globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Super duke vs mt 10
11.4.2021 v 11:01
Ahoj. Rozhoduji se mezi koupí Super Duka 1290 a MT 10. Rozpočet cca 230 tisíc, tzn.prvni roky výroby. Než přijde lincovani, tak fóra jsem přečetl několikrát, stejně tak videa a recenze. A jelikož fóra mě ne úplně potěšily...
Zajímala by mě recenze běžných uživatelů, především ohledně spolehlivosti. Zda je tu někdo, kdo motorky vlastní/vlastnil, měl/má s motorkou vážnější problém, a tim koupě pro něj byla chyba. Či zda jste s motorkou naprosto spokojeni. Děkuji.
Pro obecenstvo nebo-li nevlastniky - klidně můžete přihodit do tématu váš pohled na rozdíly mezi motorkami a jaká by byla ta vaše, kdyby jste se taktéž podobně rozhodovali.?
Kdyby někdo zvažoval, věděl o prodeji nějakého topiku do mého uvedeného maxima 230 tisíc, tak sem s ním, díky.

Super duke vs mt 10

11.4.2021 v 12:17 | Nahoru | #1
Možná něco málo najdeš na mém starém vláknu, kde jsem se ptal jak na SD tak na MT .
Já jsem nakonec MT úplně vypustil, i když se zdálo jako největší universál. Ale co jsem četl jak tady, tak hlavně na zahraničních vláknech, tak tomu umíraly motory. Bohužel někomu skoro hned, někomu po 20t, ale vždy bez nějaké předešlého varování. Měl jsem z toho strach a nechtěl jsem, abych celou dobu měl strach, že zrovna já si vytáhnu černého Petra.

1 reakcí na tento příspěvek Super duke vs mt 10

11.4.2021 v 13:51 | Nahoru | #2
To jsem pročítal a díky tomu mě to vcelku odrazuje od koupě. Ale všichni jen spekulují, ale žádný majitel s takovým problémem se neozval. Co si nakonec pořídil?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Super duke vs mt 10

11.4.2021 v 15:16 | Nahoru | #3
Slavlu> nakonec jsem šel jinou cestou a vzal jsem K1300R. Ta motorka si mi vždycky líbila, potlačil jsem ego, uvědomil si, že když jsem se nenaučil jezdit po zadním a na koleno doteď, tak je pro mě v podstatě nahý supersport zbytečnost.

1 reakcí na tento příspěvek Super duke vs mt 10

11.4.2021 v 18:55 | Nahoru | #4
Záleží co od toho očekáváš? Koukám že máš 4v 600 ccm a Duke v2 1300 - to se chová úplně jinak. Spolehlivost ti zatím nemůžu říct, protože jsem najel slabý dva tisíce , ale jede to pěkně , to zase jo.

(reakce na) Super duke vs mt 10

11.4.2021 v 21:44 | Nahoru | #5
mmks> Pro mě je KTM nesplněný sen. Jen, jak si sám říkal, motorka to levná neni a nerad bych jen tak vyhodil peníze oknem.?

1 reakcí na tento příspěvek Super duke vs mt 10

11.4.2021 v 21:47 | Nahoru | #6
Na MT-10 začínám 4. sezonu, mam natočeno cca 35.000 km včetně několika okruhovejch dnů a zatim jedinná závada byl vadnej snímač ABS. Jinak jen spotřebák. O zadírajících se klikách jsem slyšel, je to samozřejmě velice nepříjemná závada, ale na druhou stranu, nemam dojem, že by to potkávalo nějak vysoký procento strojů.

