bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Turbo prestavba SRAD
15.4.2021 v 13:39
Vyreseno


Naposledy editováno 09.05.2021 19:18:00

(reakce na) Turbo prestavba SRAD

26.4.2021 v 11:37 | Nahoru | #91
koukam ze Don Quijote uz zase bojuje proti vetrnym mlynum. Ne ze bych tematu rozumel.

Turbo prestavba SRAD

26.4.2021 v 23:21 | Nahoru | #92
Nečetl jsem všechny příspěvky ale venda moto má zkusenosti co si pamatuju

https://www.motorkar...mp;pgr=6#goto7551176

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Turbo prestavba SRAD

30.4.2021 v 11:43 | Nahoru | #93
Vyreseno

Naposledy editováno 09.05.2021 19:16:29

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Turbo prestavba SRAD

30.4.2021 v 11:47 | Nahoru | #94
Dawe02> ja uz asi nemam silu ucit se dalsi veci jestli nekdy ozivim 328 tak rozbiju prasatko a odvezu ti to na konverzi na sneka

(reakce na) Turbo prestavba SRAD

30.4.2021 v 17:09 | Nahoru | #95
Vyreseno

Naposledy editováno 09.05.2021 19:16:39

1 reakcí na tento příspěvek Turbo prestavba SRAD

30.4.2021 v 18:10 | Nahoru | #96
270 hp ? kolik do toho cpes pretlak ? mozna zacinam chapat o co ti odzacatku jde, ok, ale nebylo by efektivnejsi proste zvysit kompresi nez stavet motor pohanenej stlacenym vzduchem ? preplnovani ma snad ucel odstranit ztraty pri nasavani a ne spolupohanet motor

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Turbo prestavba SRAD

30.4.2021 v 20:35 | Nahoru | #97
Vyreseno

Naposledy editováno 09.05.2021 19:16:48

(reakce na) Turbo prestavba SRAD

30.4.2021 v 20:42 | Nahoru | #98
Dawe02> ok, jako pokud tam chces rvat takovyhle brutal tlaky (tech cca 200kW ze sedm pade je fakt hodne, to beru), tak uz chapu reakci na pomalobeznej kompresor, ale efektivni mi to moc neprijde.. BTW co zbytek, prevodovka a spojka tohle davaji v pohode ?

2 reakcí na tento příspěvek Turbo prestavba SRAD

30.4.2021 v 23:16 | Nahoru | #99
kerut> nejslabsi clanek v celym tom retezci je treni pneumatiky o asfalt, bud to prohrabne, nebo to prevratis na zada - takze vlastne max sily v prevodovce maji dany strop tim kdy se zacne protacet kolo… jen tahle vec to dokaze I ve velke rychlosti. Stejne bejva na nizsi kvalty ten boost omezenej, nema to tam smysl a plnej vykon to tam posle az na ty posledni….

jinak ja jsem na zacatku rikal, ze mi jde o to prefouknout TL v dragsteru… cil by byl aspon 200ps... (to me prislo realny, jaskovi by se vic libilo tech 200kW)

dawe: 2.45 uff to je docela dost, predpokladam, ze to neni na seriovem kompresnim pomeru? ve sve dobe znamenalo plnit 2atm kompresni pomer ze to skoro nenastartujes… podle toho jak se chovaj moderni auta ala treba a45s jste do toho nacpali nejakou magii, ale vubec netusim jak tohle dokazete

Naposledy editováno 30.04.2021 23:18:11

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Turbo prestavba SRAD

1.5.2021 v 00:11 | Nahoru | #100
Vyreseno

Naposledy editováno 09.05.2021 19:17:01

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Turbo prestavba SRAD

1.5.2021 v 01:21 | Nahoru | #101
assassin> jo, ale tohle udelas i kompresi prece,.. v sani ma smysl eliminovat ztraty, tocit to stlacenym vzduchem a jeste kvuli tomu snizovat kompresni pomer (protoze indikovanej tlak bude stejne skoro dvojnasobnej, brano ze skoro dvojnasobnyho vykonu oproti serii) je trosku nenefektivni,.. u pohaneni turbonkou na vyfukovy plyny jeste jakz takz v ramci zadani, ale tocit tim elektromotorem, a jeste v tak neefektivnim rezimu aby to simulovalo otacky klasickyho turba, je proste fakt nesmysl
ohledne retezce za motorem docela spuhlasim s prispevkem vejs, na to ze si to "hrabne" bych se nespolehal, staticky to tak vypada ale dynamicky je to system plny kmitu a razu, rozsypat se to muze i bez hrabniti.. dobra motivace tady https://mngforce.ty...50vdev/the-nc30.html krivky hezky, ale ty obrazky destrukci motoru pri testech uz tak fajn nejsou (osobne bych do vetsi komprese sel, nejlip cestou dve az tri desetiny delsich ojnic - pac vefero ma rozvod zubatejma kolama, ale fakt ne o tolik jako voni,.. to je proste moc.. )

