megamoto_dunlop_kveten





Téma: C800 – chcípá motor
SYMPTOM: Při brzdění motorem C800 K7 se motor někdy udusí a zdechne. Není to pokaždé. Když k tomu nedojde, moto se chová perfektně. Ale jakmile se to jednou stane, dělá to potom nezvratně celou vyjížďku. Opakované nastartování je potom problém. Pokud symptom v určitý moment podchytím a snažím se udržet otáčky plynem, chod motoru je udušený, zvuk výfuků utlumený, motor poškubává, netáhne a nejde za plynem.

ŘEŠENÍ #1: V Iron Moto před časem vyčistili nádrž, vyměnili čerpadlo s palivovým filtrem, cosi seřídili. Závadu odhadovali na některém čidle, které prý nejde identifikovat individuálně a musely by se vyměnit všechny asi za dvacku Palackých. Plus doporučili vyměnit brutálně vyrezlou nádrž po předchozím praseti... majiteli.

ŘEŠENÍ #2: Loni na podzim dáno do autorizáku Suzuki v Brně. Měli za to, že uvolněná koroze v nádrži přicpává sání paliva – že v malých otáčkách se palivo neprocpe přes šupiny rzi do soustavy, a proto to dělá. Vyměněna celá nádrž včetně čerpadla a palivového filtru. Drahý pokus, ale s vidinou klidu v duši navždycky, tak proč ne.

VÝSLEDEK: Včera prověřeno, dělá to stále. Už jsem zoufalý, chytám se stébla. Do servisu nejdu. Proleží jim to tam půlku sezóny, oholí mě o dvě výplaty a nic dlouhodobě nevyřeší. Kdyby to k něčemu bylo, peněz ani zkrácené sezóny nelituju. Zatím ale jsem akorát přišel o peníze, několik sezón a moto se mi vracela v zanedbatelně lepším stavu, než jsem ji odevzdával.

Zahraniční fóra mi daly určité náměty k prověření, ale nechci odvádět pozornost, takže bych chtěl počkat, až co mi tady prosím poradíte. Moc díky za tipy.
— — —
Moto mám od 07/2016 s 19.000 km. Aktuálně 41.655 km. Každý rok Motul 5100 10W40; Hiflo HF138; Motul Gearbox 80W90; NGK DPR7EA-9; Motul Motocool; vypraný a impregnovaný KN filtr; Motul DOT 4. Palivo prémiové Shell/Benzina/OMV. Nádrž před parkingem do plna.

C800 – chcípá motor

4.5.2021 v 15:19 | Nahoru | #1
Asi bych prošel všechny konektory k čidlům, (nevím kolik jich tam je)nemusí to být čidlo, ale "jen" oxidace na konektoru. pokud je to možné, zkontroloval bych i přímo vodiče v pinech. včetně civek svíčka co ja vim čeho všeho ještě..... .... vím,že to je jenom obecná rada, kterou slyšet nechceš, občasná chyba by odpovídala špatnýmu kontaktu.

C800 – chcípá motor

4.5.2021 v 18:02 | Nahoru | #2
Podle toho co popisuješ bych se zaměřil na karburátor, rozebrat, vyčistit(ideálně ultrazvukem), zkontrolovat pružinky, trysky, o-kroužky, těsnění, membrány ... a pořádně seřídit.

Naposledy editováno 04.05.2021 18:03:09

C800 – chcípá motor

5.5.2021 v 08:35 | Nahoru | #3
Nedávno jsem řešil něco podobného na GSX 1400 a kdysi jsem se s tím setkal na Marauderu 800. Motorka šla bez problémů nastartovat, v pohodě běžela. Po zahřátí jsem se rozjel a při prvním zastavení zhasnula. A pak se to chovalo jako při výpadcích zapalování - nešlo to na všechny válce, pokuřovalo to, nedrželo volnoběh. Na vině bylo vadné TPS (viz foto s průběhem napětí na TPS z osciloskopu - křivka je nespojitá, špatně jsou ty zuby). Po výměně vše funguje.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Uvolnění řadičky Suzuki VL 800 Volusia kovosrot 2 1.5.2021 v 13:04 Maxipes_Fík
plexisklo Suzuki VL 800 Volusia ot810 9 7.4.2021 v 22:10 zdenysrx6
Originální řidítka na Suzuki VL 800... Suzuki VL 800 Volusia drakar 0 21.3.2021 v 13:09 drakar
špinavý výfuk Suzuki VL 800 Volusia stavros67 17 16.3.2021 v 14:27 FiZzeR
Výměna baterie Suzuki C800 Suzuki VL 800 Volusia, Suzuki C800 Intruder, Suzuki ... zeman-ondrej 20 18.9.2020 v 19:51 assassin


TOPlist