globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Turbo prestavba SRAD
15.4.2021 v 13:39
Vyreseno

Naposledy editováno 09.05.2021 19:18:00
Předchozí
1 2 3 4 5... 6
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Turbo prestavba SRAD

15.4.2021 v 18:14 | Nahoru | #1
Chces zase stavet okruhoveho Srada?

(reakce na) Turbo prestavba SRAD

15.4.2021 v 20:07 | Nahoru | #2
StiefTomas> nikoliv, tady jde o SRADa na silnici ale asi extended tail, protoze ten vykon bude s tim turbem proste STRASNE VELKEJ a porad by to jinak bylo na zadnim.

Naposledy editováno 15.04.2021 20:08:04

Turbo prestavba SRAD

15.4.2021 v 20:37 | Nahoru | #3
ja myslim ze kdyby to nekdo chtel stavet, psal by ti o radu ... :)

Turbo prestavba SRAD

15.4.2021 v 22:43 | Nahoru | #4
..a kdyz uz jsi tu... co si myslis o elektrickem superchargeru ala SQ7 pro pouziti na dragsteru (TL1000)? vis co je tam za elektromotor? slo by to ridit I nejakou alternativni elektronikou? kdyz to hodne zjednodusim, kdyby tam byl BL motor ala modelarske motory tak by to slo ovladat necim jako modelarske ESC?

pokud to neodsoudis jako nesmysl, tusis kde by se dalo neco za rozumne penize sehnat? bouracka SQ7 apod?

1 reakcí na tento příspěvek Turbo prestavba SRAD

15.4.2021 v 23:22 | Nahoru | #5
Vyreseno

Naposledy editováno 09.05.2021 19:18:17

1 reakcí na tento příspěvek Turbo prestavba SRAD

16.4.2021 v 09:12 | Nahoru | #6
Co myslíš tím "Zajimaly by me rozdily teploty vody a oleje oprotii klasicke turbinove strane."?
Teplota vody a oleje na výstupu / odpadu z central housingu bude odpovídat průtoku vody a oleje, tedy souviset s tím, jak to napojíš, kam to napojíš, a kolik bude schopné dávat olejové čerpadlo.
E - Když řešíš tuhle relativně podružnou záležitost, samotný kompresor a turbínu už máš vybrané a spočítané tak, aby to sedělo s předpokládanými parametry motoru? Ostatní nutné úpravy motoru a motormanagement máš vyřešené?

Naposledy editováno 16.04.2021 09:14:18

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Turbo prestavba SRAD

16.4.2021 v 11:09 | Nahoru | #7

Beranidlo píše: Když řešíš tuhle relativně podružnou záležitost, samotný kompresor a turbínu už máš vybrané a spočítané tak, aby to sedělo s předpokládanými parametry motoru? Ostatní nutné úpravy motoru a motormanagement máš vyřešené?



Dekuji za optani, s ostatnim nemam zadny problem.
Moje otazka je urcite hodne specificka, ale pro me neni v zadnem pripade podruzna. Jde o otazku pouziteho konceptu. Takze jedna z prvnich k reseni.

Motivaci tak specificke otazky je, ze zde pujde o dost vykonnou stavbu a z ruznych duvodu (jako je heat soakback bez dochlazovani+kulickova loziska, blizkost e-aktuatoru atp.) potrebuju oproti jinym podobnym instalacim co nejvic snizit teploty CHRA. Takze se samozrejme nabizi moznost 2 popr. i moznost 3 viz nize. Tim se ale hnrd z nekolika duvodu zvysi teplota chladici kapaliny. Rad bych si ted udelal lepsi obrazek o tom o kolik. Odhad mam, ale empiricka data ne. U aut to znam, tady je situace hodne rozdilna a bude to asi na hrane. Vyznam otazky pro me stoupa i kvuli nemoznosti velke sahary i faktu, ze racingovy chladic se pro vsechny varianty bez uprav nevejde a tedy jsou moznosti zlepsit chlazeni i dochlazovani celkove omezene...

