KTM 950 Super Enduro po více než 10 letech vlastnění prodáno, takže hledám adekvátní náhradu. (taková ale neexistuje, kdo nejel, nepochopí )
Co hledám:
kolem litrové, ale lépe nad litrové cenduro s výkonem min. 100 (čím víc tím lépe) koní pro vysokého jezdce - 194cm
Preference Véčkovýho motoru, přední kolo min. 19", lépe 21". Motorka co se nebojí polňaček / polí / luk / lesů, ale nebude jezdit těžký off. Motorka musí zvládat cestovní rychlost 170 - 180km/h a být zábavná.
Co nejméně elektroniky, asistentů a hlavně kurvítek (jó, i tak je ve výběru KTM ) .
Střikačce se nevyhnu, to samé ABS / TC a palivovým mapám. Co rozhodně nevyhledávám je elektronickej podvozek (bojím se drahý údržby). S možností naložit bagáž.
Cena kolem 250, max 300.
Na 85% mám sice vybráno v následujícím pořadí, ale diskuze otevřená
KTM 1190 Adventure R
KTM 1090 Adventure R
KTM 1290 Adventure R
Honda CRF 1000 Africa twin - tady se bojim tuposti cele motorky
Yamaha Supertenere 1200 - tady se bojim tezkopadnosti
Honda CRF 1000 ATAS - drahý, je o 60 000kč lepší než AT?
Triumph 800/GS1200 - tady se bojim nudy
Jiný návrhy? OT vítány
1 reakcí na tento příspěvek Jaký (nad) litrový zábavný enduro
PETARDAK píše: KubaLC8> Hoď za hlavu, svůj citový vztah a legendy (oprávněné i ne) o SERku a pokud tě to bere i do OFFu, určitě se zkus někde trochu déle, povozit na ADV 890(790)R.... jistě na naší výšku, ho musíš doladit (sedlo, řídítka, stupačky), ale jinak je to extra povedený nástupce, někde mezi SER a ADV990/950
Citový vztah je vyřešen, právě toho OFFu je hodně málo až skoro vůbec. I to je důvod, proč jde SERko pryč. Naopak více je toho Edvénčku, kdy terénní schopnosti ani tak nejsou potřeba, co si budeme povídat, reálný poměr road:off je tak 99,5:0,5 ( asi jako u všech, jen tu nepíšu obligátních 50:50 )
Proto mi nevadí jít do něčeho OFFově vyměklého (oproti SERku), co bude zvládat zábavu na silnici a přesuny za právě tím edvénčrem
PETARDAK píše: těch 170-180 problém není... já to spíš odpichoval jako následníka, prodaného SERka... i 790 jede ochotně (tachometrových) 200 a víc, pravda, na co nejzubatějších gumách, co obvykle vozím, to ňéje boh vě čo jistě nesrovnávám s +140-150PS velkého ADV a obráceně to nejde srovnávat v OFF.... to už je na volbě každého soudruha, co upřednostní...
S odklonem od OFFu upřednostňuji ty koně
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaký (nad) litrový zábavný enduro
cibus píše: Pokud jsi srovnany s terenem, uz bych o 21” prednim kole neuvazoval.
kvůli této větě jsem včera málem neusnul...
Nesporná výhoda 19" kola na silnici tu je, o tom žádná... Jenže v KTM 19" kolo = elektronickej podovzek... a to asi nechci
A pak jsou tu ti ostatní s 19" kolem
1 reakcí na tento příspěvek Jaký (nad) litrový zábavný enduro
Kelišová1 píše: Zkus si Tigra 1200 do roku 2015. Klidně tě nechám projet.Bez el. podvozku a stará emisní norma. Jsou určitě lepší motorky,ale mě ten tříválec rozhodně nenudí. A servisní interval 16000 km. Nemusíš to najet,ale zas nemusíš při 9ti tisících stresovat,že neotocíš Rumuny. A spolehlivost si myslím taky jinde než KTM. Ale život je otázkou priorit
těžký a nudný, aspoň za mě1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaký (nad) litrový zábavný enduro
KubaLC8 píše: kvůli této větě jsem včera málem neusnul...
