globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Podpálí to píst a ventily
Ahoj,

řešíme se kamarádem, zda když na motorce (Tenere 700 2021) vyměníme originální svody za "laděné"(lépe průchozí), vyndáme lambda sondu (respektive v těch nových svodech není, do zásuvky se dá eliminátor aby nesvítila chyba motoru) a místo originální koncovky se použije univerzální čínský shit (někdo jiný už ho s originálníma svodama a s lambdou má a bez problémů (nejsou tam nějaké propady ve výkonu, krouťáku atd.), zda to bude mít negativní vliv na motor, jeho životnost.

(originální svody měli v sobě katalyzátor pro plnění euro 5 laděné ne)

Výhody které vidíme jsou následující:
Čínská koncovka má výhodu ve váze je asi o 3kg lehčí než originální výfuk, vyndání lambdy(ať už s origo svodama nebo s laděnýma) by mělo mít výhodu v chladnějších výfukových plynech, lepší zátah v nizkých a středních otáčkách a odstranění cukání.

Shrnuto, dotaz zní, poškozují tyhle úpravy motor?


Naposledy editováno 20.05.2021 08:50:37

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Podpálí to píst a ventily

21.5.2021 v 12:06 | Nahoru | #31
Foustka> Jen timhle urcite ne. Teda krom hmotnosti, ale to je asi vsem jasne. Vypada to, ze se budu podilet na vyvoji nejakych performance dilu pro GYTR primo pro tento stroj, tak treba casem budu moci prihodit nejake info ... samo jen co neni kryto NDA.....

(reakce na) Podpálí to píst a ventily

21.5.2021 v 12:16 | Nahoru | #32
Anti> Ani jedno z toho co píšeš,za to, podle mě, u tohoto motoru nestojí, dal bych jen otevřenou koncovku.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Podpálí to píst a ventily

21.5.2021 v 12:26 | Nahoru | #33
assassin>Mě nepřijde že by to bylo všem jasné, min. zakladatel od toho čeká asi víc

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Podpálí to píst a ventily

21.5.2021 v 14:44 | Nahoru | #34

Foustka píše: assassin>Mě nepřijde že by to bylo všem jasné, min. zakladatel od toho čeká asi víc



Já od čínské koncovky očekávám snížení váhy a nezhoršení jízdních vlastností a nepoškození motoru.
Od vyndání lambdy zlepšení křivky točivého momentu(v nízkých a max středních otáčkáchú) a zmizení cukání a nepoškození motoru. (To se zdá že se naplňuje)
Od vyměny origo svodů za laděné kamarád očekává asi lehké zvýšení výkonu (ta samá motorka jen s Euro 4 má vyšší výkon, E4 nemá tu bradavici na svodech jako kamarádova E5) a asi i trochu lepší křivku točivého momentu a nepoškození motoru.

Naposledy editováno 21.05.2021 14:51:15

Podpálí to píst a ventily

21.5.2021 v 16:00 | Nahoru | #35
Ja si myslim, ze nejlevneji a nejrozumnejsi cesta je vratit origo svody a nechat tam ladak.. v pripade svrbeni si nachystat tak 15000,- na odladeni. Ve vysledku to bude treba +3hp a -1.5kg. Pak je treba zvazit, co je priorita. Pro mne je 15000,- hodne dobrejch kilaku a sposta zazitku. A tech 1.5kg navic uz to nijak neovlivni ;)

Podpálí to píst a ventily

21.5.2021 v 16:26 | Nahoru | #36
Patnáct? Pepoš chtěl sedmičku. Co takhle si zaplatit měření emisí? To je kolik, čtyři kila?

Podpálí to píst a ventily

21.5.2021 v 16:30 | Nahoru | #37
Anti> Ty uz mas jednotku ;) emise ukazou hodnoty bez zateze s 3%TPS? Takovej novej PWC stoji 10tis si myslim.. tak jsem mozna jeste levnej

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Podpálí to píst a ventily

21.5.2021 v 16:31 | Nahoru | #38

milonovo píše: Trochu jsem pročítal zahraniční fóra ohledně BMW řady X, takže 650 Rotax, není to žádná novinka, nevím jaký to plní euro, TP u sebe teď nemám, ale byl tam chlapík, co měl spoustu úprav odbržděnejch a co jsem z toho vyrozuměl potvrzuje některý výše uvedený názory, že lambda pracuje cca do 4000 otáček a směs je celkově chudá. Po instalaci takovýho chytřejšího odporu na čidlo teploty, kterej mění odpor konstantně o cca 20 stupňů proti momentální teplotě se zlepšil chod v nízkejch a středních otáčkách. Někde jsem myslím viděl i úplně jednoduchej odpor simulující nějakou konstantní teplotu. Ještě to nemám nainstalovaný, ale už je to doma, tak můžu pak přidat zkušenost, ale aktuálně čekám na repas centrálu. No a někdo dával i větší vstřik a taky to prej funguje, mám ho taky, stojí pár korun, ale zatím dám buď jedno nebo druhý.