Co myslíš tím "Zajimaly by me rozdily teploty vody a oleje oprotii klasicke turbinove strane."?



Myslim to tak, ze bych uvital jakokoliv namerena data teploty vody ci oleje v libovolnem miste, ktera by pomohla porovnat reseni: 1) turbo s CHRA chlazenou jen olej/vzduch. 2) turbo s CHRA chlazenou i vodou. Pripadne i 3) CHRA a THSG chlazene vodou. Pricemz jde o umisteni za svody pred hlavnim chladicem.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Turbo prestavba SRAD

16.4.2021 v 11:41 | Nahoru | #8
Dawe02> ja to nijak nepromyslel ani nic nepocital, ciste jsem jen tipnul jestli by nizky flow pro 4l preplnovanej osmivalec nebylo dostatecny pro 400metru u litru… napajeno lifepo4, staci ze to pobezi tech cca 20vterin na baterku. Sliboval jsem si snazsi naladeni celeho systemu a nizsi naklady na poskladani...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Turbo prestavba SRAD

16.4.2021 v 11:46 | Nahoru | #9
Dawe02> To bych to turbo musel nejdřív vidět (obrázek, označení, odkaz?), abych si dokázal udělat představu, jak moc se bude může být tepelně namáhané turbo a taky jeho okolí.
Kolik bude teplota výfukových plynů a jak ji budeš kontrolovat?
Teplotu chladicí kapaliny bude v lepším případě řídit termostat, v horším dečka na chladiči. Ty jsi se ale asi chtěl zeptat, o kolik se zvýší množství tepla, které je potřeba uchladit. Přímo úměrně používanému výkonu. Pokud je standarně dimenzované chlazení na 110kW, tak po zvýšení výkonu na 150kW bude potřeba o 40% větší chladič a v chladicím okruhu by neměla být žádná další věc, která by chlazení limitovala.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Turbo prestavba SRAD

16.4.2021 v 11:56 | Nahoru | #10
Beranidlo> Člověče, co tak Dejva posledních deset let čtu, tak tuhle teorii věděl už zhruba před dvaceti lety :) tuším se ptá na reálné zkušenosti.
Jinak budu sledovat, velmi zajímavé vlákno (u mně tedy s ohledem na v8 motory).

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Turbo prestavba SRAD

16.4.2021 v 12:05 | Nahoru | #11
PetrXX> Jakože bych mu řekl, že na Saabu 900 se teplota vody zvýšila o 5°C, takže na jeho výtvoru to nemůže být jinak? To asi nee. Kromě toho, o teplotách na Saabu 900 nic nevím.

(reakce na) Turbo prestavba SRAD

16.4.2021 v 12:13 | Nahoru | #12

Beranidlo píše: PetrXX> Jakože bych mu řekl, že na Saabu 900 se teplota vody zvýšila o 5°C, takže na jeho výtvoru to nemůže být jinak? To asi nee. Kromě toho, o teplotách na Saabu 900 nic nevím.



Uniklo mě něco, že se to od motorky stočilo k auto (srad/Saab).
Jinak k tomu nic nemám jako asi nikdo tady tak to jen posouvám nahoru.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Turbo prestavba SRAD

16.4.2021 v 12:32 | Nahoru | #13
assassin> Jsem presvedcen ze to ma k ucelu co chces moc maly kompresor .
Nemam k ruce kompresorovou mapu, takze vicemene odhaduju, ale ten e-charger koncil nekde u 1500rpm. Takze velmi hrubym odhadem ti to u TL vystaci do 5-6000rpm a to pri PR kolem 2.0 (odhaduju). Takze na max. vykon nevhodne, na pripadny low end boost dobry (myslim ze durabilty limit byl 60sec nonstop full speed), ale musel bys samozrejme resit prepinani ventily, aby to ten kompresor nechokoval. Ke stejnemu zaveru vede i ten prikon, ktery je priblizne polovicni nez dava vhodna turbina kterou bys na to TL normalne pouzil.
Ale paralelni dvojice takovych e-chargeru by uz asi stacila a to by bylo celkem zajimave. Ja ale dva nemam, kdyby ses chtel zeptat A nemyslim ze to zatim rozumne koupis.