(reakce na) Turbo prestavba SRAD

1.5.2021 v 15:44 | Nahoru | #102
Dawe02> Jak ovládáš ty vačky?Nemohl bys sem dát nějaké fotky?

2 reakcí na tento příspěvek Turbo prestavba SRAD

1.5.2021 v 19:20 | Nahoru | #103
kerut> jakoze z 1000 V2 dostanu 200+ hp/kW i kompresi? mohl bys mi nastinit jak?
me zas prijde jako picovina nasypat 20tis dolaru do 450ky aby dala ani ne 100koni... motorka k hovnu

Foustka> tipuju ze jde jen o stavitelna kola - ze jde motor nacasovat ...v serii ma Suzuki ozubeny kolo na vackach na pevno..

Naposledy editováno 01.05.2021 19:26:14

1 reakcí na tento příspěvek Turbo prestavba SRAD

1.5.2021 v 19:54 | Nahoru | #104
Sakra to šlo rychle. 2 tejdny od dotazu už to jezdí.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Turbo prestavba SRAD

1.5.2021 v 20:11 | Nahoru | #105
DRN.> jo taky bych chtel mit takovou produktivitu

(reakce na) Turbo prestavba SRAD

1.5.2021 v 21:14 | Nahoru | #106

assassin píše: kerut> jakoze z 1000 V2 dostanu 200+ hp/kW i kompresi? mohl bys mi nastinit jak?



hele a ted si vazne delas prdel nebo se ptas vazne ? fakt me obcas neprestavas prekvapovat
tak mas nejakej plyn, a ten plyn stlacis na nejakej tlak kterej ve vysledku +- odpovida vykonu,... fakt mas pocit ze ten motor nejak pozna jestli tam ten tlak v uvrati dostanes tim, ze mas pocatecni tlak treba dvojnasobnej (tady uz skoro dvou a pul nasobnej) nebo tim ze to stlaceni pllynu pridas na samotne kompresi ? chapes jak ten dej funguje a o cem je rec ?? chapes proc s timhle pretlakem v sani snizoval kompresi ??

rozdil mezi preplnovanym a nepreplnovanym motorem jsou ztraty ktere bez preplnovani vznikaji pri sani, takze tu kompresi X:1 nejedes z tlaku okoli, ale z tlaku nizsiho, odpovidajiciho tlakovy ztrate ve vstupnim ustroji,tedy indikovanej tlak je o to nizsi, a tuhle ztratu ma smysl kompenzovat, ...ale cpat tam mnohem vetsi tlak to uz v podstate vyrabis motor pohanenej stlacenym vzduchem,.. a vzhledem k relativni neefektivite tohohle predstlacovani (mysleno v porovnani se stlacenim samotnym pistem v uzavrenem prostoru, kde uz nemas ztraty aarodynamicky ale uz jen tepelny) je asi jasny ze bude nejaka hranice kde to uz proste ztraci smysl

Turbo prestavba SRAD

1.5.2021 v 21:21 | Nahoru | #107
chapu teorii, mam TL1000 motor a zajima me, jak si prakticky predstavujes, co mam udelat abych tam dostal 200ps kompresi

ty zasadne nechapes zadani ulohy - mam realny motor TL1000, mam realnych cca 50tis (ktery jsem strelil, ze jsem nejspis schopnej za ty prachy poskladat ten elektrickej vetrak) - a chci postavit 200ps (radeji vic) motor. Ale opravdu realne postavit, ne tu kreslit diagramy saplovacich motoru, kreslit kola z 601ky apod.

dokazes to za ty prachy poskladat? dokazes to alespon navrhnout?

