globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Podpálí to píst a ventily
Ahoj,

řešíme se kamarádem, zda když na motorce (Tenere 700 2021) vyměníme originální svody za "laděné"(lépe průchozí), vyndáme lambda sondu (respektive v těch nových svodech není, do zásuvky se dá eliminátor aby nesvítila chyba motoru) a místo originální koncovky se použije univerzální čínský shit (někdo jiný už ho s originálníma svodama a s lambdou má a bez problémů (nejsou tam nějaké propady ve výkonu, krouťáku atd.), zda to bude mít negativní vliv na motor, jeho životnost.

(originální svody měli v sobě katalyzátor pro plnění euro 5 laděné ne)

Výhody které vidíme jsou následující:
Čínská koncovka má výhodu ve váze je asi o 3kg lehčí než originální výfuk, vyndání lambdy(ať už s origo svodama nebo s laděnýma) by mělo mít výhodu v chladnějších výfukových plynech, lepší zátah v nizkých a středních otáčkách a odstranění cukání.

Shrnuto, dotaz zní, poškozují tyhle úpravy motor?


Naposledy editováno 20.05.2021 08:50:37

1 reakcí na tento příspěvek Podpálí to píst a ventily

2.6.2021 v 08:41 | Nahoru | #61
Ahoj, před nějakou dobou jsem nainstaloval O2 eliminátor (vyjmul jsem lambda senzor) Nyní po nějaké době používání a po testování / porovnání s kamarádem, který má stále lambdu v motorce. Mohu předložit výsledky. Plusy O2 eliminátoru ( tj. Vyndání lambda sondy) lepší akcelerace ve velmi nízkých otáčkách (motorka začala ochotně zvedat přední kolo), zmizelo cukání při přidání plynu z volnoběhu (od velmi nízkých otáček), zvuk vycházející z výfuku trochu zhrubnul a stal se trochu více bručivým, řekl bych, že do cca 4/5k otáček je celkově lepší akcelerace, rozhodně to nepálí ventily směs je bohatá a to se právě pojí s jediným mínusem vyndání lambda sondy a to je spotřeba. Údaje jsou podle počítače na mém (bez lambdy) a kamarádově (s lambdou) motocyklu. Jízda po dálnici ustáleným tempem cca 5km tam a 5km zpět rychlostí cca 100km/h dle tacho Bez lambda sondy spotřeba dle počítače 5,6-5,8l na 100km s lambda sondou 3,9-4,1 při cestě zpět se řidiči vyměnili, spotřeba stejná. Při 140km/h bez lambda sondy 6,6 s lambda 5,8, při 160km/h bez lambda 10,0l s lambda 8,9. Při 160km/h s lambda sondou 6,6 s lambda 8,9. Poté jsme zkusili jízdu po oválu při 30-40km/h na druhý rychlostní stupeň, bez lambdy 6,2 s lambdou 5,4. Všichni jsme se snažili, abychom se dostali do problémů. Pak jsem lambda sondu vrátil do motorky a zkusil jet po dálnici a hodnoty se shodovaly s hodnotami naměřenými na motorce kamaráda, který měl ještě lambdu, takže spotřeba šla dolů, ale na druhou stranu se zhoršila akcelerace v nízkých rychlostech, vrátilo se cukání při přidání plynu a přední kolo se už nezvedalo tak ochotně. Takže mohu zodpovědně prohlásit, že O2 eliminátor funguje a cena je zvýšená spotřeba je na každém jednotlivci, zda se mu to vyplatí.

Obě motorky měli originální svody a moje standardní výfuk z výroby a kamarádova akrapa z výroby.

