globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Podpálí to píst a ventily
Ahoj,

řešíme se kamarádem, zda když na motorce (Tenere 700 2021) vyměníme originální svody za "laděné"(lépe průchozí), vyndáme lambda sondu (respektive v těch nových svodech není, do zásuvky se dá eliminátor aby nesvítila chyba motoru) a místo originální koncovky se použije univerzální čínský shit (někdo jiný už ho s originálníma svodama a s lambdou má a bez problémů (nejsou tam nějaké propady ve výkonu, krouťáku atd.), zda to bude mít negativní vliv na motor, jeho životnost.

(originální svody měli v sobě katalyzátor pro plnění euro 5 laděné ne)

Výhody které vidíme jsou následující:
Čínská koncovka má výhodu ve váze je asi o 3kg lehčí než originální výfuk, vyndání lambdy(ať už s origo svodama nebo s laděnýma) by mělo mít výhodu v chladnějších výfukových plynech, lepší zátah v nizkých a středních otáčkách a odstranění cukání.

Shrnuto, dotaz zní, poškozují tyhle úpravy motor?

Naposledy editováno 20.05.2021 08:50:37
Předchozí
1 2 3 4
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Podpálí to píst a ventily

20.5.2021 v 08:36 | Nahoru | #1
Nepoškozují.

(reakce na) Podpálí to píst a ventily

20.5.2021 v 08:48 | Nahoru | #2
_pat_> ...mohl bys to rozvést, na základě jakých poznatků to tvrdíš?...

moje zkušenost:
dokud to byla jen koncovka a zůstal kat se svodama, asi by se nic nedělo.
Jak šly svody, byl problém. Bylo to chudší a hodně ohřátý to dokonce střílelo. Já měl lambdu vzadu v katu a zůstala na konci novejch svodů, ale lambda v 999 motoru je jen de facto pro volnoběh... nevím jak je to u Tenere a jakej ročník řešíš.

Podpálí to píst a ventily

20.5.2021 v 08:56 | Nahoru | #3
A proč tam nedáš svody se závitem na lambdu? I dominátor ho má...
https://www.vyfuky-d...dy.html#produkt_vice

Podpálí to píst a ventily

20.5.2021 v 09:54 | Nahoru | #4
Nechal bych tam čínskej shit + svody dominátor a pro klid duše vrátil 02 senzor alias lambdu.

Podpálí to píst a ventily

20.5.2021 v 10:01 | Nahoru | #5
Abych to upřesnil lamda tam samozřejmě není protože tam dát nejde, ale hned druhý důvod je že ji tam nechceme. Já osobně mám stejnou motorku v originálním sestupu jen bez lambdy (s lambda eliminatorem) řekl bych že to trochu lépe táhne z nízkých otáček ale hlavně zmizela ucukanost v nízkých otáčkách

Podpálí to píst a ventily

20.5.2021 v 10:32 | Nahoru | #6
Pak by to chtělo měřit bohatost směsi nejlépe na brzdě

1 reakcí na tento příspěvek Podpálí to píst a ventily

Skvělá odpověď, děkuji! 20.5.2021 v 12:12 | Nahoru | #7
Pochybuju, ze to někdo mel na brzde. (Tim nemyslim mereni vykonu) aby mohl s presnosti rict, jestli je to po decatu chudy jak kostelni myš.

Ale uz jen z teorie je jasny, ze kdyz kvuli euro 5 musim motorku sesktrtit tak, aby se vesla do limitu, znamena priskrtit sani vyfuk, aby mohl motor dlouhodobe fungovat na nejakou davku paliva.

Po otevreni jsou “prekazky” pryc a je potreba dodat chybejici palivo dychajicimu motoru. To ale sama jednotka nedokaze, lambda podle vsecho reguluje pouze volnobeh. A dal je to jen pevna mapa + vypocet odchylky z teploty vzduch a motoru.

Osobne bych se nebal ladaku, ale svody s katalyzatorem bych na motorce nechal.

