bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jaký (nad) litrový zábavný enduro
Král je mrtev, ať žije král...
KTM 950 Super Enduro po více než 10 letech vlastnění prodáno, takže hledám adekvátní náhradu. (taková ale neexistuje, kdo nejel, nepochopí )
Co hledám:
kolem litrové, ale lépe nad litrové cenduro s výkonem min. 100 (čím víc tím lépe) koní pro vysokého jezdce - 194cm
Preference Véčkovýho motoru, přední kolo min. 19", lépe 21". Motorka co se nebojí polňaček / polí / luk / lesů, ale nebude jezdit těžký off. Motorka musí zvládat cestovní rychlost 170 - 180km/h a být zábavná.
Co nejméně elektroniky, asistentů a hlavně kurvítek (jó, i tak je ve výběru KTM ) .
Střikačce se nevyhnu, to samé ABS / TC a palivovým mapám. Co rozhodně nevyhledávám je elektronickej podvozek (bojím se drahý údržby). S možností naložit bagáž.
Cena kolem 250, max 300.

Na 85% mám sice vybráno v následujícím pořadí, ale diskuze otevřená
KTM 1190 Adventure R
KTM 1090 Adventure R
KTM 1290 Adventure R
Honda CRF 1000 Africa twin - tady se bojim tuposti cele motorky
Yamaha Supertenere 1200 - tady se bojim tezkopadnosti
Honda CRF 1000 ATAS - drahý, je o 60 000kč lepší než AT?
Triumph 800/GS1200 - tady se bojim nudy
Jiný návrhy? OT vítány

1 reakcí na tento příspěvek Jaký (nad) litrový zábavný enduro

7.7.2021 v 21:52 | Nahoru | #31
Pokud jsi srovnany s terenem, uz bych o 21” prednim kole neuvazoval.

(reakce na) Jaký (nad) litrový zábavný enduro

8.7.2021 v 07:50 | Nahoru | #32

PETARDAK píše: KubaLC8> Hoď za hlavu, svůj citový vztah a legendy (oprávněné i ne) o SERku a pokud tě to bere i do OFFu, určitě se zkus někde trochu déle, povozit na ADV 890(790)R.... jistě na naší výšku, ho musíš doladit (sedlo, řídítka, stupačky), ale jinak je to extra povedený nástupce, někde mezi SER a ADV990/950



Citový vztah je vyřešen, právě toho OFFu je hodně málo až skoro vůbec. I to je důvod, proč jde SERko pryč. Naopak více je toho Edvénčku, kdy terénní schopnosti ani tak nejsou potřeba, co si budeme povídat, reálný poměr road:off je tak 99,5:0,5 ( asi jako u všech, jen tu nepíšu obligátních 50:50 )
Proto mi nevadí jít do něčeho OFFově vyměklého (oproti SERku), co bude zvládat zábavu na silnici a přesuny za právě tím edvénčrem

(reakce na) Jaký (nad) litrový zábavný enduro

8.7.2021 v 07:52 | Nahoru | #33

PETARDAK píše: těch 170-180 problém není... já to spíš odpichoval jako následníka, prodaného SERka... i 790 jede ochotně (tachometrových) 200 a víc, pravda, na co nejzubatějších gumách, co obvykle vozím, to ňéje boh vě čo jistě nesrovnávám s +140-150PS velkého ADV a obráceně to nejde srovnávat v OFF.... to už je na volbě každého soudruha, co upřednostní...



S odklonem od OFFu upřednostňuji ty koně

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaký (nad) litrový zábavný enduro

8.7.2021 v 07:54 | Nahoru | #34

cibus píše: Pokud jsi srovnany s terenem, uz bych o 21” prednim kole neuvazoval.



kvůli této větě jsem včera málem neusnul...
Nesporná výhoda 19" kola na silnici tu je, o tom žádná... Jenže v KTM 19" kolo = elektronickej podovzek... a to asi nechci
A pak jsou tu ti ostatní s 19" kolem

Jaký (nad) litrový zábavný enduro

8.7.2021 v 07:56 | Nahoru | #35
Velkýho Triumnpha ne, díky
To samý Suzuki
O tom HD MCBP popřemýšlím

Jo a Havarijní na 1290 vychází na cca 40 za rok

Naposledy editováno 08.07.2021 08:19:33

1 reakcí na tento příspěvek Jaký (nad) litrový zábavný enduro

8.7.2021 v 08:52 | Nahoru | #36
Asi nechceš elektronický podvozek, pořád je tu to asi je to fakt dobrý, já už bych zase nechtěl bez pokud se ti podaří sehnat moto v záruce tak pak můžeš obavy zahodit že by se ti něco potento, 21 kolo pokud nebudeš jezdit off je zbytečný, kor u 150ps to je pak na cestě při vysokých rychlostech zbytečně nervózní

