bmw_r1300gs_cartec

globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Dělali jste řidičák na motorku podle nových pravidel
11.4.2021 v 23:08
Absolutně nemůžu najít vlákno, kde by se lidi svěřili se zkušenostmi, jak dělali nebo neudělali řidičák na motorku podle nových pravidel. Dělali jste A nebo A2 v posledních letech? Jak jste zvládali ty jízdy mezi kužely? Všude tu čtu o tom, že je to strašná blbost a že se to nedá zvládnout po 12 hodinách na motorce. Jinde se dozvídám, že to není problém, pokud člověk umí jezdit na kole. Jak jste to zvládli vy? A co bylo nejtěžší? Začínám snad příští týden jízdy a dokud na tu velkou motorku nesednu, tak můžu akorát spekulovat. Prosím o vaše zkušenosti. Hlavně ty negativní, koho vyhodili a kolik měsíců trvalo, než se povedlo řidičák udělat.
Anketa: Nový řidičák na A
Udělal(a) jsem to s prstem v nose.
55%
Zapotil(a) jsem se, ale dal(a) jsem to napoprvé.
39%
Musel(a) jsem si připlatit jízdy navíc, nešlo to.
Málem jsem se zabil(a) a vzdal(a) to.
1 2 3 4 5

1 reakcí na tento příspěvek Dělali jste řidičák na motorku podle nových pravidel

23.5.2021 v 19:25 | Nahoru | #121
Tak jsem se rozhodl, že nekonečný seriál o mých motoškolových peripetiích utnu, abych se už jen soustředil na dokončení. Díky všem za spoustu tipů a rad, už se s tím musím poprat sám, teda s instruktorem. Ozvu se tady, až to budu mít hotovo.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dělali jste řidičák na motorku podle nových pravidel

25.5.2021 v 12:40 | Nahoru | #122
ruinin> Tak ať ti to dopadne..
Já stále ani nezačal, sezónu už asi nestihnu

25.5.2021 v 15:06 | Nahoru | #123
Patton> Díky.

20.6.2021 v 23:44 | Nahoru | #124
Poruším slib, protože se to mezitím dost zajímavě vyvinulo. Po několika jízdách jsem si s motorkou začal docela rozumět, hlavně od tý doby, co na ní jedu sám. Na cvičáku to bylo docela v pohodě, zajímavý bylo to, jak mi přišlo dost nemožný se s těžkou motorkou proplétat mezi kužely v rychlým slalomu, ale nějak jsem to dycky dal... dalo by se to určitě zajet líp, ale instruktor byl spokojen, takže cvičák, tam nevidím moc problém. Takže paradoxně, velmi paradoxně považuju za svou největší slabinu, a to jezdím v autě třicet let, najeto cca půl milionu km, tak nakonec největší krize je orientace v malých uličkách malého města... že dávám přednost zprava, to ještě stíhám, i když v praxi se moc v takových uličkách nevyskytuju, ale co mi dělá největší problém je registrovat, že jsem v jednosměrce a podle toho se na konci řadit doleva, když z jednosměrky odbočuju doleva - v praxi v autě většinou nějak intuitivně vnímám, že jsem v jednosměrce, ale neuvědomuju si to... nevím, v centru Prahy jsou jednosměrky skoro všechny malý uličky, ale nemám moc praxi ježdění v malých městech. Další problém jsou obytné zóny, v praxi znám jen z nedávné doby a většinou je vnímám taky jen intuitivně, teď už vím, že se jezdí maximálně 20, a při výjezdu z obytné zóny musím dát přednost všem. No takže jednosměrky, obytné zóny a další lahůdka je neustálé střídání 30, konec 30, což je většinou první křižovatka - v malých městech lahůdka, protože je tam hafo skorokřižovatek typu vjezd ke garažím nebo parkoviště u Penny marketu... zóna 40, konec zóny 40... nebo třeba 30 najednou na silnici v polích, ale konec 30 zapomněli dát, takže se jede 30 asi jeden km až k nejbližší křižovatce... no takže nechci malovat čerta na zeď, ale je dost situací, kde se dá udělat chyba, protože v praxi tyhle věci člověk dělá nějak intuitivně, a ne podle předpisů... Docela mě zaráží, že lidi , co už léta jezdí autem, většinou píšou, že tohle na zkoušce řešit vůbec nemusí, protože jsou vyježdění v provozu s autem... asi je to fenomén posledních pět let, ale vyrojilo se spousta značek 30, 40, zón a perlička na konec - když jedu uličkou, v který jsou zaparkovaný auta, pokaždý, když to auto objíždím, musím dát blinkr...a další blinkr, když se zase vracím do své stopy vpravo - sorry , ale to jsem fakt v takových ospalých uličkách, kdy jedu 20, nikdy v autě nedělal... dneska jsem to trénoval na skútru a připadal jsem si jak pikus... takže na to musím dát taky bacha - to už jsem skoro instruktorovi do interkomu nadával, že to je fakt už moc... ale prej bych za to vyletěl... fakt dáváte blinkr, když jedete skoro krokem nějakou uličkou v nějakým městečku na konci světa, protože tam parkuje autíčko, který vy opatrně objedete, abyste se zase vrátili zpátky k pravýmu kraji silnice? Jo a taky holky, který stály na kraji uličky, tak jsem je měl objíždět s blinkrem... jel jsem asi 5 km za hodinu, ale prostě blinkr, no.

