bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Žhavá koncovka vejfuku a brašny H701 K690
4.7.2021 v 18:47
To je problém za problémem. Husqvarna701, nebo KTM690 . Vyrábím nosič na brašny. Když jedu v terénu, nebo krokem, tak se ta koncovka vejfuku šíleně rozžhaví. Sice nesvítí ale je fakt žhavá. Na silnici se ještě tak trochu chladí, ale stejně na ní syčí voda.
Nosič bude posunutej trochu dozadu, aby se případně dalo jezdit ve dvou. Jasně, že se dá nosič odsunout od vejfuku, ale už takhle hrozně trčí do strany. Huska i Ktm mají úplně blbě umístěnej tlustej tlumič nahoru a do boku.
Tak si říkám, co na něj něco izolačního přidělat. Dám tam plech s mezírkou mezi vejfukem a plechem a na plech mezi brašny dát nějakou silikonovou desku ? Nebo zadní část koncovky omotat páskou na svody, nebo tohle všechno nakombinovat ?

Koncovku měnit nebudu, protože nechci zvýšit hlučnost a akprapa za 28 tisíc teda nechci. Prej teda není hlučnější a nehřeje se tolik, jestli je to teda pravda. Ale ta cena je teda ohavná, tudíž neakceptovatelná. A ostatní rádoby laďáky jsou uřvaný roury.

Naposledy editováno 04.07.2021 19:01:26

Blokovaní uživatelé: husq701

Žhavá koncovka vejfuku a brašny H701 K690

4.7.2021 v 21:04 | Nahoru | #1
Silikon je tepelně dost vodivej, to chce něco jako tady .

Jinak největší zdroj tepla je tam katalyzátor, když se odstraní tak teplota určitě pujde dolu (a randál o pár db vejš).

Žhavá koncovka vejfuku a brašny H701 K690

5.7.2021 v 14:11 | Nahoru | #2
Kat vyndavat nechci kvůli hluku a taky kvůli policajtům. Občas jedu přes rakousko, kde docela prudí a v lese chci bejt co nejtišší.
Proto bych to obalil několika vrstvama toho obinadla na vejfuky, jestli to nečemu nebude vadit a pak bych ještě něco nalepil na ochrannej plech za vzduchovou mezírkou. Akorát mě nenapadá co.

Liší se ty obinadla mezi sebou, nebo je fuk co tam namotat.

Naposledy editováno 05.07.2021 14:12:03

Žhavá koncovka vejfuku a brašny H701 K690

5.7.2021 v 19:26 | Nahoru | #3
Ty pásky se krom vzhledu asi moc nelišej, výdrž nebo odolnost v dlouhodobým horizontu nikdo moc neřeší.

Žhavá koncovka vejfuku a brašny H701 K690

5.7.2021 v 20:09 | Nahoru | #4
tlumiči to asi bude jedno, že je teplejší a katalyzátoru taky předpokládám

Žhavá koncovka vejfuku a brašny H701 K690

5.7.2021 v 22:59 | Nahoru | #5
Škoda těch předsudků že nic než Akrap, protože laďák s tlumivkou by ti tady vážně pomohl - s nižší teplotou je to pravda a nejspíš by měl i menší průměr, což by ti taky pomohlo. Katalyzátor je potřeba rychle ohřát kvůli emisím, ale příliš vysoká teplota mu taky škodí (viz auta, kde se u levných motorů chladí kat při vyšší záteži benzínem).
Jinak vážně bacha na to. Taky jsme si s kámošem dělali samodomo držáky na brašny, on to měl dost těsně nad výfukem a jeden den to v Itálii špatně přidělal. Najednou jsem cejtil jak se něco pálí a během pár zatáček už to hulilo jak blázen, ještě pár zatáček mi trvalo než jsem ho dokázal zastavit. V brašně propálená díra skrz a na vejfuku připečenej flek, kterej už se mu nikdy nepovedlo vyčistit. Ani nechci domejšlet co by bylo, kdyby to tenkrát chytlo plamenem...

