globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Oprava Babetta 210 - servis
27.5.2021 v 13:17
Zdar kolegové babeťáci,
sháním nějaký servis na babetty v brně.
Nevíte o nějakém dobrém a laciném?
Jsem chudý student a nerad bych za to dal tisíce.....
Díky za tip.

1 reakcí na tento příspěvek Oprava Babetta 210 - servis

27.5.2021 v 13:26 | Nahoru | #1
A co tomu je?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oprava Babetta 210 - servis

27.5.2021 v 13:31 | Nahoru | #2
Kohlstein> Nejde seřidit dellorto a nefunguje palivový kohout. Už jsem fakt bezradnej. Kohoit jsem koupil nový. Prý je dellorto lepší, ale nevím. Celý jsem ho vyčistil a profoukl kompresorem ale beze změny.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oprava Babetta 210 - servis

27.5.2021 v 14:21 | Nahoru | #3
Babeťák95> Koukám, že to máš v tématu z loňska. Svíčka je dobrá? Co jsem tady viděl nějaké uživatele dell´orta, tak si vybavuju, že by to mělo být plug & ride & enjoy.
Není na tom karburátoru třeba odšpuntovaný vývod podtlaku k palivovému ventilu (kdyby byl na motorce)?
Palivový kohout nefunguje jak? Neteče benzín? Ten benzín v tom máš z loňska?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oprava Babetta 210 - servis

27.5.2021 v 14:49 | Nahoru | #4
Kohlstein> Svíčka je fungl nová. Odšpuntovaný vývod podtlaku nevím, bohužel kde se nachází. Jak mi to dlouho stálo, tak jsem ho rozebral a vyčistil a složil.
Palivový kohout nefunguje tak, že po vyměnění těsnění v něm nejde přepínání. Otáčet jde ale není slyšet to "cvaknutí". benzín z něj teče skrze vnitřek ven. V nejhorším mám kojupenou náhradu ale radši bych tam měl zpátky originál. Benzín jsem dal nový.

Naposledy editováno 27.05.2021 14:50:38

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oprava Babetta 210 - servis

27.5.2021 v 15:03 | Nahoru | #5
Babeťák95> Mezi pružinou a šoupátkem kohoutku musí být aretační plíšek. Pak to cvaká a taky líp těsní, pružina má rovnoměrný přítlak.


Naposledy editováno 27.05.2021 15:03:58

(reakce na) Oprava Babetta 210 - servis

27.5.2021 v 15:10 | Nahoru | #6
Kohlstein> Aha, chápu. Zkusím to rozebrat a složit, snad nebude po smrti závit na něm. Díky za tip.

(reakce na) Oprava Babetta 210 - servis

27.5.2021 v 16:09 | Nahoru | #7
Kohlstein> Tak kohout složen, už to cvaká. Akorát závit je už trochu vyběhaný, tak na něj dám teflonovou pásku. aby lépe těsnil.
Dík moc.

1 reakcí na tento příspěvek Oprava Babetta 210 - servis

27.5.2021 v 16:10 | Nahoru | #8
To je divný,to del orto je opravdu bezproblémové, přiděláš a jezdíš

(reakce na) Oprava Babetta 210 - servis

27.5.2021 v 16:13 | Nahoru | #9
kokoška.> souhlasím, nebylo by lepší, tam dát tovární JIKOV?

1 reakcí na tento příspěvek Oprava Babetta 210 - servis

27.5.2021 v 16:36 | Nahoru | #10
Dellorto se tam dává kvůli tomu že je jednodušší, bezporuchové než Jikov a také to s ním lépe jede. Není na něm co seřizovat. Jediné co lze seřídit jsou volnoběžné otáčky. Vývod podtlaku žádný nemá. Jediná závada múže být že je uvnitř zalepený olejem a bordelem. Takže rozebrat, vykoupat třeba v acetonu, vyvařit v octu, vyfoukat, prohlédnout, složit, namontovat a jezdit. Při montáži pozor na těsnost karburátoru na redukci a kolínku a kolínka na válci, aby motor nepřisával falešný vzduch. To by mohlo působit problém. Jo a ještě mně napadlo zkontrolovat, jestli pri prvním přidání plynu po zahřátí vypne sytič.

Naposledy editováno 27.05.2021 16:38:34

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oprava Babetta 210 - servis

27.5.2021 v 17:22 | Nahoru | #11
Milos1> Sytič vypne, když dám plyn nadoraz. Karburátor jsem měl rozdělán víkend v benzínu a opět složen. Jestli je lepší to dát i do toho octa, tak to udělám.

