to bude nejmíň 40°, doporučuju alespoň přibližně změřit mechanicky a po nastartování ověřit stroboskopem.
Ty přednastavené křivky jsou podle mě jen tak na blind plácnuté do "mapy", aby bylo vidět, že tam jsou, ale s nereálnýma hodnotama.
Vyšel bych z čáry, která je tam pro 10% zatížení - 5°pro volnoběh a 30° pro max. výkon by mělo fungovat - a od té bych se odpíchnul k ostatním zatížením a otáčkám. Do 3000rpm snižovat předstih s větším otevřením škrticí klapky a nad 3000rpm pro nižší zatížení předstih zvyšovat až ke 40°.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Mapa predstihu - SV 650 (karburator)
Ze bych z "rovnice" vyloucil jednu ze dvou "neznamych"
E: jeste si overim, jestli jde signal z TPS linearne, Ignitech s tim mozna pocita.
U TPS se v tom softu nastavuje rozsach pouze ve dvou hodnotach (0 a 100%)
E2: Beranidlo ten obrazek je zavadejici. Hodnoty predstihu jsou zobrazeny pro ruzne polohy TPS (ekvidistanty).
A napravo zobrazene hodnoty jsou pouze pro vybranou linii. Ostatni linie maji ty hodnoty naprosto stejne.
Je to takovej zmatlanej vektorovej graf ekvidistant se stejnou hodnotou f(otacky, predstih) s parametrem TPS
Naposledy editováno 11.07.2021 03:31:44
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Mapa predstihu - SV 650 (karburator)
1 reakcí na tento příspěvek Mapa predstihu - SV 650 (karburator)
Pokud máš originální mapu, můžeš zkusit jak do toho sahá TPS jak tu bylo řečeno..
Zkousel jsem koukat i na stranky powercommanderu. Tam nejaka je, ale ty hodnoty jsou uplne mimo. pouze 0 a 4.
V manualu je pouze zminka, ze je to 5° pri 1300ot/min.
Jsem se proklikaval tim ignitech softem a zjistil, ze predstihova mapa je pro vsechny motorky stejna (co tam maji na vyber).
Nastavenim motorky se meni pouze zakladni nastaveni (pocet impulzu za otocku motoru atd.)
Jsem ted ve stadiu "teoretizovani" a hledam ruzne po internetech informace. Uz parkrat se tam sebehly inforamace o cca 40° pri plne zatezi.
Nicmene to zkusim pretukat podle toho co posilal Beranidlo. A libi se mi i poznamka od Kohlsteina. Urcit predstih pro "plnej kotel" a pak to postupne doladovat.
Na jednicku plnej kotel by to melo jet 90Km/h (ted dam max 80 km/h)
Edit: trocha prokrastinace v praci a asi to mam
Naposledy editováno 12.07.2021 14:53:31
1 reakcí na tento příspěvek Mapa predstihu - SV 650 (karburator)
Zkus prolézt ten manuál. Nebude tam mapa ale hodnoty předstihu a otáček
Z čeho jsou ty obrázky?
Obrazky jsou z www.sv-portal.com/threads/woolich-remap-tune-reflash.73369/
ta barevna by mela byt nejaka poladena pro SVcko (nejspis to novejsi, protoze tam ma i mapu vstriku)
ta druha je nejspis z V-Stromu..aspon co jsem tak z te diskuze pochytil. (a je teda diametralne jina)
1 reakcí na tento příspěvek Mapa predstihu - SV 650 (karburator)
Naposledy editováno 12.07.2021 15:36:53
1 reakcí na tento příspěvek Mapa predstihu - SV 650 (karburator)
Ale co z toho usuzuju - mechanicky bude snímač ustavený např. na 40° před HÚ, v softu nastavíš 25°, jiskra bude tedy zpožděná 15° po impulsu snímače. Úplně první jiskru to hodí 40° před HÚ, protože to nezná otáčky a nemůže určit čas, o který má jiskru opozdit.
