bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: po zapnuti klicku hazi jen jednu jiskru
Dobrý den, když zapnu klíček a podržím tlačítko pro startování, svíčka hodí zprvu jen jednu jiskru a potom už nic.. startér se furt protáčí, ale pak už nehází svíčka jiskru.. když vypnu a zapnu klíček dělá to to samé.. pojistku na stojánku to nemá, ani na brzdě ne.. vím, že by se 4t neměl roztláčet, ale když roztlačím potom motorku, tak už chytne a běží normálně..
pojistky jsou všechny v pořádku
vsechny kontektory prostriknuty kontaktolem
Nevíte kde by mohl být problém ?
motorka: Husqvarna SMS4 125 r.v.2011

Naposledy editováno 30.06.2021 10:47:59

po zapnuti klicku hazi jen jednu jiskru

Skvělá odpověď, děkuji! 28.6.2021 v 18:18 | Nahoru | #1
Proč by se čtyřtakt nemohl roztlačit? Když je slabá baterka, žduchnu do toho a jedem.
Slabou baterku poznáš tak, že přes startovací kabely připojíš tu z auta. Když to chytne, je to baterkou.

1 reakcí na tento příspěvek po zapnuti klicku hazi jen jednu jiskru

Skvělá odpověď, děkuji! 28.6.2021 v 19:30 | Nahoru | #2
Čau, mal som taký prípad , bol to 4T skúter 125 . v štartéri bol olej a + prerážal na kostru a to rušilo signál zo snímaču. Po vyčistený štartéru OK. Najprv skontroluj baterku a potom prezri štartér, či nie je zaolejovaný , alebo plný uhlíkového prachu a nepreráža na kostru. Skontroluj prechodky na uhlíky na + či nie sú prasknuté.

(reakce na) po zapnuti klicku hazi jen jednu jiskru

28.6.2021 v 21:26 | Nahoru | #3
krokoš> Díky za odpověď, startér jsem teď vyčistil a nijak zanešený nebyl, jen troška prachu... no každopádně to nepomohlo, furt to dělá tu stejnou věc...

2 reakcí na tento příspěvek po zapnuti klicku hazi jen jednu jiskru

29.6.2021 v 16:11 | Nahoru | #4
Pozri prechodky , ono to kua nevidno , ale preráža to. Preto mi to blblo, teda zákazníkovi. Ešte kabeláž, ten silový vodič od relé až do štartéru, vie sa to predrieť okolo motoru od vybrácií. Najprv si mal skúsiť štartovacie káble a natočiť to z auta, či to pôjde. Potom až štartér. Lebo ako písali kolegovia hore , keď je slabá baterka motor má malé otáčky a nevyrobí iskru. Zapalko ide mimo baterky.

(reakce na) po zapnuti klicku hazi jen jednu jiskru

29.6.2021 v 16:31 | Nahoru | #5
krokoš> Tahle huska má TCI a to je krmený z baterky.

(reakce na) po zapnuti klicku hazi jen jednu jiskru

29.6.2021 v 21:17 | Nahoru | #6
krokoš> baterka je v poradku, je nabitá, kazdopadne zkouseli jsme to na baterku z jiné motorky a zkouseli jsme i z auta.. obcas to chytlo, ale to vzdy jen na tu prvni jiskru.. mam tam i nove startovaci relé..

po zapnuti klicku hazi jen jednu jiskru

29.6.2021 v 22:22 | Nahoru | #7
Jenže jestliže to jde roztlačit tak to znamená že to zapalování funkguje a jedinej problém je tak v tom že někde dochází při startu za pomocí startéru k nepřípustnýmu úbytku napětí a nebo výše zmiňovanému ovlivňování signálů z čidla. Takže osciloskop a zkontrolovat jak vypadá pokles napětí na indukční cívce, napájení ECU a pokud to nemá integrovanou ECU s Indukční cívkou tak zkontrolovat jak to spíná indukčku (dwell time) a co leze ze snímače a je bude jasno. Jinak je to jen cucání si z prstu a dohadování čím by to mohlo být na úrovni ajťácký rady "restartovat PC".

