megamoto_dunlop_kveten




Speedy Přidat reklamu

Téma: Turbo prestavba SRAD
15.4.2021 v 13:39
Vyreseno


Naposledy editováno 09.05.2021 19:18:00
Předchozí
1 2 3 4 5
Následující

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Turbo prestavba SRAD

3.5.2021 v 12:52 | Nahoru | #121
assassin> Když na tom telátku posuneš zadní kolo dost dozadu, můžeš tam dát jakékoliv turbodmychadlo (před startem počkáš pár vteřin, než se to roztočí ) ve stylu P-47.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Turbo prestavba SRAD

3.5.2021 v 13:05 | Nahoru | #122
Beranidlo> misto by nebyl takovej problem, je to opravdickej dragster, z TL to ma jen motor. Ale navrhnout spravne turbo a vse okolo je pro me prilis komplikovane. navic V2 asi neni uplne idealni koncepce pro preplnovani turbem… aspon na dragsterech s tim maji vsichni nejake problemy (je fakt, ze uplne jaderni inzenyri to taky neskladaj, ale ja taky nemam dawovo znalosti a zkusenosti…)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Turbo prestavba SRAD

3.5.2021 v 16:13 | Nahoru | #123
assassin> A co koupit na ebay rootsovo dmychadlo,tam ty ceny nejsou zase tak mimo?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Turbo prestavba SRAD

3.5.2021 v 16:41 | Nahoru | #124
Foustka: myslis jako pohánět ho elektrikou?

Naposledy editováno 03.05.2021 16:43:01

(reakce na) Turbo prestavba SRAD

3.5.2021 v 18:35 | Nahoru | #125

assassin píše: kerut> ja jsem psal, ze mam dragster s motorem TL1000 a potrebuju do nej za co nejmensi penize dostat 200+ koni. Od zacatku uvazuju o preplnovani, jake zvolit o tom je diskuze. ..tys na to zareagoval stylem, proc tam cpat naky vetraky, kdyz to same udelas kompresi….



ne to neni pravda, ja ti prve napsal, ze bych na stalceni vzduchu bych vyuzil misto elektromotoru energii z motoru, a ze pri zmene geometrie kompresoru muzes preplnovat i s vetsim ale pomalobeznym kompresorem, tys reagoval ze je to nesmysl, a ja ti odpovedel tim ze kompresor v turbovrtulaku ma s nejakymi +-250mm prumerem a 36000 ot. stlaceni pres 3 atmosfery (celkove ma ten system 6,5 z toho dva predstupne jsou axialni, tedy se stlacenim relativne malim, papirove kolem 1,5), pri radove vetsim objemovem toku (tedy i hmotnostnim, pro rejpaly)

presto ze je i absolutnimu debilovy jasny proc ma turbo navrhovou geometrii takovou jakou ma, ty neustale meles sracky o toceni hrackarensky turbinky stotisicema otacek, presto ze je to pro obe zarizeni (jak pro motor, tak pro kompresor) co do ucinosti a funkce absolutne nevhodnej rezim..

jediny co me nenapadlo ze tam chces honit 2,5 atmosfery, a dokonce kvuli tomu snizovat kompresi, jak to vypadne v diagramech je otazka,.. pokud to minis takhle strc tam rovnou 15kg flasku se stlacenym vzduchem a rvi to tam pres redukcak, na ten sprint to vyjde...

assassin píše: ...a neslo jen o kompresi, ale I o prevrtani (400 vs 450 uz rozdil udela )


ano udela ale maximalne to tech 11% o ktere zvetsis tu plochu, a v praxi mene protoze se projevi vetsi ztraty v sacim ustroji konstantniho prurezu atd..

assassin píše: takze ty napises, ze to same dosahnu kompresi, ja se zeptam jak a udelas ze me blbce, ze netusim jak pracuje motor.


ne, to sem nenapsal, napsal jsem ze bych sel v Ts nahoru i do prava, misto jen do prava a dolu, tudiz druhou cast citace jen potvrzujes

assassin píše: beranidlo ti napise, ze o kompresni pomer nejde a jeho zvetsovani nema nasledne zadnej vyznam a ty mu na to napises, ze vzdyt jo, ze z toho odkazu cos poslal je jasne videt, ze zvysovani kompresniho pomeru nad 12.5 vedlo jen k destrukci motoru….