Naposledy editováno 02.06.2021 08:44:37

1 reakcí na tento příspěvek Podpálí to píst a ventily

2.6.2021 v 08:47 | Nahoru | #62
Tak to se výrobce tý chytrý krabičky sichruje a trvale simuluje jednotce hraniční hodnoty tak, aby korigovala mapu směrem k obohacení směsi = což dává logiku, protože se předpokládá použití s otevřeným výfukem bez vstupu na lambdu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Podpálí to píst a ventily

2.6.2021 v 09:05 | Nahoru | #63

Firecracker píše: Ahoj, před nějakou dobou jsem nainstaloval O2 eliminátor (vyjmul jsem lambda senzor) Nyní po nějaké době používání a po testování / porovnání s kamarádem, který má stále lambdu v motorce. Mohu předložit výsledky. Plusy O2 eliminátoru ( tj. Vyndání lambda sondy) lepší akcelerace ve velmi nízkých otáčkách (motorka začala ochotně zvedat přední kolo), zmizelo cukání při přidání plynu z volnoběhu (od velmi nízkých otáček), zvuk vycházející z výfuku trochu zhrubnul a stal se trochu více bručivým, řekl bych, že do cca 4/5k otáček je celkově lepší akcelerace, rozhodně to nepálí ventily směs je bohatá a to se právě pojí s jediným mínusem vyndání lambda sondy a to je spotřeba. Údaje jsou podle počítače na mém (bez lambdy) a kamarádově (s lambdou) motocyklu. Jízda po dálnici ustáleným tempem cca 5km tam a 5km zpět rychlostí cca 100km/h dle tacho Bez lambda sondy spotřeba dle počítače 5,6-5,8l na 100km s lambda sondou 3,9-4,1 při cestě zpět se řidiči vyměnili, spotřeba stejná. Při 140km/h bez lambda sondy 6,6 s lambda 5,8, při 160km/h bez lambda 10,0l s lambda 8,9. Při 160km/h s lambda sondou 6,6 s lambda 8,9. Poté jsme zkusili jízdu po oválu při 30-40km/h na druhý rychlostní stupeň, bez lambdy 6,2 s lambdou 5,4. Všichni jsme se snažili, abychom se dostali do problémů. Pak jsem lambda sondu vrátil do motorky a zkusil jet po dálnici a hodnoty se shodovaly s hodnotami naměřenými na motorce kamaráda, který měl ještě lambdu, takže spotřeba šla dolů, ale na druhou stranu se zhoršila akcelerace v nízkých rychlostech, vrátilo se cukání při přidání plynu a přední kolo se už nezvedalo tak ochotně. Takže mohu zodpovědně prohlásit, že O2 eliminátor funguje a cena je zvýšená spotřeba je na každém jednotlivci, zda se mu to vyplatí.

Obě motorky měli originální svody a moje standardní výfuk z výroby a kamarádova akrapa z výroby.


Takže ta otázka z úvodu na podpalování ventilů jenom řečnická?
S tím pitomým eliminátorem, pokud je to něco, co simuluje činnost lambdy tak, aby to ECU nevyhodnotila jako závadu, si ta ECU myslí, že tam má o 15-20% víc vzduchu, než ve skutečnosti. Dokonce bych řekl, že už je to na hranici, kdy to pojede hůř, než v originále, jen za cenu nesnesitelného smradu z výfuku.

(reakce na) Podpálí to píst a ventily

2.6.2021 v 09:18 | Nahoru | #64
Kohlstein> ne tak úplně, další kamarád totiž má "laděné" svody bez lamda sondy + čínskou koncovku.

S první částí souhlasím (Ecu si myslí, že je tam moc vzduchu a proto dává víc benzínu) Nesenesitelný smrad z výfuku se překvapivě nekonal a 100% si stojím za tím, že od volnoběhu do cca 4-5 to jede lépe, testovali jsme to oba dva a na dvou motorkách vedle sebe stále tam a zpět a já pak sám večer po vrácení té lambdy.