Beranidlo> jde mi o prakticke zkusenosti, jak pise PetrXX. Je to daleko slozitejsi nez jak jsi psal.
Jo a SAABa jsem taky nepochopil, sice jsem kdysi mel 900i mechanicky K-Jetronic a mel jsem ho rad, ale tady jde o motorku.

Naposledy editováno 16.04.2021 12:52:40

(reakce na) Turbo prestavba SRAD

16.4.2021 v 12:52 | Nahoru | #14
Dawe02> Vzhledem k tomu, že nevím, jak moc detailně do toho ty vidíš, tak ani já nemůžu napsat nic víc a jakákoliv debata o technických záležitostech nikam nepovede. Takže sem nahodíš to turbo a ty parametry motoru?

1 reakcí na tento příspěvek Turbo prestavba SRAD

16.4.2021 v 15:07 | Nahoru | #15
Beranidlo> Jde jen o to, zda uchladim muj motor i v popsanem pripade 2 a 3, a proto hledam indicie z podobnych aplikaci. A nemusi byt stejne, obrazek si dokazu uz pak udelat sam. Nevim jak lepe se zeptat, ale pokud ti ta otazka nedava vubec smysl, tak se obavam ze mi nepomuzes. Bez urazky.

Naposledy editováno 16.04.2021 15:08:34

Turbo prestavba SRAD

16.4.2021 v 16:21 | Nahoru | #16
Niekde v pivnici mi uz 20 rokov lezi cela kopa skript na tuto temu...Keby som ich teraz vsetky znova preluskal,tak za cca mesiac dostanes odomna fundovanu odpoved...

2 reakcí na tento příspěvek Turbo prestavba SRAD

16.4.2021 v 16:38 | Nahoru | #17
Rick> o tu teorii nejde, tu bude mit dawe zmaklou, jde tady o empiricka data... ikdyz se obavam, ze tu nema moc sanci neco sehnat… ale treba bysme se tu mohli neco dozvedet my ostatni

dawe> tak to elektricke preplnovani asi zase na nakej cas ulozim k ledu
jeste me napada tocit nejakym velkym modelarskym motorem nejakym rotrexem … to pujde sehnat lip...

Turbo prestavba SRAD

16.4.2021 v 17:51 | Nahoru | #18
assassin> jak se rika, lina huba hole nestesti, tak jsem se zeptal. Resersi moc nedam, sem defakto nechodim, tak ani nevim co se deje a kdo si co vyrabi..

(reakce na) Turbo prestavba SRAD

16.4.2021 v 17:55 | Nahoru | #19
assassin> a co je špatně na tom honit to od motoru?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Turbo prestavba SRAD

16.4.2021 v 20:43 | Nahoru | #20
Dawe02> Asi jsem zbytečně doufal, že se spolu můžeme bavit jako dva, kteří dokážou spočítat požadované parametry kompresoru, turbíny, konfrontovat to s mapama a napasovat na motor. Místo toho mám pocit, že se jedná o nějaké nadbytečné turbo z Bíteše, takže tu CFD analýzu oteplení vody v center housingu u turba pro 150kW benzíňák nebudu ani hledat, a teď si vážně nevzpomenu, jestli to topilo do té vody výkonem 1kW nebo 4kW a pro jaké průtoky to bylo.

(reakce na) Turbo prestavba SRAD

16.4.2021 v 21:16 | Nahoru | #21
Beranidlo> Garrett přesunul vývoj do Bíteše?

(reakce na) Turbo prestavba SRAD

16.4.2021 v 21:22 | Nahoru | #22
Beranidlo> na tohle nemam silu. CFD fakt nepotrebuju, je tam prilis neznamych faktoru aby se to termo dalo pro takovou aplikaci smysluplne odsimulovat bez kalibrace experimentem. A nepotrebuju ani teorie o nejake Bitesi - to jako ze jsem vykradl TurboCAR, nebo jak? Ach jo.