Tohle jsem na F650GS Dakar (Rotax) ochcal druhovyrobnim palivovym filtrem (cca za 3 kila), jehoz soucasti byl i tlakovej ventil s 0.5 baru vyssim tlakem proti originalu. Nejen ze se zlepsilo startovani, ale motor vyrazne ozil.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Podpálí to píst a ventily

21.5.2021 v 17:05 | Nahoru | #39

Firecracker píše: Já od čínské koncovky očekávám snížení váhy a nezhoršení jízdních vlastností a nepoškození motoru.
Od vyndání lambdy zlepšení křivky točivého momentu(v nízkých a max středních otáčkáchú) a zmizení cukání a nepoškození motoru. (To se zdá že se naplňuje)
Od vyměny origo svodů za laděné kamarád očekává asi lehké zvýšení výkonu (ta samá motorka jen s Euro 4 má vyšší výkon, E4 nemá tu bradavici na svodech jako kamarádova E5) a asi i trochu lepší křivku točivého momentu a nepoškození motoru.


Představa že Euro 5 udělají ze 4 jen tím že dají větší kat hned za ventil za cenu pár koníků a pro otevření ho stačí demontovat je trošku mimo.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Podpálí to píst a ventily

Skvělá odpověď, děkuji! 21.5.2021 v 18:39 | Nahoru | #40
Foustka> Nechceš pustit něco s know how? Nejen mě by to zajímalo...

(reakce na) Podpálí to píst a ventily

21.5.2021 v 18:47 | Nahoru | #41

Slávek-TDM píše: Tohle jsem na F650GS Dakar (Rotax) ochcal druhovyrobnim palivovym filtrem (cca za 3 kila), jehoz soucasti byl i tlakovej ventil s 0.5 baru vyssim tlakem proti originalu. Nejen ze se zlepsilo startovani, ale motor vyrazne ozil.


Jo, tady už je to jinak, filtr je v nádrži samostatně, regulátor už na něm není...Nechce se mi dávat nesmysl za PC a odladění, protože to z toho stejně nic moc navíc nedostane a to ojebání teplotního čidla už je vyzkoušený.
Ten frajer v Belgii, co jsem to od něj kupoval to dělal za 50E, ale má jen supertenere, takže tohle eventuelně. Je to to samý, ale už to není takovej rozdíl od PC
https://www.boosterp...aha-tenere-825p.html
Nebo mu zkuste napsat, třeba to udělá http://sol2.be/Perf...Home/page_first.html

Naposledy editováno 21.05.2021 18:52:21

Podpálí to píst a ventily

21.5.2021 v 19:54 | Nahoru | #42
Jestli by to mela byt jedina zásadnější úprava na motorce tak bych to nechal v sérii. Podle toho čínského vyfuku tipuju, ze je v planu na úpravách “setrit” a z toho asi slusnej vysledek nevyleze. Krom toho mi porad nejde do hlavy proc nekdo chce aby cestovní motorka nebo dokonce enduro dělalo kraval.

Pochopil bych to kdyby se z toho stavel special na rally - pak bych tam dal full vyfuk, protoze jinak se z toho těžko sunda nejaka hmotnost. Ale to bych koupil neco funkčního ala akrap...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Podpálí to píst a ventily

21.5.2021 v 23:41 | Nahoru | #43
Firecracker> fachčí to takto

pokud lambda neukazuje v řídící jednotce tak si zařadí náhradní hodnotu pokud je ve faktoru tak 1,00 střední hodnota a palivo stříká pořád na tuto hodnotu, nic se nepoškodí, nic nezničí, jen exhalace nejsou vždy ideální a spotřeba je nepatrně vyšší

(reakce na) Podpálí to píst a ventily

22.5.2021 v 07:55 | Nahoru | #44
presne jak pise felixxx, nic neposkodi, protoze je mapa pevna a korekce se potom odviji jen od teplot.

