bmw_r1300gs_cartec

globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Dělali jste řidičák na motorku podle nových pravidel
11.4.2021 v 23:08
Absolutně nemůžu najít vlákno, kde by se lidi svěřili se zkušenostmi, jak dělali nebo neudělali řidičák na motorku podle nových pravidel. Dělali jste A nebo A2 v posledních letech? Jak jste zvládali ty jízdy mezi kužely? Všude tu čtu o tom, že je to strašná blbost a že se to nedá zvládnout po 12 hodinách na motorce. Jinde se dozvídám, že to není problém, pokud člověk umí jezdit na kole. Jak jste to zvládli vy? A co bylo nejtěžší? Začínám snad příští týden jízdy a dokud na tu velkou motorku nesednu, tak můžu akorát spekulovat. Prosím o vaše zkušenosti. Hlavně ty negativní, koho vyhodili a kolik měsíců trvalo, než se povedlo řidičák udělat.
Anketa: Nový řidičák na A
Udělal(a) jsem to s prstem v nose.
55%
Zapotil(a) jsem se, ale dal(a) jsem to napoprvé.
39%
Musel(a) jsem si připlatit jízdy navíc, nešlo to.
Málem jsem se zabil(a) a vzdal(a) to.
1 2 3 4... 5

Skvělá odpověď, děkuji! 12.4.2021 v 00:20 | Nahoru | #1
Čau,

mě byl vyloženě nepříjemný vyhybný manévr. A rychlý slalom taky nic moc. Prostě po těch 12 hodinách jsem si zdaleka s motorkou nepřipadal tak sebejistý, abych hodil plný knedl, rozjel se na 50 a dělal tam nějaké smyčky. Tohle mi fakt přišlo trochu přehnané až nebezpečné.

S brzděním jsem neměl problém od prvního pokusu.
A pomalé manévry celkem vklidu, to už je spíš o citu. Kdo řidil auto, tak hrát si se spojkou brzdou plynem, tak to pro něj není zas takový problém myslím.

Faktory které podle mě dost ovlivňují dojem ze zkoušek na cvičišti jsou: jakou motorku si řídil a jakeho komisaře jsi dostal.
Některé motorky se ovládají líp než jiné. Stejně tak komisař, některý je pohodář, kterého zajímá spíš jestli v tom máš jistotu a jsi připraven na reálný provoz, jiný ti bude mířit do xichtu radarem a měřit jestli náhodou nejedeš o 2 km pomalej než je podle zákona nutné(a podobně i u pomalých manévrů).

No a napoprvé jsem to neudělal, nás komisař byl trochu akční a některé věci bral trošku dost nad rámec zákona (abych mu nekřivdil - jiné přehlížel). Takže se mu něco nepozdávalo a polovinu z nás povyhazoval na zastavování/rozjíždění (a že jsme byli nasraní )
Ale buď vklidu, to určitě zvládneš. Pokud nemáš jinou možnost jak trénovat, tak se vyplatí třeba víc času strávit na tom cvičišti, třeba na úkor provozu(*za předpokladu, že už jsi vyježděný řidič v autě!). Cvičiště je těžší podle mě . A klidně dělat pořád dokola to, v čem nemáš úplně jistotu, než ji získáš.

Jinak trochu offtopic příhoda z mojí autoškoly: poprvé tam přijedu a autoškolák na mě - "už si někdy řídil motorku?" Říkám popravdě-- "párkrát chvíli." A on:" jó, to je dobrý, tak sedej, rovnou si to odvezeš na cvičiště" co na tom, že jsem na tom seděl všeho všudy 2 hodiny tak před 100 lety a ještě jsem se ho musel pro jistotu ptát kde je spojka a kde brzda. Neřešil

