V-Strom 650, koupena nová v září 2019 (rok už stála prodejci ve skladu), první a poslední servis byl dělán ve značkovém servisu po prvních 1000 km v říjnu 2019. Nyní najeto celkem 6 000 km. Jezdím pohodu, jen silnice, žádné prašné prostředí, garážovaná ve vytápěné garáži.
Váhám, zda mám nechat vyměnit kromě oleje a olejového filtru při tak malém dosavadním nájezdu i brzdovku a chladicí kapalinu a vyčistit vzduchový filtr, které jsou tam originál? Je k nim kurevský přístup a je třeba sundat nádrž. Nebo toto ostatní nechat až na servis příští rok. Mám nájezd cca 4 tis. ročně. Servisní interval motorky je 12 tis. km. Díky.
A není ten interval obvykle: nějaký počet km nebo dva roky, podle toho co nastane dřív?
No a bude to dělat ten servisman ne? Tak by tě přístup neměl trápit, max kolik za to bude chtít
Ja mením po 2-3 rokoch, pravidelne, záleží od toho na ktorej motorke, aby sa netvorili usadeniny. To je bezpečná stratégia.
ty nevýměny jsou problém u starých motorek kde to není měněno dlouhé roky a občas se z toho vypustí něco neurčité barvy a zápachu
Ale originál brzdovku a chladicí kapalinu by ještě neměnil a nechal na příště. Prý má zkušenost, že první originál kapaliny
mají životnost a vlastnosti nejlepší. Jak už je vyměníme, tak pak už je budeme měnit častěji.
Budu mu věřit. Zatím mi vždy poradil dobře.
1 reakcí na tento příspěvek Interval výměny brzdovky, chladicí kapaliny
I u auta jsou ty předepsané 2 roky s velkou rezervou. Pokud auto nejezdí denně, stačí ji měnit za 4 roky.
1 reakcí na tento příspěvek Interval výměny brzdovky, chladicí kapaliny
Naposledy editováno 31.07.2023 02:01:08
2 reakcí na tento příspěvek Interval výměny brzdovky, chladicí kapaliny
Loni jsem je teda už obě preventivně vyměnil.
Nicméně auto stále brzdilo a chladilo úplně stejně jako před těmi 17 lety...
Takže imho takový ty kecy jak je to potřeba měnit každý rok je jenom mantra výrobců a servisů..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Interval výměny brzdovky, chladicí kapaliny
Auto sem ani neťahaj, platničky na motorke sú omnoho tenšie, caliper je bližšie ku kotúču a na motorke sa jazdí omnoho svižnejšie, pre tieto faktory je aj brzdovka oveľa viac tepelne namáhaná.
Destroyer píše: Spazik> jasné, lebo Fábia má maximálku 220 a zrýchlenie 0-100 za 4s ako priemerná motorka. Komik-lobotomik
Auto sem ani neťahaj, platničky na motorke sú omnoho tenšie, caliper je bližšie ku kotúču a na motorke sa jazdí omnoho svižnejšie, pre tieto faktory je aj brzdovka oveľa viac tepelne namáhaná.
Jasně to chápu, že ve Fabii to nedostává moc pokouřit :) Ale všechny motorky taky nejezdí kudlu a 200+kmh
Nicméně i u té Fabie se všude dočteš že by si měl měnit tyhle kapaliny pomalu každý rok...
to co jsem občas vypustil nebo odsál byl hnus (ale to se bavíme o 10 a víc letech) - to že s tím pak mají problém brzdiče, ABS apod. už jej ne důsledek - pořád je jednodušší prevence a jednou za čas ro vyměnit, než řešit až následek
Dukaz zbytečnosti výměn stylem, ze ja to neměním vubec a vse funguje asi neni uplne nejšťastnější.
Ja treba mel brzdovku v motorce od roku 2002 a měnil jsem ji asi az 3roky zpet, to same olej ve vidlicich - byl tam minimalne 15let a vse fungovalo.
Rozvodové řemeny na duc se maji menit co 2roky, ja tam mam původni z roku 2003 a porad to funguje - je otazka, jestli bych tu mel tvrdit, ze se menit nemusi, ze je to jen kšeft pro ducati servisy a ze to klidne 18let vydrží...
zlatyzdeno píše: A kde má nádržka brzdové kapaliny na autě,otevřené odvětrání?
Ve víčku. Proto v té nádržce nevznikne podtlak, když klesne hladina (šlápneš na brzdu nebo postupně vyjížděním pístků s opotřebením destiček).
V motorce máš (obvykle) pod víčkem zašroubovanou těsnící membránu, která se s poklesem hladiny prohýbá.
Proto taky u motorky při výměně destiček je vhodné povolit víčko nádržky, aby unikl případný přetlak od zatlačených pístků. V autě nic takového není, v krajním případě ti brzdovka může přetéct vrchem.
Před týdnem jsem třeba měnil brzdovku u motorky u které vím že posledních 11 let se na brzdovku nešláhlo, a kdoví kdy a zda vůbec předtím. Motorka rok 2003.., no a to co z toho vyteklo vypadalo nějak takhle:
O čištění a vyfoukávání vzduchového filtru píší v originálním servisním manuálu motorky. Dokonce ti tam pro jistotu i s obrázky radí jakým směrem
máš vzduchovou pistoli foukat . Poslední věta kapitoly je "vyčištěnou nebo vyměněnou vložku vzduchového filtru opět vraťte...".
Ale samozřejmě je potřeba použít oči a rozum a rozhodnout se, zda čistit nebo měnit.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
zkušenosti V-Strom 650XT Suzuki DL 650 V-Strom | pepíno4 | 8 | 22.4.2024 v 21:27 škvára18 |
Motovýlet Suzuki DL 650 V-Strom | BTerier | 10 | 14.3.2024 v 15:44 biosák |
Znáte kurt linder - motocentrum - L... Suzuki DL 650 V-Strom | Stromowner | 23 | 16.2.2024 v 20:26 Edyk |
Osadenie Air-boxu Dl-650 Vstrom 2014 Suzuki DL 650 V-Strom | Bocik13 | 4 | 13.2.2024 v 16:49 Bocik13 |
Kompresní poměr vs prémiový benzín [1, 2, 3] Suzuki DL 650 V-Strom | zahadnytajemny | 72 | 23.1.2024 v 09:43 Krautkopf |