Naposledy editováno 02.06.2021 09:21:20

(reakce na) Podpálí to píst a ventily

2.6.2021 v 09:21 | Nahoru | #65
Slávek-TDM> Tak tak

Podpálí to píst a ventily

2.6.2021 v 20:48 | Nahoru | #66
A jak se to chová ( nebo bude chovat) při vyšších okolních teplotách nebo vyšší nadmořské výšce?

1 reakcí na tento příspěvek Podpálí to píst a ventily

2.6.2021 v 21:24 | Nahoru | #67
Není na tom nic zvláštního. Euro 5 bude motory pěkně škrtit a pokud se mu dá napít, rozhodně mu to prospěje . Nicméně podle těch rozdílů to vypadá že ten eliminátor je nastavený hodně "na bohato". Podle mě by se to dalo nastavit tak, aby pozitiva zůstaly a spotřeba klesla.
Nebo si to vysloveně říká (jak už tu bylo psáno) o nějaký ten "laďák" a pak se to srovná.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Podpálí to píst a ventily

2.6.2021 v 22:59 | Nahoru | #68
Anti> Zkoušel to na e4 ne?A jak bez nějakého datalogigu pozná jestli to vzalo víc benzínu jen protože je to bohatý a nebo protože to nejede a musí dát víc plynu aby to jelo stejně?

(reakce na) Podpálí to píst a ventily

3.6.2021 v 08:28 | Nahoru | #69

Foustka píše: Anti> Zkoušel to na e4 ne?A jak bez nějakého datalogigu pozná jestli to vzalo víc benzínu jen protože je to bohatý a nebo protože to nejede a musí dát víc plynu aby to jelo stejně?



Hele poznám když se jedna motorka chce stavět na zadní a druhá ne a taky poznám, že s tím přestane když tam tu lambdu vrátím. Zrychlení z nízkých otáček bylo taky lepší, měnili jsme si motorky, několikrát po sobě, jedna (bez 02 senzoru) byla prostě živější(nehlědě na to že jsem pak do své motorky ten o2 senzor vrátil a ten jízdní projev se zhoršil), myslím, že to co píše Anti je naprosto přesné.

Mimo to se mě po tom ve vlákně na FB přidal další uživatel, který výsledky potvrdil a píše, že mu je jedno kolik to žere protože ten rozdíl je za něj obrovský.

Naposledy editováno 03.06.2021 08:29:57

(reakce na) Podpálí to píst a ventily

3.6.2021 v 08:43 | Nahoru | #70
Foustka> Aby to mělo zhoršenou tepelnou účinnost, tak by to muselo být buď hodně chudé, řekněme 20% vzduchu navíc, což by ale mohl být problém při těch 160km/h, kdy už není zatížení motoru zanedbatelné. A nebo o těch 15% bohatší. Smrad z výfuku tam určitě byl, i když ne ve formě nějakého viditelného kouře, třeba i díky katalyzátoru, který by mohl rozkládat oxidy dusíku a uvolněným kyslíkem trošičku zmenšit množství nespálených uhlovodíků a oxidu uhelnatého.

1 reakcí na tento příspěvek Podpálí to píst a ventily

3.6.2021 v 14:29 | Nahoru | #71
Ale furt vam ten eliminator keca max do ustaleny jizdy, kdy si jednotka mysli,ze motorka jede rovne pri nejaky nizky TPS poloze.... to je proste furt dokola... porad je to nastaveni uplne od boku.. nechte to odbrzdit, protoze tohle jsou pouze spekulace

(reakce na) Podpálí to píst a ventily

3.6.2021 v 16:05 | Nahoru | #72

Rkalis píše: Ale furt vam ten eliminator keca max do ustaleny jizdy, kdy si jednotka mysli,ze motorka jede rovne pri nejaky nizky TPS poloze.... to je proste furt dokola... porad je to nastaveni uplne od boku.. nechte to odbrzdit, protoze tohle jsou pouze spekulace



Co jsou spekulace? Spotřebu mám změřenou poměrně exaktně a šla nahoru. Vím o 4 lidech co to tam namontovali a všichni pozurují to samé. Speciálně to odpich z volnoběhu je opravdu velmi znatelný. To že směs je bohatá je při té spotřebě snad taky jasné.