1 reakcí na tento příspěvek Turbo prestavba SRAD

16.4.2021 v 21:27 | Nahoru | #23
Pánové (Dawe a Beranidlo), koukám oba Brno-město, podobný žargon - není možné, že byste se sešli v práci? (Honeywell-Garret)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Turbo prestavba SRAD

19.4.2021 v 09:02 | Nahoru | #24
A_jap> Že bychom se nějak sešli, to je sice možné, když oba působíme v Brně, ale o čem bychom vedli řeč?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Turbo prestavba SRAD

19.4.2021 v 10:40 | Nahoru | #25
Beranidlo>Tak,můžete se představit

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Turbo prestavba SRAD

19.4.2021 v 11:47 | Nahoru | #26
Foustka> Tak schválně, o kolik je vyšší účinnost turbodmychadla v porovnání s parním strojem?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Turbo prestavba SRAD

19.4.2021 v 13:37 | Nahoru | #27
Beranidlo> Tak u soustrojí turbodmychadla se udává účinnost přes padesát procent, u parního stroje tuším chyták, vzhledem k tomu že se i dnes používá v určitých podmínkách místo turbíny...

(reakce na) Turbo prestavba SRAD

19.4.2021 v 14:13 | Nahoru | #28

assassin píše: dawe> tak to elektricke preplnovani asi zase na nakej cas ulozim k ledu
jeste me napada tocit nejakym velkym modelarskym motorem nejakym rotrexem … to pujde sehnat lip...



..jj, elektrika me napadla uz davno, ale realny mi to zatim moc neprijde (viz argumenty vejs).. turbo se mi u motorky nezda, je to prilis komplikovany.. nicmene u motocyklovyho motoru bude (dle myho odhadu) uplne naprosto idealni klasickej kompresor hnanej od kliky, a u vetsiny moto by sel s trochou uprav zastavet misto altiku (kterej je napr. na ty na sprinty celkem nepodstatny tezitko)

Naposledy editováno 19.04.2021 14:14:02

1 reakcí na tento příspěvek Turbo prestavba SRAD

19.4.2021 v 15:45 | Nahoru | #29
kerut> u toho turba je proti tomu mechanicky hnanyho kompresoru slozitejsi co konkretne? prijde mi, ze je tam vlastne temer vse stejne, krom toho mechanikceho nahonu, ten mi prijde jako docela zasadni komplikace…

Naposledy editováno 19.04.2021 15:47:30

(reakce na) Turbo prestavba SRAD

19.4.2021 v 15:50 | Nahoru | #30
assassin> turbina na vyfuku na relativne male veci kde je malo mista na cokoliv ? chlazeni/dotaceni=loziska ? .. BTW a nemyslel jsem nahon, myslel jsem samozrejme radialni dmychadlo primo na klice misto altiku, tzn vyuzit treba tech 12000+ ot, tzn jen odtesnit vystup kliky od skrine a misto krytu altiku dmychadlo

Naposledy editováno 19.04.2021 15:50:51
Předchozí
1 2 3 4 5... 6
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Gipro z Hayabusa Suzuki GSX-R 600, Suzuki GSX-R 750 RTSbike 5 5.1.2024 v 23:47 RTSbike
Čištění vany Suzuki GSX-R 750 RTSbike 26 13.12.2023 v 05:01 RTSbike
Rozbor benzínu Suzuki GSX-R 750 RTSbike 3 19.11.2023 v 22:24 RTSbike
Únik oleje Suzuki GSX-R 750 RTSbike 9 16.10.2023 v 20:13 RTSbike
Suzuki gsxr 750 k1 stráca vykon Suzuki GSX-R 750 JesuaHamasia 19 2.7.2023 v 07:57 jdu900fire_blejt

TOPlist