po zapnuti klicku hazi jen jednu jiskru

29.6.2021 v 22:49 | Nahoru | #8
Čau, to je striekačka?
Tie prechodky si pozrel? Stačí, že presknutá, všetko funguje točí, ale preráža do kostry. To potom ruší signál zo snímaču. Ešte by som skúšal bajpas zo snímača do riadiacej, pôvodný vodič odpojiť ale pozor odpojiť ho aj na snímači a aj na riadiacej. , Hlavne tú prechodku a izoláciu na uhlíku, Teda signál musí rušiť len ten štartér, lebo keď to roztlačíš tak to ide , problém bude len v tom štartéri, po tom by som šiel. Kontrola vodičov , všetkých čo majú niečo spoločné zo štartérom. Skontrolovať aj prepínač na riadidlách tam je tiež tlačítko štartéru a stop. Ten štartér by som demontoval a nechal prezvoniť nejakému starému dedkovi , robí sa to s 220 V elektrinou zo siete a je to pre neznalého nebezpečné, môže ťa to zabiť. S vysokým napätím zistíš poruchu tých prechodiek, ináč na to neprídeš. Ešte môže prerážať na držiaku uhlíka+ ten je tiež odizolovaný od kostry. Zober šartér a choď za nejakým starým autoelektrikárom, nech zistí či to nepreráža voľakde. Kontroluje sa osobitne rotor a aj stator. Ja som mal na huske tiež posratý štartér , a prechodky som vyrobil sám,ale tie som posral ja pri demontáži. Mne vysel uhlík v držiaku a nemal kontakt na rotor.

Práve som tu vymazal návod na to prezvonenie, aby som náhodou nebol stíhaný za asistovaný návod na samovraždu. Radšej navštív toho dedka autoelektrikára, alebo aj mladého, čo to vie urobiť.

Ešte ukostrenie motoru, mal som problém z iskrou aj keď bolo málo oleju v motore, po doliatí v poriadku, tiež 4T enduro. ,

po zapnuti klicku hazi jen jednu jiskru

29.6.2021 v 22:59 | Nahoru | #9
To rušení od startéru se dá vyloučit nebo potvrdit tak, že se startuje pomocí druhé baterky připojené na kostru starteru a na jeho kontakt.
Když už jsem napsal slovo kostra, tak tu bych zkontroloval taky - jestli je od mínusu baterky dostatečný průřez vodiče přímo na motor a není přerušený. Jinak by startovací proud šel kudy nemá a klesalo by při startu napětí.

1 reakcí na tento příspěvek po zapnuti klicku hazi jen jednu jiskru

Skvělá odpověď, děkuji! 30.6.2021 v 07:04 | Nahoru | #10
Teorie o "rušení snímače probíjením ze startéru na kostru" má v tomhle případě poněkud háček v tom že čidlo u týhle motorky nepoužívá kostru, oba vývody jsou tažený izolovaně až k jednotce takže pokud tam není šlus mezi drátama od čidla na tu kostru tak by to nemělo mít vliv.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) po zapnuti klicku hazi jen jednu jiskru

Skvělá odpověď, děkuji! 30.6.2021 v 16:46 | Nahoru | #11
combust> Iné ma už nenapadá, keď to na roztlačenie funguje a na štartér nie. Ináč tá teória s rušením, to som si len tipol aj u tej motorky čo som opravil. Po oprave štartéru to fungovalo, to že to rušilo ten signál to sú len moje teórie. Motorku som opravil, teda. Možno to rušilo niečo v napájaní indukčky neviem. Pri činnosti štartéru nefungovala.

Stav u zakladateľa témy. Motorka mu funguje, neštartuje aj na cudzí zdroj. Čiže pri činnosti štartéru to neiskrí. Chyba bude v štartéry, alebo v príslušenstve, to čo s tým súvisí. Vodiče relé, síce má nové, pripojenie nejaký kontakt, možno v riadidlách chcípák zo štart tlačidlom.