jestli ne, tak jdi s tema chytrystikama do prdele, protoze s tou motorkou se jezdi na zavody a kdo tam zajede lepsi cas vyhral. nejezdi se tam vykladat co si kerut mysli o technickychj resenich jednotliyych motorek ani co si kerut mysli o spalovacich turbinach…

mam ten motor tady na stole, muzes se priste az se tu zastavis podivat a navrhnout upravu ktera zpusobi, ze na konci komprese budu mit dvojnasobnej tlak a ze ta smes nechytne nekde daleko pred uvrati

Naposledy editováno 01.05.2021 21:41:29

1 reakcí na tento příspěvek Turbo prestavba SRAD

1.5.2021 v 21:39 | Nahoru | #108
kerut: asi se mi nad tim nechce moc premyslet, je mi fakt zle, ale ty tedy tvrdis, ze kdyz mam atmosferickej motor s kompresnim pomerem, strelim 20 .. tzn na konci komprese cca stejnej tlak jako kdyz do stejne objemneho motoru s polovicnim kompresnim pomerem natlacim 1bar pretlaku… tak diky stejnym tlakum na konci komprese budou mit cca stejnej vykon, prestoze v tom preplnovanem mam v tom okamziku sice stejnej tlak, ale dvakrat tolik smesi?

muj mozek je momentalne schopnej aplikovat max zakon zachovani a prijde mi, ze kdyz mam na zacatku pracovniho cyklu stejnej tlak, ale v jednom pripade spalim dvakrat tolik smesi nez v druhem, tak na konci musim mit tlaky rozdilne … ale treba nekde delam nejakou zasadni chybu.

Naposledy editováno 01.05.2021 21:50:01

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Turbo prestavba SRAD

1.5.2021 v 21:54 | Nahoru | #109
no to jo, ale tebe zajima primarne tlak/plocha,.. ze tam budes mit stejnej tlak ve "vetsim spalovacim prostoru" je hezky, ale to te bude zajimat jen do urcity miry, presneji dokud budes schopnej ten "dele trvajici" tlakovej spad zpracovat.. a otacky + rychlost horeni jdou trochu proti tomu.. je to trochu podobny jako podctvercovej X nadctvercovej motor, rozdil tam bude ale jen do urcity miry, pak je to o kompromisu.. koukni na stranky ktery jsem postoval, zvysenim komprese u ty 400 z toho dostali pres 80 misto 60 koni (hodne zhruba, proste cca +30-35%) pricemz preplnovanej neni ten motor ani jeden, jen komprse maj brutalni od 12,5 - do snad az 13,5 (to uz je fakt demence, serie ma 11,7, to ten zbytek motoru nemuze moc dlouho prezit) + je to o neco malo prevrtamy (ono tam neni tak moc mista).. bude to moc moc zalezet na primo konkretnich parametrech (hlavne ty otacky auto vs moto napr. atd..) ale asi tak, kdyz uz musis kompresi snizovat zacina to byt kontraproduktivni

E: zasadni chybu nedelas, ale potreboval bys dalsi plochu.. pak by to bylo relativne primo umerny

Naposledy editováno 01.05.2021 21:57:21

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Turbo prestavba SRAD

1.5.2021 v 22:01 | Nahoru | #110
kerut> nechapu, ma to teda podobnej vykon? ja jsem o zadny linearite nic nepsal…

ani jsem nikde nerozporoval, ze s vyssi kompresi se zvysi vykon

Naposledy editováno 01.05.2021 22:03:29

(reakce na) Turbo prestavba SRAD

1.5.2021 v 22:07 | Nahoru | #111
kerut> Tahle "diskuse" by se mohla přejmenovat na "Kdo víc kecá a komu to ostatní víc žerou".
Z knížky pana Mackerleho:

Taky je v ní srozumitelně vysvětleno, že to vlastně není kompresní poměr, co ovlivňuje výkon nebo tepelnou účinnost, ale úplně jiný poměr.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Turbo prestavba SRAD

