globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Nastavení tlumičů
Prosím malou technickou poradu

Chápu správně funkci tlumení když si myslím že:

Pokud tlumení měkčím (soft- proti směru hodin) průtok je větší - tlumič měkčí? Pokud přitvrzuji (hard-po směru) průtok menší- tlumič tvrdší?

Pokud roztažení měkčím (soft -proti směru hodin) průtok větší a tlumič se vrací rychleji? Pokud přitvrzuji (hard po směru hodin) průtok menší, tlumič se vrací pomalu?

Nebo to mám blbě?

Otázka je : je nějaká přímá úměra mezi změkčením na stlačení (tedy snáze a rychleji stlačuji? ) a změkčení na roztažení? Tedy změkčím li stlačení musím měkčit (zpomalovat), nebo tvrdit (zrychlovat) roztažení? Nebo je to pokaždý jinak?

Prostě si jí nedokážu nastavit do pohodlná. Fabrický nastavení mi přijde tvrdý a na rozbitým asfaltu mi skoro drkotají zuby. Předpětí je snad správně. Takže než se do toho pustím.......poraďte prosím kudy tudy.

Nastavení tlumičů

15.6.2021 v 18:06 | Nahoru | #1
Chapes to spravne. Odskok a komprese (stlaceni a roztazeni) neni nutne nastavovat spolecne podle nejakeho pravidla.

Pro pohodli je obecne soft volba u obojiho. Meni se to s podminkama, treba s rychlosti jizdy...

Mas spravne predpeti, respektive pruziny jsou na tvoji vahu ok? Ono casto se pocitove zda motorka tvrda, ale muze to byt i mekkyma pruzinama ktere chodi po dorazech...

1 reakcí na tento příspěvek Nastavení tlumičů

15.6.2021 v 18:25 | Nahoru | #2
Začal bych předpetim.

(reakce na) Nastavení tlumičů

15.6.2021 v 19:22 | Nahoru | #3

mira008 píše: Začal bych předpetim.



To bylo první. Je to nejjedodušší, hlavně na zadku. Dal jsem fabriku, pak na sebe s kuframa přitvrdil, a pak naopak do měkka. Pocitově se nic moc neudálo.

Nastavení tlumičů

15.6.2021 v 20:22 | Nahoru | #4
Moje na tovární nastavení taky poskakovala, přitáhl jsem to jak to měl borec predemnou a už funguje jak má. Asi mám unavený pružiny.

1 reakcí na tento příspěvek Nastavení tlumičů

15.6.2021 v 20:35 | Nahoru | #5
Nejdříve bych nastavil SAG 30% potom odskok.

(reakce na) Nastavení tlumičů

15.6.2021 v 20:48 | Nahoru | #6
Jenda68>
No pokud se budu řídit tvou radou. Tak tedy berme že SAG je podle obvyklých doporučení jak na předku, tak na zadku na mou váhu a kufry.

A dál? Říkáš ze nejdřív odskok? Jako že zrychlíš, nebo zpomalíš pohyb tlumiče zpět, tedy roztáhnutí? Pokud je motka tvrdá, tak bys roztahování .........zpomaloval? Nebo zrychloval? A co bude tebou předpokládaná pocitová změna u jednoho nebo druhého?

Nastavení tlumičů

15.6.2021 v 22:49 | Nahoru | #7
Řeším ůplně to samé v jiným mnou založeným tématu na CRF 1000. Ten předek je kopyto tvrdý... SAG mám 30%, tlumení i odskok na povolený na max a furt to na malých nerovnostech poskakuje. Zadek je ok. Nevím co s tím... Asi zkusit řidší olej?

Nastavení tlumičů

16.6.2021 v 07:56 | Nahoru | #8
Ne že bych věděl jak na to - sám bojuju,ale našel jsem tohle :

https://www.motorkar...-predpeti-41543.html

Nastavení tlumičů

16.6.2021 v 08:19 | Nahoru | #9
SAg máš nastavenej,funkci si pochopil,tak už jen laborovat a po idealnim nastavení si zapiš kolik kde máš kliknutí. A hlavně co 20t měnit olej ve vidlích jinak nefunguje.

Nastavení tlumičů

16.6.2021 v 12:58 | Nahoru | #10
Proč píšete sag velkými písmeny?

Nastavení tlumičů

16.6.2021 v 13:24 | Nahoru | #11
ak máš napr. predpätie úplne na soft tak treba pridať na odskoku čiže na rebound...totiž čím viac sa struna stlačí tým viac energie uvoľní a rýchlejšie "vystrelí" späť...takže to treba útlmom pribrzdiť inak ti rajdy budú skákať jak šalené...ak nevieš tak stlač prednú brzdu...prepruž vidlu čo najviac dole a keď sa vráti musí zostať stáť...nemala by sa húpať..podľa toho pridávaj alebo uberaj rebound resp. tension

Naposledy editováno 16.06.2021 13:25:14
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Afrika 1100, postřehy a zkušenosti [1 ... 24, 25] Honda CRF1100L Africa Twin, Honda CRF1100L Africa Tw... Dušan_Sihelský 727 4.4.2024 v 12:27 dave-lister
Konfigurace Hondy Africa Twin Adven... [1, 2] Honda CRF1100L Africa Twin Adventure Sports Bigbear 57 3.4.2024 v 20:52 Bigbear
ATAS vs GS nebo [1, 2] BMW R 1250 GS Adventure, Honda CRF1100L Africa Twin ... Jakub-1 54 2.4.2024 v 08:14 Bigbear
Cenduro kubatura 850-900 vs 1100-1290 [1, 2] KTM 1290 Super Adventure, Moto Guzzi V85 TT, BMW F 8... Edien 60 8.3.2024 v 23:39 Metric
Nejnižší cesťák Poraďte Honda XRV 750 Africa Twin, BMW F 650 GS, Honda XRV 6... RockStar1666 20 12.1.2024 v 11:08 docent


TOPlist