řešíme se kamarádem, zda když na motorce (Tenere 700 2021) vyměníme originální svody za "laděné"(lépe průchozí), vyndáme lambda sondu (respektive v těch nových svodech není, do zásuvky se dá eliminátor aby nesvítila chyba motoru) a místo originální koncovky se použije univerzální čínský shit (někdo jiný už ho s originálníma svodama a s lambdou má a bez problémů (nejsou tam nějaké propady ve výkonu, krouťáku atd.), zda to bude mít negativní vliv na motor, jeho životnost.
(originální svody měli v sobě katalyzátor pro plnění euro 5 laděné ne)
Výhody které vidíme jsou následující:
Čínská koncovka má výhodu ve váze je asi o 3kg lehčí než originální výfuk, vyndání lambdy(ať už s origo svodama nebo s laděnýma) by mělo mít výhodu v chladnějších výfukových plynech, lepší zátah v nizkých a středních otáčkách a odstranění cukání.
Shrnuto, dotaz zní, poškozují tyhle úpravy motor?
Naposledy editováno 20.05.2021 08:50:37
1 reakcí na tento příspěvek Podpálí to píst a ventily
Obě motorky měli originální svody a moje standardní výfuk z výroby a kamarádova akrapa z výroby.
Naposledy editováno 02.06.2021 08:44:37
1 reakcí na tento příspěvek Podpálí to píst a ventily
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Podpálí to píst a ventily
Firecracker píše: Ahoj, před nějakou dobou jsem nainstaloval O2 eliminátor (vyjmul jsem lambda senzor) Nyní po nějaké době používání a po testování / porovnání s kamarádem, který má stále lambdu v motorce. Mohu předložit výsledky. Plusy O2 eliminátoru ( tj. Vyndání lambda sondy) lepší akcelerace ve velmi nízkých otáčkách (motorka začala ochotně zvedat přední kolo), zmizelo cukání při přidání plynu z volnoběhu (od velmi nízkých otáček), zvuk vycházející z výfuku trochu zhrubnul a stal se trochu více bručivým, řekl bych, že do cca 4/5k otáček je celkově lepší akcelerace, rozhodně to nepálí ventily směs je bohatá a to se právě pojí s jediným mínusem vyndání lambda sondy a to je spotřeba. Údaje jsou podle počítače na mém (bez lambdy) a kamarádově (s lambdou) motocyklu. Jízda po dálnici ustáleným tempem cca 5km tam a 5km zpět rychlostí cca 100km/h dle tacho Bez lambda sondy spotřeba dle počítače 5,6-5,8l na 100km s lambda sondou 3,9-4,1 při cestě zpět se řidiči vyměnili, spotřeba stejná. Při 140km/h bez lambda sondy 6,6 s lambda 5,8, při 160km/h bez lambda 10,0l s lambda 8,9. Při 160km/h s lambda sondou 6,6 s lambda 8,9. Poté jsme zkusili jízdu po oválu při 30-40km/h na druhý rychlostní stupeň, bez lambdy 6,2 s lambdou 5,4. Všichni jsme se snažili, abychom se dostali do problémů. Pak jsem lambda sondu vrátil do motorky a zkusil jet po dálnici a hodnoty se shodovaly s hodnotami naměřenými na motorce kamaráda, který měl ještě lambdu, takže spotřeba šla dolů, ale na druhou stranu se zhoršila akcelerace v nízkých rychlostech, vrátilo se cukání při přidání plynu a přední kolo se už nezvedalo tak ochotně. Takže mohu zodpovědně prohlásit, že O2 eliminátor funguje a cena je zvýšená spotřeba je na každém jednotlivci, zda se mu to vyplatí.
Obě motorky měli originální svody a moje standardní výfuk z výroby a kamarádova akrapa z výroby.
Takže ta otázka z úvodu na podpalování ventilů jenom řečnická?