Na srovnání MT vs SD si asi netroufnu, jednak mam na SD najeto jen málo, druhak bych nebyl objektivní, bo nemam moc rád velký dvouválce.
MT mi přijde unikátní v tom, že na rozdíl od ostatních litrovejch naháčů neni dobrá jen na lítání kolem komína (nebo po okruhu), ale dá se na ní i velice dobře cestovat (bez spolujezdce). Samozřejmě, každá mince má dvě strany, takže ty cestovní vlohy jsou vykoupený trošku horší ovladatelností. Neni to žádnej ingot, ale na zatočení ta motorka prostě potřebuje impuls (třeba S1000R nebo Tuono fakt zatáčí jen pohledem). Jak už je jednou v náklonu, tak je krásně stabilní a jen tak jí něco nerozhodí. Dál je tu trochu míň zpětný vazby od předního kola. Možná to souvisí s posezem, kterej je trochu říznutej supermotem - je velice pohodlnej, neni tu tolik váhy na rukou ani skrčený kolena.
V testech se obvykle objevujou stížnosti na dvě věci - brzdy a ucukanej plyn. Obojí je pravda, ale obojí potřebuje komentář. Brzdy zpomalujou dostatečně, ale vyžadujou větší ovládací sílu a krystalickou odezvou taky nedisponujou. Prostě, jejich naladění dobře sedí k cestovní stránce stroje (když sem promrzlej sjížděl z GG, tak jsem byl za jejich vlažnější přístup vyloženě rád), na okruh bych si určitě dokázal představit něco lepšího. Co se plynu týče, jsou tam 3 mapy - ostrá, normální a déšť. V režimu déšť je motorka jak na analegetikách, což je přesně to, co od tohodle režimu ořekávám. Bohužel, na ostrou mapu je plyn strašně citlivej dole a na standandartní je to zas strašně cilivý při plným otevření. Jako by to potřebovalo jen jednu mapu a rychlopal s delším chodem. Já jsem si časem zvyknul a jezdim furt na ostrou mapu, ale konkurence umí naldit plyn líp.
Motor je takovej Dr. Jekyll a Mr. Hyde - do 5.000 si to přede jak kotě v košíku, táhne to, ale nijak zběsile. Mezi 5.000 a 6.000 rychle roste točivej moment a mezi 6.000 a 9.000 to letí fakt hodně. Úplně nahoře to zas umírá, nemá to moc špičku a mimo okruh to IMHO nemá moc smysl tlačit až k omezovači. Osobně bych určitě bral plynulejší nárust výkonu v tom pásmu 5-6 tisíc. Údajně tomu pomůže dekat a přemapování, ale to jesm nezkoušel.
Závěr? Sou lepší motorky na pilu kolem komína. Sou lepší motorky na cestování po Evropě. Ale pokuch chceš mít na obojí jen jednu mašinu, tak MT nemá kokurenci. Na vlastně má, S1000XR
Fuj, to sem se rozepsal

Naposledy editováno 11.04.2021 21:51:13

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Super duke vs mt 10

11.4.2021 v 21:48 | Nahoru | #7
motovlk> Cbrko byla moje první, následně byla KTM 950 smr, nyní 990 smt, takže ty velký dvouválce od KTM trochu znám. Samozřejmě, Duke je úplně někde jinde, ale chci zase vyzkoušet něco jiného. Něco na čem můžu pomalu, rychle, na výlet i na okruh. A něco co má charakter, což klasický ctyrhrnek od Hondy prostě nemá.?

Super duke vs mt 10

11.4.2021 v 21:55 | Nahoru | #8
to je hold věčná debata a vkus každého soudruha. já byl prostě z motoru KTM 990SM rozpačitý, obzvlášť po minulé ZX12.
teď už mám z K1300r zase úsměv na xichtu při každém přidání i když vím, že s KTM jsem byl v zatáčkách rychlejší.

(reakce na) Super duke vs mt 10

11.4.2021 v 22:07 | Nahoru | #9
JohnnyS08> skvěle, díky!
Jo, nedávno byl na mobile.de Duke a 120tkm najeto, MT 60tkm, první ročníky. Ono asi taky bude záležet, jak se k tomu člověk chová, olej apod.
Buď to bude MT nebo Duke, nic jiného. Ve finále asi stejně rozhodne situace na bazarech, vcelku nedostatkové zboží.
Nějaký svolavacky na Yamahu, KTM nebyly, nevíš? Abych si ohlídal aspoň to.
Spotřeba na MT 8l nebo je to blábol?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Super duke vs mt 10

11.4.2021 v 22:37 | Nahoru | #10
Slavlu> Tak to jo. Na SDR se dá lítat kudlu i v klidu cestovat . No akorát to v klidu je furt rychle protože 6ku v devadesáti nedáš. To spíš tak 120 - 130. Líbí se mi jak je namapovanej plyn - žadný škubání při přechodu ze zavřenýho plynu a je to pěkně dávkovatelný. Prostě to jede kolik se tomu dá. Když chci jet v klidu tak to není uškubanej neurotik. Mám 183 cm a sedí se na tom tak nějak uvolněně. Váha není na rukách a ani nohy nejsou tak zalomený.

Super duke vs mt 10

11.4.2021 v 22:40 | Nahoru | #11
Jestli můžu krouťáku říkat charakter, tak to má hodně charakteru.