Jeste prikladam odkaz na decat od seriozniho vyrobce, kterej vylozene pise,ze je potreba po zasahu zkontrolovat smes a po pripade premapovat palivovou mapu.

https://www.ebay.com...349624.m46890.l49286

Podpálí to píst a ventily

20.5.2021 v 12:27 | Nahoru | #8
Poškození motoru by se projevilo až po delším provozování, takže sleduj jak moc výfuk střílí po uprání plynu, zda po chvilce na volnoběhu "nesvítí" svody, reakci po prudkém přidání plynu a vyhnul bych se dlouhodobé jízdě na více plynu ustálenou rychlostí (jízda po dálnici).
Osobně si myslím, že bez přemapování to "nějak" pojede, ale nebude to optimální spíš k horšímu a stopne výrazně hlučnost.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Podpálí to píst a ventily

Skvělá odpověď, děkuji! 20.5.2021 v 12:28 | Nahoru | #9

Rkalis píše:
Po otevreni jsou “prekazky” pryc a je potreba dodat chybejici palivo dychajicimu motoru. To ale sama jednotka nedokaze, lambda podle vsecho reguluje pouze volnobeh. A dal je to jen pevna mapa + vypocet odchylky z teploty vzduch a motoru.


Tohle určitě není pravda, lambda je jeden ze vstupů, který jednotka vyhodnocuje a podle něj upravuje minimálně délku vstřiku - po dosažení provozní teploty a v celém rozsahu otáček.

Podpálí to píst a ventily

20.5.2021 v 12:35 | Nahoru | #10
Slávek-TDM> Motorka neni auto.. neplest si systemy. To by nikdo nemusel platit 15000 za odladeni motorky na brzde, kdyby to zvladla lambda

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Podpálí to píst a ventily

20.5.2021 v 12:46 | Nahoru | #11

Slávek-TDM píše: Tohle určitě není pravda, lambda je jeden ze vstupů, který jednotka vyhodnocuje a podle něj upravuje minimálně délku vstřiku - po dosažení provozní teploty a v celém rozsahu otáček.

jestli si dobře pamatuju tak lambda má vliv do 1/3 otevření plynu nebo aspoň tak nějak se mě zdá že to říkal mechos ale stejně bude muset být mapa pokud to bude úplně otevřené

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Podpálí to píst a ventily

20.5.2021 v 13:14 | Nahoru | #12
foxdive> Lamdba reguluje v celém rozsahu otáček, katalyzátor potřebuje pro svou správnou funkci správný směšovací poměr. To je mírně chudá směs, zbylý kyslík je nutný pro spojení s CO+02 a vznikne CO2.

2 reakcí na tento příspěvek Podpálí to píst a ventily

20.5.2021 v 13:29 | Nahoru | #13
Katalyzátor potřebuje především správnou teplotu...
Když jsem po tomhle pátral bylo mi napsáno že lambda reguluje do cca 3-4 tisíc,pak už jen přednastavená mapa. Každopádně Rkalis to napsal správně- lambda regulující v celém otáčkovém spektru by poslala na buben všechny ladiče.

(reakce na) Podpálí to píst a ventily

20.5.2021 v 13:56 | Nahoru | #14

Anti píše: Katalyzátor potřebuje především správnou teplotu...
Když jsem po tomhle pátral bylo mi napsáno že lambda reguluje do cca 3-4 tisíc,pak už jen přednastavená mapa. Každopádně Rkalis to napsal správně- lambda regulující v celém otáčkovém spektru by poslala na buben všechny ladiče.


Tak k tomuhle prosím poslat zdroj. Dokážu si představit, že jednotka ignoruje signál z lambdy při plně otevřeným plynu, ale jinak tomu nevěřím.

(reakce na) Podpálí to píst a ventily

20.5.2021 v 14:16 | Nahoru | #15

Anti píše: Katalyzátor potřebuje především správnou teplotu...
Když jsem po tomhle pátral bylo mi napsáno že lambda reguluje do cca 3-4 tisíc,pak už jen přednastavená mapa. Každopádně Rkalis to napsal správně- lambda regulující v celém otáčkovém spektru by poslala na buben všechny ladiče.

tak nějak sem to slyšel i já

(reakce na) Podpálí to píst a ventily

20.5.2021 v 14:29 | Nahoru | #16
dave-lister> Katalyzátor potřebuje, aby bohatost oscilovala kolem 1, aby se oxidy dusíku redukovaly v té bohatší fázi pomocí CO a v té ochuzené fázi se všechno zoxidovalo na CO2 a H2O.
Lambda sonda bude regulovat v jakémkoliv zatížení a otáčkách, pokud to řídící jednotka vyhodnotí jako ustálený stav, který stíhá uregulovat. Ano, u starších moto systémů to možná stačilo omezit na otáčky a zatížení, které se používaly v homologačním testu.
Motor pro euro 5 se mechanicky liší od předešlých jenom tím, že má menší překrytí ventilů, aby se omezily uhlovodíky. V tom testu se jede něco takového:

