bmw_r1300gs_cartec

globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jezdeni po nehode

15.6.2021 v 07:59
Abych ve zkratce rekl svuj pribeh. Jako mnoho kluku jsem v puberte drandil na ruznych 50 motorkach apod. Pak jsem si v 18 udelal papiry na auto (bohuzel ne na moto) a moto nechal stranou.Po 30 me opet zvuk moto zacal drazdit, ale diky zivotni ceste jsem si papiry na moto udela v cca 40. Ale pak prislo stehovani, dum a ve 44 jsem konecne i zakoupil moto. Sel jsem po levnejsich kusech z duvodu jak jsem rikal "na to prvni otloukani". Nicmene po prvnich par km si to sedlo a zacal jsem si jizdu uzivat. Samozrejme s vedomim, ze jsem na tom hur nez zacatecnik a zadne divoceni. A i presto se mi na hloupem kruhaci v minimalni rychlosti stalo ze jsem z naklonu volne presel do slajdu. Gentlemansky jsem se odklidil do prikopu a za pomoci par kolemjedoucich jsem masinu dostal zpet na silnici. Nic se vlastne nestalo, nejvic me bolela dlan, ale zbytek v pohode. Par skrabancu na moto a odrenej padak ktery jsem si prozirave 14 dnu predtim namontoval. Proste ve vysledku vlastne nic. Nicmene po prijezdu domu jsem nad masinou stal a premyslel co se vlastne stalo a jak tomu priste predejit. Po konzultaci s kamosem jsem nechal moto prezout, protoze to vypadalo, ze pneu uz maji sve nejlepsi za sebou (ano, vzorek v norme, ale byly ponekud starsi). Servisak krome prezuti moto prohlednul, posteloval co slo, utahnul srouby, moto projel a odevzdal ze je ok. Nemam duvod o tom pochybovat, ale ted se dostanu k bodu o cem chci mluvit.
Od te doby mam hruzu motorku nahnout. Tim nemyslim jit na kolinko, ale obecne do zatacek. Samozrejme ze ji naklopim jinak bych nezatocil, ale jedu jak p***nej a jsem v kreci. Porad si rikam, ze je to v pohode, ze mas nove pneu, masina je cajk... Ale jakmile se vychylim z osy, tak stres a nevim co s tim.
Ano, mam domluvene nejake kondicky se vsim vsudy u znameho, ale proste hledam zpusob jak "preprogramovat" hlavu.
Mate nejake zkusenosti, cesty, zpusoby, rady jak s timhle nalozit? Blbe je, ze se mi to stalo v dobe kdy jsem si neveril a tohle tomu nepomohlo. Nerad bych motorku poslal zpet do sveta jen kvuli tomu, ze mam strach. Vim, ze bych mel porad chut jezdit, ale tohle potrebuju dostat z hlavy.
Tak diky za cokoliv at z osobni ci cizi zkusenosti.

17.6.2021 v 02:49 | Nahoru | #61
Jde jen o přístup. Pokud chceš dál jezdit tak jezdi. I když budeš zatáčky projíždět pomalu. To se s najetými kilometry bude zlepšovat. Samozřejmě kondiční jízdy a dobrá motoškola ti jenom pomohou. Ale jistotu získáš a strach odbouráš jen tím, že budeš jezdit a jezdit. Mě po bouračce hodně pomohlo, že jsem si po večerech bral motku, naložil několik kuželů a na parkovišti u Globusu v Ostravě jsem jezdil osmičky a různě jsem stavěl trať kterou jsem pak musel projet.

17.6.2021 v 07:59 | Nahoru | #62
To chce čas. Před 2 lety (srpen 2019) jsem to položil na kruháči - bylo čerstvě po dešti, výjezd je blbě klopenej a navíc hodně nerovnej (takže kaluže) a já jel jak dobytek... Sklouzl jsem se pěkně - je to velký kruháč, dá se jet dost rychle. Na druhý den jsem byl domluvený na přezutí přední gumy, která byla už na hraně...
Zranění nebylo, odjel jsem po ose, ale ztuhlej jsem z toho byl dost dlouho - strach klopit to. Dal jsem celodenní individuální motokurs, kde jsem to klopil jak nikdy. Ale byl už podzim a neměl jsem čas to rozjezdit "pořádně". Z jara 2020 jsem byl už zase dost zatuhlej, ale docela už jsem to rozjezdil, když mně zase na kruháči sejmula ženská, co mi nedala přednost. Naštěstí jsem stihl dost dobrzdit, motorka +/- kosmetika, ohlá řídítka a pod, já OK... Když byla po měsíci motorka opravená, tak jsem zjistil, že mám blok zpátky a měl jsem hroznej strach z uklouznutí.
Víceméně sezóna 2020 byla zabitá, nebylo to ono. Teď je to víc jak rok a už je to lepší, prostě to chce čas, opatrně jezdit a netlačit na pilu, ono si to postupně sedne. Dobré je jezdit po známých silnicích, kde aspoň víš, jak jsou prudké zatáčky a co si můžeš dovolit. A na kruháčích teď jezdím krokem, ať se všichni poserou. Jak tu už psal někdo výše - stačí se podívat na povrch některých kruháčů, zvláště těch malých.