Naposledy editováno 12.04.2021 00:36:47

1 reakcí na tento příspěvek Dělali jste řidičák na motorku podle nových pravidel

Skvělá odpověď, děkuji! 12.4.2021 v 00:34 | Nahoru | #2
Jako jestli ti nekdo rika, ze pokud umis jezdit na kole, tak jsi v pohode, tak na to rovnou zapomen. To ti staci tak mozna na jezdeni rovne a opatrne zatacky.
Osobne si myslim, ze pro nekoho, kdo na motorce jeste nesedel, je to teda dost tezky. Sice te nikdo nespis nebude merit radarem ci hlidat, jestli jsi pri osmicce nekde o kousek nevyjel mimo obrys, ale zas ti komisari maji trochu v oku, jestli tu techniku davas, nebo ne.
Na rychlej slalom a vyhybny manevr me poslal 2x, mozna i 3x, protoze se mu zdalo, ze jedu pomalu.
Osobne bych doporucil si sehnat kamose, ktery ma nejaky vrak nebo aspon neco s padakama a jit trenovat. Kdyz uz mas par desitek tisic odjezdeno, tak zacnes byt na motorce jisty a uz tyhle prostocviky zvladnes ve vetsi pohode, ale pravda je takova, ze ti, kdo ma ji ridicak podle starych zkousek a dneska rikaji, jaka to je pohoda, ze to musi dat kazdy, tak by to nejspis nezvladli.
Jizdy samotne jsou vetsinou tezce v pohode (pokud uz mas ridicak na neco a nejsi v provozu totalni novacek), ale ta technicka stranka je docela tezka. Pokud uz ridicak mas a v provozu jsi v pohode, tak bych uprime rekl instruktorovi, ze jizdy davas, ale necitis se na tu technickou cast a vic bych treboval na technickou cast. Blby je, ze ti treba instruktor nerekne, jak zachazet s telem, prestoze to hraje v te technicke casti obrovskou roli. Pokud nevis, co mas s telem delat, tak se u toho nejspis zapotis.
Jestli cekas, ze te utesime, ze to je macek, tak te musim zklamat. Fakt to neni jednoduchy.

Skvělá odpověď, děkuji! 12.4.2021 v 00:35 | Nahoru | #3
Dal jsem to v roce 2017 napoprvé, ale nějaké jízdy jsem si připlácel, než jsem šel ke zkoušce, to zas jo. Není to úplně lehké, ale řekl bych, že je to užitečné. Kdo to absolvuje, zastaví na čáře, otočí se na pětníku, i ta pomalá jízda rychlostí chůze se hodí, např. v podzemí garáži. Jen jedna věc je na psí díru: to kritické brždění. To vás totiž naučí jen s využitím ABS: vymáčknout spojku, vší silou zahamtnout obě brzdy a nepustit je, až to začne drnčet, nechat za sebe pracovat techniku a starat se jen o to, abyste to ustáli. Vůbec vás nenaučí dávkovat brzdy, takže když takto "vyškolený" začátečník dostane papíry a vleze na starou motorku bez ABS, brzy pozná, co to je rýt držkou v zemi (doslova).

12.4.2021 v 00:44 | Nahoru | #4
Baldric> vím o komisařích, co na tebe fakt radarem míří, to je pak sranda docela
A k těm osmičkám. Oni ty pravidla pokud se nepletu v pár věcech rozvolnili, takže předním kolem se smí čára na širší straně virtuálního obdélníku přejet zcela v pohodě. Pak už je to jen o tom si dobře najet a není to zas takový problém udělat

12.4.2021 v 01:18 | Nahoru | #5
Díky všem za detailní informace. Tak konečně se dozvídám, jak to vypadá v praxi. Mám teda dvě výhody - v autě mám naježděno tipuju tak 500 000 km po celé Evropě. Na skútru mám od září naježděno cca 8000 km. Vyhýbací manévry trénuju, kdy můžu, v 50, v 70..v Praze je pořád čemu se vyhýbat, kanály zapadlý - díry všude. Pohyb, technika by měla být snad stejná, jen u těžké motorky počítám s tím, že neodpustí menší chyby, co u skútru se ještě zvládne. No snažím se to pilovat na skútru na parkovištích a podobně. S tím, že ta váha velký motorky mi nic neodpustí. V provozu počítám s tím, že jestli komisař bude chtít, tak si něco najde. Takhle jsem dělal autoškolu závěrečnou jízdu asi až na potřetí - dycky na mě něco vymysleli - např. když jsem jel 50, tak jsem prej závodník a ven. Vybral jsem si autoškolu, kde to vypadá, že se snaží ty zkoušky ulehčit - např. nejezdí se po Praze, ale po městečku za Prahou. Takže jestli i komisaře maj vybraný tak, aby byli v pohodě a nevyhazovali za hlouposti, tak by to mohlo vyjít třeba na podruhý... Měl jsem začít v dubnu, motorky prej připravený, ale počasí... dneska teda bylo už tak hezky, že nevím, na co čekaj, asi víkendy nejsou. V podstatě co čtu od vás, tak se nejvíc děsím, že ztuhnu nervozitou nebo že si budu plést dvojku a jedničku a neutrál.

