bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: záběh
Ninja 650.
Ahoj, mohl by sem prosím majitel ninja/ Z 650 hodit návod na záběh z manuálu. Já mám podle manuálu 0-800km točit max. 4000ot/min, 800-1600 max 6000 ot/min. Přišlo mi to divný, na zákaznickém servisu říkali 400-600km 6000ot/min a pak postupně přidávat.
Ptřeboval bych v tom udělat jasno, díky
Žádné dobré rady prosím

Naposledy editováno 20.05.2021 08:09:32
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek záběh

19.5.2021 v 11:23 | Nahoru | #1
já sem spíš čekal, že se tu ozve majitel s ninjou 650, který mi potvrdí a nebo vyvrátí můj dotaz

Naposledy editováno 19.05.2021 11:36:34

1 reakcí na tento příspěvek záběh

19.5.2021 v 15:38 | Nahoru | #2
Ja myslim ze tady nikdo nechape na co se vlastne ptas...

záběh

19.5.2021 v 16:16 | Nahoru | #3
Vic a vic se v tom hovne rejpes. Par otacek za minutu pri zajizdecich kilometrech fakt neni ten rozdil mezi motorem, kterej klekne ti klekne pri 10000km a kterej vydrzi 200000km

1 reakcí na tento příspěvek záběh

19.5.2021 v 18:41 | Nahoru | #4
Manuál máš,číst umíš,čemu nerozumíš motory jsou +/- stejné ať 2 válec/ 4 válec. Zajíždět pozvolna né tomu hned nandavat

Naposledy editováno 19.05.2021 19:01:19

(reakce na) záběh

19.5.2021 v 19:17 | Nahoru | #5
kawapavel> no vidíš, a já bych se nebál tomu naložit víc než říká návod. Samozřejmě po zahřátí na provozní teplotu, a jen chvilkově.

záběh

19.5.2021 v 19:17 | Nahoru | #6
Vůbec se toho neboj a motce sem tam dej plnou forsáž . Jinak s toho budeš mít potom lenivou jebku. A hlavně máš to v záruce.

záběh

19.5.2021 v 19:52 | Nahoru | #7
dodrzoval jsem manual zabehu do 600km,pak obcas nakratko do 5500ot.,od 800-1600km jsem dodrzoval dle manualu ,zase obcas vytocil na kratko 7500 ot.,motor ma super zatah v celem spektru,naprosta spokojenost,jede super

záběh

19.5.2021 v 21:35 | Nahoru | #8
Ta kunda všechny rozumné názory a rady promazala, tak doufám, že karma při tom zabíhání na 4000rpm zapracuje.

(reakce na) záběh

20.5.2021 v 08:08 | Nahoru | #9
Johny_Servis>
mám to napsané hned v první větě. Majitel ninja/ Z 650 jestli má v manuálu to samé u záběhu. Nesháním dobré rady, potřebuju potvrdit nebo vyvrátit, co mi píše manuál.

záběh

Skvělá odpověď, děkuji! 20.5.2021 v 09:18 | Nahoru | #10
Tak určitě! Věřit anonymnímu "rádci" je rozumnější než se řídit manuálem k moto On to ten týpek ze servisu určitě ví líp než výrobce, tak je potřeba si to nechat potvrdit dalším volem… Chápu Tvou starost o funglovku, ale drž se manuálu. Ale věřit mi nemusíš, Tvoji motku nemám.

záběh

20.5.2021 v 10:21 | Nahoru | #11
ten anonymní rádce je oficielní podpora Kawasaki.

záběh

20.5.2021 v 13:45 | Nahoru | #12
Ale furt je to český člověk na telefonu, který Ti nic hmatatelně negarantuje. Osobně nerozumím tomu, proč zvažuješ variantu spíše nevěřit psanému manuálu. Mě by ani nenapadlo to ověřovat telefonicky. (Jednu funglovku jsem letos taky zajížděl.) Nic ve zlém, prostě radím dodržet manuál. Přeji úspěšný proces!

záběh

21.5.2021 v 07:41 | Nahoru | #13
Moc řešíš. Normálně jezdi, s rozumem i střídavě nakládat. Já jsem novou Hondu CRF 250 L nějak nešetřil. Jasně, nedrtil jsem ji konstantně 130 kmh po dálnici. Ale průběžně to i vytočit do vyšších toček tomu nemůže uškodit, pokud to není kazový kus. Pokud máš trochu citu, tak ta motorka ti sama tak nějak řekne kde má dost. Když to byla syrovka, bylo cítit, jakoby maximum otáček bylo níž. Prostě ve vyšších měl člověk pocit, že už je na konci. S dalším jezděním to postupně bylo lepší a lepší.

záběh

21.5.2021 v 07:49 | Nahoru | #14
Mě taky říkal mechanik, při prodeji něco jiného, než je v manuálu. Musíš v záběhu jezdit hlavně podle citu. Ta motorka si řekne sama.