17.6.2021 v 08:08 | Nahoru | #63
Me po padu trvalo tak 3 roky nez jsem zacal jezdit jako pred padem. Bylo mi v te dobe 22. Těžko rict jak by to bylo ted po 20ti letech.

17.6.2021 v 11:26 | Nahoru | #64
Nehody jsem měl dvě. Před jedenácti lety, poničenej kotník co mě trápil tři roky . To js začal jezdit hned po sundání sádry a pak jsem se parádně rozjezdil. Teď jsem po druhý havárii. Najezdil jsem toho dost a dá se říct, že vždycky dost svižně, ale stejně mě zaskočilo, že je motorka v téměř přímém směru neřiditelná. Za deště dokíždím do vesnice, zpomalím a přibližně v šedesáti jsem najel na velikej flek hladkýho asfaltu. V kombinaci s kulatou silnicí mě to stáhlo do škarpy a tam naneštěstí betonovej vjezd k pozemku. Zlomená ruka , tři žebra a dobitej jak pes. No už se těším až si na to sednu. Ani bych neřekl, že nejvíc záleží na gumách. Samozřejmě jsou důležité, ale rozhodující je povrch do kterého se zakusujou.

17.6.2021 v 21:55 | Nahoru | #65
Nehody jsem měl čtyři:
1/ na pinďourovi mokro, kostky pád - přeražený řidítka, návštěva záhonu a navíc s růžemi - hezky sedřený bok,
2/ na pinďourovi zadřel jsem motor - bloknutí zadních kol a než jsem vymáčkl spojku šup na zem - následky nic moc ( jen motor byl v hajzlu ),
3 motorka rozjezd na písku do zatáčky a podjetí kola pád spolujezdce ( na místě ) už nejezdí jako spolujezdec - následky NIC,
4/ s bráchou v zatáčce při náklonu prodřená taška co držel v ruce - následky bylo po jídle zůstalo na silnici

18.6.2021 v 14:46 | Nahoru | #66
každý to máme jinak...já měl jednu vážnější nehodu (ale v podstatě mi nic moc nebylo) a měl jsem ca 3 roky při oblékání dilema, jestli mi to za to stojí. pak se vše uklidnilo

v zatáčkách, nebo na enduru v lese, jsem problém neměl

18.6.2021 v 16:02 | Nahoru | #67
no, ja poprvni nehode jsem sednul na motorku a jeste jsem poradne nehejbal rukou, jezdil jsem hned bez nejakejch nasledku, blokaci a podobne.
ted mi po druhy nehode srusta noha uz ctvrt roku, Porad nesmim chodit. Na motorku se tesim jak malej Jarda na prvni suk. Doufam, ze sednuti na motorku bude jako posledne.

18.6.2021 v 21:13 | Nahoru | #68
Možná by pomohlo změnit styl. Chopper nepadá. Po sezóně začneš meditovat: Bože, na čem to sedím, co jsem to za .... tohle předse nemám zapotřebí. Staré reflexi se obnoví a rád se na motorku vrátíš.

18.6.2021 v 22:16 | Nahoru | #69
Hokke> Měl jsem WRD3, ty byly v pohodě. Po dvou sezónách mně tohle udělala WRD4 a reklamace byla uznána. Každopádně už do Nokianů nejdu.
WRD3 byla dodána s novým autem, WRD4 koupena přes eshop. Oboje Sděláno v CCCP.

Naposledy editováno 18.06.2021 22:18:28

19.6.2021 v 10:09 | Nahoru | #70
Davidoff77, pomoze ti dobra rada, aby si sa zbavil krcu, ktory mas.