Skvělá odpověď, děkuji! 12.4.2021 v 01:26 | Nahoru | #6
Za prvé bys měl přehodnotit tvé myšlení. To, že chceš hlavně vědět kdo to neudělal,tě akorát bude více stresovat. Vše je o lidech. Dělal jsem minulý rok velké A. Zkušenosti žádné. Nepočítám fichtly a simsony. S autem jezdím přes 20 let. Díky tomu jsem nemusel absolvovat teorii. První jízda klasický dvojřídítkový speciál. Jakmile uvidí že to máš v hlavě srovnané tak to bude první a poslední jízda. Pak už jezdíš sám. Jak jsem psal že je vše o lidech, tak pokud dostaneš inteligentního instruktora, tak tě naučí klidně lítat s raketoplánem. Já dostal kluka který aktivně sám jezdí a dal mě spoustu užitečných rad. Pokud to bude nervák a bude řešit své osobní problémy v práci tak budeš v půlce hledat jinou autoškolu. Vzhledem k tomu že jsem měl už B, tak jsme spíše trénovali cvičiště. To je těžší část. Osmičky šli v pohodě, ikdyž na jednu stranu se zatáčelo s větší jistotou, ale mají to prý všichni zezačátku. Při ostré zkoušce jsem musel jet 2x rychlý slalom, když jsem první jízdou shodil 1 kužel. Mě třeba instruktor doporučil, že komisaři nekoukaji na rychlost (asi jak kde) ale že je lepší při rychlém úseku na cvicisti radši vytočit dvojku, než tam dát trojku s malýma otáčkama. Že ten řev vykompenzuje rychlost . Ostatní bylo ok. Na stop and go úplně zapomněl nebo to neřešil u nikoho ten den. Jo a jezdil jsem Horneta. Bez ABS. Takže krizové brzdění bylo alespoň na nás a ne na technice. Jako když jsem dělal řidičák na B s Favoritem . Držím pěsti ať to dáš na poprvé.

12.4.2021 v 05:55 | Nahoru | #7
Dělal jsem papíry loni, na poprvé.
Instruktoři komisař se shodnou na tom,že jje to kravina.
A zvládneto každý, na to nepotřebuješ vyšší dívčí.
Zkusili jsme si to před zkoušama jjen jjednou .

Skvělá odpověď, děkuji! 12.4.2021 v 07:04 | Nahoru | #8
Papíry napoprvé,ale zadáčo to nebylo.nikdy předtím jsem kromě kola nic jednostopýho neřídila.Riskli jsme to a koupili motorku abych mohla trénovat.byl to risk,ale vyplatilo se.Autoškoly loni zavřel covid tak jsem měla čas na trénink,
než jsem se dostala k zápisu tak jsem nakroužila 600km.i tak jsem dala u zkoušek výhybnej manévr až napotřetí.Můj chlap jezdí od mládí a když zkoušel jednotlivý úkony tak se taky pěkně zapotil.P.S...s jízdou na kole se fakt nedá srovnat

Skvělá odpověď, děkuji! 12.4.2021 v 07:33 | Nahoru | #9
Hele delam instruktora v autoskole. Ta rychla jizda trochu nebezpecna je a uz par lidi se mi vyvalelo. Pomala jizda je pro nekoho tezka. Kravina a zdrzeni to je, ale nadruhou stranu pokud chces na motorce jezdit v provozu, tak je tam vse co by si mel umet. Autoskola te urcite nenauci vse, ale da ti zaklady na kterych pak musis pracovat sam nebo v nejake dalsi motoskole...za me jezdit jezdit a jezdit...jak rika kamarad...prcat si se taky nenaucil hned...

