globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Dobíjení-záruka
25.4.2021 v 12:02
Ahoj motorkáři, chtěl bych se zeptat jak je to se zárukou na skryté vady. Koupil jsem Yamahu Fz1 a po najetí cca 350km mi přestala dobíjet. Odvezl jsem ji do servisu a tam mi bylo řečeno že se jedná o rotor a stator, oprava cca 18-20tis. Volal jsem do bazaru kde jsem ji koupil a tam mi bylo řečeno, že se nejedná o skrytou vadu, ale mechanik mi řekl, že je to skrytá vada na 100% . Chtěl bych se zeptat na váš názor jak toto řešit. Půl roční záruka na skryté vady stále nevypršela. Děkuju moc za všechny informace.

1 reakcí na tento příspěvek Dobíjení-záruka

25.4.2021 v 12:24 | Nahoru | #1
To je věčný problém s koupí a prodejem použitých věcí.

Výklad a definice skryté vady je problém i mezi právníky.
Předpokládám, že se zde objeví slušný flame podpořený webovými odkazy na všechna možná rozhodnutí soudů a názory právníků.
Jednotý právní názor není - budeš to muset řešit individuálně. Nejprve snaha o dohodu a pak zvážení, zda se ti vyplatí jít do soudního sporu a znaleckých posudků.

Nezapomeň, že je tady i druhý úhel pohledu.
Představ si, že prodáš svou funkční motorku, která nikdy neměla problémy a kupec ti za 14 dní zavolá, že mu přestala dobíjet a chce po tobě 20 tisíc za skrytou vadu. Asi by ses taky vzpíral.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dobíjení-záruka

25.4.2021 v 12:33 | Nahoru | #2
docent> Děkuju. Ano chápu to i z druhé strany, nicméně je to jejich riziko podnikání. Když prodám motorku a někomu se za dva dny vysype, tak mi bude stát před barákem hned a můžu se klidně stavět na hlavu. Neřeknu kdybych na té motorce najel 10tisic, ale 350km za dva dny je fakt otřesný.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dobíjení-záruka

25.4.2021 v 12:51 | Nahoru | #3

lukyrider píše: docent>ale 350km za dva dny je fakt otřesný.


To máš pravdu, za dva dny se dá najet podstatně víc kilometrů

(reakce na) Dobíjení-záruka

25.4.2021 v 12:53 | Nahoru | #4
dva_hrnce> To určitě ano ale musí motorka dobíjet

1 reakcí na tento příspěvek Dobíjení-záruka

25.4.2021 v 13:06 | Nahoru | #5
Posli foto, co se vysralo. Urcite to bude rotor s jednotlivými magnety a vysypalo se to stejne jako treba u kle 500 a vzalo s tim do alternatorovyho nebe i stator.

2 reakcí na tento příspěvek Dobíjení-záruka

25.4.2021 v 13:09 | Nahoru | #6
Hele asi takhle. Ze je v haji stator a rotor neveri ani omylem. Stator dejme tomu, ale rotor je jen magnet co se toci kolem vynuti. Fakt si nedokazu predstavit co by na nem bylo spatne. Podle me ti proste jen svejkuje regulator. Dej to nekam, kdo tomu fakt rozumi a promeri ti to. Novej regulator stoji cca 3.000 napr od Vape. Dejte naklady napul, 1.500 nikoho nezabije a mas to. Pokid mas k.o. stator, je cena cca 4.500,- ja minuly rok prodal gsxr 1000 z okruhu a novy majitel cca po 500km zjistil, ze mu praskla hlava. Zavolali jsme si, ja mu sehnal jinou hlavu s tesnenim, hlavu jsem celou udelal, on si ji vymenil. Vse je jen o komunikaci. Takze za me dobijeni motorky je celkem sranda oprava.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dobíjení-záruka

25.4.2021 v 13:11 | Nahoru | #7

_Michal píše: Posli foto, co se vysralo. Urcite to bude rotor s jednotlivými magnety a vysypalo se to stejne jako treba u kle 500 a vzalo s tim do alternatorovyho nebe i stator.



Neni delenej. Ma ho vcelku jako R1.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dobíjení-záruka

25.4.2021 v 13:15 | Nahoru | #8
StiefTomas> Dobře děkuji, proměřený u odborníka to je, tu cenu si myslel stejnou jako vy. Říkal jsem si, že kdybych se vešel do 5tis tak nebudu nic řešit a normálně si to zaplatím a udělá se to. Ale problém je v tom, že konkrétně na tu Fz1 se nedají tyhle díly sehnat z druhovýroby nebo repasy, takže se musí objednat originál Yamaha a proto jsou to takový pálky.