Naposledy editováno 05.07.2021 23:03:34

Žhavá koncovka vejfuku a brašny H701 K690

5.7.2021 v 23:02 | Nahoru | #6
právě proto ta omotávka, jestli bude potřeba, odstiňovací plech tak, aby brašny nemohly propadnout na tlumič

Žhavá koncovka vejfuku a brašny H701 K690

5.7.2021 v 23:15 | Nahoru | #7
Ještě dodatek ke katalyzátoru - je potřeba rychle ho ohřát kvůli emisím, ale příliš vysoká teplota mu taky škodí. Viz auta, kde se u levných motorů chladí kat při vyšší zátěži dodatečným benzínem. A nejspíš se při návrhu origo vejfuku nepočítalo s tím, že ho bude někdo omotávat izolací, tak aby tě případná koupě novýho originálu nevyšla ještě dráž.

Žhavá koncovka vejfuku a brašny H701 K690

5.7.2021 v 23:53 | Nahoru | #8
tak to je napytel, v tom případě, teda nechám trošku větší mezírku a vomotám ten dělící plech a přes to ještě hodím odrazivou folii
páč sme se byli projet ve dvou a osobě vzadu se začalo zanedlouho opejkat pozadí od konce vejfuku, pak jsem si málem šáhl na rozžhavenej tlumič a když jsem zapadl,tak nebylo za co motorku pořádně chytit

je to fakt nedodělek za nehorázný peníze

Naposledy editováno 05.07.2021 23:55:31

Žhavá koncovka vejfuku a brašny H701 K690

6.7.2021 v 14:01 | Nahoru | #9
Jestli je to podobne jako u predchozich modelu (a tomu bych se nedivil) tak se kat neupece pac stejnak je vnejsi obal toho vyfuku od vnitrku izolovany mineralni vystelkou a kat je tam nastrcenej do roury co trci do prostoru (v podstate se chladi hlavne pruchodem plynu). Tam uz ta paska zadny drama neudela ale i tak by slo nedat pasku ale jen kus tkaniny na vnejsek aby to nesalalo a pak ten plech s mezerou a musi to fungovat (napr ).

"je to fakt nedodělek za nehorázný peníze" - to si dovolim nesouhlasit, jen konstrukterum rekli "funbike" a zapomneli dodat ze z toho nekdo bude chtit udelat expedicni special (ostatne cestovat na tom je jen latentni masochismus).

Naposledy editováno 06.07.2021 14:22:23

1 reakcí na tento příspěvek Žhavá koncovka vejfuku a brašny H701 K690

6.7.2021 v 14:49 | Nahoru | #10
na tom ani nemusíš cestovat, stačí jet k rybníku navíc to je homologovaný pro dva, tak se nemůže spolujezdec pálit o vejfuk
prostě to nedořešili, kvůli blbýmu dizajnu

u toho enduristanu je to přivařený na vejfuk, to je blbý, lepší to je chytit za nosič, aby to bylo úplně oddělený

Naposledy editováno 06.07.2021 14:49:57

(reakce na) Žhavá koncovka vejfuku a brašny H701 K690

6.7.2021 v 15:16 | Nahoru | #11
ZdendaZB> To ani neni privareny, maj to pritazeny kovovou stahovackou. Nicmene i tak to asi staci na to aby to nespalilo bagaz, ostatne krytky na potrubi jsou taky pritazeny sroubama a celkem to funguje (kalhoty jsem si vzdycky prismahl k potrubi nekde mimo).
Jo, homologovany pro dva to je. Akorat ze drtiva vetsina tam namisto stupacek vozi cerny krytky protoze je ani nenapadlo ze by se na tom mohl se mnou vozit nekdo dalsi (a nevim ani o nikom kdo by chtel, krom takovejch dvou magoru v monte negru co jeli v zabkach a kratasech vracecky nad kotorem, podle jekotu mel spolujezdec nejakej zachvat tak asi spechali do spitalu ).

