řešíme se kamarádem, zda když na motorce (Tenere 700 2021) vyměníme originální svody za "laděné"(lépe průchozí), vyndáme lambda sondu (respektive v těch nových svodech není, do zásuvky se dá eliminátor aby nesvítila chyba motoru) a místo originální koncovky se použije univerzální čínský shit (někdo jiný už ho s originálníma svodama a s lambdou má a bez problémů (nejsou tam nějaké propady ve výkonu, krouťáku atd.), zda to bude mít negativní vliv na motor, jeho životnost.
(originální svody měli v sobě katalyzátor pro plnění euro 5 laděné ne)
Výhody které vidíme jsou následující:
Čínská koncovka má výhodu ve váze je asi o 3kg lehčí než originální výfuk, vyndání lambdy(ať už s origo svodama nebo s laděnýma) by mělo mít výhodu v chladnějších výfukových plynech, lepší zátah v nizkých a středních otáčkách a odstranění cukání.
Shrnuto, dotaz zní, poškozují tyhle úpravy motor?
Naposledy editováno 20.05.2021 08:50:37
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Podpálí to píst a ventily
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Podpálí to píst a ventily
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Podpálí to píst a ventily
Foustka píše: assassin>Mě nepřijde že by to bylo všem jasné, min. zakladatel od toho čeká asi víc
Já od čínské koncovky očekávám snížení váhy a nezhoršení jízdních vlastností a nepoškození motoru.
Od vyndání lambdy zlepšení křivky točivého momentu(v nízkých a max středních otáčkáchú) a zmizení cukání a nepoškození motoru. (To se zdá že se naplňuje)
Od vyměny origo svodů za laděné kamarád očekává asi lehké zvýšení výkonu (ta samá motorka jen s Euro 4 má vyšší výkon, E4 nemá tu bradavici na svodech jako kamarádova E5) a asi i trochu lepší křivku točivého momentu a nepoškození motoru.
Naposledy editováno 21.05.2021 14:51:15
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Podpálí to píst a ventily
milonovo píše: Trochu jsem pročítal zahraniční fóra ohledně BMW řady X, takže 650 Rotax, není to žádná novinka, nevím jaký to plní euro, TP u sebe teď nemám, ale byl tam chlapík, co měl spoustu úprav odbržděnejch a co jsem z toho vyrozuměl potvrzuje některý výše uvedený názory, že lambda pracuje cca do 4000 otáček a směs je celkově chudá. Po instalaci takovýho chytřejšího odporu na čidlo teploty, kterej mění odpor konstantně o cca 20 stupňů proti momentální teplotě se zlepšil chod v nízkejch a středních otáčkách. Někde jsem myslím viděl i úplně jednoduchej odpor simulující nějakou konstantní teplotu. Ještě to nemám nainstalovaný, ale už je to doma, tak můžu pak přidat zkušenost, ale aktuálně čekám na repas centrálu. No a někdo dával i větší vstřik a taky to prej funguje, mám ho taky, stojí pár korun, ale zatím dám buď jedno nebo druhý.
Tohle jsem na F650GS Dakar (Rotax) ochcal druhovyrobnim palivovym filtrem (cca za 3 kila), jehoz soucasti byl i tlakovej ventil s 0.5 baru vyssim tlakem proti originalu. Nejen ze se zlepsilo startovani, ale motor vyrazne ozil.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Podpálí to píst a ventily
Firecracker píše: Já od čínské koncovky očekávám snížení váhy a nezhoršení jízdních vlastností a nepoškození motoru.
Od vyndání lambdy zlepšení křivky točivého momentu(v nízkých a max středních otáčkáchú) a zmizení cukání a nepoškození motoru. (To se zdá že se naplňuje)
Od vyměny origo svodů za laděné kamarád očekává asi lehké zvýšení výkonu (ta samá motorka jen s Euro 4 má vyšší výkon, E4 nemá tu bradavici na svodech jako kamarádova E5) a asi i trochu lepší křivku točivého momentu a nepoškození motoru.