(reakce na) Dobíjení-záruka

25.4.2021 v 13:15 | Nahoru | #9
StiefTomas> Přesně tak

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dobíjení-záruka

25.4.2021 v 13:21 | Nahoru | #10

lukyrider píše: StiefTomas> Dobře děkuji, proměřený u odborníka to je, tu cenu si myslel stejnou jako vy. Říkal jsem si, že kdybych se vešel do 5tis tak nebudu nic řešit a normálně si to zaplatím a udělá se to. Ale problém je v tom, že konkrétně na tu Fz1 se nedají tyhle díly sehnat z druhovýroby nebo repasy, takže se musí objednat originál Yamaha a proto jsou to takový pálky.



Hele regulator se urcite dela v druhovyrobe (Vape, ignitech,...) a rotor dela napr. JMP za cca 2.500,- Stator

Jinak na R1 a FZ1 jsem menil stator nekolikrat. Je to pomerne klasika.

Mozna bych v garazi nasel i funkcni relugator z R1, kdybys chtel laborovat.

Naposledy editováno 25.04.2021 13:23:48

(reakce na) Dobíjení-záruka

25.4.2021 v 13:39 | Nahoru | #11
StiefTomas> Mohl byste mi dát na vás nějaký kontakt? :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dobíjení-záruka

25.4.2021 v 14:26 | Nahoru | #12
StiefTomas>

Stará verze s dělenýma magnetama....

zde měnil rotor preventivně https://www.motorka...motorka/?mid=124501.

Naposledy editováno 25.04.2021 14:29:52

Dobíjení-záruka

25.4.2021 v 14:32 | Nahoru | #13
Záleží, co máš napsáno ve smlouvě. Jestli je to 10 let stará motorka a máš tam, že opotřebení odpovídá stáří a najetým km, tak asi z prodávajícího těžko něco dostaneš. Nebo jestli je tam napsáno, že elektrika potřebuje kontrolu, tak taky nic. Jinak bych tlačil na bazar, alespoň spoluúčast. Hlavně mít vše písemně.

Oprava z originálních dílů je nesmysl. Jak píšou výše, řešit náhradama.

Dobíjení-záruka

25.4.2021 v 14:46 | Nahoru | #14
Tak na skrytou vadu to dle mě nikdy neuhádáš. Neboť prodejce by se musel přiznat, že o této závadě věděl. Pokud řekne, že o ní nevěděl, tak to není skrytá závada z jeho strany. Tohleto těžko uděláš i na nějakou záruku. Prostě normální provozní závada.

Dobíjení-záruka

25.4.2021 v 15:19 | Nahoru | #15
I mi se stalo něco podobného po koupi motorky a nakonec jsem se s bazarem domluvil na řešení...regulátor jsem platil já a výměnu statoru mi udělal bazar. A to jsem to řešil asi dva měsíce po koupi. Tak zkus navrhnout kompromis....hodně štěstí při reseni

(reakce na) Dobíjení-záruka

25.4.2021 v 18:37 | Nahoru | #16
StiefTomas> No mě se tohle stalo na SV 1000. Odlepený dva magnety a spálený cívky. Stator se sehnal jetej , ale rotor ne. Magnety jsem tam nalepil a drží.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dobíjení-záruka

25.4.2021 v 19:47 | Nahoru | #17

_Michal píše: StiefTomas>

Stará verze s dělenýma magnetama....

zde měnil rotor preventivně https://www.motorka...?mid=124501. [/quote]

Vidis covece. Ja vzdycky videl jen s nedelenymi magnety.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dobíjení-záruka

25.4.2021 v 20:11 | Nahoru | #18
StiefTomas> To je u spousty motorek jako výborný tah na náhradní díly. Většině se to vysype a musí kupovat originál náhradu. U kle 500 a jejich sester, kde se to taky sypalo, tak dělali potom oplechovaný magnety. A to je u více výrobců.

(reakce na) Dobíjení-záruka

25.4.2021 v 20:58 | Nahoru | #19

_Michal píše: StiefTomas> To je u spousty motorek jako výborný tah na náhradní díly. Většině se to vysype a musí kupovat originál náhradu. U kle 500 a jejich sester, kde se to taky sypalo, tak dělali potom oplechovaný magnety. A to je u více výrobců.



