Jelikož vzhledem k časovému vytížení, rodinnému životu i dalším koníčkům již netrávím motocestováním zdaleka tolik času co dříve, dozrálo ve mě rozhodnutí vyměnit moje BMW GS 1200 za něco vhodnějšího pro moje potřeby. Místo spolehlivého hltače kilometrů po jakékoli cestě bych rád něco zábavného na krátké projížky, nerad bych však ztratil možnost vyrazit s nabalenou motorkou “kamkoli”, užít si alpské zatáčky, zpestřit si výlet lesní cestou....něco spolehlivého, výkonného a lehkého na silnici a zároveň schopného cestovat cestou necestou, když bude potřeba. Dlouho jsem myslel, že taková motorka neexistuje a pak jsem zabrousil na KTM 890 Adventure R - a přijde mi, že by mohla vyhovovat. Máte s ní někdo zkušenost, porovnání s čímkoli jaká je na silnici, co zatáčky v Alpách. Jsou nějaké alternativy (850 GS, nebo multistradu jako alternativu moc neberu, to mi přijde jako čistě onroad motorky). Taky jsem gs mimo asfalt netahal, přijde mi že na to moc není, ale kdyby se objevila moto, která to mimo silniční zábavnost zvládne - něco jako multistrada na silnici a huska 701 enduro v terénu, bylo by to super. Splňuje to trochu tahle ktm? Díky za názory a zkušenosti.
Zkušenosti s ní nemám, ale dost se mi líbí
P.S. Osobně jsem skončil u Tracera 900 a jsem naprosto spokojen....
1 reakcí na tento příspěvek Výběr moto - KTM 890 Adventure R
https://www.motorkari.cz/tema/?t=221689
pokud na ni máš, tak ji zkus
Alternativa co jsi nejmenoval? Třeba Tenere 700?
Naposledy editováno 13.05.2021 20:45:01
Tenere asi dobrá, ale bojím se aby mi na silnici nechyběly kw a přiznávám, že asijský motorky mě poslední dobou moc neberou.
1 reakcí na tento příspěvek Výběr moto - KTM 890 Adventure R
1 reakcí na tento příspěvek Výběr moto - KTM 890 Adventure R
Ale co to opravdu nebude je pohodlnej cesťák pro 2, fouká na tom, sedlo horší průměr, spolujezdec brutálně trpí protože ten zátah motoru je tak nakažlivej ze s nim furt hazis dopředu a dozadu - taky se ve 2 zvedá na zadní i za 3 a když se teda držíš a jedeš "plynule" pro dva připadáš si jako by si tu moto právě vykastroval .
Je to moto pro neklidné duše, pokud máš ještě jiskru v oku a nemáš pul sudu piva u pasu je to super motorka, pro zasloužilé tatíky je moc , ostrý, nepohodlný , neklidný, toť můj názor
Naposledy editováno 14.05.2021 10:18:47
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr moto - KTM 890 Adventure R
1 reakcí na tento příspěvek Výběr moto - KTM 890 Adventure R
Počti si nově vloženou recenzi jak testoval Jejdapatnik. Ma tam popis více motorek a řekl bych že se s ním dá souhlasit (tedy Multici jsme nejel) a 1290R jsme jezdil jen 2018. K tomu jsme zkoušel i Africu 1100, to je pro mně stejně jako 790 zklamání. 890 jsme nejel, tak nevím, třeba je o kus lepší než 790
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr moto - KTM 890 Adventure R
1 reakcí na tento příspěvek Výběr moto - KTM 890 Adventure R
1 reakcí na tento příspěvek Výběr moto - KTM 890 Adventure R
Ta motorka je opravdu extra povedená až revoluční (ne dokonalá) a to jak funguje elektronika je famózní (a to sem velká konzerva ). Pokud nejsem tvrďák a na dlouhých přejezdech se nechci "samoterizovat" na 1V, např. HUSQ701 (mj. moje předchozí moto) tak pro kombinaci sportovního(zábavného) cestování/off v jednom, je ta moto v podstatě bezkonkurenční, jako levná cesta, se jí velmi vzdáleně blíží T700 i GS850, je už výrazně víc cesťák a ne off... srovnání třeba s GS1250, už beru jako vtip, to je třída, úplně jiného směru.
Jistě vše je o pilotovi(o rukách) a o volbě pneu = o preferencích, tady poznámka: dobře fungující pneu na každém povrchu NEEXISTUJÍ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Naposledy editováno 14.05.2021 21:37:03
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr moto - KTM 890 Adventure R
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr moto - KTM 890 Adventure R
Animals21 píše: Nedokazu si predstavit, v cem by v offu mohlo mit 1250gs i jen vzdalene oproti 790/890R navrch …. To sorry, to neni ani stejnej vesmir. To mi prijde jak trolleni, bez urazky, fakt.