Jazdi obcas na rovnej ceste ked nemas za sebou auta tak, ze budes robit male klucky z lava do prava. Postupne klucky zvacsuj. Tak rozhybes telo.
Ked pojdes do zakruty, budes mat za sebou mnoho naklonov a zakruty prejdes ovela lahsie.

Pekny den prajem.

1 reakcí na tento příspěvek Jezdeni po nehode

19.6.2021 v 10:25 | Nahoru | #71

20.6.2021 v 09:41 | Nahoru | #72

__RomFox__ píše: Kruháče a spáry vylité řídkou asfaltovou sračkou jsou ve velkých vedrech taky moc prima dárek od silničářů Naštěstí jsem to ustál na odvodňovacím žlabu. Svodidla za ním by dopadla hůře. Na toto si dávám už sakra pozor.

20.6.2021 v 11:16 | Nahoru | #73

drak0123 píše: super jsou vyjeté koleje od kamionu cca 7-15 cm v délco cca 100 m před křižovatkami, v tom se dobře přejíždí , nácvik na rovnováhu.

popřípadě žlábek mezi pruhaa na D1 .... úplný labůžo to přejíždět

21.6.2021 v 16:41 | Nahoru | #74

Ondros píše: Tak jak již bylo řečeno, pokud tě to baví, tak jezdit a jezdit

Nicméně potom jsou i situace, které moc neovlivníš

No, možná bych začal tím nepředjíždět ve 150+ do zatáčky na horizontu Silnice není okruh.

3 reakcí na tento příspěvek Jezdeni po nehode

21.6.2021 v 16:42 | Nahoru | #75
Popravdě moc nechápu, jak to může někdo položit na kruháči..
Už z principu tam člověk dává větší pozor a jede hodně pomalu, protože dává přednost...

21.6.2021 v 22:01 | Nahoru | #76
helioland>

22.6.2021 v 04:50 | Nahoru | #77

Spazik píše: Popravdě moc nechápu, jak to může někdo položit na kruháči..

Nikdo nepsal, že to položil. Konkrétně jde o velký kruháč a výjezd k dálničnímu přivaděči nad ul. Mariánskohorskou v Ova., který je zcela bez provozu, kde uvidíš auto jen výjimečně

Naposledy editováno 22.06.2021 05:11:05

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jezdeni po nehode

22.6.2021 v 07:58 | Nahoru | #78

Spazik píše: Popravdě moc nechápu, jak to může někdo položit na kruháči..

COŽE? Ty když jedeš po kruhovém objezdu, dáváš přednost?

22.6.2021 v 09:41 | Nahoru | #79
1100Virago> Dá se

22.6.2021 v 12:08 | Nahoru | #80

Spazik píše: Popravdě moc nechápu, jak to může někdo položit na kruháči..

hlele.js taky ne. jedu pomalicku, hlidam si odtahovku s mym autem, kterou vedu do serisu a jede za mnou, a najedou lezim a mam nohu nakasi.Vlastne nevim proc jsem upad. asi fungl novy peu, nejakej bordel, nebo tak,

22.6.2021 v 15:43 | Nahoru | #81

1100Virago píše: COŽE? Ty když jedeš po kruhovém objezdu, dáváš přednost?

Na kruháči ne, ale když k němu přijedeš, tak obvykle krokem, protože dáváš přednost při nájezdu na něj.
A když už si na něm, tak obvykle nějakou velkou rychlost nezrychlíš.
Konečně nikdy nemůžeš spoléhat že máš přednost, tím spíš na moto.
Jen minulý týden mi 2 kokoti na kruháčí blbě hodily směrovky (o výjezd dříve než vyjížděli), že když bych na to spoléhal tak jsem v nich.

23.6.2021 v 20:57 | Nahoru | #82
Blok je sviňa, nie vždy sa podarí prekonať. Aj Lorenzo to vzdal.
Najhoršie je na tom, že aj pri malej chybičke môže vyvolať panické reakcie a nezvládnutie inak jednoduchej situácie.
Motoškola bezpodmienečne nutná, upozorní na nesprávne návyky, o ktorých sa amatér inak ani nedozvie.
Rešpektovať pokyny a jazdiť a jazdiť a jazdiť, čítaním múdrych rád sa skúsenosti ťažko získávajú...