Naposledy editováno 20.06.2021 23:50:44

21.6.2021 v 19:37 | Nahoru | #125
To je hrozný, když člověk musí jezdit tak jak se má a ještě koukat na značky, co?
Hele komisaři prostě chtějí vidět že umíš fungovat dle zákona o provozu na pozemních komunikacích..
S těma blinkrama je to někdy oser, to chápu, ale jinak je to všechno prostě tak jak by to mělo být..
Mě třeba lidi co v jednosmerkach blikaj doleva, čekají až budou oba směry volné a stojí vpravo, čímž mě blokují taky serou.
A asi úplně nejvíc na benzinkach kde jsou ty výjezdy většinou široký na tři auta.
Hele co Ti můžu poradit, koukej do zatáčky ještě než tam začneš zatáčet.
Pak budeš stíhat ty značky v klidu a navíc budeš tou hlavou a očima dělat přesně to, co je snad základem ježdění v jedné stopě.
Jinak je fajn že už ses se strojem sžil

21.6.2021 v 19:55 | Nahoru | #126
dva_hrnce> Ale jo, souhlasím že v jednosměrce mám být vlevo, když odbočuju doleva a taky bych za chybu vyhodil. Já tak jezdím, když je to známá trasa, ale když se motám v neznámých končinách, tak většinou nestíhám značky... Jako ty jednosměrky. Samozřejmě vidím zákaz vjezdu, ale ty modrý značky jako jednosměrka jsem v praxi opravdu nikdy neřešil, protože za 30 let praxe jsem neměl malér v takový situaci. Na moto je to asi aktuálnější. Dneska jezdím horu dolu po Vinohradech, oči jako ostříž a stejně se mi stane, že vjedu do ulice a po 20 metrech zjistím, že jsem si nepohlídal, jestli jsem v jednosměrce. Nejezdím v protisměru, nikdy, ale nejsem zvyklej vnímat, že jedu v jednosměrce .. sorry. Tak to zkusím dohnat dnes večer .. na skútru je to dobrý cvičení.

21.6.2021 v 20:22 | Nahoru | #127
ruinin> já když začínal učit tak jsem se taky musel po 20 letech na silnicích naučit koukat po značkách, abych mohl žáky peskovat
Takže to chápu, ale tohle lze trénovat i mimo autoškolu jak jsi správně zjistil
Já kolikrát zjistil kolik " pro mě zbytečných" značek je na trasách které jsem jezdil denně..
Ono u nás v ČR se musí mozek naučit vnímat jen ty "důležité" , jinak by člověk ani nic jiného nestíhal, občas je to místy fakt masakr.
Vsadil bych se že má někdo z každý umístěný značky dobrej profit a stopro je těžce za vodou