Naposledy editováno 06.07.2021 15:16:33

Žhavá koncovka vejfuku a brašny H701 K690

6.7.2021 v 20:43 | Nahoru | #12
Tak ty serpentýny nad kotorem jinak ani nejdou ani projet, bez žabek si ani neškrtneš. Třeba odváželi pacienta z lanový dráhy nad údolím.

Žhavá koncovka vejfuku a brašny H701 K690

7.7.2021 v 20:23 | Nahoru | #13
Prostě nad rouru přidělat kus stínícího plechu. To funguje, ale kdo z nás tohle umí udělat pěkně že ano.
Vypadá to jako sranda, ale aby ten plech k něčemu vypadal, a zároveň prošel při TK, to už není práce pro střechoklempíře.

1 reakcí na tento příspěvek Žhavá koncovka vejfuku a brašny H701 K690

7.7.2021 v 20:27 | Nahoru | #14
no až se přidělá nosič atp. tak už to bude takovej dizajnovej kousek, že kus okapový roury to může jen vylepšít

ještě se ukáže

(reakce na) Žhavá koncovka vejfuku a brašny H701 K690

7.7.2021 v 21:22 | Nahoru | #15
ZdendaZB> Tak to jistě. Ale prvotní problém to dozajista vyřeší. Taky by to vyřešilo najít si styl a toho se držet. Jsou prost? styly pro vození bagáže stvořené, pak taky jsou styly že i zapalovač překáží, pak taky styl kompromis kde si naplno neužiješ vůbec nic.
....
Vegetarián, ovšem chce pocítit chuť steaku.
.,
..Jsem starej pán a tahle zemé,už ani tady, opravdu není pro starý.

2 reakcí na tento příspěvek Žhavá koncovka vejfuku a brašny H701 K690

8.7.2021 v 10:27 | Nahoru | #16
A moudrý Medvěd promluvil
a pochopové se zaradovali, potěšeni jeho přízní a chytrostí.

Naposledy editováno 08.07.2021 10:28:07

1 reakcí na tento příspěvek Žhavá koncovka vejfuku a brašny H701 K690

9.7.2021 v 10:02 | Nahoru | #17
Hele jestli tam budeš dávat nějakej plech a na vzhledu jak sám říkáš, Ti až tolik nesejde, odizoloval bych horní část toho plechu, ať to netopí nahoru a mezi ním a koncovkou může proudit vzduch. Určitě budou lepší a estetičtější materiály, ale třeba v plynovejch kotlích je skelná vata s ALU fólií, která by se asi dala poskládat tak, aby z toho ta vata nešla ven.

Žhavá koncovka vejfuku a brašny H701 K690

10.7.2021 v 11:46 | Nahoru | #18
asi to tak bude nejlepší, mezera, plech, izolant, jen něco co mechanicky vydrží, když po tom bude jezdit brašna

Žhavá koncovka vejfuku a brašny H701 K690

25.7.2021 v 20:13 | Nahoru | #19
tak zatím otestováno s vloženým kartonem pod brašnu, půlhodinový ježdění na pískovně a vůbec se to nehřeje, teplo pěkně stoupá nahoru a boky jsou jen teplý
zato teplota chladící vody leze ke 107 stupňům, když se motor zatěžuje, ale větrák stíhá

(reakce na) Žhavá koncovka vejfuku a brašny H701 K690

26.7.2021 v 21:33 | Nahoru | #20
[quote=ZdendaZB]A moudrý Medvěd promluvil
a pochopové se zaradovali, potěšeni jeho přízní a chytrostí.[/quote
A ted nevim jestli to nebylo na mě.
Já teď vidél chopráka, měl pod brašničkami skrytou chromovanou podpěrku.