Představa že Euro 5 udělají ze 4 jen tím že dají větší kat hned za ventil za cenu pár koníků a pro otevření ho stačí demontovat je trošku mimo.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Podpálí to píst a ventily
Slávek-TDM píše: Tohle jsem na F650GS Dakar (Rotax) ochcal druhovyrobnim palivovym filtrem (cca za 3 kila), jehoz soucasti byl i tlakovej ventil s 0.5 baru vyssim tlakem proti originalu. Nejen ze se zlepsilo startovani, ale motor vyrazne ozil.
Jo, tady už je to jinak, filtr je v nádrži samostatně, regulátor už na něm není...Nechce se mi dávat nesmysl za PC a odladění, protože to z toho stejně nic moc navíc nedostane a to ojebání teplotního čidla už je vyzkoušený.
Ten frajer v Belgii, co jsem to od něj kupoval to dělal za 50E, ale má jen supertenere, takže tohle eventuelně. Je to to samý, ale už to není takovej rozdíl od PC
https://www.boosterp...aha-tenere-825p.html
Nebo mu zkuste napsat, třeba to udělá http://sol2.be/Perf...Home/page_first.html
Naposledy editováno 21.05.2021 18:52:21
Pochopil bych to kdyby se z toho stavel special na rally - pak bych tam dal full vyfuk, protoze jinak se z toho těžko sunda nejaka hmotnost. Ale to bych koupil neco funkčního ala akrap...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Podpálí to píst a ventily
pokud lambda neukazuje v řídící jednotce tak si zařadí náhradní hodnotu pokud je ve faktoru tak 1,00 střední hodnota a palivo stříká pořád na tuto hodnotu, nic se nepoškodí, nic nezničí, jen exhalace nejsou vždy ideální a spotřeba je nepatrně vyšší
1 reakcí na tento příspěvek Podpálí to píst a ventily
1 reakcí na tento příspěvek Podpálí to píst a ventily
Na rozdíl od karburátoru tady máš jen díru, klapku a vstřik. Jednotka nahrazuje softwarově spoustu věcí které se dříve řešily mechanicky, podtlakem, membranama, bimetalem, odstředivě a co ja vím jak ....
Jako, bohatost poznáš pogle EGT, když by se to chtělo ověřit. Teplota zplodin je neomylná. Stačí teploměry, bezkontaktní na místě a nebo nějaký termistory uvázat a za jizdy. To umi i některé multimetry. Ale chce to měřit u hlavy, ne někde daleko.
Pokud je to chudý, díra v pístu je dřív jak na nový boty.
Ten konstruktér tam kombinuje víc zdrojů dat, aby to nekleklo hned jak odejde jedno čidlo. Dávat to pryč není úplně dobrej nápad
2 reakcí na tento příspěvek Podpálí to píst a ventily
1 reakcí na tento příspěvek Podpálí to píst a ventily
Naposledy editováno 25.05.2021 22:14:28
Naposledy editováno 27.05.2021 06:42:13
1 reakcí na tento příspěvek Podpálí to píst a ventily
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Tenére World Raid vs alternativy - ... [1, 2, 3, 4] Yamaha Tenere 700, Aprilia Tuareg 660, Yamaha Tenere... | Enky | 116 | Dnes v 08:48 bazin. |
Výber cestovného endura [1, 2, 3] Yamaha Tenere 700, BMW F 850 GS, KTM 790 Adventure R... | Metric | 61 | 16.4.2024 v 08:33 Metric |
trať enduro Yamaha Tenere 700 | Eskoun | 2 | 9.4.2024 v 13:49 MH79 |
Maroko sezóna 2024/25 (případně až ... Yamaha Tenere 700 | goffy | 2 | 30.3.2024 v 13:42 goffy |
Tenére World Raid vs alternativy - ... Yamaha Tenere 700, Aprilia Tuareg 660, Yamaha Tenere... | Enky | 2 | 25.3.2024 v 17:47 Pedl |