Ale po vykuchani a zkraceni vyfukove soustavy to bude tim padem permachudy.

(reakce na) Podpálí to píst a ventily

22.5.2021 v 10:08 | Nahoru | #45
Anti> O motoru CP2 a euro5, mám jen veřejně dostupné informace a podle toho jen odhaduji že tam budou jak změny v řízení, airboxu, tak hlavně v časování ventilů

1 reakcí na tento příspěvek Podpálí to píst a ventily

22.5.2021 v 12:18 | Nahoru | #46
zeptej se v brne na vut tam jsou vsichni hrozne chytri urcite ti poradi

1 reakcí na tento příspěvek Podpálí to píst a ventily

22.5.2021 v 13:48 | Nahoru | #47
tvl, jak chcete ovládat motor elektronikou, když mu seberte zdroje dat?

Na rozdíl od karburátoru tady máš jen díru, klapku a vstřik. Jednotka nahrazuje softwarově spoustu věcí které se dříve řešily mechanicky, podtlakem, membranama, bimetalem, odstředivě a co ja vím jak ....

Jako, bohatost poznáš pogle EGT, když by se to chtělo ověřit. Teplota zplodin je neomylná. Stačí teploměry, bezkontaktní na místě a nebo nějaký termistory uvázat a za jizdy. To umi i některé multimetry. Ale chce to měřit u hlavy, ne někde daleko.

Pokud je to chudý, díra v pístu je dřív jak na nový boty.
Ten konstruktér tam kombinuje víc zdrojů dat, aby to nekleklo hned jak odejde jedno čidlo. Dávat to pryč není úplně dobrej nápad

(reakce na) Podpálí to píst a ventily

23.5.2021 v 09:37 | Nahoru | #48
Kafoholik> Tak funkce katu ho očividně netrápí, na co je tam pak skoková lambda potřeba?

(reakce na) Podpálí to píst a ventily

23.5.2021 v 09:56 | Nahoru | #49
kerut> Jen takova mala poznamka, muzes zkusit parkrat poradit misto kolegu z vut... mysleno jako poradit s danou problematikou, ne neco ohledne behani, leteckeho motoru apod.... treba pak nebude ani tolik "odbornych" sporu

2 reakcí na tento příspěvek Podpálí to píst a ventily

24.5.2021 v 03:28 | Nahoru | #50
a znovu se ptám , proč se nepodívat jakou barvu mají svíce? , bez ohledu na rakovinu varlat jak tu psal Rkalis , RADIM TOTO AT FIRECRACKER NASADÍ CO CHCE , navrkne to a pokud všechny jízdní režimy FUNGUJOU JAK MAJÍ (CELKEM DULEŽITÉ PRO POZDEJŠÍ ANALÍZU) AT ZKONTROLUJE BARVU SVÍČEK - ta napoví jaká je směs , stačí na to 20 km full gas / volnoběh

(reakce na) Podpálí to píst a ventily

24.5.2021 v 07:43 | Nahoru | #51
zdenysrx6> a jakou maj svíčky barvu když je to dole bohatý a nahoře chudý?

(reakce na) Podpálí to píst a ventily

24.5.2021 v 09:10 | Nahoru | #52

zdenysrx6 píše: ... stačí na to 20 km full gas / volnoběh


Kdybys napsal 2km a bez toho volnoběhu, tak bych řekl, že je to možná až zbytečně moc, a že taková rovinka se nehledá nejsnadněji. Ale 20 kiláků?

Podpálí to píst a ventily

24.5.2021 v 09:15 | Nahoru | #53
Všimli jste si, ze je 21. století, da se nakupovat na internetu a WB lambdu ma kazdej shop s tuningovejma dilama?

Ale kdo chce, muzu mu pujcit průhlednou “ruskou svicku”

Jen teda je to colortune, ruskou bych si samo nekoupil

Podpálí to píst a ventily

25.5.2021 v 10:39 | Nahoru | #54
zdenysrx6> Protoze ti barva svice ukazuje jen nejakej prumer za urcitou dobu... pokud budes cely odpoledne pobrumlavat v offu a menit polohy plynu a zatizeni motoru bude to treba v pohode. Pokud pojedes 90 hodinu po dalnici treba to zadres. Pokud pojedes 100 bude to treba v pohode... ale komu neni rady tomu neni pomoci. Asi budes vetsi odbornik, kdyz to chces resit takhle..