Pokud tím, myslíš, že odladění na brzdě by bylo lepší, (tedy že přenastavíš hodnoty v ECU) tak o tom samozřejmě žádná to by bylo lepší, ale to neznamená, že ten tupej O2 eliminátor nemá znatelný efekt.

Jen pro zajímavost příspěvěk z US fóra
but in this case, the T7 really IS tuned very lean due to emissions. At least here in the US. 2WDW has referred to the factory T7 ECU settings to be some of the most convoluted they've seen. So much so that some of us have had stalling issues modulating the throttle in the low range and off idle. My ECU reflash has solved that and I'm getting 52-56 mpg. Yes, still only a 200 mile range but zero down side in 10k miles. Smoother throttle and a more useable low range for off road and slow speed maneuvers. Stock muffler too, by the way.

Naposledy editováno 03.06.2021 16:08:47

2 reakcí na tento příspěvek Podpálí to píst a ventily

3.6.2021 v 16:30 | Nahoru | #73
Vyssi spotreba nerovna se vždy bohatší směs.. je potreba si neco precist (HLAVNE POCHOPIT) o plneni motoru a jak funguje strih ventilu vs otevreny vyfuk vs otevreny sani.. je tam x promenych a lambda/nelambda ridi jen ustaleny stav.


Podle toho co pises to muze pouze obohatit ustalenou rychlost vs stejnou polohu plynu. Uz nevim jak vam to nacpat do hlav.. a pocitat bohatost smesy z oblbnuty ridici jednotky lambda eliminatorem odecitanim z budiku je total prestrel.. eliminator muze mit prave opacny efekt a vypocet je diky nemu zkresleny klidne o x %....

Porovnavas dve stejny motorky. Obe mely stejne najeto? Stejne cistej vzduchovej filtr? Stejny gumy? Stejny tlaky v gumach? Ridici jsou stejne vysoci stejne siroky ramena stejny hadry, helmy? Srovnavas nesrovnatelny...

kup si sirokopasmovou sondu jezdi a odecitej hodnoty. Kdyz nemas na brzdu

(reakce na) Podpálí to píst a ventily

3.6.2021 v 16:47 | Nahoru | #74

Rkalis píše: .... Uz nevim jak vam to nacpat do hlav...


To je pravda. Možná by to chtělo trošičku vylepšit vyjadřovací schopnosti, aby to ty naše hlavy pobraly.

Podpálí to píst a ventily

3.6.2021 v 17:04 | Nahoru | #75
Kohlstein> A nebo kdyz rozumim pleteni, tak resim ponozky a svetry. A nesnazim si za kazdou cenu odůvodnit, co delam špatně.

(reakce na) Podpálí to píst a ventily

3.6.2021 v 18:45 | Nahoru | #76

Rkalis píše: 1.Vyssi spotreba nerovna se vždy bohatší směs.. je potreba si neco precist (HLAVNE POCHOPIT) o plneni motoru a jak funguje strih ventilu vs otevreny vyfuk vs otevreny sani.. je tam x promenych a lambda/nelambda ridi jen ustaleny stav.


2. Podle toho co pises to muze pouze obohatit ustalenou rychlost vs stejnou polohu plynu. Uz nevim jak vam to nacpat do hlav.. a pocitat bohatost smesy z oblbnuty ridici jednotky lambda eliminatorem odecitanim z budiku je total prestrel.. eliminator muze mit prave opacny efekt a vypocet je diky nemu zkresleny klidne o x %....