12.4.2021 v 07:39 | Nahoru | #10
Já jsem taky dělal minulý rok, největší problém pro mne osmička na levou ruku :D jezdil jsem na Suzuki 500f nebo něco takového :D a pak trošku problémy při pomalé jízdě a zastavování levá/prava noha.Komisar ultra známí blb ...Rychlý slalom jsem jel 2x protože jsem patou škrtl o kužel a ten se posunul o 5 cm ,velkou výhodu jsem bral,že umím předpisy z auta,takže jsem se mohl při jízdě soustředit v podstatě jen na motorku
E: ještě ze začátku co jsem měl největší problém,tak byl v podstatě strach, sedl jsem na to a komplet ztuhl,to je špatně,nepřemýšlet nad tím jestli udrzis rovnováhu,tak na to sednes a jak se rozjedes ,povolit ruce ,záda :)

Naposledy editováno 12.04.2021 08:57:00

12.4.2021 v 08:49 | Nahoru | #11
Každá autoškola by měla mít snahu na tom, aby to co největší procento uchazečů udělalo. Koneckonců je to jejich vizitka. Ale jak jsem psal EGO a arogance jsou všude, takže stačí jeden špatně vyspaný zaměstnanec a může to stát za prd. Jak tu srovnáváte že je to jako jízda na kole, tak mě bylo o tom taky řečeno. Ale pouze pokud pojedu z vymáčknutou spojkou. To se pak dá s prizavrenyma očima trochu přirovnat. Ale každopádně hodně těžký kolo. Jo a ještě jeden postřeh. Žádný komisař nechce, aby jsi se vymázl v den zkoušek. Po dobu trénování v autoškole jsi pojištěný proti pádu a podobně. To se ale nevztahuje na den zkoušek, kdy za tebe už autoškola zodpovědnost nenese. Jak jsem nakoupil, tak předávám.

12.4.2021 v 09:09 | Nahoru | #12
Myslím si, že řízení motorky musí mít člověk tak nějak v sobě od pána boha na to aby byl dobrý řidič. Ti co si sednou poprvé na motorku v autoškole a ještě jim to nejde by se na to raději měli vyprdnout. Přece jen pády a situace na moto jsou hodně o držku. My jako smradi strávili dětství na kolech pak na fichtlech a simonech. Než jsme si dělali první papíry na malou moto tak už jsme šli do autoškoly hodně vyježdění. To, že někdo udělá osmičku skoro po zadním neznamená, že to dáš taky. Každý jsme jiný a jen ty sám víš jak ti to jde. Pokud ti to nejde a bojíš se tak nejdříve zkusit např. na Babetě a pak až na nějaké větší moto někde na velkým placu. Ale poslední rozhodnutí je na tobě jestli na to máš nebo ne.

12.4.2021 v 10:26 | Nahoru | #13
Ja asi kdybych chtel nasrat komisare, tak by pozadoval predvedeni ukonu. Na coz mas pravo. Vetsina tech zelenejch mozku by to nedala.
Ale pak to clovek asi jen tak neudela no

Jinak to chce dobrou motoskolu, kde ti instruktor rekne jestli na to mas nebo ne , pripadne te posle trenovat na placek. Zajed si do Kolina za Mattym

2 reakcí na tento příspěvek Dělali jste řidičák na motorku podle nových pravidel

12.4.2021 v 11:36 | Nahoru | #14
A2 jsem dělal 2 roky zpátky a můžu říct, že dost záleží na autoškole a co mají za motorky. Ono je rozdil dělat cvičák s novejší lehkou motorkou než se starým, těžkým krámem kde jsou ještě pořád přídavné řidítka... takže bych vybíral podle toho. Jinak pro mě byl problém v osmičce kde sem jednou sebou i placnul kdyz se najel na trávu která byla samozřejmě mokrá když půl hodiny před tim pršelo ale to nebylo u zkoušky :D ... Jinak tenhle rok jdu na A a budu jezdit také na staré jebce která jede mín než můj 35kw hornet ale ma o 30kg vic...super :D

12.4.2021 v 11:44 | Nahoru | #15
Streptokok> Máš pravdu, udělal jsem si z toho trochu takový životní projekt a dělám z toho moc drama. Budu se soustředit na pozitivní stránku věci.

12.4.2021 v 11:46 | Nahoru | #16
zifi22> No vybral jsem autoškolu, která má super recenze, údajně velmi fajn instruktor, pohoda, klid, taky to stojí pálku, tak doufám, že to bude tak, jak se o té škole píše.

12.4.2021 v 11:49 | Nahoru | #17
zifi22> Až jednou budeš chtít něco opravdu velkého, tak budeš připraven.