Tak nepřemýšlej a vyzkoušej a treba na něco přijdeš
Pedl píše: Palomoto> V čem je 790 pro tebe zklamání? No u té 890 jsem zatím jen slyšel, že má lepší zátah odspodu a jiné drobnosti poladěné ale nečekám velký rozdíl.
Pro mne a všechny co jsme na tom jeli v rámci testu více strojů podobné kategorie, tak posed (celý trojúhelník nám nikomu kupodivu vůbec nesedla, ani v sedě, ani ve stoji), motor, neklid řízení, zvuk a zhled nehodnotím, ale jako univerzal zklamání. Ale na tvrdý off asi bude nejlepší. Jen si sáhnout do svědomí co je tvrdý off, protože na polní a lesní cestě v rychlosti např. do 80 jsou lepší stroje.
Naposledy editováno 15.05.2021 09:50:04
Ale jako vždy platí že nejlepší je půjčit všechny stroje ve třídě a zkoušet a zkoušet Každému sedi něco jiné, jen je potřeba si upřímně říct na co to budu používat
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr moto - KTM 890 Adventure R
Palomoto píše: Tak nepřemýšlej a vyzkoušej a treba na něco přijdeš
Tohle není o nějakém přemýšlení, 1250GS přes své nesporné kvality není v terénu pro tyhle dvě zmíněné kátéémky soupeřem a zajímalo by mě, jak to chceš obhájit. Tyhle rádoby zesměšňující povýšenecký kecy si nech na někoho jiného Ale jestli je ten terén myšlen jako lehce zaprášená letištní plocha a hodnocená vlastnost je top speed, tak jo, pak máš pravdu a můžeš na sebe bejt hrdej.
Nebudu se s tebou hádat, jel jsme na všem a to i mimo silnic. Nejezdím na tom to co jsme jezdil na WR, ale vím že by to vlastně zvládly všechny motorky, jen prostě jinak.
Každopádně na jízdu cestou necestou stačí i Cendura s koly 17/19
1 reakcí na tento příspěvek Výběr moto - KTM 890 Adventure R
A taky nerozporuji a že do těžkého rychlého offu bude KTM asi lepší. Ale to jezdi možná tak Petardak a Sršeň.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr moto - KTM 890 Adventure R
Palomoto píše: Ale jak jsem již psal výše je to jen můj osobní názor po projetí na těch strojů a každému sedne asi něco jiného a nejel jsme 890, ale jen 790.
A taky nerozporuji a že do těžkého rychlého offu bude KTM asi lepší. Ale to jezdi možná tak Petardak a Sršeň.
Palo, teď jsem se fakt od srdce rozchechta, tomu pořadí, jak to píšeš ...spíš, by sedělo: Pan důchodce Jirka Heiník , Sršeň, hromada dalších, dlouho nic a Petarďák
1 reakcí na tento příspěvek Výběr moto - KTM 890 Adventure R
A ted k veci - pisu ti dokola jen na to jedno jedine a to, ze 1250gs je proste v terenu horsi moto nez Rka 790 a 890. Mensi kola, nizsi zdvihy, 50kg nadvaha, proc proste nemuzes priznat, ze je to pro teren horsi motorka? Jestli se bavime o nejake suche hlinene ceste, tak dejme tomu, ale jinak to proste je pro off horsi moto, fakt se o tom musime prit? A pro uplnost, jel jsem lehky off 790R i se starsi 1200gs. Ten rozdil je propastny.
Ale dobre, jelo se ti na gs lip, je to tvuj nazor, ja mam jiny. Klidne to tak muzem nechat, jen priste bez tech prdeli. Cus.
Ale je dobře že jsi napsat že jsi jel a máš taky svůj názor a to jinej než já. Což respektuji a díky za více názorů. Na 1200 jsme mimo silnic nejel, tak tam srovnání nevím. A ten test kde v offu chválili více GSA než KTM se da na YouTube dohledat, bude tak dva roky starý. Nějaký zahraniční, bylo tam tuším 790, Afrika, GSA a myslím že i Tenere.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr moto - KTM 890 Adventure R
Jeden testovač z Motorkářů (při osobní diskuzi) říkal ze by toho Tigera 900 hodnotil ve třídě cendur nejlépe.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
offroad v Albánsku KTM 890 Adventure R | Destroyer | 11 | 19.3.2024 v 15:27 MartasUS |
Cenduro kubatura 850-900 vs 1100-1290 [1, 2] KTM 1290 Super Adventure, Moto Guzzi V85 TT, BMW F 8... | Edien | 60 | 8.3.2024 v 23:39 Metric |
Motobox Malaga Květen TET Home KTM 890 Adventure R | KomarJarda | 3 | 8.3.2024 v 20:00 KomarJarda |
Kalkulátor sekundárního převodu KTM 890 Adventure R, KTM 890 Adventure | Vamir | 29 | 3.12.2023 v 00:50 zdenysrx6 |
Změna ráfku KTM 890 Adventure R, KTM 890 Adventure | S3164181 | 4 | 28.6.2023 v 15:02 Token |