3.Porovnavas dve stejny motorky. Obe mely stejne najeto? Stejne cistej vzduchovej filtr? Stejny gumy? Stejny tlaky v gumach? Ridici jsou stejne vysoci stejne siroky ramena stejny hadry, helmy? Srovnavas nesrovnatelny...

kup si sirokopasmovou sondu jezdi a odecitej hodnoty. Kdyz nemas na brzdu



1. Vyšší spotřeba nerovná bohatší směs máš pravdu, ale v tomhle konkrétním případě je velmi pravděpodobné že tomu tak je
2. Za začátku nerozumí co jsi tím chtěl říct, spotřeba šla nahoru i reálně, začal jsem spotřebu řešit právě po tom co jsem najel o dost mín než dokud jsem tam lambdu měl.
3. Stejně najeto 9k km a 10k km, ano obě nový vzduchový filtr, podobné gumy (ta co žrala méně měla větší špalky), ano stejný tlak v pneu (rozdil 0,2bar), řidiči se vyměnili na spotřebu to nemělo žádný vliv. Takže na tomhlě me nenachytáš. NEHLEDĚ NA TO že jsem to samé pak zkoušel na své motorce(která se účastnila měření prve jako motorka bez lambdy) kam jsem vrátil lamda sondu a hodnoty seděli s tím co jsem před tím naměřil na kamarádově motorce která měla tu lambdu celou dobu.

Takže nakonec ten test proběhl na naprosto stejné motorce s naprosto stejným řídičem a výsledky odpovídaly tomu testu na dvou různých motorkách se dvěma různými řidiči, rozdil byl do 0,1litru a jen u některých těch zkoušek.

Gumy, váha, výška, hadry, kufr, lešení překvapivě na spotřebu neměli žádný vliv respektive do 0,1litru na 100km

Naposledy editováno 03.06.2021 18:49:06

1 reakcí na tento příspěvek Podpálí to píst a ventily

3.6.2021 v 19:50 | Nahoru | #77
Firecracker> Prisel jsi pro radu, ale pouze se je snazis vyvartit nejakou domnenkou.
A z tvyho testu plyne, ze mas pocit, ze to nekde bude bohaty, protoze to jede lip odspoda a ze to vic zere. Bohuzel nevis nic dokud to neodbrzdis s sirokopasmovou lambdou, ted je to vesteni z křišťálový koule.

Mas mozna obohacenej volnobeh a ustalenou jízdu po rovine, pokud eliminator dela co tvrdis. Zbytek bude chudej jak kostelni mys.. kdyz pise overenej vyrobce vyfuku/svodu LeoVince, ze je potreba premerit a dolaldit, tak na tom asi neco bude.. chytrému napověz, hloupého trkni

Kdyz je vas tolik nechapu, ze se neslozite a nenechate tu jednu naldit. Nebo aspon zmerit na poradny brzde treba u Pepoše.

Dat 270 litru za motorku a cekat jestli se bude delat v 70tis GO hlavy kvuli ventilum/sedlum nebo dat ty prachy a mit klid.. Hold proti gustu.. Chapu, ze ze je lepsi pro klid duse nasadit polskyho dominatora, kterej rika, ze remaping neni potreba.. Ono si to pak lip hleda svyho kupce. Ale komu neni rady, tomu neni pomoci

Naposledy editováno 04.06.2021 06:22:29

(reakce na) Podpálí to píst a ventily

3.6.2021 v 20:28 | Nahoru | #78
Rkalis>

Dat 270 litru za motorku

A Když ji chci vylepšit tak odpojením lambdy a čínskou atrapou výfuku...proč ne je jeho, chápu že si chce hrát a něco zkoušet, proč ale takhle, tak se ladili možná Jawy.

Podpálí to píst a ventily

3.6.2021 v 22:01 | Nahoru | #79
Ze na tom us fóru nenapsal treba jaky afr nameril - kdyz vi, ze je to naladěný very lean - nebo to nemeril? A vycucal si to z prstu?
WB lambdu a kontroler ma dneska kazdej druhej, proc to nezmerit a vedelo by se co se tam deje ne?