12.4.2021 v 11:53 | Nahoru | #18

Naposledy editováno 12.04.2021 11:54:23

12.4.2021 v 12:29 | Nahoru | #19
Dělal jsem rozšíření A1->A. Předtím najeto cca 6000 km na Simsonu, takže to od toho kola nebylo moc daleko :D A v rámci rozšíření máš jen 2x45 minut, takže jsem ještě dalších 2x45 doplácel, přesednutí z toho Simála na CB500 a hned na takový cviky.. úplně jsem se necítil, hlavně ta osmička mi trochu dělala problém, ale nakonec na poprvé bez nějakého zádrhelu, takže za mě se to dá udělat v pohodě. Mrknout na Bibli zatáčení, trénovat a nebát se toho

12.4.2021 v 12:36 | Nahoru | #20
nesmysl to neni, na potrénování OK, ale jak tam na tý motorce dojedes, ty uz ji máš ? Když by to bylo nejaky parkovište tak by te tam mohli otraovat policajti..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dělali jste řidičák na motorku podle nových pravidel

12.4.2021 v 12:45 | Nahoru | #21

ruinin píše: Chtěl bych se všech zeptat, jestli si myslíte, že je nesmysl zkusit najít někde u Prahy kousek zapomenutýho plácku, kde nikdo nechodí, nejezdí, takový ty zapomenutý, popraskaný plochy, kde kdysi něco bylo, ale už není... tam by se dalo potrénovat třeba celý den aspoň manipulace a jízda v pomalé rychlosti, osmička rychlostí chůze a podobně - vzhledem k tomu, že kupuju cenduro, tak by motorce nevadila ani slušná polní cesta někde uplně mimo civilizaci - takový místa u Prahy jsou. Lepší varianta by bylo prázdný parkoviště nebo plochy u velkoskladů, toho je v Praze spousta - může tam přijet policie a kontrolovat řidičák. I když si neumím představit, proč by to dělali.

U velkoskladu si celkem muzes bejt jistej. Protoze tam bude pochrapavat nejakej idiot z bezpecnostni agentury , kteryho budes budit a nakonec na tebe ty fizly zavola. Ja jsem jezdil blbnout treba na silnici k Bestu tu 50.12699843637551, 14.712492668918687 a nejaka pinda co to tam hlida me povidala ze takhle jezdit na silnici nesmim a ze zavola fizly. Tak jsem ji rekl at zavola . Ale to ty asi nereknes. Ale nejakej placek urcite nejdes, gymkhanisti z Prahy jezdili tusim nekam na Dzban, na Strahove uz se pokud vim nejezdi.

12.4.2021 v 12:50 | Nahoru | #22
To na sebe prásknu. Dělal jsem A-čko. Borec z autoškoly, jak bylo domluvené, tak měl zavolat, že mám přijet.

No, jo, ale zavolal a říkal, ať co nejdřív přijedu, že Boss (policajt) už dorazil. Tak urychleně dorazím a hned kontrola motorky. Tak ji obcházím, ukazuji co a jak. Boss potom odchází a já ještě, aby viděl, že opravdu kontoluju na 100%, tak chci zkusit zadní brzdu vs světlo. No, co myslíte, v tom zápalu jsem nataženou nohou místo brzdy zařadil za jedna. NAŠTĚSTÍ to okamžitě chcíplo a nic se nestalo. Jen se boss otočil a pohoda, dělal jsem, že nic. Prostě dobrej herec Motoškola úspěšně na začátku září dokončená, tak jsem mohl na první velké mašině odjezdit krásných, podzimních 3000km.

12.4.2021 v 15:02 | Nahoru | #23
_Michal> Motorky už drahně dlouho mají pro takové případy zabudovanou bezpečnostní funkci - přerušení obvodu zapalování. Stejně jako když zařadíš při vyklopeném stojanu.

12.4.2021 v 15:10 | Nahoru | #24
WildOne> To já samozřejmě vím a to mi ušetřilo peníze a ostudu na pár let Ty vole, kdyby ta motorka jen popojela a nebo rovnou odjela......