Žhavá koncovka vejfuku a brašny H701 K690

27.7.2021 v 11:18 | Nahoru | #21
Julip2 to nebylo na tebe

podpěrka na vejfuku nejde, protože ten vejfuk je tak žhavej, že i ta podpěrka se docela rozpálí a toho bych se bál
vyřešil jsem to distací a ochranou klíckou z tenkejch drátů mezi vejfukem a brašnama, který jsou na nosiči

Naposledy editováno 27.07.2021 13:53:23

Žhavá koncovka vejfuku a brašny H701 K690

27.7.2021 v 13:32 | Nahoru | #22
Dej sem nějaké fotky, to by mě zajímalo

Žhavá koncovka vejfuku a brašny H701 K690

29.7.2021 v 15:40 | Nahoru | #23
až to doladím a nabarvím tak vyfotím
zatím to je ještě ve vývoji

Žhavá koncovka vejfuku a brašny H701 K690

30.7.2021 v 11:32 | Nahoru | #24
TUSK dělá větší kryt na origo výfuk

Žhavá koncovka vejfuku a brašny H701 K690

30.7.2021 v 21:52 | Nahoru | #25
něco podobnýho jsem si tady pučil, než jsem jel krosit na pískovnu a celkem mě to zklamalo
půl hodiny jsem to tam tůroval v kuse v hlubokým písku a nechutnejch výjezdech v mých očích, voda lezla ke 110deseti, kolena pekelně rudý a ten ochranej plech se zahřál tak, že se na něm začal roztejkat igelitovej pytel
možná tak na silnici, nebo lehčím terénu ale když je 30 vestínu skoro a motor se fakt zatěžuje a jezdí se pořád pomalu, tak plech moc nefunguje
pak jsem nahodil opět nosič a bylo to na něm teda horký, ale nic se nemělo tendenci ani měknout, na trubkách jsem jakš takš udržel ruku

mezi brašny a nosič fakt stačí kartonovej papír a je to v pohodě, jen to trochu griluje pozadí navigátora , když teda nastoupí, což se na tý pískovně moc nedalo

Žhavá koncovka vejfuku a brašny H701 K690

7.10.2021 v 09:03 | Nahoru | #26
Když jsem byl nakupovat v Lidlu tak tam měli ve výprodeji silikonoý/teflonový či jaký "pečící papír" tedy podložku do trouby - teplotní odolnost od 250°C tak jsem to vzal na zkoušku, vypadá to jako silný tuhá igelit tak z toho udělám kryt co dám na zadní stranu nosiče

Žhavá koncovka vejfuku a brašny H701 K690

7.10.2021 v 11:53 | Nahoru | #27
já mám zatím takovouhle skladbu :
vejfuk - mezírka - nosič - karton z krabice a na něm přímo brašnu a i v největších hicech to funguje perfektně, jen uvnitř brašny je tepleji, takže tam nedávám jídlo ani hygienu
akorát ten papír musím občas měnit, takže koupím tu podložku a bude
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Husqvarna 701 - garanční servis Husqvarna 701 Enduro Ezy96 3 18.4.2024 v 15:37 dva_hrnce
Homologovaný laďák Husqvarna 701 Supermoto, Husqvarna 701 Enduro, KTM 6... La_micka 25 18.4.2024 v 13:49 strive
Výměna oleje svépomocí - zápis do s... KTM 690 Enduro R, KTM 690 Supermoto R, Husqvarna 701... enduro_da 17 27.2.2024 v 07:26 Sally06
Karbonový/titanový výfuk 701 690 ho... [1, 2] KTM 690 Enduro, Husqvarna 701 Enduro ZdendaZB 39 1.10.2023 v 22:23 Firecracker
Černá hora + Bosna 29-9 až 8-10 Honda XL 650V Transalp, Husqvarna 701 Enduro ZdendaZB 4 28.9.2023 v 11:07 ZdendaZB


TOPlist