(reakce na) po zapnuti klicku hazi jen jednu jiskru

1.7.2021 v 09:39 | Nahoru | #12
krokoš>startovací relé je nové, startér je vyčištěný, indučku jsem zkoušel taky jinou, a chcipak prekontrolovanej… snad to nebude cdi…

po zapnuti klicku hazi jen jednu jiskru

1.7.2021 v 19:58 | Nahoru | #13
Čau, nové relé neznamená, že je dobré. Vyčistený štartér neznamená že má v poriadku prechodky a že nepreráža. Cdi, prečo, veď motorka funguje na roztlačenie.

Ponaučenie z mojej praxe, Simson, nefunkčný od zákazníka nový snímač otáčok, vlastne nové tri snímače otáčok. Musel som rozobrať druhý simsom a dokázať zákazníkovi , že tie snímače, nové kúpené z netu sú na hovno. Na tom druhom simáku som potom musel robiť zadara výmenu piestu a krúžkov. Prehadzovať ten snímač na simáku tiež nie je prechádzka ružovou záhradou.

Jedine by som veril štartéru, keby si tam namontoval druhý a skúsil to. Štartér si dal prezvoniť? Nedal, Ako vieš ,že je OK. Lebo si ho vyčistil a točí? Môže točiť a prerážať. Robil som jednu motorku, čo mala upchaté drôty. Smiešne? Motor točil, ale pomaly. Po rozobratí vodičov ( odstránení izolácie) a napojených očiek som zistil zaoxidovanie v spojoch vodičov a očiek. Bol tam veľký odpor hrialo sa to a nefungovalo. Po oprave , napojení nových očiek OK.

No, teraz si spomínam, jedného skútra som neopravil, síce to ani zákazník ( potencionálny) nechcel, tiež nenaštartoval na štartér aj točil pekne , ale nenaštartoval. Na kick OK. Konštatovali sme, že je to starý (2T) vergeľ a má opotrebené krúžky. Malá kompresia. Iskru sme neskúmali. Nebol to zákazník, len žiadateľ o radu , tak by som ho správne nazval.

PS: bez štartéru sa dá žiť, keď máš kick.

Naposledy editováno 01.07.2021 20:01:02

po zapnuti klicku hazi jen jednu jiskru

1.7.2021 v 20:42 | Nahoru | #14
Pokud to má TCI tak bude problém s velkým poklesem napětí pro zapalování při zatížení startérem, to může dělat baterka,startér,nefunkční dekompresor nebo přechodový odpor.Změř napětí při startu na baterce nesmí klesat pod 10-9,5V pokud tam bude víc je bateka i starter ok, pak změř napájení proti kostře přímo na modulu i zapalovací cívce( na ní ale změříš multimetrem jen jedno kostru nebo napájení podle toho co spíná TCI),pokud tam bude rozdíl napětí proti baterce bude někde přechodový odpor.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Dodělání elektriky v motorce Husqva... Husqvarna WR 125, Husqvarna SM 125, Husqvarna WRE 12... dejvid002 1 22.11.2020 v 22:28 Herbertek
Při prudkém rozjezdu chcípá Husqvar... Husqvarna WR 125, Husqvarna SM 125, Husqvarna WRE 12... dejvid002 1 28.7.2020 v 12:51 Folby
Jakou moto od 16let? Suzuki DR 125, Husqvarna WR 125, Husqvarna SM 125, Y... najs 5 26.9.2017 v 11:42 AlexDolin
Husqvarna wre 125 přerušovač blikru... Husqvarna SM 125, Husqvarna WRE 125, Husqvarna SMS 1... mišákwre 3 22.10.2015 v 06:27 PetrBary
Přední maska Husqvarna wr 125 (2010) Husqvarna WR 125, Husqvarna SM 125, Husqvarna WRE 12... Volfik_48 0 18.8.2015 v 20:21 Volfik_48


TOPlist