Osobne si myslim, ze motor kterej byl “very lean” a ted je spravne tak by mela spotřeba spis klesnout nez stoupnout...

Podpálí to píst a ventily

3.6.2021 v 23:01 | Nahoru | #80
Pro radu jsem si přišel kvůli kamarádovi, který reálně lambdu vrátit nemůže a kvůli své zvědavosti. Pak jsem provedl test, přesně popsal jeho podmínky a pak je prezentoval. Sám jsem vrátil lambdu zpět, protože mě vadí zvýšená spotřeba a já osobně to víc už řešit nemusím. Pokud bych to chtěl řešit budu to řešit flashnutím ECU od někoho kdo to umí, má to vyzkoušené a následně tak jako tak změřením na brzdě.

Jsem sice jsem přesvědčený(každý si může myslet co chce), že směs je bohatá a jsou lidi co na tom motoru mají najeto desítky tisíc km/mil bez lambdy a bez problémů takže si MYSLÍM, že to motoru neuškodí, ale O2 eliminator mě pro moje potřeby přijde neefektivní a kamarád si z téhle diskuze může vzít co uzná za vhodné.

Naposledy editováno 03.06.2021 23:04:05

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Podpálí to píst a ventily

4.6.2021 v 10:40 | Nahoru | #82
Kohlstein> Ten cyklus testu už jsem tady dával . Motorka se změří a zváží, aby se vědělo jaké bude mít jízdní odpory a setrvačnost. Pak se postaví na válce a musí na nich zrychlovat a zpomalovat podle předepsaného režimu, jízdní odpory se simulují pomocí elektrické brzdy. Test obnáší i řazení a vytáčení motoru. Jede se od studeného startu přes popojíždění po obci, po jízdu mimo město a po dálnici. Ve 120km/h Tenerka točí 5500rpm na šestku. V žádném okamžiku tohoto testu si výrobce nemůže dovolit jet bez zpětné vazby z lambda sondy a bez zaručené funkce třícestného katalyzátoru, kromě zhruba první minuty po startu. Nemám informaci o tom, jaké je přesně ovládání plynu a řazení při testu, ale předpokládám nějaké servopohony. Pak je jasné, že vložením "filtru" mezi servo a škrticí klapku, tedy ovládáním "by wire" se ulehčí ECU, aby byla schopná během testu uregulovat složení směsi.

(reakce na) Podpálí to píst a ventily

4.6.2021 v 11:02 | Nahoru | #83
Kohlstein> Proč v originále motorka cuká a po odpojení lambdy se zklidní?
Cuká každé vozidlo. Akorát u auta s poměrem výkon/hmotnost zhruba 5x až 10x nižším, než mají motorky, to cukání není tak patrné. U auta taky málokdo zkouší jezdit agresivně na 1-2-3, to by ho asi vycukalo taky. Po odpojení lambdy bude směs v nízkých otáčkách o hodně bohatší a to je spojené s pomalejší reakcí motoru, jako u do bohata seřízeného karburátoru. Motorka pak nebude tak cukat při každé změně polohy škrticí klapky a usnadní to ovládání, když by to chtěl někdo stavět na zadní. Je logické, že po odpojení lambdy se směs musí obohatit, ne ochudit - ECU má nastaveno, že nulový signál ze sondy znamená studenou sondu (funguje od 300°C, s optimem při cca 600°C, kdy reaguje nejrychleji), tedy možná i studený motor. Nikdy ale nepošle do směsi tolik benzínu, aby začalo vynechávat zapalování, protože to by mohlo vypálit katalyzátor.
Výrobce vozidla může nastavit obohacení směsi až v režimech, které se nepoužijí v homologačním testu. Dělá to kvůli ochraně motoru. Typické je to u benzínových turbomotorů, aby vydržela turbína a výfukové ventily. Typické je to pro laciný HTP tříválec, protože na stechiometrickou směs by tomu shořely výfukové ventily při překročení dálničního limitu 130km/h.

