paolo_novy Přidat reklamu

Téma: "Brždění" dvoutaktem"
Ahoj, sice blbý dotaz .. ale

když pojedu z prudkého kopce 2-3km a nechci brzdit motorem jak se.. nemá u dvoutaktu, jak to řešit ?
Vymáčklá spojka a občas protočit motorem?
Neutrál a dávat plyn mi přijde jak blbost :)
Nebo nechat např. vyšší kvalt a držet plyn aspoň do poloviny?

nějak mi to vrtá hlavou co je lepší :D
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek "Brždění" dvoutaktem"

16.5.2021 v 13:27 | Nahoru | #1
spojku akorat zkurvis..
Jet tak, aby byly otacky motoru co nejnizsi - zarazeny nejvyssi rychl.stupen a sem tam vrknout plynem, at se to promazne.
Ono to maze i se zavrenym plynem, nejaká směs paliva tam jde vzdy a melo by to být zkonstruovano tak, aby se motor nezadrel.
Na fichtlovi nebo na triapule když se jel fakt prudkej a dlouhej kopec, tak se vyplo zapalovani a pootevřel plyn.
Ale pak mas ve vejfuku dost nespalenyho benzinu a neni to uplně dobry reseni..
Rekl bych ze to moc resis, jel bych s trochou plynu a po chvilkach plyn zavrel, zpomalil brzdama a tak dokola..
O jakou moto a o jakej kopec se jedna? 3km má snad jen Mohelničak nebo z Míseček dolu.. Ale tam na vyjezdech ze zatacek plyn krátkodobě přidáváš a to stačí..

(reakce na) "Brždění" dvoutaktem"

16.5.2021 v 13:33 | Nahoru | #2
dva_hrnce> Díky za tvůj názor :) , vím že to maže i se zavřeným(jen né tolik), takže ideálka jet tak nějak normálně s plynem a občas vymáčknout a plyn ? Je fakt že ty dnešní 2t oleje dělají dobré filmy. Ten kopec byl příklad.

"Brždění" dvoutaktem"

16.5.2021 v 13:40 | Nahoru | #3
já bych to s tou spojkou neprehanel, dle mého je lepši prostě obcas vrknout plynem a pak zpomalit brzdama.. Ale krátkodobé zmačknutí tu spojku samo taky nezabije..

"Brždění" dvoutaktem"

16.5.2021 v 13:43 | Nahoru | #4
vždyt mas neutral mei kařdym kvaltem, vyřadit a jet na neutral na volnobeh

1 reakcí na tento příspěvek "Brždění" dvoutaktem"

16.5.2021 v 13:57 | Nahoru | #5
Z kopce gas a brzdy před zatáčkou. Když to pojede už moc, tak vypnout chcípákem, gas a bez brzd.

"Brždění" dvoutaktem"

16.5.2021 v 14:39 | Nahoru | #6
Brzdil bych pomoci kotvy...

"Brždění" dvoutaktem"

16.5.2021 v 17:04 | Nahoru | #7
Hele, chápu tě, ale zase to tak neřeš. Teorie je věc dobrá a správná, nicméně ty motory taky lecos vydrží.

Tohle je potřeba řešit například při závodech, kdy před zatáčkou při 10.000 ot během vteřiny zaklapneš plyn a jdeš na brzdy.
Nebo až pojedeš do Alp na Gros Glockener s klesáním 12% - tam dej vyšší stupeň, lehce otevřený plyn a dej záhul brzdám.

"Brždění" dvoutaktem"

16.5.2021 v 17:15 | Nahoru | #8
Občas neutrál občas brzdit motorem a občas brzdit brzdami pohoda a musí to sjet i 10km kopec bez vážnějších problémů

2 reakcí na tento příspěvek "Brždění" dvoutaktem"

16.5.2021 v 18:51 | Nahoru | #9
Hoši a jak škodí spojce jízda se zmáčknutou spojkou? Já občas na fz6, když situace dovolí, tak vymáčknu spojku a jedu na ,, neutrál". Díky.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "Brždění" dvoutaktem"

16.5.2021 v 19:07 | Nahoru | #10
_Michal> a proč to děláš?