S tím pitomým eliminátorem, pokud je to něco, co simuluje činnost lambdy tak, aby to ECU nevyhodnotila jako závadu, si ta ECU myslí, že tam má o 15-20% víc vzduchu, než ve skutečnosti. Dokonce bych řekl, že už je to na hranici, kdy to pojede hůř, než v originále, jen za cenu nesnesitelného smradu z výfuku.
S první částí souhlasím (Ecu si myslí, že je tam moc vzduchu a proto dává víc benzínu) Nesenesitelný smrad z výfuku se překvapivě nekonal a 100% si stojím za tím, že od volnoběhu do cca 4-5 to jede lépe, testovali jsme to oba dva a na dvou motorkách vedle sebe stále tam a zpět a já pak sám večer po vrácení té lambdy.
Naposledy editováno 02.06.2021 09:21:20
1 reakcí na tento příspěvek Podpálí to píst a ventily
Nebo si to vysloveně říká (jak už tu bylo psáno) o nějaký ten "laďák" a pak se to srovná.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Podpálí to píst a ventily
Foustka píše: Anti> Zkoušel to na e4 ne?A jak bez nějakého datalogigu pozná jestli to vzalo víc benzínu jen protože je to bohatý a nebo protože to nejede a musí dát víc plynu aby to jelo stejně?
Hele poznám když se jedna motorka chce stavět na zadní a druhá ne a taky poznám, že s tím přestane když tam tu lambdu vrátím. Zrychlení z nízkých otáček bylo taky lepší, měnili jsme si motorky, několikrát po sobě, jedna (bez 02 senzoru) byla prostě živější(nehlědě na to že jsem pak do své motorky ten o2 senzor vrátil a ten jízdní projev se zhoršil), myslím, že to co píše Anti je naprosto přesné.
Mimo to se mě po tom ve vlákně na FB přidal další uživatel, který výsledky potvrdil a píše, že mu je jedno kolik to žere protože ten rozdíl je za něj obrovský.
Naposledy editováno 03.06.2021 08:29:57
1 reakcí na tento příspěvek Podpálí to píst a ventily
Rkalis píše: Ale furt vam ten eliminator keca max do ustaleny jizdy, kdy si jednotka mysli,ze motorka jede rovne pri nejaky nizky TPS poloze.... to je proste furt dokola... porad je to nastaveni uplne od boku.. nechte to odbrzdit, protoze tohle jsou pouze spekulace
Co jsou spekulace? Spotřebu mám změřenou poměrně exaktně a šla nahoru. Vím o 4 lidech co to tam namontovali a všichni pozurují to samé. Speciálně to odpich z volnoběhu je opravdu velmi znatelný. To že směs je bohatá je při té spotřebě snad taky jasné.
Pokud tím, myslíš, že odladění na brzdě by bylo lepší, (tedy že přenastavíš hodnoty v ECU) tak o tom samozřejmě žádná to by bylo lepší, ale to neznamená, že ten tupej O2 eliminátor nemá znatelný efekt.
Jen pro zajímavost příspěvěk z US fóra
but in this case, the T7 really IS tuned very lean due to emissions. At least here in the US. 2WDW has referred to the factory T7 ECU settings to be some of the most convoluted they've seen. So much so that some of us have had stalling issues modulating the throttle in the low range and off idle. My ECU reflash has solved that and I'm getting 52-56 mpg. Yes, still only a 200 mile range but zero down side in 10k miles. Smoother throttle and a more useable low range for off road and slow speed maneuvers. Stock muffler too, by the way.
Naposledy editováno 03.06.2021 16:08:47
2 reakcí na tento příspěvek Podpálí to píst a ventily
Podle toho co pises to muze pouze obohatit ustalenou rychlost vs stejnou polohu plynu. Uz nevim jak vam to nacpat do hlav.. a pocitat bohatost smesy z oblbnuty ridici jednotky lambda eliminatorem odecitanim z budiku je total prestrel.. eliminator muze mit prave opacny efekt a vypocet je diky nemu zkresleny klidne o x %....