(reakce na) Oprava Babetta 210 - servis

27.5.2021 v 18:06 | Nahoru | #12
Babeťák95> Sytič OK. Já karburátory dávám vyvařovat do toho octa, protože on dokáže rozpustit právě takové ty tvrdší usazeniny, které tam zůstanou po umytí v benzínu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oprava Babetta 210 - servis

27.5.2021 v 18:31 | Nahoru | #13

Babeťák95 píše: Milos1> Sytič vypne, když dám plyn nadoraz. Karburátor jsem měl rozdělán víkend v benzínu a opět složen. Jestli je lepší to dát i do toho octa, tak to udělám.


U nového karburátoru?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oprava Babetta 210 - servis

27.5.2021 v 18:45 | Nahoru | #14
Kohlstein> To dellorto není nové ale rozborku a sborku jsem dělal, jelikož to dlouho stálo. Rozdělal jsem jak JIKOV, tak DO

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oprava Babetta 210 - servis

27.5.2021 v 20:13 | Nahoru | #15
Babeťák95> Hele, ono taky muzes mit kopii Dellorta. A neprodava se jich malo. To pak muzes ladit jak chces.

Ale normalne investice 2tisice do babety a je to skoro spolehlive jako korado.
Svice+fajka ( pohlidej si odrusene a neodrusene) kabel, nový GYT (tyristor 2v1), hadicka,filtrik, origo dellorto karbec ( nejlepe s bocnim sanim a pohlidej si koncovky lanka) stabilizator napeti.
Vycistit vyfuk a je to. Prace na 2hodky a 3 piva.
Skoda ze nebydlis blize.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oprava Babetta 210 - servis

30.5.2021 v 12:11 | Nahoru | #16
MichalGS> Dellorto jsem kupoval tohle: https://www.motomax...0-d3716769?cid=24701
Fajfku jsem dával neodrušenou, kabel jsem dával taky nový. Gyt jsem dal nový (bez někoho to nechtělo startovat - bylo po něm.), hadička palivová je nová, filtr nevím který myslíš. stabilizátor napětí mám 12V, Schoval jsem ho do zadního světla
Výfuk ještě zkontroluju, ale měl by být v pohodě.
Stačí na můj karburátor pouze dokoupit boční sání?
Díky za odpověď.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oprava Babetta 210 - servis

30.5.2021 v 13:55 | Nahoru | #17
Babeťák95> To je originál. Jestli má boční nebo přímé sání je z hlediska finkce jedno. Dával jsem na Babetty obě varianty a rozdíl nebyl patrný. Na ten stabilízátor pozor, měl by být někde, kde se může chladit. V zadním světle to moc ideální místo není. Já ho dávám dopředu na držák bočních plastů, aby na něj při jízdě foukalo.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oprava Babetta 210 - servis

30.5.2021 v 23:56 | Nahoru | #18
Milos1> Díky za upozornění a za foto, dám ho tedy ven:
Zkusí ten DO tedy rozdělat a vyvařit v octu. Nejdříve ale dám JIKOV, jestli to půjde seřídit. Pokud to půjde je problém v DO, pokud to nepůjde tak bude asi problém jinde.
Co myslíš?
Díky za odpověď.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oprava Babetta 210 - servis

31.5.2021 v 07:42 | Nahoru | #19
Babeťák95>To co píšeš má logiku. U Jikovu pozor na seřízení výšky hladiny a "drátek" přes který plovák ovládá jehlák. "Tovární" nastavení bohatosti směsi je dotáhnout lehce šroubek a povolit o 1,5 otáčky. To nastavení bohatosti má vliv tak do 1/4 - 1/3 plynu, pak už řízení téhle věci zcela přebíra šoupě. a hlavní tryska. Hlavní tryska má být 63, volnoběžná 35, jehla na šoupátku druhý zápich shora. Pokud by to mělo "moctý" výbrus, je dobré dát hlavní trysku větší. Jinak pak už kolem karburátoru jenom pozor na přisávání falešného vzduchu ze spoje karburátor koleno, a koleno válec. Zabrousit a nová těsnění. Napiš, jak si dopadnul, co to dělá a nedělá. Fakt je, že DO je podle mých zkušeností bezproblémové.

(reakce na) Oprava Babetta 210 - servis

17.6.2021 v 10:37 | Nahoru | #20
Milos1> Tak jsem dal Jikova babetta startuje,musím ještě vyměnit na elektro instalaci jeden konektor. a bude to dokonalé. Dal jsem ten stabilizátor na rám podle tvé fotky, akorát na něm udělám úpravu, aby se pomocí spojky mohl přidělat přímo na obvod. Mám na mysli takovou tu průchdovou spojku. Ničemu by to vadit nemělo, co myslíš?