Ano, a jasne jsem napsal ze vsechno ma sve meze, zvyseni z 11,7 na 12.5 je docela ucinne, dalsi zvyseni uz ucinne neni, sily a ztraty jsou prilis vysoke...
ze je beranoidlo nesvepravnej kreten kterej blaboli hovadiny kudy chodi, uz vime davno - ale ty jsi Ts diagram taky nikdy nevidel ?
Nozicka te mel bit, a bit a bit...

assassin píše: me osobne teda z toho vyplyva, ze kompresi tedy z toho motoru nemas sanci dostat ani tech usmudlanejch 200ps a ze tudiz to cos placnul hned na zacatku a kolem ceho se tu dva dni tocime byl totalni blabol … kdybych byl ty, tak zacnu psat neco o pracuracich



samotnou ne, viz to co jsem napsal, to ze to neumis precist, neni moje chyba

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Turbo prestavba SRAD

3.5.2021 v 18:41 | Nahoru | #126

kerut píše: assassin> jo, ale tohle udelas i kompresi prece ,.. v sani ma smysl eliminovat ztraty, tocit to stlacenym vzduchem a jeste kvuli tomu snizovat kompresni pomer (protoze indikovanej tlak bude stejne skoro dvojnasobnej, brano ze skoro dvojnasobnyho vykonu oproti serii) je trosku nenefektivni,.. u pohaneni turbonkou na vyfukovy plyny jeste jakz takz v ramci zadani, ale tocit tim elektromotorem, a jeste v tak neefektivnim rezimu aby to simulovalo otacky klasickyho turba, je proste fakt nesmysl
ohledne retezce za motorem docela spuhlasim s prispevkem vejs, na to ze si to "hrabne" bych se nespolehal, staticky to tak vypada ale dynamicky je to system plny kmitu a razu, rozsypat se to muze i bez hrabniti.. dobra motivace tady https://mngforce.ty...50vdev/the-nc30.html krivky hezky, ale ty obrazky destrukci motoru pri testech uz tak fajn nejsou (osobne bych do vetsi komprese sel, nejlip cestou dve az tri desetiny delsich ojnic - pac vefero ma rozvod zubatejma kolama, ale fakt ne o tolik jako voni,.. to je proste moc.. )



No jasne, tys to nepsal...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Turbo prestavba SRAD

3.5.2021 v 18:53 | Nahoru | #127
assassin> jsi fakt idiot ?

reaguju na ti ze pises, ze to jde o 2,5atm tlaku, tak ti odpovidam ze to udelas preplnovanim nizsim tlakem A KOMPRESI, pisu to snad cinsky ?

kdyz tam narves 2,5atm pretlak, tak mas blbe receno motor s 2,5x vetsim objemem ale furt s tim samym vrtanim, ..a jako bonus jeste snizujes kompresi aby se to cele nerozpadlo, otazka je jestli ten brutalni prebytek tepla jsi schopny vyuzit, a s jakou ucinnosti.. odpoved je ze GSX-R ma v serii kolem +- 100kW a s 2,5x vetsi vstupni energii ma (dle udaju zde ve vlakne) 200kW (..nemluve o dalsich zmenach v casovani a vackach)

Naposledy editováno 03.05.2021 18:54:03

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Turbo prestavba SRAD

3.5.2021 v 19:13 | Nahoru | #128
kerut> Jsi idiot? Vidis tam nekde, ze bys psal neco o preplnovani? A kdybys opravdu na preplnovani myslel, proc bys to nasledne dokazoval odkazem na upravenej atmosferickej motor?

Nebavi me to. Konstruktivniho nic.


Naposledy editováno 03.05.2021 19:17:21

(reakce na) Turbo prestavba SRAD

3.5.2021 v 19:26 | Nahoru | #129
assassin> mozna stacilo napsat jsem..

ted fakt nevim jestli opravdu nechapes psanej text, nebo prudis schcalne (typuju to druhy),..

potrebuju tlak - dej tam kompresor hnanej z hridele - ten je slabej - ne, ten neni slabej - jo ale na 2,5atm je proste slabej - aha, no 2,5 fakt neda (..a docela cumim ze to hle vytahne to normalni turbo, ale to je ted vedlejsi), ale muzes to dohnat kompresi, ta udela taky docela dost.. - tys psal ze jenom kompresi, a jenom kompresi z toho 200ps nevytahnu - ne nepsal, psal jsem ze to dozenes kompresi - a dokolecka...
(jinak 200ps na litr zase neni tak moc, litrovy 4valce v GP delaji o neco vic i s atmosferickym sanim, ten dvouval na tom bude hur, to uznavam..)