Nesporná výhoda 19" kola na silnici tu je, o tom žádná... Jenže v KTM 19" kolo = elektronickej podovzek... a to asi nechci
A pak jsou tu ti ostatní s 19" kolem
Pokud odklon od OFF, tak výrazný souhlas s cibusem, NE 21čce kolu!!! s kvalitní silniční gumou se jistě dá, al vždy to bude limitující.... a pokud chceš "bláznit" a preferuješ koně tak se to tluče.... ale i výrazný souhlas s tebou, hlavně u ojetiny, která má v baráku zůstat déle, NE elektronickému podvozku!!!.... nóó, nemáš to jednoduché.....
Edit.: a v duchu, doplněných myšlenek, bych se podíval/povozil i na multistradu 1200, je to rozměrově velká motorka, zábavná fest a v relaci 250-300t, by se dal vybrat, pěkný kus
Naposledy editováno 08.07.2021 09:40:43
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaký (nad) litrový zábavný enduro
foxdive píše: Asi nechceš elektronický podvozek, pořád je tu to asi je to fakt dobrý, já už bych zase nechtěl bez pokud se ti podaří sehnat moto v záruce tak pak můžeš obavy zahodit že by se ti něco potento, 21 kolo pokud nebudeš jezdit off je zbytečný, kor u 150ps to je pak na cestě při vysokých rychlostech zbytečně nervózní
Já proti elektronickýmu podvozku z hlediska fungování nic nemám, začne mě srát až když je potřeba servis.... A ten bude dost drahej.
BTW servisoval to už někdo? km, cena, co?
Moto v záruce to s největší pravděpodobností nebude
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaký (nad) litrový zábavný enduro
PETARDAK píše: Pokud odklon od OFF, tak výrazný souhlas s cibusem, NE 21čce kolu!!! s kvalitní silniční gumou se jistě dá, al vždy to bude limitující.... a pokud chceš "bláznit" a preferuješ koně tak se to tluče.... ale i výrazný souhlas s tebou, hlavně u ojetiny, která má v baráku zůstat déle, NE elektronickému podvozku!!!.... nóó, nemáš to jednoduché.....
Takže KTM se 150 kobylama, 19" kolem a klasickým podovzkem, už se to začíná zúžovat
1 reakcí na tento příspěvek Jaký (nad) litrový zábavný enduro
Já bych se prostě 21 kola ještě nezbavoval a 150 ps u 1190 bych nevyužil (já).
Každopádně šťastnou volbu to hledání ideálu je dřina
1 reakcí na tento příspěvek Jaký (nad) litrový zábavný enduro
KubaLC8 píše: Multikrávu zachraňuje to, že je mi malá mám strašně skrčený nohy
??? Nevím detailně rozdíly u ročníků, stavitelné sedadlo aj... ale 1200multi na které jsem jezdil, byla snad "největší" moto co jsem potkal... každopádně príma vlákno, s řadou príma myšlenek .... bedlivě sleduji a jsem tůze zvědav, na čem a mj. za kolik, skončíš
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaký (nad) litrový zábavný enduro
Vlnič píše: Zdar, Ty se stejně motáš kolem trojice písmen KTM, nic jinýho, si myslím, si ani podvědomě neumíš představit. S terénem stejně ještě srovnanej nejseš, pokud píšeš o adventure v pravdivým poměru 99,5:0,5 tak na něj taky dojde. Na 21 kolo jseš zvyklej a stejně jako mě Tě na asfaltu nijak nesere. Mě je z celýho výběru nejsympatičtější 1090 R, šel bych do ní je to naprosto skvělá uníverzální motorka na všechno co chceš, vhodná k Tvé postavě. 1090 ne R Ti bude malá. Na té se cítím já OK a to mám 176 cm.