Jako třeba tak, že jsou rozdílné otáčky lamely a pritlacaku?
Že tam vzniká zbytečné tření a teplo?
Vždyť k tomu proboha není žádný důvod.
I když je pravda, že znám lidi, kteří v autě vymackavaji spojku když projíždí zatáčkou.
Za tohle by si autoškola která je "učila" řídit zasloužila přijít o licenci.
Na bezpečnost provozu to sice vliv až tak nemá, ale je to kravina a ta spojka mít ruce, to by bylo facek

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "Brždění" dvoutaktem"

16.5.2021 v 19:18 | Nahoru | #11
dva_hrnce> Jo, tak to si zrovna nevzpomenu, je to automatika. Třeba při dojíždění k semaforu, kdy vím, že mi blikne zelená a ten kvalt, co momentálně mám, tak na něj poté taky dál pojedu. Ale díky za odpověď, už to dělat nebudu. Kdybych věděl, že to škodí, tak bych to nedělal. Holt mi chybí neutrál jako v autě.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "Brždění" dvoutaktem"

16.5.2021 v 19:31 | Nahoru | #12
_Michal> jako je to tvoje spojka, ale dle mého to dobrý není..

1 reakcí na tento příspěvek "Brždění" dvoutaktem"

16.5.2021 v 19:50 | Nahoru | #13
Čau, Ja1 , nepíš tu blbosti, nepíše o Jawe. Na terajších motorkách je to ftákovina. A k téme, dvojtakt nesmieš v žiadnom prípade brzdiť motorom lebo KONČIŠ , hotovo finito , zadrel valec. Normálne musíš honiť , a keď brzdiť, tak brzdiť brzdami, žiadne brzdenie motorom lebo KONČÍŠ. Čo píše ja1 je pixlovina , nemáš žiadny neutrál , neviem či mu preplo, alebo čo, mal som ho za fajn človeka. Asi má skrat. Jedine Jawa mala neutrál medzi 3 a 4 kvaltom. No, Jawu má dnes len (prepáčte mi Jawisti, mám rád Jawu ) Jawu má dnes len ÚCHYL , alebo .......radšej nepíšem nič.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "Brždění" dvoutaktem"

16.5.2021 v 19:53 | Nahoru | #14
dva_hrnce> V pohodě, v nevědomosti člověk dělá chyby. Díky.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "Brždění" dvoutaktem"

16.5.2021 v 20:25 | Nahoru | #15
_Michal> jj, řídím se tím, že je lepší hloupě se zeptat než umřít blbej

(reakce na) "Brždění" dvoutaktem"

16.5.2021 v 20:42 | Nahoru | #16
dva_hrnce> krásně řečeno/ napsáno.

"Brždění" dvoutaktem"

Skvělá odpověď, děkuji! 16.5.2021 v 20:45 | Nahoru | #17
Dávám vyšší kvalt, aby se motor převaloval ve spodním části otáčkového spektra a občas (podle pocitu) nechám lehce pootevřenej plyn, aby tam čerpadlo tlačilo víc oleje jak při úplně zaklapnutým.

1 reakcí na tento příspěvek "Brždění" dvoutaktem"

16.5.2021 v 21:39 | Nahoru | #18
Vyšší kvalt, málo otáček a lehce plyn, jednou za čas spojku :)
tohle je podle mě asi nejlepší i podle vás co píšete

díky všem

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "Brždění" dvoutaktem"

16.5.2021 v 22:05 | Nahoru | #19

_Michal píše: Hoši a jak škodí spojce jízda se zmáčknutou spojkou? Já občas na fz6, když situace dovolí, tak vymáčknu spojku a jedu na ,, neutrál". Díky.



Čau, tak na neutrál nejdeš v žiadnom prípade, máš tam kvalt a ideš cez spojku. Je to pixlovina, motorom brzdíš , alebo kalíš. Ináč pri crose sa všetky zátačky jazdia podľa moderného učenia cez spojku. v zátačke a potom výjazdy všetko riešiš spojkou , teda aj u štvortaktu.

No, tenPravej, práve si to napísal blbo. Málo otáček , znamená málo paliva = málo mazania= zadretie. to o tej spojke znamená, že vymáčkneš spojku a pretúruješ to aby to premazalo. Normálne dole brehom musíš ísť v otáčkach lebo to zadreš, motor nesmie u 2T brzdiť v dlhom klesaní, lebo skončí blbo, zadre sa. To palivo ti 2T motor chladí a maže , ak roztúrovaný rozpálený motor zaklapneš tak si v riti.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "Brždění" dvoutaktem"

Skvělá odpověď, děkuji! 16.5.2021 v 22:32 | Nahoru | #20

tenPravej píše: Vyšší kvalt, málo otáček a lehce plyn, jednou za čas spojku :)
tohle je podle mě asi nejlepší i podle vás co píšete

díky všem


Chybí ti tam to použítí chcípáku při přidání plynu.