(reakce na) Jaký (nad) litrový zábavný enduro

8.7.2021 v 08:53 | Nahoru | #37

Kelišová1 píše: Zkus si Tigra 1200 do roku 2015. Klidně tě nechám projet.Bez el. podvozku a stará emisní norma. Jsou určitě lepší motorky,ale mě ten tříválec rozhodně nenudí. A servisní interval 16000 km. Nemusíš to najet,ale zas nemusíš při 9ti tisících stresovat,že neotocíš Rumuny. A spolehlivost si myslím taky jinde než KTM. Ale život je otázkou priorit

těžký a nudný, aspoň za mě

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaký (nad) litrový zábavný enduro

8.7.2021 v 09:32 | Nahoru | #38

KubaLC8 píše: kvůli této větě jsem včera málem neusnul...
Nesporná výhoda 19" kola na silnici tu je, o tom žádná... Jenže v KTM 19" kolo = elektronickej podovzek... a to asi nechci
A pak jsou tu ti ostatní s 19" kolem



Pokud odklon od OFF, tak výrazný souhlas s cibusem, NE 21čce kolu!!! s kvalitní silniční gumou se jistě dá, al vždy to bude limitující.... a pokud chceš "bláznit" a preferuješ koně tak se to tluče.... ale i výrazný souhlas s tebou, hlavně u ojetiny, která má v baráku zůstat déle, NE elektronickému podvozku!!!.... nóó, nemáš to jednoduché.....

Edit.: a v duchu, doplněných myšlenek, bych se podíval/povozil i na multistradu 1200, je to rozměrově velká motorka, zábavná fest a v relaci 250-300t, by se dal vybrat, pěkný kus

Naposledy editováno 08.07.2021 09:40:43

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaký (nad) litrový zábavný enduro

8.7.2021 v 09:38 | Nahoru | #39

foxdive píše: Asi nechceš elektronický podvozek, pořád je tu to asi je to fakt dobrý, já už bych zase nechtěl bez pokud se ti podaří sehnat moto v záruce tak pak můžeš obavy zahodit že by se ti něco potento, 21 kolo pokud nebudeš jezdit off je zbytečný, kor u 150ps to je pak na cestě při vysokých rychlostech zbytečně nervózní



Já proti elektronickýmu podvozku z hlediska fungování nic nemám, začne mě srát až když je potřeba servis.... A ten bude dost drahej.
BTW servisoval to už někdo? km, cena, co?
Moto v záruce to s největší pravděpodobností nebude

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaký (nad) litrový zábavný enduro

8.7.2021 v 09:40 | Nahoru | #40

PETARDAK píše: Pokud odklon od OFF, tak výrazný souhlas s cibusem, NE 21čce kolu!!! s kvalitní silniční gumou se jistě dá, al vždy to bude limitující.... a pokud chceš "bláznit" a preferuješ koně tak se to tluče.... ale i výrazný souhlas s tebou, hlavně u ojetiny, která má v baráku zůstat déle, NE elektronickému podvozku!!!.... nóó, nemáš to jednoduché.....



Takže KTM se 150 kobylama, 19" kolem a klasickým podovzkem, už se to začíná zúžovat

(reakce na) Jaký (nad) litrový zábavný enduro

8.7.2021 v 09:41 | Nahoru | #41
KubaLC8> ještě jsem ti to editoval multistradou

1 reakcí na tento příspěvek Jaký (nad) litrový zábavný enduro

8.7.2021 v 09:44 | Nahoru | #42
Zdar, Ty se stejně motáš kolem trojice písmen KTM, nic jinýho, si myslím, si ani podvědomě neumíš představit. S terénem stejně ještě srovnanej nejseš, pokud píšeš o adventure v pravdivým poměru 99,5:0,5 tak na něj taky dojde. Na 21 kolo jseš zvyklej a stejně jako mě Tě na asfaltu nijak nesere. Mě je z celýho výběru nejsympatičtější 1090 R, šel bych do ní je to naprosto skvělá uníverzální motorka na všechno co chceš, vhodná k Tvé postavě. 1090 ne R Ti bude malá. Na té se cítím já OK a to mám 176 cm.
Já bych se prostě 21 kola ještě nezbavoval a 150 ps u 1190 bych nevyužil (já).
Každopádně šťastnou volbu to hledání ideálu je dřina