12.4.2021 v 15:24 | Nahoru | #25
Vlada> Zaujal mě příspěvek jednoho motorkáře, který žije ve Švýcarsku a vysvětloval v něm, že v CH má člověk nejdřív vlastní motorku, na tu si dělá papíry a už během toho výcviku dostane nějaký osvědčení, že může jezdit v provozu - samozřejmě adekvátně svým schopnostem, takže někde, kde není provoz - tím se to postupně učí. Konečný řidičák dostane třeba až po půl roce, najezdí spoustu hodin- sám i s instruktorem. Tak mě napadlo, že když se to oficiálně nesmí, aspoň bych na vlastní moto - mám ji rezervovanou a připravenou, otázka tří týdnů a můžu ji mít v garáži - mohl celou neděli někde cvičit sám. Dopravit moto na místo by nebyl problém, pokud by byl ochoten kámoš s ní dojet na místo a pak ji zase odvézt. Ráno tam, večer zpátky, půjčil bych mu skútr.

12.4.2021 v 15:28 | Nahoru | #26
gugo> Tak u Počernic je taková obří zóna logistická, nevím, jak se tomu nadává, ale tam jsou kilometry silnic, kde není prakticky provoz, ale hlavně je tam jedna slepá, která nikam nevede, ideální na trénink, na skútru jsem tam jezdil a široko daleko ani živáčka, neumím si představit, že by to tam někomu vadilo, ta asfaltka nevede nikam, ani o hluk nejde. Ale to je prostě takový tajný místečko. Chce to hledat. Neměl jsem na mysli soukromý pozemek, kam je samozřejmě vjezd zakázanej.

12.4.2021 v 17:47 | Nahoru | #27
ruinin> ale dyt ja jezdl na silnici mezi halama . Nektery lidi jsou proste blby, to si nevyberes.

12.4.2021 v 18:22 | Nahoru | #28
Ahoj,nechoď tam vůbec!!!Je to peklo!!Dělám to už 5 rok a nic..

12.4.2021 v 19:13 | Nahoru | #29
Ahoj, loňský září... Rovnou z 0 na A..
Jak někdo psal dost záleží na motorce.
Trénink technické části jsem absolvovala jednou na CB500..rok nevím, ale nová motorka s ABS... Pohoda po pár pokusech jsem si kroužil osmičku jak nic až se mi točila hlava . Ostatní úkony problém nejsou ani ten výhybnej manévr..prostě když víš že budeš vyhejbat tak to je snadné.. hlavně nebejt dřevěnej a nebát se tam "padnout"..
No pak přišel na řadu (z opravy po kolegy nehodě co skočil někomu do zahrady ) Hornet starej vyrachtanej žádný ABS,hnuty řidítka a spojka co si zabírala občas dle vlastního rozumu...hm sakra najednou byla osmička asi poloviční a ne a ne se tam vejít...
Na natrénování jsem měl jestli hodinu...
Na zkoušky jsem se absolutně necítil...ale co..
Na zkouškách jsem na cvičném pokusu proboural půlku kuželů na slalomu..brzdil na značku s upejicim zadním kolem atd.. pak jsem záviděl klukům co dělaj A2 na CB....
Naostro jsem si odřel prdel už při couvání do garáže holt nervy.. ale dalo se ...jen 8čka mi dala zabrat...prostě to bylo peklo nebudu lhát...
V provozu už pohoda předpisy znáš tak nad tím se nepřemýšlí...dávat a hlavně vypínat blinkry! Všude čumět radši 3x a taky to někde rozjet na 90km/h ať vidí že se nebojíš a že to máš v ruce...
Byl jsem taky vyplašenej a i jsem se tu na fóru ptal.. zkušenost leda se skútrem a to je sakra rozdíl..
Dá se to...jinak motorku jsem kupoval půl roku předtím s pocitem že natrenuju...no podle instruktorka jsem sice uměl řadit ale jinak jsem natrénoval leda tak špatné návyky tak na to bacha... Jo a brzdný manévry na polní cestě za barákem odsr*l blinkr řidítka a moje koleno
Tak ať to dáš...

Naposledy editováno 12.04.2021 19:22:04

12.4.2021 v 19:22 | Nahoru | #30
BikerXC> Tak to je zajímavej komentář, to vypadá, že záleží hrozně na tom, jak špatnou motorku člověk dostane. Správný návyky se podle videí snažím pilovat a udržovat na skútru. Jinak honda, nevím proč, má obráceně klakson a blinkry. Klakson je nad blinkrem. Už jezdím od září, ale když chci zatroubit, hledám klakson minutu... vím, že ne honda motorky maj blinkry jinak, takže to bude trochu problém. Lidi, co přejdou z něčeho na hondu a chtějí dát blinkr, troubí... tak jsem zvědav, jak se budu adaptovat...