Naposledy editováno 16.05.2021 22:32:27

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "Brždění" dvoutaktem"

17.5.2021 v 09:15 | Nahoru | #21
Kohlstein> taky určitě dobré, jen směs půjde do výfuku

(reakce na) "Brždění" dvoutaktem"

17.5.2021 v 09:17 | Nahoru | #22
krokoš> To mi je jasný.. :) že tam nejde směs, bavím se tady o málo otáčkách a pootevřeném plynu ne o zaklaplém

- málo otáček, vyšší kvalt, plyn a občas "propláchnout"

vyšší otáčky a bez plynu je blbost.. to už ty menší jsou lepší

Naposledy editováno 17.05.2021 09:22:27

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "Brždění" dvoutaktem"

17.5.2021 v 09:20 | Nahoru | #23

tenPravej píše: Kohlstein> taky určitě dobré, jen směs půjde do výfuku


A co se té směsi ve výfuku stane špatného?

(reakce na) "Brždění" dvoutaktem"

17.5.2021 v 09:24 | Nahoru | #24
Kohlstein> nic :) možná jen nějaké nespálené zbytky tam budou

takže doporučuješ jezdit z prudkého kopce, bez zápalka s plynem? :)

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "Brždění" dvoutaktem"

17.5.2021 v 11:09 | Nahoru | #25

Kohlstein píše: A co se té směsi ve výfuku stane špatného?


Pak zapne zapalovani a urve to mu výfuk
I když 2t na to netrpí tolik jako 4t..

(reakce na) "Brždění" dvoutaktem"

17.5.2021 v 11:15 | Nahoru | #26

dva_hrnce píše: Pak zapne zapalovani a urve to mu výfuk
I když 2t na to netrpí tolik jako 4t..


Nic se neurve, jen to začne znova prdlat.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "Brždění" dvoutaktem"

17.5.2021 v 11:19 | Nahoru | #27

dva_hrnce píše: Pak zapne zapalovani a urve to mu výfuk
I když 2t na to netrpí tolik jako 4t..


Takhle třeba?

(reakce na) "Brždění" dvoutaktem"

17.5.2021 v 11:25 | Nahoru | #28
Koudy01> To už muselo být rozbité předtím

"Brždění" dvoutaktem"

17.5.2021 v 12:31 | Nahoru | #29
Když sem jel před skoro 20-ti rokama na Aprilce 125 do Alp, tak jsem radu "vypnout zapalko, otevřít plyn" dostal taky. Párkrát jsem to zkusil, ale ty RÁNY, který někdy šly z vejfuku, napovídaly, že takhle ne - možná, že některý motory jsou na to citlivější než jiný, Rotaxu 123 to fakt dobře nedělalo
Takže když šlo na některejch passech fakt do tuhýho, sjížděl jsem je na neutrál a nechával všechno na brzdách. A když se přehřejvaly, udělal jsem si pauzu a kochal se krásou okolo
Ale to jsou Alpy, na naše kopce si v pohodě vystačíš s citlivým přístupem "podtáčet, povrkávat" jak byl popsán výše.

1 reakcí na tento příspěvek "Brždění" dvoutaktem"

17.5.2021 v 13:21 | Nahoru | #30
Brzdění motorem, bez problému i dvoutaktem. CZ 125 i Jawa 250 - Alpy - vypnuto zapalování a občas dát plný plyn. Má to hned lepší zvuk + namaže se píst.
Zároven to ochladí motor. Klíček se vždy zapínal na zaklapnutý plny = volnoběh. Nějaké "rány" kéž by byly, byl bych za machra. Byl klídek.
číza i jawička se ochladily a spokojeně předly dál. A brzdy byly také spokojené, že moc nepracovaly.
Tento zvyk dodržuji i u Moto Guzzi ( chlazené vzduchem). I tam vypnu zapalování, plným plynem ochladím vnitřek - výbuchy žádné, je vstřikování vypnuté.
Možná že toto "honování" válce s olejem motoru slouží, po 190 000 km jsou tlaky o 1 atm vyšší než ve 30 tisících. - je stejné cejchované meřidlo, pro rejpaly.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Tyčka spojky Kawasaki KMX 125 Michalgo 7 25.5.2022 v 23:14 Michalgo
Dá sa prihlásiť ak nemá TP Yamaha DT 125 R Simon456 8 16.4.2022 v 23:18 2stroke
Vyfuková clona DT125R Yamaha DT 125 R Simon456 1 19.3.2022 v 17:57 Ariete
Jak sundat zapalovaní dt 125 Yamaha DT 125 R Gistr 4 3.1.2022 v 11:10 RadimKacirek
Na čo slúži tento snímač Yamaha DT 125 R Simon456 8 23.11.2021 v 10:03 Kohlstein


TOPlist