Jj jasny, o tomhle vim. Ja to delal na SV1000. Ale vsechny R1 a FZ1 co jsem delal tak mely magnety oplechovany. Jinak tohle kurvitko je celkem znama vec.

Dobíjení-záruka

25.4.2021 v 21:45 | Nahoru | #20
smula... riziko koupe stareho stroje. Rozhodne neuspejes na skrytou vadu. Skryta vada je vada, ktera byla prokazatelne prodejcem zatajena pri prodeji vozidla.
Rozhodne to neni zavada, kterta vznikne pri dalsim provozu vozidla. Koupi stareho vozidla ti nevznika zakonem garantovana zaruka na vsechno co se ti pri provozu stareho vozidla poroucha.
Toto je bezna provozni zavada, ktera se stane kdykoli, kdekoli a komukoli. Neni to nikterak mozne ovlivnit.
Pokud by dobijeni nefungovalo pri koupi, neujel by jsi s tim 350km. Proste mas smulu a mas k reseni prvni beznou zavadu. Ale na skrytou zavadu to davat k tizi prodejce... no nevim... musel bych bejt sprostej.
Doporucuju vymenit servis. Protoze cena 18-20 litru za takovou opravu je hodne mimo misu a chteji te poradne oskubat. R1 , potazmo FZ1 nikdy netrpelo na vadu rotoru jak zde bylo zmineno. to je vysada suzuki a zname je to u SV ci Vstorm modelu, kde jak bylo zmineno, dochazelo k odlepovani magnetu. Takze rotoru rozhodne nic neni a je trreba vymenit v nejhorsim moznem scenari, baterii (ta se da zmerit - pozaduj protokol z mereni merakem, idelane at ti to zmeri pred tebou), konektor na kabelech, muzou byt zapecene, stator - bude spalenej a regulator je dobre vymenit ikdyz bude funkcni, z pravidla byva nacnutej a nevydrzi dlouho.

Pokud muzu doporucit, mam super zkusenosti s firmou "PE - MOTO 79 s.r.o."
paradni kvalita, byl jsem u nich na dilne a jejich zpracovani je perfektni. Previnou ti vinuti, dodaji mosfetovy regulator kterty je lepsi nez klasicky tyristorovy reguulator. nekolik jsem jich jiz namontoval a musim rict, ze je to super. Fajn cena, perfektni pristup a opravdu dobra kvalita.
Tak tady mas odkaz a muzes to predat tomu svemu vydridusskemu servisu. Protoze to co si chteji nauctovat je nehoraznost.
Sam delam v motorkach mnoho let a donedavna jsem mel servis, kterej jsem diky covidu a dodavkam dilu zavrel a sel delat neco jineho, takze vim o cem to je. A toto je opravdu hnus. Dal bych motorku nekam jinam.

https://www.regulatory-dobijeni.cz/

Dobíjení-záruka

25.4.2021 v 22:01 | Nahoru | #21
Udělej si z toho PHEV. Dej tam větší baterku, kterou doma vždycky dobiješ. Budeš o to mít nižší spotřebu benzínu.

1 reakcí na tento příspěvek Dobíjení-záruka

25.4.2021 v 22:09 | Nahoru | #22

cuir píše: ...Skryta vada je vada, ktera byla prokazatelne prodejcem zatajena pri prodeji vozidla.
Rozhodne to neni zavada, kterta vznikne pri dalsim provozu vozidla. Koupi stareho vozidla ti nevznika zakonem garantovana zaruka na vsechno co se ti pri provozu stareho vozidla poroucha.


Tohle je bohužel nepravdivá pověra. Za skrytou vadu se považuje závada, která se pravděpodobně vyskytovala v době prodeje a o které nebyl kupující informován - bez ohledu na to, jestli o ní prodávající věděl nebo ne. Přičemž šest měsíců od prodeje má nezávadnost dokazovat prodejce, až poté kupující.

(reakce na) Dobíjení-záruka

26.4.2021 v 09:01 | Nahoru | #23
1100Virago> Přesně tak. Řešil jsem podobný problém cca před 1,5 rokem. Také jsem byl překvapen, že u skryté vady je zcela lhostejné, zda o ní prodávající věděl či nikoli.