1 reakcí na tento příspěvek Jaký (nad) litrový zábavný enduro

8.7.2021 v 09:45 | Nahoru | #43
Multikrávu zachraňuje to, že je mi malá mám strašně skrčený nohy

(reakce na) Jaký (nad) litrový zábavný enduro

8.7.2021 v 09:56 | Nahoru | #44

KubaLC8 píše: Multikrávu zachraňuje to, že je mi malá mám strašně skrčený nohy



??? Nevím detailně rozdíly u ročníků, stavitelné sedadlo aj... ale 1200multi na které jsem jezdil, byla snad "největší" moto co jsem potkal... každopádně príma vlákno, s řadou príma myšlenek .... bedlivě sleduji a jsem tůze zvědav, na čem a mj. za kolik, skončíš

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaký (nad) litrový zábavný enduro

8.7.2021 v 09:59 | Nahoru | #45

Vlnič píše: Zdar, Ty se stejně motáš kolem trojice písmen KTM, nic jinýho, si myslím, si ani podvědomě neumíš představit. S terénem stejně ještě srovnanej nejseš, pokud píšeš o adventure v pravdivým poměru 99,5:0,5 tak na něj taky dojde. Na 21 kolo jseš zvyklej a stejně jako mě Tě na asfaltu nijak nesere. Mě je z celýho výběru nejsympatičtější 1090 R, šel bych do ní je to naprosto skvělá uníverzální motorka na všechno co chceš, vhodná k Tvé postavě. 1090 ne R Ti bude malá. Na té se cítím já OK a to mám 176 cm.
Já bych se prostě 21 kola ještě nezbavoval a 150 ps u 1190 bych nevyužil (já).
Každopádně šťastnou volbu to hledání ideálu je dřina



Jako že bych vyloženě uchcával z KTM to se říct nedá (sravost, přístup KTM, doba dodávek ND, cena ND,....)
Jenže, co jinýho zábavnýho? Ročně teď najedu 2 - 4000km, někdy i to se štěstím. Takže chci něco, na čem se kolem komína nebudu nudit a jsem ochotný akceptovat silniční nepohodlí s 21" kolem, který jak píšeš mě teď nijak nelimituje. Pravda.
Opravdu to vypadá na 1190R, jsem k ní víc a víc přikloněnej.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaký (nad) litrový zábavný enduro

8.7.2021 v 10:40 | Nahoru | #46

KubaLC8 píše: Já proti elektronickýmu podvozku z hlediska fungování nic nemám, začne mě srát až když je potřeba servis.... A ten bude dost drahej.
BTW servisoval to už někdo? km, cena, co?
Moto v záruce to s největší pravděpodobností nebude

cena je úplně stejná jak u normálních tlumičů, pokud neodejde motorek tak nemáš co dělat navíc, ktm může být v záruce i z roku 2013 1190 fakt neber, pokus máš 300 čekej na 1290 nebo něco málo prihod, vím o čem mluvím

(reakce na) Jaký (nad) litrový zábavný enduro

Skvělá odpověď, děkuji! 8.7.2021 v 10:42 | Nahoru | #47
KubaLC8> já k té 1190/1090 nevidím moc alternativu. Pokud je pro Tebe důležitý silný fun factor, tak u konkurence nic podobného nevidím, kromě třeba té Multice, na kterou názor máš.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaký (nad) litrový zábavný enduro

8.7.2021 v 11:46 | Nahoru | #48

foxdive píše: cena je úplně stejná jak u normálních tlumičů, pokud neodejde motorek tak nemáš co dělat navíc, ktm může být v záruce i z roku 2013 1190 fakt neber, pokus máš 300 čekej na 1290 nebo něco málo prihod, vím o čem mluvím



"pokud neodejde motorek" a když odejde?

za 300 je 1190 a jeste zbyde, pod 300 se sice ty 1290ky daji sehnat, ale nedelam si iluze o stavu a vzhledu. Na 1290 je potreba spis 350 a tam uz se poustet nechci.
Nakup planuju v DE, protoze davat 280t za 1190 z roku 2014 fakt ne

Jaký (nad) litrový zábavný enduro

8.7.2021 v 11:49 | Nahoru | #49
Taky bych řekl, že Multina bude dobrá. Myslel jsem na ni. A nebál bych se 17" kola. Ani toho el. podvozku. Stejně tam jednou všichni skončíme.

Na cestu patří grip a koně. Nemusí jich být 200, ale 150 je fajn.