Porovnavas dve stejny motorky. Obe mely stejne najeto? Stejne cistej vzduchovej filtr? Stejny gumy? Stejny tlaky v gumach? Ridici jsou stejne vysoci stejne siroky ramena stejny hadry, helmy? Srovnavas nesrovnatelny...
kup si sirokopasmovou sondu jezdi a odecitej hodnoty. Kdyz nemas na brzdu
Rkalis píše: 1.Vyssi spotreba nerovna se vždy bohatší směs.. je potreba si neco precist (HLAVNE POCHOPIT) o plneni motoru a jak funguje strih ventilu vs otevreny vyfuk vs otevreny sani.. je tam x promenych a lambda/nelambda ridi jen ustaleny stav.
2. Podle toho co pises to muze pouze obohatit ustalenou rychlost vs stejnou polohu plynu. Uz nevim jak vam to nacpat do hlav.. a pocitat bohatost smesy z oblbnuty ridici jednotky lambda eliminatorem odecitanim z budiku je total prestrel.. eliminator muze mit prave opacny efekt a vypocet je diky nemu zkresleny klidne o x %....
3.Porovnavas dve stejny motorky. Obe mely stejne najeto? Stejne cistej vzduchovej filtr? Stejny gumy? Stejny tlaky v gumach? Ridici jsou stejne vysoci stejne siroky ramena stejny hadry, helmy? Srovnavas nesrovnatelny...
kup si sirokopasmovou sondu jezdi a odecitej hodnoty. Kdyz nemas na brzdu
1. Vyšší spotřeba nerovná bohatší směs máš pravdu, ale v tomhle konkrétním případě je velmi pravděpodobné že tomu tak je
2. Za začátku nerozumí co jsi tím chtěl říct, spotřeba šla nahoru i reálně, začal jsem spotřebu řešit právě po tom co jsem najel o dost mín než dokud jsem tam lambdu měl.
3. Stejně najeto 9k km a 10k km, ano obě nový vzduchový filtr, podobné gumy (ta co žrala méně měla větší špalky), ano stejný tlak v pneu (rozdil 0,2bar), řidiči se vyměnili na spotřebu to nemělo žádný vliv. Takže na tomhlě me nenachytáš. NEHLEDĚ NA TO že jsem to samé pak zkoušel na své motorce(která se účastnila měření prve jako motorka bez lambdy) kam jsem vrátil lamda sondu a hodnoty seděli s tím co jsem před tím naměřil na kamarádově motorce která měla tu lambdu celou dobu.
Takže nakonec ten test proběhl na naprosto stejné motorce s naprosto stejným řídičem a výsledky odpovídaly tomu testu na dvou různých motorkách se dvěma různými řidiči, rozdil byl do 0,1litru a jen u některých těch zkoušek.
Gumy, váha, výška, hadry, kufr, lešení překvapivě na spotřebu neměli žádný vliv respektive do 0,1litru na 100km
Naposledy editováno 03.06.2021 18:49:06
1 reakcí na tento příspěvek Podpálí to píst a ventily
A z tvyho testu plyne, ze mas pocit, ze to nekde bude bohaty, protoze to jede lip odspoda a ze to vic zere. Bohuzel nevis nic dokud to neodbrzdis s sirokopasmovou lambdou, ted je to vesteni z křišťálový koule.
Mas mozna obohacenej volnobeh a ustalenou jízdu po rovine, pokud eliminator dela co tvrdis. Zbytek bude chudej jak kostelni mys.. kdyz pise overenej vyrobce vyfuku/svodu LeoVince, ze je potreba premerit a dolaldit, tak na tom asi neco bude.. chytrému napověz, hloupého trkni
Kdyz je vas tolik nechapu, ze se neslozite a nenechate tu jednu naldit. Nebo aspon zmerit na poradny brzde treba u Pepoše.