Po nastartování a první kontrole stroboskopem, stačí mírně zvýšené otáčky, s TPS do cca 10%, nastav v nějakém rozmezí otáček konstantní předstih. Nebo pro tento udělej jenom jednu křivku bez TPS, s konstantním předstihem třeba 15° nebo 20°. Jenom tak si ověříš, jaký že je základní předstih - poloha snímače, kdy dává impuls, a jaké číslo má být dole pod tabulkou.
Nebo se pletu?
A první jiskru to nespustí dokud si nesrovná signál generovanej pomocí tří výstupků na rotoru (bez toho by nepoznal kterej válec pálí).
1 reakcí na tento příspěvek Mapa predstihu - SV 650 (karburator)
Anti píše: combust> Ignitech odvozuje základní i maximální předstih z hardware-fyzicky z výstupku. To co je v Ignitechu, to je i reálně.
Jasně že celý časování se spouští od signálu co je generovanej "výstupkama" na rotoru. Jenže to je úplně fuk. Já jen navrhuju aby se zkontrolovalo že ta jednotka opravdu na volnoběh pálí na 5°a při zátěži se dostane na stejnou hodnotu jako origo ECU (nebo se potvrdí že pálí jinak). A to se dá stroboskopem nebo osciloskopem. A v případě použití stroba je nutno na něco blikat. Jenže na rotoru jsou značky F a R (TDC) a tak trochu tam chybí značky pro nějakou kontrolu předstihu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Mapa predstihu - SV 650 (karburator)
Ono by bylo ideální zkontrolovat oba válce. Kdyby jeden zaostával tak to bude taky dělat takový problémy (i když mi není jasný jak by k tomu při tom systému došlo).
Jen se obavam, ze bych spis koupil jetou jednotku, nez behat kolem motorky se stroboskopem.
Napsal jsem do Ignitechu, tak uvidim.
Ono jsem si totiz vzpomnel na jednu vec.
Cely jsem to resil pred 2 rokama.
Vzal jsem od nic neladitelnou jednotku nastavenou pro SV650. Ta makala perfektne, az na to, ze motor nepustila pres 8500 otacek (omezovac byl nastavenej na 11 000).
Po konzultaci s Ignitechem jsme se dohodli na vymene jednotky za laditelnou a "neco se zkusi"
No a nez ta jednotka prisla, tak jsem si koupil Tigra...a nebyl cas.
Uvidim co mi odepisou
Vcera jsem tam zkousel hodit tu mapu jak jsem posilal a zadna velka zmena.
Takze to muze byt jeste neco v zakladnim nastavenim parametru
A jeste jsem si vsimnul, ze starsi verze ignitech softu maji i jina nastaveni pro sv650.
Naposledy editováno 13.07.2021 09:11:52
1 reakcí na tento příspěvek Mapa predstihu - SV 650 (karburator)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Mapa predstihu - SV 650 (karburator)
pokud bude zmena k lepsimu, tak sem hodim screeny komplet vsech nastaveni pred a po
Poslali soubor, kterej nahraju do jenotky. Zatim taky nevim co je jinak. Sedim v praci
Naposledy editováno 13.07.2021 13:54:54
1 reakcí na tento příspěvek Mapa predstihu - SV 650 (karburator)
Pro plnej plyn nad 6000 žádnej rozdíl.
Jediný co tam vidim je natvrdo daná polarita snímače a kompenzace z 6 na 11 což je ovšem bezrozměrný takže těžko říct jakej to má opravdu vliv.
Není tam něco jinýho v záložce "motocykl"?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Mapa predstihu - SV 650 (karburator)
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Barva svíček, bohatost Suzuki SV 650 | Rolda89 | 12 | 27.3.2024 v 07:43 Rolda89 |
Budiky Suzuki SV 650 | Treable | 4 | 29.2.2024 v 19:24 Mňojo |
Suzuki SV 1000 - 299km/h matice na... Suzuki SV 650, Suzuki SV 1000, Suzuki SV 1000S, Suzu... | čábe | 14 | 16.10.2023 v 20:06 čábe |
2 válec brždění motorem [1, 2] Suzuki SV 650 | simon123 | 45 | 17.9.2023 v 02:41 eMnatřetí |
Výměna pneu - Písek Suzuki SV 650 | piknikk | 4 | 29.6.2023 v 12:55 Rebel245 |