bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: "Brždění" dvoutaktem"
Ahoj, sice blbý dotaz .. ale

když pojedu z prudkého kopce 2-3km a nechci brzdit motorem jak se.. nemá u dvoutaktu, jak to řešit ?
Vymáčklá spojka a občas protočit motorem?
Neutrál a dávat plyn mi přijde jak blbost :)
Nebo nechat např. vyšší kvalt a držet plyn aspoň do poloviny?

nějak mi to vrtá hlavou co je lepší :D
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "Brždění" dvoutaktem"

17.5.2021 v 14:33 | Nahoru | #31
JVK>Nebo je spalovací prostor z toho honování olejem plný karbonu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "Brždění" dvoutaktem"

17.5.2021 v 15:15 | Nahoru | #32
Foustka> můžeš mít pravdu. Jenže u Jawy se každá rok min 1x sundávala hlava + vypalovaly výfuky. Bralo se to jako běžná údržba.
takže karbon nikdo neřešil.
Co se týká "honování" u 4taktu, jestli se tam dostane nějaký olej přes kroužky, asi ničemu navadí.
Po nastartování motor nekouří - takže neřeším nějakou teorii .-)

(reakce na) "Brždění" dvoutaktem"

17.5.2021 v 15:29 | Nahoru | #33

Kohlstein píše: Z kopce gas a brzdy před zatáčkou. Když to pojede už moc, tak vypnout chcípákem, gas a bez brzd.


Jen bych dodal, že pravotočivou zatáčku je výhodnější vypínat bočním stojánkem.

(reakce na) "Brždění" dvoutaktem"

17.5.2021 v 16:48 | Nahoru | #34
JVK>Jj, reagoval jsem jen na ten zázračný nárůst kompresního tlaku.

1 reakcí na tento příspěvek "Brždění" dvoutaktem"

17.5.2021 v 17:37 | Nahoru | #35
Pokud je to hodně táhlý a prudký kopec, tak hodím nejvyšší kvalt a nechám tak. Jestli se motor umaže na volnoběh, tak proč ne při stejných otáčkách, když jede z kopce? Sem tam vymáčknout spojku a protůrovat. Takhle jsem sjel transalpinu i transfagaraš bez problému.

1 reakcí na tento příspěvek "Brždění" dvoutaktem"

18.5.2021 v 12:30 | Nahoru | #36
Pokud sjíždím dlouhý kopec, tak samozřejmě na nejvyšší kvalt, ale občas ještě držím spojku-nevím jak dalece jí toto vymáčknutí bez tření škodí? Když jsem jezdil dříve na 477 a 639, tak jsem v tom případě využíval neutrál mezi 3 a 4 kvaltem- to mě teď chybí.
Jinak budu mít programovatelnou jednotku na Raptora, která ovládá elektrické čerpadlo oilmasteru a je možné naprogramovat např. vyšší mazání při zavřeném plynu a zvýšených otáčkách - to by mělo smysl tam dát, ne? Ten problém by to mohlo řešit. Ještě to umí při zavřeném plynu obohatit volnoběžnou směs, zase nastavitelné podle otáček - to může být taky výhodné - mohu si s tím hrát a vychytat to.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "Brždění" dvoutaktem"

18.5.2021 v 13:13 | Nahoru | #37
mito7> Se mně zdá, že doporučuješ věc, kvůli které jsi to zadřel a možná ještě zadřeš. Když už mačkáš spojku, tak u toho trochu srovnej otáčky motoru s rychlostí jízdy.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "Brždění" dvoutaktem"

18.5.2021 v 17:30 | Nahoru | #38
SkotyCZ> mas cca 1400otacek pri nejvyšším kvaltu, to jedes tak 25km/h, ne?

(reakce na) "Brždění" dvoutaktem"

18.5.2021 v 20:23 | Nahoru | #39
_Michal> No, z těch velkých krpálů jsem více jak 50 nejel (fagaraš, transaalpina), to by na 350 mohlo těm 1500 otáčkám sedět. Z rychlejších kopců hodím neutrál nebo dám plný a jedu, kolik to dá.
Nejjednodušší asi bude vymáčknout spojku a sem tam protůrovat. Zas tak moc bych to nehrotil.

1 reakcí na tento příspěvek "Brždění" dvoutaktem"

19.5.2021 v 10:05 | Nahoru | #40
Při sjíždění kopců vypínat spojku a nebo dávat neutrál...no nevím.
Víte, co se děje v převodovce? Tam nastanů tak velké rozdíly v otáčkách koleček, že se to može pokazit...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "Brždění" dvoutaktem"

19.5.2021 v 12:17 | Nahoru | #41

Kohlstein píše: mito7> Se mně zdá, že doporučuješ věc, kvůli které jsi to zadřel a možná ještě zadřeš. Když už mačkáš spojku, tak u toho trochu srovnej otáčky motoru s rychlostí jízdy.