záběh

21.5.2021 v 12:19 | Nahoru | #15
Tomas82> Jestli ta “oficialni podpora” u kawy funguje podobne jako podpora u vyrobcu aut, tak preju hodne stesti s pritelem na telefonu

záběh

21.5.2021 v 12:28 | Nahoru | #16
Když se budeš řídit rozumem a +- manuálem, tak to bude ideál. Nad těch 800 km to po zahřátí občas víc vytoč s postupným přidáváním zátěže. Úplně nejlépe uděláš pro ten motor, když po tomhle zajížděcím cyklu vyměníš olej + filtr. Spíš než nepřelézat max otáčky po dobu zajíždění, je pro motor vhodný, abys často otáčky měnil, takže hodně řadit a plynule přidávat ubírat. Naopak jednou za čas se podívat do vyšších otáček, ať ho trošku roztaháš. Zbytek no stress... nedělej z toho mega vědu.

Naposledy editováno 21.05.2021 12:30:23

záběh

21.5.2021 v 20:58 | Nahoru | #17
Čau, ono s tým zábehom je to veľmi čudné. Kamoš v práci kúpil tiež kawu, tu v Zámkoch je predajňa a tiež tam boli také čudá popísané v manuály, otáčky na zábeh. snažil sa to dodržiavať a až ho nakoniec zastavili cajti, že im je podozrivý ako jazdí. ( že ako debil, hahaha) tak im to vysvetľoval , že to je zábehu . Hlavne , ale musíš dávať pozor , aby si nešiel pod 3000 ot/min lebo podtočený motor hotová pohroma. Teda jazdiť max 4000 ot a min 3000 otáčok je fakt umenie. Hlavne dávaj pozor, aby si to niekde nerozbil, lebo budeš v kuse čumákovať na otáčkomer a to je veeeľmi nebezpečné. Radšej čum na cestu, keď to porušíš sem taam trošku nahor , nič sa nedeje. Nadol nie to je zle. Pod 3000 otáčok nejazdi, NIKDY. Ja to poznám, mám enduro, voľnobeh 1850 ot/min a obmedzovač 6000 ot/min.

1 reakcí na tento příspěvek záběh

21.5.2021 v 22:28 | Nahoru | #18
Nemám moto jako ty, ale loni po koupi nové moto jsem přesně dodržoval manuál výrobce. Do 1000km 5600 o/min, od 1000km do 1600km 6800 o/min. Pro mě byl manuál výchozí bod. Výrobce ví nejlépe co je nejlepší pro jeho stroj.

záběh

22.5.2021 v 06:32 | Nahoru | #19
Hlavně prosím at te ani nenapadne tech prvních 800 km to vytocit treba na 4100 otacek to se urcite rozbije.

Já nevím co porad vsichni z tech motorek delají, jsou to normalní stojní vyrobky takže ze začátku dejme tomu do 1000 - 2000 km jedit opatrneji, pak prvně vyměnit olej, a pak uz postupně zvyšovat zátež. Nic složitýho.

Naposledy editováno 22.05.2021 07:10:24

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) záběh

22.5.2021 v 08:55 | Nahoru | #20
stm01> Číňan o to neví nic a Ital o čínské motorce ještě míň.

záběh

22.5.2021 v 09:23 | Nahoru | #21
Když to tady tak čtu, tak to aby se člověk bál koupit nový stroj.... aby to hned nerozbil Ne teď vážně, myslím že úplně postačí se držet tak nějak radami toho konkrétního výrobce a trochu používat selský rozum normálně řadit udržovat předpisy o rychlosti v ČR a myslím že pak se novému stroji v době zajíždění nemůže nic moc stát pokud se nenajde skrytá závada výrobní dneska v těch nových strojích už to není jako za starých dobrých časů strojů chlazený vzduchem většinou je to chlazené vodou,mazání motoru je užtaky na jiném levelu než tomu bejvalo ještě nedavno, je tam spousta snímačů takže jakmile jednotky vyhodnotí nějaký problém tak už to na tebe řve a myslím že jsou i výrobci motorek , nevím to jistě kteří to elektronicky uškrtí aby to nebylo možné vytočit do Vysokých otáček před první servisní kontrolu. Protože je i spousta lidí kteří na manuály kašlou a vůbec to neřeši nějaké zajíždění.... což je jistě špatné ale děje se to....

Naposledy editováno 22.05.2021 09:28:22

záběh

23.5.2021 v 19:38 | Nahoru | #22
Já nevím co to máš za návod.ja mám pro kawu 650 0-350km do 4000 otáček,350-600km do 6000 otáček 600-1000km jezdete mírně.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) záběh

24.5.2021 v 03:56 | Nahoru | #23

Kohlstein píše: stm01> Číňan o to neví nic a Ital o čínské motorce ještě míň.