Na stabilizátor dám konektor a připojím to k tomu.
Akorát bude asi potřeba nastavit volnoběh, tam nevím kolik otočit.
Díky za odpověď.

Naposledy editováno 17.06.2021 10:39:18

1 reakcí na tento příspěvek Oprava Babetta 210 - servis

17.6.2021 v 20:37 | Nahoru | #21
Dík za zprávu. Ten regulátor se připojí na libovolný + drát na světelném okruhu, takže konektor dobrý. Kolik otočit není nikde definováno, to se musí vyzkoušet. Když je Babča na stojanu tak se na volnoběh nesmí točit zadní kolo. Když se bude točit, tak ťukni na brzdu a pust jí. Když se kolo znova roztočí, tak sundej otáčky (šroub povolit). Když je budeš chtít zvýšit, nejdřív trochu přidej plyn a pak teprve šroub přitáhni. On je to vlastně doraz šoupátka. Když před utáhnutím s šoupátkem nevyjedeš nahoru (přidání plynu) tak se do něj může šroub zamačkávat. Dělej to na ohřátém motoru. Studený má volnoběžné otáčky nižší, ale to má každý motor.

(reakce na) Oprava Babetta 210 - servis

17.6.2021 v 22:27 | Nahoru | #22
Milos1> Díky za cenné rady. Ještě mám pár detailů, co zlobí. Při couvání se mne zdá, že se zadní kolo jaksi zadrhává, utažením to není, to jsem zkoušel. Je možné, že je to zatuhlý, jak to stálo?.
Nejde pořádně poladit napnutí řetězu šlapátek, asi je trošku zkřivený po tom pádu ale asi řešit nebudu. Ničemu to extra nevadí.
Přijde mi, že když to nakopávám, tak to jde trochu ztuha ale to bude těmi novými gufery že?
Díky za odpověď.

PS: To DO udělám až bude čas, hlavně že to bude jezdit, pak bych napsal jak jsem dopadl.

Oprava Babetta 210 - servis

18.6.2021 v 08:08 | Nahoru | #23
Zadrhávání při couvání může dělat volnoběžka na zadním kole. Můžeš jí zkusit rozebrat, vyčistit a namazat, ale její zpětná montáž je dost opruz. Je lepší dát novou. Stojí pár korun. Při její výměně pozor na to, že má levý závit. Že nejde napnout šlapací řetěz, může dělat opotřebená napínací kladka. Nakopávání ztuha je spíš subjektivní pocít. Nebral bych to jako závadu, ale jako vlastnost. Ono vlastně celou převodovou soustavu od zadního kola roztáčíčíš "obráceně". Vezmi třeba už jenom převodový poměr sekundárního převodu. Celé převody jsou jsou koncipovány směrem od motoru ke kolu "do pomala", tedy do síly. Když to nakopáváš je ten poměr obrácený a musíš překonat kompresi motoru.

Naposledy editováno 18.06.2021 08:11:47

1 reakcí na tento příspěvek Oprava Babetta 210 - servis

23.7.2023 v 22:13 | Nahoru | #24
Ahoj, tak konečně opraveno. Problém byl v dellortu, že někudy sál falešný vzduch. Dak jsem JIKOV a pošteloval, Ted je klid. Mám ale jiný problém a prosím vás o radu. Ujel jsem na tom cca 5km. Nastartoval jsem a Babetta mi nechce zařadit jedničku - nchce se rozjet. Přitom předtím normálně jela. Nevíte prosím, kde je prosím?
Díky za radu.

(reakce na) Oprava Babetta 210 - servis

24.7.2023 v 07:11 | Nahoru | #25
Babeťák95> Ahoj, s jedničkovou spojkou moc problémy nebývají. Nemáš prasklý řemínek primárního převodu? Roztočí se zadní kolo po přidání plynu na stojánku? Sundej buben jedničkové a startovací spojky (je na to zapotřebí stahovák) a koukni na jedničkové čelisti. Mohly by být mastné, což je častá závada. Jinak mně v tuto chvíli nic nenapadá.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Lakování Babetty 210 Babetta 210 Mira- 19 23.4.2024 v 21:04 Krautkopf
nefunkční tachometr babetta 210 Babetta 210, Babetta 225, Babetta 215 pitbikeros 4 12.4.2024 v 21:25 pitbikeros
Babeta 210 vyčištění nádrže Babetta 210 Bluecz98 7 12.4.2024 v 21:12 pitbikeros
Babetta vynechava, už nevím co s tím Babetta 210 Martinkun 6 12.4.2024 v 09:09 JAVR
Postih za jizdu na babette bez rp Babetta 210, Babetta 207, Babetta 225 Babetta-Sam 10 12.4.2024 v 08:02 ramlik


TOPlist