Zadřel jsem to, když jsem z plné rychlosti ubral, kdybych vymačkl spojku tak by se to nestalo, protože by otáčky klesly a motor by se netočil v točkách bez přísunu směsi.
Té spojce to tolik neublíží, když je rozepnutá - i když se lamely točí dost výrazně různou rychlostí - tření není.
Jakou má souvislost rozdílnost otáček spojky se zadřením motoru. Když ty otáčky srovnám, tak nezadřu díky promazání a ochlazení motoru, ne proto, že se spojka točí podobnými otáčkami.

Naposledy editováno 19.05.2021 12:20:09

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "Brždění" dvoutaktem"

19.5.2021 v 12:23 | Nahoru | #42

Zdenalbenal píše: Při sjíždění kopců vypínat spojku a nebo dávat neutrál...no nevím.
Víte, co se děje v převodovce? Tam nastanů tak velké rozdíly v otáčkách koleček, že se to može pokazit...


Při zmáčknutí spojky se žádné rozdíly v otáčkách koleček v převodovce nekonají, jen na lamelách spojky.
Zařadit neutrál při vysoké rychlosti to už je jiná, škoda, že tam není další N mezi 5 a 6 kvaltem, jako to měly staré motorky mezi 3 a 4 - to jsem využíval a bylo to dobré.

(reakce na) "Brždění" dvoutaktem"

19.5.2021 v 12:25 | Nahoru | #43

mito7 píše: Zadřel jsem to, když jsem z plné rychlosti ubral, kdybych vymačkl spojku tak by se to nestalo, protože by otáčky klesly a motor by se netočil v točkách bez přísunu směsi.
Té spojce to tolik neublíží, když je rozepnutá - i když se lamely točí dost výrazně různou rychlostí - tření není.
Jakou má souvislost rozdílnost otáček spojky se zadřením motoru. Když ty otáčky srovnám, tak nezadřu díky promazání a ochlazení motoru, ne proto, že se spojka točí podobnými otáčkami.



Tohle presne se stavalo drivejsim zavodnikum 125GP. Smazis rovinku, klidne 230+ a brzdis nekam dalece pod kilo. Lukas Pesek rikal, ze pri plne brzde nechal trochu otevreny plyn.
Ja mel taky, kdysi v hovezich letech, nsr125 (ostry valec, ostry karbec) a pri delsi jizde skopce jsem nekdy pres spojku protocil motor a nebo proste s vysokym kvaltem vrkal plyn. Ale jestli to bylo profesorsky spravne? Bylo mi 16 a nezadrel jsem, to se mi povedlo az pri zajizdeni po GO a racing upravach.

(reakce na) "Brždění" dvoutaktem"

19.5.2021 v 12:29 | Nahoru | #44
mito7> Me teda na motorce neutral mezi kvaltama fakt nechybi... na vyrazeno nikde nejezdim a u sportovnich motorek mi tohle opravdu nedava smysl. Ale jak uz jsem psal, vy mate v podstate zavodni repliku a jezdite s tim na spotrebu, cestujete atd atd... jiny styl pouzivani nez na co byla motorka stavena. My mame ted v tymu jednoho motarda 300 2t .. samozrejme, ze se tam brzdi motorem z plnych otacek, malokdo na okruhu jezdi zatacku s vymacklou spojkou nebo na neutral a normalne to funguje

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "Brždění" dvoutaktem"

19.5.2021 v 12:33 | Nahoru | #45
mito7> Miliony dvoutaktů ubírají každý den tisíckrát v plné rychlosti a nezadřou. Něco muselo být špatně ještě před tím ubráním.
V mokré spojce je nějaké tření, i když je vypnutá, a když se lamely točí 700 rpm a plechy 3000 rpm, tak to bude na kilometru z kopce pro spojku slušná zátěž.

(reakce na) "Brždění" dvoutaktem"

19.5.2021 v 12:40 | Nahoru | #46

mito7 píše: Při zmáčknutí spojky se žádné rozdíly v otáčkách koleček v převodovce nekonají, jen na lamelách spojky.
Zařadit neutrál při vysoké rychlosti to už je jiná, škoda, že tam není další N mezi 5 a 6 kvaltem, jako to měly staré motorky mezi 3 a 4 - to jsem využíval a bylo to dobré.


Kola se točí pořád tak nějak stejně, podle rychlosti, ale na neutrál je velký rozdíl mezi otáčkami výstupního a vstupního hřídele, na kterých se ta kola protáčí. Ne všechny motorky mají kola na jehlových ložiskách.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "Brždění" dvoutaktem"

20.5.2021 v 12:43 | Nahoru | #47

Kohlstein píše: mito7> Miliony dvoutaktů ubírají každý den tisíckrát v plné rychlosti a nezadřou. Něco muselo být špatně ještě před tím ubráním.
V mokré spojce je nějaké tření, i když je vypnutá, a když se lamely točí 700 rpm a plechy 3000 rpm, tak to bude na kilometru z kopce pro spojku slušná zátěž.