Mám se smát nebo brečet? Každopádně k tématu absolutně zbytečná odpověď.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) záběh

24.5.2021 v 08:51 | Nahoru | #24
stm01> Být tebou, tak bych brečel. Víš, kdo je výrobcem tvojí motorky, že chceš dodržovat jeho manuál?

záběh

24.5.2021 v 22:34 | Nahoru | #25
Připomínáš mi ty chytrolíny co se posmívali čínským telefonům před deseti lety. Dneska Huawei či Xiaomi patřé ke špicce. Není nikde psáno, že čínské motorky nebudou třeba špička, ale budou výborné a spolehlivé. Konec konců sleduji majitele "mé" značky co mají nalítáno 50000 km bez závad, na to jak krátce se ty motorky prodávají. Divím se, že se tvé ego vůbec zaobírá a reaguje na to čínské zlo. Jo a zapoměl jsem, vyrábí to QJ Motor, prachobyčejná Čína co překvapivě najede za dva roky i 50000 km bez problému. Měj se a užívej si svůj stroj.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) záběh

25.5.2021 v 05:39 | Nahoru | #26
Kohlstein> zajímalo by mě, co ty máš za motorku, chytrolíne. Ale, napsat jsem můžeš, že máš cokoliv. Tak, že ti stejně nebudu věřit.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) záběh

25.5.2021 v 09:56 | Nahoru | #27
ludmal> Ty ale taky žádnou nemáš, a přesto se odvažuješ?
Ale k tématu. Tazatel dostal spoustu informací o tom, co to záběh vlastně je, proč a jak se dělá. Ale protože sveřepě trvá na tom, aby mu někdo napsal, že prvních 800km to nesmí vytočit nad 4000rpm, nebo mu to utrhne kule, tak smazal všechny příspěvky, které to jenom trochu popíraly. Taky dostal odkaz na paralelní téma, kde jsem znovu vložil to, co třeba Folby dával sem, ale pošuk mu to smazal.
Ani v roce 1927 se nepsaly do příruček takové nesmysly, jako je ve výše uvedeném návodu. Tohle je pro BMW R27:

1 reakcí na tento příspěvek záběh

25.5.2021 v 09:57 | Nahoru | #28
Kdyz uz se bavime o cine. Spousta lidi si plete “vyrobeno v cine” vs. “vyrobeno číňany”. V tom je totiz kurva velkej rozdil

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) záběh

26.5.2021 v 11:45 | Nahoru | #29

Johny_Servis píše: Kdyz uz se bavime o cine. Spousta lidi si plete “vyrobeno v cine” vs. “vyrobeno číňany”. V tom je totiz kurva velkej rozdil


Kurva je rozdíl hlavně v tom co si objednáš a za jakou cenu.
Číňan ti umí vyrobit ojebanou věc za dolar, ale umí i kvalitní za 10 dolarů.

(reakce na) záběh

26.5.2021 v 15:36 | Nahoru | #30
Kohlstein> Děkuju za souhlas . Když autor smazal většinu komentářu, které řekl bych měli nějakou hodnotu tak jsem se vykašlal na to psát vůbec něco znova, protože mi bylo jasný kam tohle bude směřovat.

Ale abych teda nějak přispěl k tématu. Pokud vim tak motorka hned co sjede z pásu tak dostane několikrát záhul do plnejch na brzdě. Sorry ale hledat pak větší smysl v nějakym záběhu je pičovina. Tahle konkrétní moto nemá ani nijak převratnej výkon neni to závoďák. A světe div se i ten "zábéh" u závoďáku je dost pofidérní. Nebo jste někdo viděl, že by se před závodem dělalo nějaký záběhový kolečko?
Jinak naprosto cíleně jsem se snažil zničit nový motor u jawy 125 travel. Jasně je to 125ka a je to čina, ale ten motor zažil nejhoršich 500km co mohlo být a nic žádný nadměrný opotřebení při měření. Sakra nová motorka je od toho aby sis ji užil a ne jezdil 10km za skupinou, protože teď zrovna musiš jet 5000-6000 ot. měsíc musí být v ascendentu k Jupiteru při svitu severky, která ovšem musí svítit na jihu. Lidi nevymejšlejte blbosti sakra......jezděte tak jak vás to baví
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Poškozený řetěz [1, 2, 3, 4] Kawasaki ZX-6R Ninja, Yamaha YZF-R6, BMW F 650 CS, K... pajovka 101 14.6.2023 v 06:32 t_freedom
Pomoc s výběrem moto pro ženu Kawasaki Ninja 650, Suzuki GSX-S750, Kawasaki Ninja ... Prsk0 13 4.3.2023 v 17:04 Krleš70
ER-6F vede z rozvodu pro mazání pře... Kawasaki ER 6N, Kawasaki Versys 650, Kawasaki ER 6F,... Mr.Dreamer 5 14.8.2021 v 23:24 ramlik
Držák mobilu,navigace Kawasaki Ninja 650 mmartinzjm 0 16.5.2021 v 23:26 mmartinzjm
Kam na servis Kawasaki Ninja 650 Pecha29 0 15.9.2019 v 20:38 Pecha29


TOPlist