1 reakcí na tento příspěvek Podpálí to píst a ventily

6.9.2021 v 10:20 | Nahoru | #84
Zeptám se trochu mimo téma.I když možná tak trochu souvisí.Jezdim dle manuálu doporučený benzín 95 jako asi většina z nás.Zkoušel někdo vervu 100?Jestli je to takový rozdíl proti 95?

(reakce na) Podpálí to píst a ventily

6.9.2021 v 10:25 | Nahoru | #85
222222> Jakože pět oktanů=pět koní?
Rozhodující je kompresní poměr. Jinak obecně se při natankování chová motor kultivovaněji a má delší dobu skladovatelnosti.

Podpálí to píst a ventily

6.9.2021 v 10:39 | Nahoru | #86
No to jsem zrovna nemyslel 5koni
Ale třeba na v stromu 650/2020 při použití 100 benzínu,jsem nejen já ale i ostatní majitelé pozorovali kolem 5000ot takové o malinko větší vibrace motoru.Motorka ale každopádně víc ožila.No ale pak jsem normálně jezdil 95 a vibrace zmizely.

Naposledy editováno 06.09.2021 10:43:54

1 reakcí na tento příspěvek Podpálí to píst a ventily

7.9.2021 v 19:39 | Nahoru | #87
tak zrovna verva 100 je shit , muj bulda na to nejede , vibruje a přehřívá se , ano natankoval sem ho pouze jednou , před měsícem sem zkusil vzít shelackej stooktan , že by to líp jelo , no to ani ne , ale klesla mi spotřeba o litr na sto , sem čuměl , ale stouply vibrace .......

(reakce na) Podpálí to píst a ventily

7.9.2021 v 19:51 | Nahoru | #88
zdenysrx6> Vibrace omezíš, když do nádrže cvrkneš čtvrt až půl litru nafty. Pak pojede sametově ... Potřebuješ v těch velkých spalovacích prostorech zpomalit hoření v nižších otáčkách.

Podpálí to píst a ventily

7.9.2021 v 20:04 | Nahoru | #89
..100 jsem nezkousel, obcas dam 98 kdyz je u ONO fronta a nechce se mi jet jinam (u 98 fronta nebejva ), a jede to uplne stejne.. do vefera zas 100 jo, ale to kvuli karbecum + obcasnymu/vyjimecnymu provozu (ted je ale uz par let komplet "sucha", takze irelevantni )

Podpálí to píst a ventily

8.9.2021 v 21:28 | Nahoru | #90
Dávám do všeho převážně 100 oktan, někdy když není zbytí naberu 95. Nikdy jsem rozdíl ve výkonu, chodu a vibracích motoru nepoznal. Rozdíl by mohl být z dlouhodobého hlediska čistoty v sání a v motoru provozovaného na čistě 95 oproti provozu čistě na 100. Třeba tu měl někdo možnost porovnat.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Výber cestovného endura [1, 2, 3] Yamaha Tenere 700, BMW F 850 GS, KTM 790 Adventure R... Metric 61 Dnes v 08:33 Metric
Tenére World Raid vs alternativy - ... [1, 2, 3, 4] Yamaha Tenere 700, Aprilia Tuareg 660, Yamaha Tenere... Enky 108 10.4.2024 v 16:13 Metric
trať enduro Yamaha Tenere 700 Eskoun 2 9.4.2024 v 13:49 MH79
Maroko sezóna 2024/25 (případně až ... Yamaha Tenere 700 goffy 2 30.3.2024 v 13:42 goffy
Tenére World Raid vs alternativy - ... Yamaha Tenere 700, Aprilia Tuareg 660, Yamaha Tenere... Enky 2 25.3.2024 v 17:47 Pedl


TOPlist