Kdyby tam bylo tření, tak by se nedalo stát na místě s rozepnutou spojkou zařazenou rychlostí a třeba vytočeným motoru a motorka nesmí popojíždět-to znamená, že tam musí být minimální tření. Pokud by tam bylo i jen malé tření, tak by se motorka rozjela. A ty rozdíly otáček jsou ještě větší, když plechy točej třeba přes 3500 a lamely stojej.
Pokud jsou to 2T, který točej 5000 a mají pár malých okének ve válci, tak je to něco jiného, než když jsou otáčky 12 000 a válec je jak řešeto s uzoučkýma přepážkama rozpálenýma zplodinama.

Naposledy editováno 20.05.2021 12:46:53

(reakce na) "Brždění" dvoutaktem"

20.5.2021 v 12:47 | Nahoru | #48
krokoš> sory ja myslel že jezdí na pionyru, nevsiml jsem si znacky,

"Brždění" dvoutaktem"

20.5.2021 v 12:50 | Nahoru | #49
z kopce bych jel na kvalt ktery by držel střední otacky motoru a občas vrknul plynem

1 reakcí na tento příspěvek "Brždění" dvoutaktem"

21.6.2021 v 16:49 | Nahoru | #50
Občas vrknout.. vymáčkl sem u toho spojku.. nezkurvil sem ji.. jak kluci píšou jet nízký otáčky.. nemůže bejt problém.

(reakce na) "Brždění" dvoutaktem"

21.6.2021 v 16:52 | Nahoru | #51

Allann píše: Občas vrknout.. vymáčkl sem u toho spojku.. nezkurvil sem ji.. měl jsem Aprilii rs a cagivu do lesa s mito motorem... jak kluci píšou jet nízký otáčky.. nemůže bejt problém.

(reakce na) "Brždění" dvoutaktem"

21.6.2021 v 18:50 | Nahoru | #52
mito7> ale nerozjela, protoze kola maji taky valivej odpor a hmota ma setrvacnost.. k rozjeti se je potreba ten odpor prekonat a pusobit silou umernou zrychleni hmoty..
ale kdyz hodis zadni kolo do vzduchu tak se bude s vymacknutou mokrou spojkou otacet, lamely unaseji olej, ten unasi plechy, a cely to funguje na treni v (relativne vazke) kapaline..

1 reakcí na tento příspěvek "Brždění" dvoutaktem"

22.6.2021 v 09:49 | Nahoru | #53
Právě proto, že to tření je tak nízké (probíhá v oleji), tak nemůže zničit lamely spojky.

(reakce na) "Brždění" dvoutaktem"

22.6.2021 v 14:48 | Nahoru | #54
mito7> naprosto nerozporuju jen jsem poopravil to tvrzeni, ze tam treni neni, je i kdyz velmi male..

jinak z principu ze ty cvajtakty fungujou desitky let, tak to vidim stejne jako vetsina.. ale je samozrejme rozdil brzdit motorem z kvaltu na kvalt a sjizdet tak dva tisice vejskovych metru, to je pak asi ekvivalentni tema jako mazani/nemazani prevodovky pri sjizdeni s vypnutym motorem.. olejovej film chvilku vydrzi (jinak by leta odstavena moto nemohla nastartovat) ale kdyz se to bude bez smesi tocit fakt dlouho pruser to samozrejme bude

"Brždění" dvoutaktem"

23.6.2021 v 08:55 | Nahoru | #55
Ani to nemusí být dlouho, ale pokud to bude z 12 000 otáček a plném plynu, pak zaklapnout a "je to"! V takovém případě raději vymáčknu tu spojku a motor nechám běžet na volnoběh a zpomaluju brzdama.

"Brždění" dvoutaktem"

23.6.2021 v 21:52 | Nahoru | #56
Mito, ono při brzdění z vysoké rychlosti (na závodech, né s třindů na výletě) je opravdu dobré tu spojku vypnůt - motory sem tryskoval tak, že sem směs dával o facku chudší (pro sichr), aby se mě motor nekde v díře neulil, ale musel sem s tým počítat.
Páč se jezdily eště akceleračky (200m pevný start a letmý cíl) a tam, kdyby se to zaklaplo, mohl byt problém.
Tak se trošku pomohlo spojků...
Ale sjíždět několikakilometrový kopec třebas do Rožnova k Eroplánu na cesťáku s vyplů spojků...to neé.
Tož tak sem to myslel.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Karburátor Kawasaki KMX 125 Kawasaki KMX 125 pharao2003 2 14.4.2024 v 22:10 Slávek-TDM
Yamaha DT 125r jakou přívěru Yamaha DT 125 R Vorstyx 1 6.4.2024 v 08:13 ja1
Yamaha DT 125 R karburátor Mikuni Yamaha DT 125 R SirSpecny 1 18.3.2024 v 14:10 Remzy
KTM Lc2 doklady KTM LC2 125 Davelc2 0 28.2.2024 v 19:15 Davelc2
Karburátor na Yamaha dtr Yamaha DT 125 R Adoš170 4 14.2.2024 v 10:15 Bugs


TOPlist