Podpálí to píst a ventily

25.5.2021 v 10:47 | Nahoru | #55
zdenysrx6>
Treba to s tim motorem nic z dlouhodobyho hlediska neudela. Ale je jasny, ze kdyz das pak vedle sebe motory se 100tis km kterej na tom bude lip...

Naposledy editováno 25.05.2021 20:49:38

1 reakcí na tento příspěvek Podpálí to píst a ventily

25.5.2021 v 21:35 | Nahoru | #56
jezdim na čtyřtaktech od 98 , pokaždý proběhla výměna za nějakej ladak , rozumějte vykuchana trubka , na SRX6 sem si vyměnil i karbce za přímý z hondy XR600 a kupodivu mi to jezdilo a při štelovaní směsi , velkoistí trysek mi stačila barva svíčky, zvuk motoru , ochota jít do otaček a maximalka , na SV výměna origo laufu za ladák potřebovala pouze zvednout jehla ,a opět podle barvy svíčky , já jen že barva svíčky je nejrychlejší , nejlevnější zpusob jak v domacích podmínkách zjistit co se děje

Naposledy editováno 25.05.2021 22:14:28

(reakce na) Podpálí to píst a ventily

26.5.2021 v 18:01 | Nahoru | #57
zdenysrx6> no a ted sis tak nejak odpovedel sam.. karburator nebyl, neni a nebude nikdy tak presnej v zadnych podminkach jako vstrikovani... prece tu nechces srovnavat mechaniku s jemnou elektronikou, ktera ma x promennych . nebo si myslis, ze si karburator zmeni hodnoty podle atmosferickyho tlaku? nebo podle okolni teploty? svicka by mela jinou barvu u more a uplne jinou barvu na GGhochalpenstrasse nebo bys tam s nastavenim od more ani nenastartoval. A nebo nejaka stara ducna by taky potrebovala pretyskovat pro provoz v norskych podminkach, protoze by ji tam proste byla zima..Takze je z toho jasny, ze to je nastaveny na nejakej vetsi rozptyl.. Kvuli normam a ekonomice provozu se preslo na vstrikovani a cim vic EU keca, tim vic to musi bejt tip top odladeny, aby se nejezdilo na bohatou smes, ale spis na hranici "chudoby" :)

Naposledy editováno 27.05.2021 06:42:13

1 reakcí na tento příspěvek Podpálí to píst a ventily

27.5.2021 v 17:47 | Nahoru | #58
Prakticky každá druhá motorka má komplet otevřenej laďák a většina z nich nemá žádnou úpravu karburace nebo vstřiku a přesto neznám za těch 25 let, co jezdím, žádný případ z okolí nebo třeba tady z fóra, že by někomu kleknul motor na propálenej píst nebo podpálený ventily.. Jesli to spíš není takovej lidovej mýtus...

(reakce na) Podpálí to píst a ventily

27.5.2021 v 21:24 | Nahoru | #59
SuperSic58> Asi tak jak říkáš. Spousta motorek umře na ventily a celkově vršek, protože si majitelé myslí, že se olej kontroluje za studena na bočáku, i když manuál říká něco jiného. Přitom některým chybí i litr a potom při závadě to svádí na laďák.

Podpálí to píst a ventily

28.5.2021 v 16:39 | Nahoru | #60
ThomasDRZ> Tak to jste asi jeste nevideli podpalenej ventil nebo diru v pistu. ;) Total sedla na vymenu.. pojem zabrusovani ventilu taky nikomu nic nerika?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Tenére World Raid vs alternativy - ... [1, 2, 3, 4] Yamaha Tenere 700, Aprilia Tuareg 660, Yamaha Tenere... Enky 116 Dnes v 08:48 bazin.
Výber cestovného endura [1, 2, 3] Yamaha Tenere 700, BMW F 850 GS, KTM 790 Adventure R... Metric 61 16.4.2024 v 08:33 Metric
trať enduro Yamaha Tenere 700 Eskoun 2 9.4.2024 v 13:49 MH79
Maroko sezóna 2024/25 (případně až ... Yamaha Tenere 700 goffy 2 30.3.2024 v 13:42 goffy
Tenére World Raid vs alternativy - ... Yamaha Tenere 700, Aprilia Tuareg 660, Yamaha Tenere... Enky 2 25.3.2024 v 17:47 Pedl


TOPlist