PS jo streda spis ne, ma chcat,.. zacinaj me ty meteorologove srat uz, to byla snad lepsi ta zima,..

Naposledy editováno 03.05.2021 19:27:35

Turbo prestavba SRAD

3.5.2021 v 19:36 | Nahoru | #130
Ja jsem zcela jasne vyznacil, co jsem psal a na co reagujes. Ze ty mas v hlave nakej nizkotlakej kompresor o kterym jsem na zacatku rekl, ze ho neumim ani navrhnout ani vyrobit a ze napises, ze to dokazes kompresi, ale myslis ve skutecnosti kompresi, prevrtanim, jinyma vackama, vyfukama a jeste preplnovanim kerutovo specialnim alternatorovym kompresorem protoze m601...

A ano v motogp maji z litru pres dveste koni... jenze ja nemam motor z motogp a ani nema penize kolik takovej motor stoji...

Naposledy editováno 03.05.2021 19:37:45

Turbo prestavba SRAD

3.5.2021 v 19:42 | Nahoru | #131
Vyreseno

Naposledy editováno 09.05.2021 19:17:29

Turbo prestavba SRAD

3.5.2021 v 20:18 | Nahoru | #132
Tak to se holt budu muset zajet podivat osobne

Turbo prestavba SRAD

3.5.2021 v 21:09 | Nahoru | #133
nečetl jsem vše, ale jinak nápad, dát místo alternátoru kompresor, měli kluci z Evotechu a postavili takovou Benelli TnT. Viz. odkaz níže

odkaz benelli kompresor



Naposledy editováno 03.05.2021 21:09:42

Turbo prestavba SRAD

3.5.2021 v 21:14 | Nahoru | #134
A ještě byla s kompressorem čtyřválocová 250 v roce 1939

benelli 250/4 supercharged

Turbo prestavba SRAD

3.5.2021 v 21:17 | Nahoru | #135
Wenca: hazan ted nedavno postavil velocette - dva motory a kompresor

https://www.instagra...?igshid=yp050e2ai77h

Nechapu, dela si vetsinu veci sam, svoje brzdy, svoje karbce... fakt neuveritelnej talent

Tady ma tech oturbenejch a supercharged stroju vic:

https://www.hazanmotorworks.com/rooms

Ta benelli byla v morbidelliho muzeu v pesaru, bohuzel jsem se tam nedostal, zkrachovalo... :( v benelli muzeu maji tusim jen model, nebo jen blok...

Naposledy editováno 03.05.2021 21:22:56

1 reakcí na tento příspěvek Turbo prestavba SRAD

3.5.2021 v 21:39 | Nahoru | #136
Assassin: zajimave prace. Tu KTM jsem nekde zahledl. Vypads to paradne, jen mi ty chladice pripadali male...

Jinak v Benelli muzeu jsem byl na podzim 2018 a je tam jen motor:

(reakce na) Turbo prestavba SRAD

3.5.2021 v 21:44 | Nahoru | #137
WenCa> Tak to jsme tam byli skoro stejne

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Turbo prestavba SRAD

3.5.2021 v 22:03 | Nahoru | #138

assassin píše: Foustka: myslis jako pohánět ho elektrikou?

A bylo by to reálný,mě to přijde dost složitý,velký a těžký? Já, jen že je to asi nejlevnější možnost kompresoru, i když taky asi nejméně vhodná na to,zvedat max.výkon, on bude vhodnější na nárust kroutícího momentu v nižších otáčkách ale to by mu taky při sprintu pomohlo
Dawe02 Jj jak to assassin napsal tak mě to došlo,jsem holt trošku pomalejší fotky škoda ale chápu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Turbo prestavba SRAD

3.5.2021 v 22:12 | Nahoru | #139
Foustka> a ciste teoreticky, kdyz vynechame sprinty trvajici 30s, ten elektromotor bude hnat ten alternator ?