Dat 270 litru za motorku a cekat jestli se bude delat v 70tis GO hlavy kvuli ventilum/sedlum nebo dat ty prachy a mit klid.. Hold proti gustu.. Chapu, ze ze je lepsi pro klid duse nasadit polskyho dominatora, kterej rika, ze remaping neni potreba.. Ono si to pak lip hleda svyho kupce. Ale komu neni rady, tomu neni pomoci
Naposledy editováno 04.06.2021 06:22:29
WB lambdu a kontroler ma dneska kazdej druhej, proc to nezmerit a vedelo by se co se tam deje ne?
Osobne si myslim, ze motor kterej byl “very lean” a ted je spravne tak by mela spotřeba spis klesnout nez stoupnout...
Jsem sice jsem přesvědčený(každý si může myslet co chce), že směs je bohatá a jsou lidi co na tom motoru mají najeto desítky tisíc km/mil bez lambdy a bez problémů takže si MYSLÍM, že to motoru neuškodí, ale O2 eliminator mě pro moje potřeby přijde neefektivní a kamarád si z téhle diskuze může vzít co uzná za vhodné.
Naposledy editováno 03.06.2021 23:04:05
1 reakcí na tento příspěvek Podpálí to píst a ventily
https://en.wikipedia...otorcycle_Test_Cycle
https://en.wikipedia...icles_Test_Procedure
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Podpálí to píst a ventily
Cuká každé vozidlo. Akorát u auta s poměrem výkon/hmotnost zhruba 5x až 10x nižším, než mají motorky, to cukání není tak patrné. U auta taky málokdo zkouší jezdit agresivně na 1-2-3, to by ho asi vycukalo taky. Po odpojení lambdy bude směs v nízkých otáčkách o hodně bohatší a to je spojené s pomalejší reakcí motoru, jako u do bohata seřízeného karburátoru. Motorka pak nebude tak cukat při každé změně polohy škrticí klapky a usnadní to ovládání, když by to chtěl někdo stavět na zadní. Je logické, že po odpojení lambdy se směs musí obohatit, ne ochudit - ECU má nastaveno, že nulový signál ze sondy znamená studenou sondu (funguje od 300°C, s optimem při cca 600°C, kdy reaguje nejrychleji), tedy možná i studený motor. Nikdy ale nepošle do směsi tolik benzínu, aby začalo vynechávat zapalování, protože to by mohlo vypálit katalyzátor.
Výrobce vozidla může nastavit obohacení směsi až v režimech, které se nepoužijí v homologačním testu. Dělá to kvůli ochraně motoru. Typické je to u benzínových turbomotorů, aby vydržela turbína a výfukové ventily. Typické je to pro laciný HTP tříválec, protože na stechiometrickou směs by tomu shořely výfukové ventily při překročení dálničního limitu 130km/h.
1 reakcí na tento příspěvek Podpálí to píst a ventily
Ale třeba na v stromu 650/2020 při použití 100 benzínu,jsem nejen já ale i ostatní majitelé pozorovali kolem 5000ot takové o malinko větší vibrace motoru.Motorka ale každopádně víc ožila.No ale pak jsem normálně jezdil 95 a vibrace zmizely.
Naposledy editováno 06.09.2021 10:43:54
1 reakcí na tento příspěvek Podpálí to píst a ventily
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Výber cestovného endura [1, 2, 3] Yamaha Tenere 700, BMW F 850 GS, KTM 790 Adventure R... | Metric | 61 | 16.4.2024 v 08:33 Metric |
Tenére World Raid vs alternativy - ... [1, 2, 3, 4] Yamaha Tenere 700, Aprilia Tuareg 660, Yamaha Tenere... | Enky | 108 | 10.4.2024 v 16:13 Metric |
trať enduro Yamaha Tenere 700 | Eskoun | 2 | 9.4.2024 v 13:49 MH79 |
Maroko sezóna 2024/25 (případně až ... Yamaha Tenere 700 | goffy | 2 | 30.3.2024 v 13:42 goffy |
Tenére World Raid vs alternativy - ... Yamaha Tenere 700, Aprilia Tuareg 660, Yamaha Tenere... | Enky | 2 | 25.3.2024 v 17:47 Pedl |