(reakce na) Super duke vs mt 10

11.4.2021 v 23:00 | Nahoru | #12
motovlk> Ten posed je pro mě taky důležitý, pupík roste, záda se ničí, takže ten motardovy posed je pro mě základ.? Takže ty jsi s Dukem spokojený? Nebo byly nějaké problémy?

1 reakcí na tento příspěvek Super duke vs mt 10

12.4.2021 v 08:15 | Nahoru | #13
Já mam rok 2018 a u toho o žádný svolávačce nevim. Ohledně spotřeby - ta samozřejmě souvisí hlavně se stylem jízdy, ale je fakt, že oproti konkurenci je MTčko celkem rozežraný. Těch 8 je aspoň pro mě taková horní hranice, to už znamená jet slušnou pilu. Běžně mi to žere něco přes sedum, při cestování kolem šesti a půl.

1 reakcí na tento příspěvek Super duke vs mt 10

12.4.2021 v 08:18 | Nahoru | #14
Předtím jsem měl 11 let SV 1000 tam byl posed taky pohodlnej , ale tady sedím víc vzpřímeně. Když jsem se rozhodoval mezi speed triplem a SDR , tak tohle taky pro mě bylo důležitý. Už jsem taky nejsem nejmladší. Ono to vypadá že je Duke malej, ale sedím na něm o dost vejš a nohy mám na zem natažený.

1 reakcí na tento příspěvek Super duke vs mt 10

12.4.2021 v 10:29 | Nahoru | #15
Taky jsem váham mezi mt a dukem, vzal jsem duka, protože to má víc fun faktor, ten krouťák a jak tě to vykopne ze zatáčky je k nezaplacení. Já jsem chtěl něco univerzáního, mt 10 mi přijde dost tvrdá, zalomená pozice...duke je cestovnější a to o dost. A spolehlivost...no asi to bude kus od kusu, ale viděl jsem duky co mají ke 100tis, takže si nemyslím, že by se to sypalo, ale počítej s tím, že je to skoro jak ital co se týče el.instalace. Mt má určitě lepší zpracovní, prostě japonec je někdě jinde, ale duke Ti zase dá něco co žádná jiná. Ideálně si na obě sedni a svez se....to je lepší jak 1000 recenzí

(reakce na) Super duke vs mt 10

12.4.2021 v 15:21 | Nahoru | #16
JohnnyS08> Tak to už máš vcelku novej rok, kde by to vše mohlo být vychytaný. No dobrá, díky za informace.

(reakce na) Super duke vs mt 10

12.4.2021 v 15:25 | Nahoru | #17
motovlk> No myslím, že ten Duke bude asi nejlepší volba. Pár lidem jsem napsal, všichni jen chválí, recenze taky chválí. Hlavně po něm koukám od samého začátku, jen se člověk bojí aby nedával do oprav víc než do ježdění. :D

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Super duke vs mt 10

12.4.2021 v 15:29 | Nahoru | #18
Sonicek> Tak zrovna na elektroniku jsem neslyšel jedinou výtku. Většinou zadní ložiska nebo v kombinaci s quickshiftrem problémy s motorem, ale to spíš zní jako kdyby jedna bába povídala. Já už se svezl, víc mi vyhovoval Duke. Ale čím víc čtu a přemýšlím, tím víc se bojim koupit vůbec nějakou novější motorku. :D
Co se týká toho zadního ložiska, řešil jste to někdo? Je možnost náhrady za lepší kousek?

1 reakcí na tento příspěvek Super duke vs mt 10

12.4.2021 v 22:41 | Nahoru | #19
Když jsem kupoval tak bejvalej majitel prý už měnil. No hlavně tady bude větší spotřeba gum, řetezovek a destiček. Benzín to překvapivě bere stejně jako litrový SV. 7,5 - 8 l dost svižný okresky. Když se budu vysloveně courat tak pod 6l.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Super duke vs mt 10