1.5.2021 v 22:17 | Nahoru | #112
assassin> podobnej co cemu ? mit v jednom konstantnim spalovacim objemu vetsi mnozstvi smesi ma smysl pri soucasne vetsim tlaku, mit ve vetsim spalovacim objemu vetsi mnozstvi smesi pri puvodnim tlaku smysl ztraci, protoze tu energii nevyuzijes uz tak efektivne, ty prece nepotrebujes aby to horelo jeste ve strihu.. kdyz zvednes jenom kompresi budes mit velkej tlak ale kratsi dobu, to jo, ale pokud tu kompresi uz musis kvuli pretlaku snizovat, je to zas druhej extrem.. dle myho uz to moc efektivni neni, ty motory jsou navrzeny celkem rozume, kompenzovat ztraty sanim smysl 100% ma, fous pritlacit kompresi taky, ale tlacit do toho extreme vetsi objem ma smysl jen pokud jsi limitovanej v nejaky soutezi nejakym technickym pravidlem, obecne bude efektivnejsi to prevrtat (nebo rovnou vzit vetsi motor)..

E: Beranidlo> vsak souhlas, koukni na ten odkaz.. tech 13.5:1 uz melo fakt znatelnej vliv jen na destrukci,..

Naposledy editováno 01.05.2021 22:18:48

(reakce na) Turbo prestavba SRAD

1.5.2021 v 22:38 | Nahoru | #113
assassin>

Foustka> tipuju ze jde jen o stavitelna kola - ze jde motor nacasovat ...v serii ma Suzuki ozubeny kolo na vackach na pevno..

A jo, tak to asi myslel, já už v tom viděl moc hi-tech, přímé ovládání vaček

(reakce na) Turbo prestavba SRAD

1.5.2021 v 23:00 | Nahoru | #114

assassin píše: DRN.> jo taky bych chtel mit takovou produktivitu


Já dílnu a znalosti.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Turbo prestavba SRAD

2.5.2021 v 06:03 | Nahoru | #115
kerut> takze kdyz se zmeni komprese z 11.7 na 13.5 tak jde vykon nahoru o 30 %. Jo a jeste se to teda neco malo prevrta. takze novej pist, vybrus, zmena spalovaciho prostoru ... Jinak je ten motor "stejnej" a zvyseni vykonu je tou zmenou komprese.
Zmenu komprese nejde udelat tak aby byl jinak motor stejnej jako predtim.

Srad ma kompresi podobnou, stacilo prevrtat na 800, nicasil, novy kovany pisty a jelo by to proti serii se 130 konma jak fik.

Sice tam ma ted mnohem vyssi vykon nez to kdy melo ve wsbk nebo ama, ale je to slozity a neefektivni.

Turbo prestavba SRAD

2.5.2021 v 06:24 | Nahoru | #116
Moc vysoká komprese taky není dobrá, s Pepou by jsme mohli vyprávět. Jak to nechytlo max. na 4 pokus, mohl jsi nabít baterku nebo tahat kabely Velké namáhání klikové soustavy, se divím, že to Pepovi furt jezdí U Dragstera sice jde o chvilku jízdy, ale v režimu všechno nebo nic a dělat motor po každejch závodech taky nechceš... Nehledě na to, že bez přeplňování tam těch 200 kobyl na zadní kolo nedostaneš, teda u TL... Prostě se musí nafouknout, možná by šlo tam poslat rajčák, ale asi není v třídě co Jašek lítá povolenej... A zas je tu ta nějaká spolehlivost...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Turbo prestavba SRAD

2.5.2021 v 12:35 | Nahoru | #117
Stev> prave ze uz moc ne, ty motory s 12.5 maji vykon podobnej,.. to prevrtani je o 2 mm cca tzn zmena objemu o 10% (zdvih zustava stejnej), ciste matematicky by melo u nepreplnovanyho motoru znamenat narust spotreby i kroutaku (tedy i vykonu) taky o tech 10%, (stejnej tlak * vetsi plocha = vetsi sila, ..+ konstantni rameno tesily = kroutak)..
zvednutim te komprese (v rozumny mire protoze na druhy straen zas narazis na rychleji rostouci ztraty) zvednes celej TS diagram nahoru, a protoze cary konst. tlaku nejsou ekvidistantni, dostanes se s vyuzitelnou energii kousek lip.. (samozreje vseho s mirou)
kdyz zvysis energii (jak pise assassin, vic semsi) posunes ten obeh v ts zase vic do prava, to jo, ses na tom taky lip, ale kdyz soucasne s tim snizis kompresi jdes s tim vylepsovanim uz zase trochu zpatky, a hlavne pokud se dostanes na hranu vyuzitelnyho tepla (je to tazka ale 2,45x vic je uz fakt hodne) tak ta prava horni strana bude vypadat uplne jinak a ucinnost bude zas kurva nizsi.. tzn rikam jestli by nebylo efektivnejsi preplnovat jen takovym vstupnim tlakem, aby pri zachovani komprese, nebo naopak pri lehkem zvetseni vychazel stejny indikovany tlak