Dawe02> ..ze by dalsi typicka brnenska vlastnost brat za slovo a delat chytryho, si tam proboha to Č pred to vase VUT domalujte pastelkou, kdyz z toho mate komplex

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Turbo prestavba SRAD

3.5.2021 v 22:28 | Nahoru | #140
kerut> Ten budou hnát baterky,ale ty by mohla nabíjet turbína ve výfuku

(reakce na) Turbo prestavba SRAD

3.5.2021 v 22:34 | Nahoru | #141
Foustka> Ja bych tam dal i vetrny elektrarny, kdyz uz to tak poleti, tak at je to k necemu dobry

1 reakcí na tento příspěvek Turbo prestavba SRAD

3.5.2021 v 23:04 | Nahoru | #142
Foustka> hele, jako uprime tohle vyuziti me nikdy (jako ani teoreticky) nenapadlo nicmene s temahle navrhovejma podminkama proste nic nevymyslis,.. ten tlakovej spad ve spalinach je skoda, ale vzhledem k dost velke rychlosti a hodne malemu mnozstvi tech spalin, a naopak male rychlosti (mysleno co do pohonu cistou expanzi treba na trysce) a velke vaze toho stroje, je to vzdycky skoro neresitelna ztrata, to je jako pojizdet po letisti s migem, ucinnost taky skoro nula, ..to turbo je tak maximum co z toho jde prevodem pres ty sileny votacky vytahat.. navic k tomu mechanicky komplikace z terma do kinematiky (klikovej mechanismus), ta mala ucinost co ten spalovak ma je jeste hodne dobra..

Assassin> tak malej turbohridelak by urcite nezaskodil (ted bych hodne kecal, ale osekanej generator z ty M601, bez reduktoru, zbytecnejch pristroju jako praporovac vrtule, atd.. nebude zas 3x tezsi nez litrovej dvouval, a vykon na hrideli trojnasobnej rozhodne ma), ale to uz nekdo zkousel, a bude to palit boty i s nohama.. myslim ze v tomhle smeru je ta elektrika uz samotna rozhodne schudnejsi cesta..jenze zase to nevrci, nesmrdi, a nesleha plamenem pri podrazeni

jo ta streda pada, koupat se mi fakt nechce (mam toho vic nez horo, tak pul dne jezdeni..a jeste musim aspon jeden den do hotelu + smaozrejme pobihat..) presouvam na pristi tyden,..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Turbo prestavba SRAD

3.5.2021 v 23:45 | Nahoru | #143
kerut>

Foustka> hele, jako uprime tohle vyuziti me nikdy (jako ani teoreticky) nenapadlo

No vidíš a v Brně to testovali už před lety pro Ferrari

(reakce na) Turbo prestavba SRAD

3.5.2021 v 23:54 | Nahoru | #144
Foustka> tak hod nejakej odkaz aspon, pro prazaky... BTW to tahali pres nejaky VN a transformovali nebo prevodovali mechanicky ?

jinak k tem moznejm vyuzitim, takovy dost cimrmanovsky, foukat to do riditek v zime misto vyhrejvanejch heftu,.. nicmene plati co jsem psal, je to rychly a je toho malo, vyuzit to smysluplne je obtizny..

(reakce na) Turbo prestavba SRAD

4.5.2021 v 00:55 | Nahoru | #145
Vyreseno

Naposledy editováno 09.05.2021 19:17:44
Předchozí
1 2 3 4 5
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Motorka nebo auto? ma lowcost klasi... [1, 2, 3, 4] Honda CBR 900RR Fireblade, Kawasaki ZXR 750, Aprilia... SPIJKER 104 17.4.2021 v 23:15 SPIJKER
Jakou sestku na okruh Kawasaki ZX-6R Ninja, Suzuki GSX-R 600, Suzuki GSX-R 750 zelva0007 19 27.3.2021 v 06:16 Oťař
Brno řetězovka GSX-R 750 K2 Suzuki GSX-R 750 Remi-la-bo 22 16.11.2020 v 19:12 Remi-la-bo
Suzuki GSX-R 750 K5 - zhasíná motor Suzuki GSX-R 750, Suzuki GSX-R750 Alstare Corona Lumic 1 24.9.2020 v 22:00 _Michal
Vyblikani zavad Suzuki GSXR 750 rv2003 Suzuki GSX-R 750 Jiří198 2 5.8.2020 v 10:59 milor


TOPlist