Mám dotaz ohledně nouzového brzdění na motorce bez ABS.
V autoškole jsem jezdil na motorce s ABS. Koupil jsem si freewinda bez abs a rád bych si procvičil nouzový brzdění.
Jenže na motorce bez ABS jsem nikdy neseděl.
Mohli by jste mi trochu poradit jak na to, jak se bude ten stroj chovat. Co očekávat, prostě vaše rady a tipy.
Děkuji všem za rady.
2 reakcí na tento příspěvek Nouzové brzdění
Dobrym vedlejsim efektem ABS pak je schopnost automaticky rozdelovat brzdny ucinek, takze kdyz zacnes brzdit jen predni, tak aniz bys to chtel, tak ti soucasne pribrzduje i zadni, coz je diky tomu, ze jsou tam elektromechanicke ventily, cerpadlo a rozdelovac, tedy komponenty, ktere prisly az s ABS.
Johny_Servis píše:
Dobrym vedlejsim efektem ABS pak je schopnost automaticky rozdelovat brzdny ucinek, takze kdyz zacnes brzdit jen predni, tak aniz bys to chtel, tak ti soucasne pribrzduje i zadni, coz je diky tomu, ze jsou tam elektromechanicke ventily, cerpadlo a rozdelovac, tedy komponenty, ktere prisly az s ABS.
Tak na to pozor, ne všechny motorky mají DUÁLNÍ brzdy! Rozhodně neplatí ABS = Duální brzy
Jinak zakladateli vlákna: Hele ničeho se neboj, asi téměř každý začínal na mašině bez ABS. Zkus si to několikrát na parkovišti u obchoďáku různě intenzivně brzdit, oběma, zadní, přední... Rozhodně to člověkovi pomůže. Přední brzdu na suchu téměř nezablokuješ (o to víc, že freewind pokud se nemýlím má jen jednu přední brzdu), zadek tam už je situace jiná a pokud na něj člověk dupne, tak se blokuje ALE v drtivé většině případů to jde ustát a je to v pohodě, prostě jak když blokuješ zadek na kole.
Johny_Servis píše: Martas1390> ..... Dobrym vedlejsim efektem ABS pak je schopnost automaticky rozdelovat brzdny ucinek, takze kdyz zacnes brzdit jen predni, tak aniz bys to chtel, tak ti soucasne pribrzduje i zadni, coz je diky tomu, ze jsou tam elektromechanicke ventily, cerpadlo a rozdelovac, tedy komponenty, ktere prisly az s ABS.
ProsteOFF píše: Tak na to pozor, ne všechny motorky mají DUÁLNÍ brzdy! Rozhodně neplatí ABS = Duální brzy
Ahoj, je to jak píše ProsteOFF když má motorka ABS, tak to neznamená, že má "duální - kombi brzdy" a taky to neznamená, že když má motorka "duální - kombi brzdy", tak musí mít i ABS. Funkce duálních - kombi brzd = brzdíš jen přední a přesto Ti přibrzďuje i zadní brzda (část brzdného výkonu jde na zadní kolo). Honda toto řešení používala a snad i stále používá u některých modelů motorek a skútrů ...? Postav motorku na hlavní stojan, zamáčkni naplno přední brzdu a někomu si řekni ať zkusí otočit zadním kolem a hned zjistíš zda MÁŠ anebo NEMÁŠ duální-kombi brzdy.
Naposledy editováno 14.06.2021 23:30:55
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Cagiva Canyon 600, Aprilia Pegaso 6... [1, 2] Cagiva Canyon 500, Cagiva Canyon 600, Aprilia Pegaso... | Slezy28 | 37 | 20.3.2024 v 17:19 Demonient |
motor Suzuki XF 650 Freewind | jawaboy1 | 17 | 6.11.2023 v 08:55 primera |
Moderní moto místo veterána [1, 2] Kawasaki KLE 500, Aprilia Pegaso 650, Suzuki XF 650 ... | Theor | 53 | 14.8.2023 v 12:48 Koudy01 |
suzuki xf 650 freewind - zakrytí ře... Suzuki XF 650 Freewind | marway | 1 | 23.5.2023 v 07:39 tacetazi |
Suzuki XF650 Freewind - je možné ab... Suzuki XF 650 Freewind | Papino | 10 | 6.4.2023 v 21:03 2stroke |