Podpálí to píst a ventily

20.5.2021 v 15:25 | Nahoru | #17
Uzkopasmova lamba ma citlivost jen kolem stechiometricke oblasti. Takze pokud je to rozhozeny po takovým zasahu, moc toho nezkoriguje. Proto se jezdi na brzdu, kde maji sirokopasmovou. Odladi se mapa a pak do toho muze zacit kecat uzkopasmova lambda

Edit: Ale odpoved, jestli se muze neco podpalit zalezi na tom jak moc je to chudy proti idealni smesi. A tu dostanete jedine, kdyz zajedete na brzdu, kde pripoji sirokopasmovou lambda sondu a odecte hodnoty v celem spektru otacek vs polohy TPS.

Naposledy editováno 20.05.2021 18:13:42

1 reakcí na tento příspěvek Podpálí to píst a ventily

20.5.2021 v 22:30 | Nahoru | #18
a nestačilo by se kouknout jakou barvu maj svice?

Podpálí to píst a ventily

20.5.2021 v 23:55 | Nahoru | #19
Na motoru co má pořádí zapalování alá kulhajicí Žofrej bych svody nechal origo.

(reakce na) Podpálí to píst a ventily

21.5.2021 v 06:26 | Nahoru | #20
zdenysrx6> to je asi jako kontrolovat jestli nemas rakovinu varlat pohledem

1 reakcí na tento příspěvek Podpálí to píst a ventily

21.5.2021 v 07:58 | Nahoru | #21
Já nechápu, proč takové úpravy dělat. Ta firma to vyvíjí několik let a ty určitě nevymyslíš nic lepšího. Kluk, co jezdí s námi má Laďáky a musí jezdit poslední daleko za máma. To nejde ho poslouchat na tripu 14 dní a 10 hodin denně.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Podpálí to píst a ventily

Skvělá odpověď, děkuji! 21.5.2021 v 08:26 | Nahoru | #22
ludmal> ta firma to musela zkurvit kvůli EURO5, v USA a jinde jsou svody krásně průchozí bez kaťáku. Firma musí plnit limity decibelů i emisí a to vše má vliv na výkon

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Podpálí to píst a ventily

21.5.2021 v 09:11 | Nahoru | #23
Kubeja> no nevim, treba pro kalifornii mely ty udelatka co jsou tam ted kvuli EURO5 uz v 90tych letech...

je fakt, ze uz nesleduju posledni trendy, ale zrovna tenere neni top vykrik techniky, takze tam uplne novinky nebudou - a v tomto pripade bych podepsal to co pise Rkalis,
motorky toho v ustalenem rezimu moc nenajedou a stechiometricka smes je v tomto pripade prilis chuda. takze ani ja neverim, ze existuje nejaka soucasna motorka ktera v celem spektru reguluje smes podle skokove lambdy s cilem jet na stechiometrickou smes.

co se soudu jestli se neco podpali nebo ne tyka - bez mereni WB lambdou toto nedokazu odhadnout.

Naposledy editováno 21.05.2021 09:12:56

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Podpálí to píst a ventily

21.5.2021 v 09:44 | Nahoru | #24
assassin> Asi překlep ...

stechiometricka smes je v tomto pripade prilis chuda.


Když má lambda sondu, tak ji musí i používat. V režimu prdlání po silnici kilem určitě. Taky předpokládám, že ECU je tak trochu samoučicí a tu předem definovanou mapu dokáže korigovat, pokud podle lambdy pozná, že v ustáleném režimu jsou potřeba jiné parametry pro výpočet doby vstřiku.

1 reakcí na tento příspěvek Podpálí to píst a ventily

21.5.2021 v 10:12 | Nahoru | #25
Já nechápu, proč takové úpravy dělat. Ta firma to vyvíjí několik let a ty určitě nevymyslíš nic lepšího. Kluk, co jezdí s námi má laďáky a musí jezdit poslední daleko za máma. To nejde ho poslouchat na tripu 14 dní a 10 hodin denně.

