Startuje pouze když svítí neutrál, s kvaltem a zmačklou spojkou, nejde natočit.
Kontrolka bočního stojanu funguje. Vykopnu - oranžová, sklopím - zhasne kontrolka.
Dám jedničku nebo dvojku. Ještě než stihnu pustit páku spojky, motor zhasne.
Zahřál jsem motor na 90°, hodil na hlavní stojan, zkoušel jsem vyšší otáčky (2-2,5 tisíc), kopnout kvalt a pustit spojku, pomalu, pak i rychle. Zadní kolo se protočilo, ale ne plynule, trhaně. Pak konec a motor zdechne. Říkal jsem si spečené lamely, tak to urvu a nic. Jedině divnej smrad, jak když se něco pálí. Ale to může být i starým benzínem. Nechal jsem nádrž plnou.
Zkoušel jsem masinu rozběhnout, taky nic. Kolo jak zaseklé.
Se spojkou ani s mašinou jako takovou nikdy problém nebyl. Jen teda strašně dlouho stála. Servisák nemá čas, tak co včil? Díky za reakce
Laďa
zvláštní zavada. Stalo se mi neco podobneho u KTM, ale tam se vubec nechtel otocit motor. Zkusil bych vetsi kopec, pokud nejaky okolo mas, pustit bez motoru aspon na 3-4 kvalt a pomalinku pouštět spojku. Evidentne je tam neco slepeny a pokud to predtim nezlobilo, zkusil bych tohle. Ale hodne opatrne, aby motor a retez nedostal moc velky stos...
Nicméně tipuju sekundární převod.Zablokovanej něčím, něco ohnutýho, fest zarezlej řetěz.
Lamely to nebudou.Transalp je traktor na stojanu ho rozjedeš i bez spojky.
1 reakcí na tento příspěvek Transalp - po zařazení zdechne
Ale dle popisu bych to viděl na slepene lamely.
Zařaď kvalt, zmáčni spojku a tlač motorku.
Pokud je zablokovane zadní kolo, tak nerozepíná spojka. Sunat dekl , ale pozor na lamely. Označ si je ať je nepootočíš !!! Mohla by potom škubat !!! A ještě záleží z čeho jsou ty lamely- ať je při demontáži nepolámeš ( tedy jestli jsou slepene ).
Samozřejmě vypusť ten olej a dej nový .
PS: taková kuriozitka co se stala mému kamarádovi.
Jezdili jsme na louce a po nějaké době zastavil. Po chvíli nastartoval , ale nešlo se rozjet. Až doma zjistil, že mu spadl šroubovák do řetězu co měl pod sedlem
Záleží jak to zdechne , jestli hned nebo postupně. Pokud hned, bude to podle mě něco v ochranném obvodu stojánku (kouknout do manuálu, třeba ten spínač spojky), pokud postupně může to být palivo.
1 reakcí na tento příspěvek Transalp - po zařazení zdechne
2 reakcí na tento příspěvek Transalp - po zařazení zdechne
BaldaKTM píše: Já měl kdysi špatný spínač u spojkové páčky. Propojit a vyzkoušet. Ale neštymuje mi to kolo.
Ale dle popisu bych to viděl na slepene lamely.
Zařaď kvalt, zmáčni spojku a tlač motorku.
Pokud je zablokovane zadní kolo, tak nerozepíná spojka. Sunat dekl , ale pozor na lamely. Označ si je ať je nepootočíš !!! Mohla by potom škubat !!! A ještě záleží z čeho jsou ty lamely- ať je při demontáži nepolámeš ( tedy jestli jsou slepene ).
Samozřejmě vypusť ten olej a dej nový .
PS: taková kuriozitka co se stala mému kamarádovi.
Jezdili jsme na louce a po nějaké době zastavil. Po chvíli nastartoval , ale nešlo se rozjet. Až doma zjistil, že mu spadl šroubovák do řetězu co měl pod sedlem
To je zajímavé, že spadnutí šroubováku do řetězu, co si někdo vozí pod sedlem způsobí znemožnění rozjezdu motocyklu.
Asi to bude něco podobného jako to dítě se spojkou, co se tady probírá v jiném tématu.
1 reakcí na tento příspěvek Transalp - po zařazení zdechne
1 reakcí na tento příspěvek Transalp - po zařazení zdechne
(teda pokud hlavní stojan taky nemá kontrolku )
Naposledy editováno 06.05.2021 20:55:06
1 reakcí na tento příspěvek Transalp - po zařazení zdechne
Přilepené lamely zkus tak, že dej motorku na kola, zařaď kvalt, zmáčkni spojku a zkus nastartovat. Pokud nesepne startér, je problém v elektrice. Pokud sepne, ale nemá sílu otočit s motorem, jsou slepené lamely.
Naposledy editováno 06.05.2021 21:40:40
1 reakcí na tento příspěvek Transalp - po zařazení zdechne
1 reakcí na tento příspěvek Transalp - po zařazení zdechne
Zkus rozpojit, očistit, nebo jinak "oživit" kontakty.
1 reakcí na tento příspěvek Transalp - po zařazení zdechne
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Transalp - po zařazení zdechne
(nebo taky už je potřeba seřídit ventily, synchronizovat karburátory, prostě volnoběh je slabší)
Naposledy editováno 07.05.2021 18:54:16
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Transalp - po zařazení zdechne
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Transalp - po zařazení zdechne
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Transalp - po zařazení zdechne
Naposledy editováno 07.05.2021 19:45:47
Ladin82 píše: Deadman> Zkoušel jsem. Normálně kopnu kvalt (jednička, dvojka). Pustím spojku. Mašina se ani nepohne. Zmáčnu spojku se zařazeným kvaltem, začnu tlačit a mašina jede v pohodě, tedy bez nastartování, seplé spínačky...
Tím máš jistotu, že problém je v elektrice. Spojkou se dále nemusíš zabývat.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Transalp - po zařazení zdechne
Ladin82 píše: vilemx> Pokud dám jakýkoliv kvalt, zmáčknu spojku, tak mašina netočí. Jde startovat pouze na neutrál.
Prostě to má příznaky vyklopeného stojánku. Pokud není zařazený neutrál, tak nesepne startér a pokud motor běží, po zařazení jakékoliv rychlosti okamžitě chcípne. Je to bezpečnostní pojistka, aby motor nešel nastartovat nebo se okamžitě zatavil, pokud je vyklopený stojánek a zařazený jakýkoliv kvalt.
S kontrolkou to nemá nic společného, protože ta má vlastní okruh oddělený od toho bezpečnostního. Proto do spínače stojánku vedou tři dráty. Společné mínus, které, pokud se stojánek vyklopí, sepne mínus na kontrolku a zároveň rozepne mínus do CDI.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Transalp - po zařazení zdechne
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Rodíl mezi typy TA600 Honda XL 600V Transalp | sekáčmagor | 11 | 22.3.2024 v 19:52 Destroyer |
Ľahké enduro na ryby [1, 2] Honda XL 600V Transalp | Miro1769 | 49 | 18.3.2024 v 18:09 callowsick |
Transalp - limit rozvodů Honda XL 600V Transalp | Kongošt | 2 | 20.2.2024 v 09:08 Kongošt |
Transalp - limit rozvodů Honda XL 600V Transalp | Kongošt | 1 | 17.2.2024 v 00:35 vilemx |
Náhradní díly z Polska Honda XL 600V Transalp | gryzli | 12 | 19.1.2024 v 18:51 Pedl |