Tohle jsou citlivé a emotivní problémy. Naprosto chápu, že když koupím motorku, tak očekávám, že mi bude nějakou "přiměřenou" dobu sloužit a když tomu tak není, tak hledám viníka. Na druhou stranu mi ale nepřipadá normální, abych se prodejem své motorky zavazoval, že kupci budu platit půl roku opravy provozních závad - navíc když netuším, co s motorkou prováděl.

Pokud to chceš řešit úřední cestou, tak musíš mít především.vše zdokumentované. Základem je, jak je přesně formulována kupní smlouva. Pokud jsi to již nechal opravit bez dokumentace, tak bohužel nemáš žádnou rozumnou šanci uspět.

Dobíjení-záruka

26.4.2021 v 10:49 | Nahoru | #24
Jsem rád, že to 1100Virago uvedl na pravou míru.
Doplním, že NOZ (nový občanský zákoník) nepoužívá pojem skrytá vada, ale vadné plnění.
Vzhledem k tomu, že jsi kupoval z bazaru, bych se nerozpakoval práva z vadného plnění uplatnit. K čemu jinak ty bazary jsou? Narozdíl od koupě od předchozího majitele přímo, kde souhlasím s tím, co píše docent v příspěvku nade mnou, si myslím (v souladu s NOZ), že bazar má za stav prodávaného zboží odpovídat.
Ale jasně, že pokud se v bazaru nedomluvíš, můžeš se místo ježdění přetahovat po soudech…

Dobíjení-záruka

26.4.2021 v 13:14 | Nahoru | #25
borci diky za vysvetleni, je to ovsem padle na hlavu.
kazdopadne mi zakladatel tematu psal, ze rotor je skutecne rozbity, to znamena ze beru zpet i sve vyjadreni o vydridusskem servisu.

Je tea pravdou, ze jsem mel na servisu motor kde se borcovi rozpadl na R1 rotor, prasknul ve svaru. A nejaky profik mu to zavaril. jenze to nebylo vyvazene a motor nasledne zaklepal na klice.

a jeste bych se vetrel s dotazem. To vadne plneni, nevztahuje se tak nahodou jen na to, kdyz se kupuje z bazaru? A jeste rozdil jestli z komisniho prodeje a nebo primo od bazaru?
Nechce se mi verit ze soukroma osoba dava takto pak zaruku na stary stroj. to je pak jen se modlit aby prodejce nezavolal ze neco chce.

1 reakcí na tento příspěvek Dobíjení-záruka

26.4.2021 v 14:09 | Nahoru | #26
Jsou rozdíly mezi prodejem z bazaru a od soukromé osoby. U bazaru by bylo neplatné, pokud by ses ve smlouvě vzdal práv z vadného plnění. Bazar smí pouze smluvně zkrátit lhůtu, nejméně však na 6 měsíců. Jako soukromá prodávající osoba můžeš ve smlouvě práva z vadného plnění upravit jakkoliv. Asi tam jsou i nějaké další rozdíly, projdi si NOZ, ono je to docela poučné čtení.
U komisního prodeje by to mělo být podobné - článek.

(reakce na) Dobíjení-záruka

27.4.2021 v 08:14 | Nahoru | #27

wedness píše: Jsou rozdíly mezi prodejem z bazaru a od soukromé osoby. U bazaru by bylo neplatné, pokud by ses ve smlouvě vzdal práv z vadného plnění. Bazar smí pouze smluvně zkrátit lhůtu, nejméně však na 6 měsíců. Jako soukromá prodávající osoba můžeš ve smlouvě práva z vadného plnění upravit jakkoliv. Asi tam jsou i nějaké další rozdíly, projdi si NOZ, ono je to docela poučné čtení.
U komisního prodeje by to mělo být podobné - článek.



diky
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Rozvody Yamaha FZ1 N Wirri 3 Včera v 13:16 ja1
Zkušenost s Fuel-Cut Eliminator for... Yamaha FZ1 Fazer, Yamaha FZ1 N závoďáček-r1 11 18.12.2023 v 19:22 DeaDDream
Baterka na fz1n a prohozené póly Yamaha FZ1 N ondra-krajon 14 22.11.2023 v 20:56 Garides
FZ1 N 2009 - rotor a stator - amazon Yamaha FZ1 N luke_87 4 24.8.2023 v 21:42 slejir
Brutale 910 nebo FZ1n Yamaha FZ1 Fazer, Yamaha FZ1 N, MV Agusta Brutale 91... KulímR1 28 11.8.2023 v 09:41 JollyJoker

TOPlist