Já bych se prostě 21 kola ještě nezbavoval a 150 ps u 1190 bych nevyužil (já).
Každopádně šťastnou volbu to hledání ideálu je dřina
Jako že bych vyloženě uchcával z KTM to se říct nedá (sravost, přístup KTM, doba dodávek ND, cena ND,....)
Jenže, co jinýho zábavnýho? Ročně teď najedu 2 - 4000km, někdy i to se štěstím. Takže chci něco, na čem se kolem komína nebudu nudit a jsem ochotný akceptovat silniční nepohodlí s 21" kolem, který jak píšeš mě teď nijak nelimituje. Pravda.
Opravdu to vypadá na 1190R, jsem k ní víc a víc přikloněnej.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaký (nad) litrový zábavný enduro
KubaLC8 píše: Já proti elektronickýmu podvozku z hlediska fungování nic nemám, začne mě srát až když je potřeba servis.... A ten bude dost drahej.
BTW servisoval to už někdo? km, cena, co?
Moto v záruce to s největší pravděpodobností nebude
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaký (nad) litrový zábavný enduro
foxdive píše: cena je úplně stejná jak u normálních tlumičů, pokud neodejde motorek tak nemáš co dělat navíc, ktm může být v záruce i z roku 2013 1190 fakt neber, pokus máš 300 čekej na 1290 nebo něco málo prihod, vím o čem mluvím
"pokud neodejde motorek" a když odejde?
za 300 je 1190 a jeste zbyde, pod 300 se sice ty 1290ky daji sehnat, ale nedelam si iluze o stavu a vzhledu. Na 1290 je potreba spis 350 a tam uz se poustet nechci.
Nakup planuju v DE, protoze davat 280t za 1190 z roku 2014 fakt ne
1 reakcí na tento příspěvek Jaký (nad) litrový zábavný enduro
Jenže....
17 / 19 / 21 kolo
El. / normál podvozek
Rakušák nebo špageta
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaký (nad) litrový zábavný enduro
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaký (nad) litrový zábavný enduro
KubaLC8 píše: "pokud neodejde motorek" a když odejde?
za 300 je 1190 a jeste zbyde, pod 300 se sice ty 1290ky daji sehnat, ale nedelam si iluze o stavu a vzhledu. Na 1290 je potreba spis 350 a tam uz se poustet nechci.
Nakup planuju v DE, protoze davat 280t za 1190 z roku 2014 fakt ne
foxdive píše: tak odejít ti může úplně vše nejlepší hledat moto která ma prodlouženou záruku, tam se nemusíš obávat ničeho, ja bych těch 50 radši priplatit ,1290 je lepší, měl jsem 1190 a nechtěl jsem ju dávat pryč, kámoš mě ukecal a ja koupil 1290 a dodnes su strašně rád že to tak dopadlo
V cem konkretne je ta 1290 o cca 50 tycek lepsi?
1290R
Dále tempomat, rychlorazeni, brutální přední led světlo s prisvitem do zatáček atd
Hlavně už ma jiný systém ložiska krku řízení
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Pyreneje,Sardinie,Korsika 2024 Yamaha XT1200Z Super Tenere | 31081 | 11 | 14.4.2024 v 02:55 MiKXX |
KTM 1090 Adventure R servis KTM 1190 Adventure R | Dovizioso04 | 9 | 7.4.2024 v 17:42 Eso_Rimmer |
Přeměřování tachometrů [1, 2, 3] KTM 1190 Adventure R, KTM 1190 Adventure, KTM 1290 S... | KubaLC8 | 63 | 6.4.2024 v 16:37 pepe100 |
Výška jezdce pro KTM 1290 SAR KTM 1290 Super Adventure R | Drak-09 | 3 | 5.4.2024 v 08:11 slabak2 |
KTM 1190 Adventure R - prolíná spoj... KTM 1190 Adventure R | Mates008 | 12 | 19.3.2024 v 11:02 Mates008 |