13.4.2021 v 07:16 | Nahoru | #20
Slavlu> já třeba musel dělat dráty od zadního osvětlení od SPZ, prostě se to uklepalo, pak dráty které vedou od levého ovladače, přestali mi fungovat blinkry, draty se normálně prošoupali....jinak byla vidět i oxidace na drátech, takže jsem to nechal udělat celé. Zadní ložisko trápí všechny majitele co jezdí v dešti pokud by jsi to měnil, tak pak doporučím udělat do zadní kyvky malou díru pro odtok vody, na fórech k tomu najdeš podrobné info.
Co se tyče toho že padají motory při použití QS je naprostá blbost....to jsem slyšel leda zde na m.cz, nikdo v zahraničí nic takového neřeší. Jinak gen2., často odchází display, přední světlo....málo kdy jsem viděl, že by někdo řešil vysypanej motor, pár jich je, ale asi tak jako u ostatních motorek. Některé žerou olej, já mám přes 50tis a nebere to vůbec nic.
Co se týče spotřeby, tak když jsem jel ve dvou a fakt pohodičku a dostal jsem se někde kolem 5,4l/100km, ale teď mám průměr kolem 7,5l.
Podle mě slabost je servisní interval, výrobce dal nesmysl v podobobě 15tis na olej, to mi přijde jakože fakt hodně. Ale všechny lidi co znám, tak dělají normálně po 6tis, rozhodně to prodlouží životnost než ty dlouhé výměny.
Ještě se vrátím k tomu ložisku zadního kola, tam není problém v ložisku jako samotném, ale o tom, že se tam dostavá voda a ta pak dělá bordel.

Super duke vs mt 10

13.4.2021 v 09:14 | Nahoru | #21
To osvětlení rz jsem dělal předevčírem. Uklepanej drát od tišťáku s diodama. To je ale spíš problém V2 všeobecně. Mockrát se mi takhle uklepaly diody v zadních blinkrech na SV , pak jsem pod tištenej spoj nacpal silikon a bylo po klepání.

(reakce na) Super duke vs mt 10

13.4.2021 v 09:49 | Nahoru | #22
motovlk> ta spotřeba, ať už čehokoliv, je proticena k ty radosti co to snad bude dělat.?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Super duke vs mt 10

13.4.2021 v 10:01 | Nahoru | #23
Sonicek> Jo, takže vlastně podobně jako moje nynější smt, obcas projít šrouby a sem tam nějaký doplnit ?
Já nejsem nějaký extra jezdec, za minulou sezonu jsem najel ubohý 3000km, takže výměna po 15k km u mě nehrozí, myslím že i těch šest tisíc nedám.? Kéž by to bylo jinak, zatím ty motory olejem proplachuji spíš.? Co se týká oleje, KTM má předepsaný motorex..lejes tam motorex nebo máš lepší zkušenosti s jiným olejem?
Jo tak takhle to je s tím ložiskem, to už dává nějakou logiku..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Super duke vs mt 10

13.4.2021 v 14:30 | Nahoru | #24
Slavlu> Tak když se podíváš do manuálu, tak hodně šroubů je na lepidlo, většinou je to tak, že to někdo rozdělal, ale lepidlo už tam nedal....proto to padá. Mě zatím nic neupadlo :) Já dávám motorex, prostě držím co manuál a zbytečně nic nezkoumám...to platí i pro ostatní kapaliny. Duke má suchou spojku, ale i tak je tam ostřik spojky, takže nevím co by s tím dělal jinej olej, pravděpovoně nic, už jsem viděl jak tam davaji i jiné značky, jak jsem psal, snažím se držet toho co výrobce.
U oleje si můžeš vybrat dva druhy viskozity to je vše :)
Klidně se ptej pokud tě něco zajíma, klidně pokud by jsi chtěl něco detailně, tak Ti klidně pošlu tady i nějaké fotky jak je to řešeny apod...

(reakce na) Super duke vs mt 10

13.4.2021 v 22:08 | Nahoru | #25
Sonicek> Ja myslím, že jsem se pevně rozhodl pro Duka, díky všem. Už mám i vybráno, když se nynější motorka prodá, tak hned jedu.
Takže děkuju jak tobě, tak všem ostatním za rady, názory, rozsáhlé informace. Ať vám to jezdí a dělá jen radost.

Super duke vs mt 10

14.4.2021 v 02:10 | Nahoru | #26
ak si mal dve ktm a bol s nimi spokojny tak na tvojom mieste by som zobral zase 2V
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Navigace -KTM MY RIDE [1, 2] KTM 1290 Super Duke R malčus77 35 23.2.2024 v 13:35 Koudy01
KTM - výmena/oprava TPMS snímača KTM 1290 Super Duke R Babettastián 13 3.2.2024 v 19:28 Toser
KTM 1290 SuperDuke R 2022 - servisn... KTM 1290 Super Duke R Babettastián 5 5.1.2024 v 20:06 RRRR8888
Doporučené pneu výrobcem (KTM 1290 ... [1, 2] KTM 1290 Super Duke R Versysák__ 48 5.1.2024 v 12:26 ramlik
Nefunkční budíky KTM 1290 Super Duke R vitagsx400r 2 29.8.2023 v 19:26 vitagsx400r


TOPlist