22.6.2021 v 00:16 | Nahoru | #128
dva_hrnce> no ono bylo na začátku kurzu těžko odhadnout, co bude nejtěžší zvládnout u zkoušek. Na motorce jsem prakticky vůbec jezdit neuměl a netušil jsem, jak moc to bude těžký se to jakžtakž naučit během několika jízd. Na začátku vlákna jsem se nejvíc bál řazení - i když občas nevím, jestli tam mám jedničku nebo dvojku, tak nakonec to je asi to nejmenší... na křižovatce, když zastavuju, tak si prostě jen ověřím, že tam mám jedničku... Absurdní je, že to nejtěžší jsem si mohl trénovat na skútru už od zimy - ježdění po vilových čtvrtích plných jednosměrek a přednosti zprava - zvykl bych si na nutnost vnímat značky na začátku každý tý uličky a kde se mám pohybovat n a skútru, vlevo, vpravo a kdy dávat blinkry. Na tý zkoušce samozřejmě nebude test v nějakém labyrintu uliček, ale bude pro mě dost obtížný nepřehlídnout žádnou značku při projíždění té vesnice nebo dvou... Nebo můj "zlozvyk" rozhlížet se na všechny strany, když dávám přednost zprava - přijedu na křižovatku, mám sice přednost zprava, ale mám ve zvyku se podívat nalevo i napravo - prý za to hrozí vyhazov. Dneska jsem si na Vinohradech pořád říkal, čum jen doprava, nalevo nečum... je to fakt nezvyk. Když jsme dělali autoškolu na auto v 80. letech, tak to bylo z tohohle hlediska triviální, bylo to ve čtvrti, kterou jsem znal zpaměti, z kola i procházek, znal jsem každou ulici a odbočku, takže jsem se naprosto orientoval. Když jezdím v Itálii v největším provozu, tak mám oči prostě všude, nikdy jsem tam nezpůsobil zmatek nebo nehrozila nehoda.... tam, kdyby měl člověk sledovat značky, tak na něho začnou brzo troubit, tam člověk musí reagovat rychle podle situace.... teď budu dělat zkoušku ze schopnosti projet podle předpisů spící vesničku...

22.6.2021 v 00:22 | Nahoru | #129
Tak jsem si to musel v hlavě trochu srovnat, já dycky zmatkuju, když se octnu v nový situaci. Jezdit v autě v nejhustším provozu ve Florencii nebo v Mnichově je něco naprosto jinýho než jet po ospalým městečku, kde není provoz a všude je přednost zprava. Takže všechny ty články, kde se tvrdilo, že kdo už jezdil v autě, tak pak nemá v provozu při zkoušce problém, jsou mi uplně k ničemu. Včera na Vinohradech jsem si to ověřil na skútru... Takže pojedu tak, že budu pořád čekovat pravou stranu, jestli tam není ulice zprava, zastavovat kvůli tomu nemusím, ale když si to budu hlídat, tak vyřeším jeden problém. Další problém je, že pokaždý, když vjedu do nový ulice, tak se musím snažit kontrolovat, jestli to není jednosměrka kvůli odbočování doleva na konci ulice. Konec 40ky a konec 30ky, což v praxi velmi často nestíhám, tak to se dá řešit tak, že člověk radši jede dál třicet až do první křižovatky. 40 se dá jet skoro vždycky, i když tam je 50. Bacha na obytný zóny - rychlost max 20 a při výjezdu dát přednost všem. A obytný zony snad nikdy nejsou jednosměrný, takže při výjezdu při odbočování doleva stát uprostřed...

Naposledy editováno 22.06.2021 12:33:48

23.6.2021 v 13:05 | Nahoru | #130
Tak dnes hotovo. Všechno bylo jinak. Ale hlavně že to dopadlo.

23.6.2021 v 14:13 | Nahoru | #131
Gratuluji

23.6.2021 v 14:36 | Nahoru | #132
lucík74> Díky, tys mě na začátku hodně potěšila, no a nakonec, dneska, ta zkouška byla spíš zkouška nervů a trpělivosti.

23.6.2021 v 20:06 | Nahoru | #133
No tak super, teď už zas můžeš na blinkry a značky hodit bobek

23.6.2021 v 21:46 | Nahoru | #134
dva_hrnce> no ta závěrečná jízda v provozu dneska nebyla vůbec o blinkrech a značkách, to jsem zvládal v pohodě... netušil jsem, co mě potká za šílenost... ale tak hlavně že to dopadlo