(reakce na) Turbo prestavba SRAD

3.5.2021 v 11:50 | Nahoru | #118
kerut> Tím ale že válce natlakuje pomocí energii z baterek, je to minimálně stejný efekt jako když využije dvoustupňové stlačení turbem využitím ztrát z výfuku, podle mě je to zajímavý,pokud dokáže rozumně postavit el. pohon.

Naposledy editováno 03.05.2021 11:55:54

1 reakcí na tento příspěvek Turbo prestavba SRAD

3.5.2021 v 12:21 | Nahoru | #119
kerut> ja jsem psal, ze mam dragster s motorem TL1000 a potrebuju do nej za co nejmensi penize dostat 200+ koni. Od zacatku uvazuju o preplnovani, jake zvolit o tom je diskuze.

tys na to zareagoval stylem, proc tam cpat naky vetraky, kdyz to same udelas kompresi….

ja se te na to ptam, jak bys chtel docilit 200+ ps u TL 1000 kompresi a ty ze me zacnes delat debila, ze netusim jak funguje motor. A zacal si varit neco o stejnem tlaku na konci komprese a ze motor nepozna, jak se tam ten tlak dostal a ze je to tudiz to same? opravdu? kdzy jsem napsal to o tom dvojnasobnem mnozstvi smesi .. tak uz nepises, ze je to vlastne to same, ale zacnes plkat neco o linearite a ze abych naplno vyuzil dvojnasobek smesi potrebuju vetsi plochu apod pindy, kteryma mi prijde, ze se snazis zakrejt to, zes napsal totalni hovadinu.

a ted se mne ptas podobnej cemu? to tys prisel s tim, ze jde stejnej vysledek dosahnout kompresi - takze lze toho dosahnout kompresi? jak?

na prikladu kterej si sem dal ty, je patrne, ze jde z 60ti konove 400ky dostat 35koni navrch (coz zdaleka neni dvojnasobek) stalo to 20tis dolaru(euro?) a neslo jen o kompresi, ale I o prevrtani (400 vs 450 uz rozdil udela) a spoustu dalsich uprav zamerenych na kde co. komprese je jen jedna z mnoha a neni az tak zasadne vetsi … a uz ta je nejspis strop, pres kterou se nedostali...

Naposledy editováno 03.05.2021 12:28:27

1 reakcí na tento příspěvek Turbo prestavba SRAD

3.5.2021 v 12:39 | Nahoru | #120
takze ty napises, ze to same dosahnu kompresi, ja se zeptam jak a udelas ze me blbce, ze netusim jak pracuje motor.

beranidlo ti napise, ze o kompresni pomer nejde a jeho zvetsovani nema nasledne zadnej vyznam a ty mu na to napises, ze vzdyt jo, ze z toho odkazu cos poslal je jasne videt, ze zvysovani kompresniho pomeru nad 12.5 vedlo jen k destrukci motoru….

me osobne teda z toho vyplyva, ze kompresi tedy z toho motoru nemas sanci dostat ani tech usmudlanejch 200ps a ze tudiz to cos placnul hned na zacatku a kolem ceho se tu dva dni tocime byl totalni blabol … kdybych byl ty, tak zacnu psat neco o pracuracich

Naposledy editováno 03.05.2021 12:50:47
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Gipro z Hayabusa Suzuki GSX-R 600, Suzuki GSX-R 750 RTSbike 5 5.1.2024 v 23:47 RTSbike
Čištění vany Suzuki GSX-R 750 RTSbike 26 13.12.2023 v 05:01 RTSbike
Rozbor benzínu Suzuki GSX-R 750 RTSbike 3 19.11.2023 v 22:24 RTSbike
Únik oleje Suzuki GSX-R 750 RTSbike 9 16.10.2023 v 20:13 RTSbike
Suzuki gsxr 750 k1 stráca vykon Suzuki GSX-R 750 JesuaHamasia 19 2.7.2023 v 07:57 jdu900fire_blejt


TOPlist