Naposledy editováno 21.05.2021 10:14:02

(reakce na) Podpálí to píst a ventily

Skvělá odpověď, děkuji! 21.5.2021 v 10:25 | Nahoru | #26
Kohlstein> Jo je to takovej prekladatelskej orisek
Nove motorky uz maji nejake adaptacni tabulky, ale myslim, ze zatim tam zadna velka veda nebude. Porad je tam podle ma ta lambda jen kvuli emisim v nekterych rezimech - uz podle toho, ze je tam jen skokovka. Takze to rizeni nebude postavene na te lambde, ale spis tam bude jen dobastlene nejake omezeni v rezimech kde se meri.

Dukazem muze byt to, ze u spousty motorek jde lambda nahradit eliminatorem a dokonce to s nim funguje lepe

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Podpálí to píst a ventily

Skvělá odpověď, děkuji! 21.5.2021 v 10:30 | Nahoru | #27
ludmal> Pri vyvoji je spousta ruznych omezeni, takze pokud v zadani stoji, ze se cela motorka musi vejit do 200tis tak tam vyrobce dokaze nacpat jen reseni omezene tema financema - a myslis, ze pokud ten rozpocet navysim, ze to nepujde udelat lepe?

Spousta levnych motorek ma treba tlumic typu trubka s pistem a dira kterou to tlaci olej. Tuningove firmy do takovych vidlic dodavaji kartridze s rychlostne zavislym tlumenim - pistky s porty skrcenymi soustavou planzet - system ktery pouzivaji drazsi motorky. Myslis, ze i v takovem pripade obstoji argument, ze vyrobce to udelal lepe a neni co vylepsovat?

Jinak ja rozhodne nejsem pritel urvanych vyfuku, zvlast ne do provozu (momentalne mame pakarnu na okruzich, protoze ja treba se seriovym vyfukem neprojdu hlukovejma limitama a budu muset nasypat hodne penez do tuningoveho vyfuku co proti serii hluk snizi....) ale tvrdit, ze na motorce neni co vylepsovat, protoze to nekdo vyvijel x let asi taky neni na miste...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Podpálí to píst a ventily

21.5.2021 v 10:38 | Nahoru | #28
assassin> Nemyslím si, že z tohoto motoru dostaneš něco lepšího tím že vykucháš kat a odpojíš lambdu...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Podpálí to píst a ventily

21.5.2021 v 10:51 | Nahoru | #29
Foustka> Zvuk, hmotnost,vzhled?
Je pravda že co jsem viděl grafy tak už to mají vychytaný a rozdíl mezi sérií a odladěným průchozím je minimální

1 reakcí na tento příspěvek Podpálí to píst a ventily

21.5.2021 v 12:05 | Nahoru | #30
Trochu jsem pročítal zahraniční fóra ohledně BMW řady X, takže 650 Rotax, není to žádná novinka, nevím jaký to plní euro, TP u sebe teď nemám, ale byl tam chlapík, co měl spoustu úprav odbržděnejch a co jsem z toho vyrozuměl potvrzuje některý výše uvedený názory, že lambda pracuje cca do 4000 otáček a směs je celkově chudá. Po instalaci takovýho chytřejšího odporu na čidlo teploty, kterej mění odpor konstantně o cca 20 stupňů proti momentální teplotě se zlepšil chod v nízkejch a středních otáčkách. Někde jsem myslím viděl i úplně jednoduchej odpor simulující nějakou konstantní teplotu. Ještě to nemám nainstalovaný, ale už je to doma, tak můžu pak přidat zkušenost, ale aktuálně čekám na repas centrálu. No a někdo dával i větší vstřik a taky to prej funguje, mám ho taky, stojí pár korun, ale zatím dám buď jedno nebo druhý.
Předchozí
1 2 3 4
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Výber cestovného endura [1, 2, 3] Yamaha Tenere 700, BMW F 850 GS, KTM 790 Adventure R... Metric 61 Včera v 08:33 Metric
Tenére World Raid vs alternativy - ... [1, 2, 3, 4] Yamaha Tenere 700, Aprilia Tuareg 660, Yamaha Tenere... Enky 108 10.4.2024 v 16:13 Metric
trať enduro Yamaha Tenere 700 Eskoun 2 9.4.2024 v 13:49 MH79
Maroko sezóna 2024/25 (případně až ... Yamaha Tenere 700 goffy 2 30.3.2024 v 13:42 goffy
Tenére World Raid vs alternativy - ... Yamaha Tenere 700, Aprilia Tuareg 660, Yamaha Tenere... Enky 2 25.3.2024 v 17:47 Pedl


TOPlist