Naposledy editováno 23.06.2021 20:59:01

23.6.2021 v 22:35 | Nahoru | #83
Davidoff77> máš pravdu motorky jsem pouštel a pouštím vždy když to jde..a kretén nalepenej na zadku když jedu autem bliknu mu brzdama většinu to přejde

5 reakcí na tento příspěvek Jezdeni po nehode

28.5.2022 v 22:14 | Nahoru | #84
Trochu to oživím,

měl jsem také pád a už jsem se rozhodl, že všechno prodám. Jezdit se už bojím. Dostal jsem šanci žít a beru ji všemi deseti.

Jen mi bude chybět nějaký koníček, který by stál za to a který by částečně, nebo zcela vyplnil ten prázdný čas.

28.5.2022 v 22:29 | Nahoru | #85
Obdélník> Ještě víc motorek. Nebuď srab.

28.5.2022 v 22:31 | Nahoru | #86
Obdélník> Můžeš lepit hrady z papíru nebo Eiffelovku ze sirek, i když, taky je tam riziko že už nevyjdeš z pokojíčku

28.5.2022 v 22:32 | Nahoru | #87

Obdélník píše: Trochu to oživím,

No a tak bych se chtěl zeptat, jaký koníček máte, kromě motorek ?

Koupil jsem si levné BMW. Od té doby nemám na žádné koníčky čas a naučil jsem se spoustu věcí.

29.5.2022 v 07:45 | Nahoru | #88

Obdélník píše: Trochu to oživím,

No a tak bych se chtěl zeptat, jaký koníček máte, kromě motorek ?

Jest to jen věc Tvá. Zkoušel jsi se po nehodě projet na moto? Třeba jen na uzavřené ploše?
Ale pokud jsi učinil rozhodnutí, tak to chápu. Sám jsem vážnou nehodu měl a nebyl to med. Strach jsem měl z toho že budu mít blok a nepřekonám to. Nakonec jsem se svezl na letišti s půjčenou moto a šlo to. Stres tam byl, ale překonala to chuť jezdit. Nakonec jsem koupil jinou moto a už he hafo km. Samo že pociťuji větší respekt, ale heftem taky otočím a svezu se. A života si vážím o to víc že tu ta druhá šance je a žiju ji. Jsou lidé co ji nedostali.
Koníčků mam mnoho a poradit je těžké, vždy se to nějak vyvíjelo jak šel život.
Máš tu lepení papírových či jiných modelů. Můžeš cestovat jinak než na moto. Turistika, něco vyrábět, tvořit a fotit, natáčet na youtube. To je celé jen na tobě. Je to tvá cesta. My ji neznáme.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jezdeni po nehode

29.5.2022 v 10:27 | Nahoru | #89
Obdélník> chlastem nic nezkazis, to je koníček na celej život

29.5.2022 v 12:28 | Nahoru | #90

dva_hrnce píše: Obdélník> chlastem nic nezkazis, to je koníček na celej život

Čau, no kur..va, to si zabil, čítaal som to tu a čakal, že aký blok si dostal , ako si sa skidol a tu toto. Ako píšu bratia Češi: tesat do kamene.

A k téme, teda k tomu , čo písal Obdélnik, koníčky sú všelijaké, napríklad ja som to mal v takomto poradí, najprv letecké modelárstvo, potom letecké modelárstvo+motorky+chlast. Neskôr motorky hlavne kvôli súloženiu + chlast. Potom súloženie +chlast. Potom chlast+súloženie. Potom chlast. Zas len chlast. Potom chlast+motorky. Potom motorky+ RC modely +chlast dlho dlho nič a trošku .........súloženie.

Obdélnik, teda neviem, koľko máš rokov, ale ja by som ti odporúčal enduro. Ja jazdím na endure , mám to na číslach kvôli preprave na trať, kua dávam pozor aby ma pri ceste na trať nejaký debil nezrazil odzadu pri odbočovaní na trať. jazdím na motokrosovej trati, väčšinou sám, aj dnes som takto jazdil Tam ťa nikto nevytlačí a nezrazí, domrdáš sa len a len sám. . Jazdím aj na cestnej motorke , ale dávam si pozor aby ma nikto nepredbiehal , hlavne na cestnej mám smerovky origo veľké a viditeľné .

Teraz lietam RC polystireňák , nepíšem letecké modelárstvo , lebo len lietam nie je to modelárstvo.

Obdélnik, držím palce pri návrate do života.

PS: a hlavne udržiavanie endura v chode je tiež zábava, dlhotrvajúca , nervy a financie drásajúca.