1 reakcí na tento příspěvek Jaký (nad) litrový zábavný enduro

8.7.2021 v 12:20 | Nahoru | #50
na 150 koních se shodneme...
Jenže....
17 / 19 / 21 kolo
El. / normál podvozek
Rakušák nebo špageta

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaký (nad) litrový zábavný enduro

8.7.2021 v 12:22 | Nahoru | #51
KubaLC8> BMW XR1000 ještě?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaký (nad) litrový zábavný enduro

8.7.2021 v 12:22 | Nahoru | #52

KubaLC8 píše: "pokud neodejde motorek" a když odejde?

za 300 je 1190 a jeste zbyde, pod 300 se sice ty 1290ky daji sehnat, ale nedelam si iluze o stavu a vzhledu. Na 1290 je potreba spis 350 a tam uz se poustet nechci.
Nakup planuju v DE, protoze davat 280t za 1190 z roku 2014 fakt ne

tak odejít ti může úplně vše nejlepší hledat moto která ma prodlouženou záruku, tam se nemusíš obávat ničeho, ja bych těch 50 radši priplatit ,1290 je lepší, měl jsem 1190 a nechtěl jsem ju dávat pryč, kámoš mě ukecal a ja koupil 1290 a dodnes su strašně rád že to tak dopadlo

(reakce na) Jaký (nad) litrový zábavný enduro

8.7.2021 v 12:27 | Nahoru | #53

cibus píše: KubaLC8> BMW XR1000 ještě?



to už se hodně odkláníme, to raději multikrávu, ta se alespoň bude srát

(reakce na) Jaký (nad) litrový zábavný enduro

8.7.2021 v 12:29 | Nahoru | #54

foxdive píše: tak odejít ti může úplně vše nejlepší hledat moto která ma prodlouženou záruku, tam se nemusíš obávat ničeho, ja bych těch 50 radši priplatit ,1290 je lepší, měl jsem 1190 a nechtěl jsem ju dávat pryč, kámoš mě ukecal a ja koupil 1290 a dodnes su strašně rád že to tak dopadlo



V cem konkretne je ta 1290 o cca 50 tycek lepsi?
1290R

Jaký (nad) litrový zábavný enduro

8.7.2021 v 12:45 | Nahoru | #55
Hlavně motor, na 1290 můžeš jet kochacku, 1190 to moc neumí, tam kde jedeš na 1290 na tři tisíce otáček tak 1190 tě nakope do prdele, 6tku dáš a jedeš 90 ,u 1190 na to zapomeň, pocitově je ta motorka ovladatelnejsi
Dále tempomat, rychlorazeni, brutální přední led světlo s prisvitem do zatáček atd
Hlavně už ma jiný systém ložiska krku řízení

Jaký (nad) litrový zábavný enduro

8.7.2021 v 12:49 | Nahoru | #56
Jo a menší spotřeba, teď sme byli na Slovensku dve 1190 a ja 1290 ,přes 600km a rozdíl litr

Jaký (nad) litrový zábavný enduro

8.7.2021 v 13:44 | Nahoru | #57
litr na 600 nebo na 100?
kolik vs kolik?

Jaký (nad) litrový zábavný enduro

8.7.2021 v 13:46 | Nahoru | #58
Na sto, já měl 5 kluci 6 a 6,2

Jaký (nad) litrový zábavný enduro

8.7.2021 v 15:48 | Nahoru | #59
Preju spoustu bezesnejch noci
Jako bych se videl
Shanel jsem sdr s odpoctem za max 300,koupil jsem bez odpoctu za 360
Btw havarijko/kradez,zivel/vandalismus…mam sezonni (kveten-rijen)za necelejch 8k od koop.

Jaký (nad) litrový zábavný enduro

8.7.2021 v 15:55 | Nahoru | #60
Zabava na motorce je presne takova, jakou si ji udelas A to rikam jako majitel nudny Supertenerky Nicmene kdybych jezdil solo, dival bych se po necem o 100kg lehcim...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Pyreneje,Sardinie,Korsika 2024 Yamaha XT1200Z Super Tenere 31081 11 14.4.2024 v 02:55 MiKXX
KTM 1090 Adventure R servis KTM 1190 Adventure R Dovizioso04 9 7.4.2024 v 17:42 Eso_Rimmer
Přeměřování tachometrů [1, 2, 3] KTM 1190 Adventure R, KTM 1190 Adventure, KTM 1290 S... KubaLC8 63 6.4.2024 v 16:37 pepe100
Výška jezdce pro KTM 1290 SAR KTM 1290 Super Adventure R Drak-09 3 5.4.2024 v 08:11 slabak2
KTM 1190 Adventure R - prolíná spoj... KTM 1190 Adventure R Mates008 12 19.3.2024 v 11:02 Mates008


TOPlist