globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Mechanický regulátor napětí
Zdravím,
odešla mi baterka na Guzzině, vhledem k počtu jízd až moc brzo. Změřil jsem napětí, co dává altík a zvyšuje se s otáčkami a bohužel vesele leze až nad 15V. Mám ještě originál mechanický regulátor napětí Magneti Marelli a nechce se mi tu nádheru nahrazovat něčím elektronickým. Jde to nějak seřídit, dělá to ještě vůbec někdo? Zkoušel jsem místního opraváře altíků a startérů, ale říkal, že to naposledy dělal před 40 lety a už by to nedal, že tam jsou snad nějaké pružinky.
Díky.

1 reakcí na tento příspěvek Mechanický regulátor napětí

Skvělá odpověď, děkuji! 8.4.2021 v 21:02 | Nahoru | #1
Tvl bych se na to vesele vysral a nahradil to. Ale dela se to tak ze menis predpeti pruziny ktera ti pusobi proti tomu magnetickymu poli civky.
Cim vetsi napeti, tim vetsi sila civky, takze cim silnejsi pruzina tim nizsi vystupni napeti. Jak to je delany u magneti marelli netusim, ale jestli je to stary tak bude nejspis ta pruzina vytahana , tak nejlip nahradit. Posli me jestli je natom regulatoru nejaky cislo, magneti marelli nejspis tyhle stary veci porad jeste dela.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Mechanický regulátor napětí

Skvělá odpověď, děkuji! 8.4.2021 v 21:32 | Nahoru | #2
gugo> Čau, teda u tých dvojcievkových reglérov na Jawách si práve nemal babrať do pružiny, ale tam sa na tých platinkách nastavovala tá medzera podľa manuálu. Síce, ako píšeš tým sa potom menilo predpätie pružiny , ale podstatná bola tá medzera podľa špáromierky.
Redguy , veď si pozri manuál tam sa na sto percent o tom nastavení regléru bude písať.

1 reakcí na tento příspěvek Mechanický regulátor napětí

Skvělá odpověď, děkuji! 8.4.2021 v 21:54 | Nahoru | #3
Magneti marelli IR50BA je regler k dynamu (žádnej altík)- a v tom manuálu máš popis funkce - napětí má na starosti cívka AR co má vinutí nejtenčím drátem a je izolovaná (na tý fotce je to ta nejdál). Zjistit při jakým napětí to rozepíná kontakt a jak se hejbe kotva podle toho to nastavit aby rozepínal při 14,4V.

Mechanický regulátor napětí

Skvělá odpověď, děkuji! 8.4.2021 v 22:10 | Nahoru | #4
To se prihyba jen ten jazycek pod pliskem ne? Aspon na mojem Suzuki

Mechanický regulátor napětí

Skvělá odpověď, děkuji! 8.4.2021 v 22:10 | Nahoru | #5
Při 14,4V by ti ten prostřední kontakt (spojenej s kotvou) měl sepnout proti tomu sekterým není v klidu v kontaktu. To je v podstatě moment kdy to šlusne buzení do rotoru. S největší pravděpodobností bude třeba ten volnej kontakt krapet přihnout blíž (asi se časem opálil a teď to spíná později, proto to vysoký napětí).

Naposledy editováno 08.04.2021 22:13:12

1 reakcí na tento příspěvek Mechanický regulátor napětí

Skvělá odpověď, děkuji! 8.4.2021 v 22:12 | Nahoru | #6

(reakce na) Mechanický regulátor napětí

Skvělá odpověď, děkuji! 8.4.2021 v 22:16 | Nahoru | #7
Koudy01> Jo, to je taky možnost. Ale vzhledem k tomu že tady se dá předpokládat to opotřebení tak by to přihnutím toho kontaktu mělo jít dostat do původního stavu.

2 reakcí na tento příspěvek Mechanický regulátor napětí

Skvělá odpověď, děkuji! 8.4.2021 v 22:49 | Nahoru | #8
Já bych to vyndal. Vzal plynule regulovatelnej zdroj, připojil na 51 a 31 a koukal jak to rozepíná a spíná. Cílem je aby to při 14,4V seplo k tomu volnýmu kontaktu přičemž rozpínat od toho prvního by to mělo cca při 13,6-8. Správnej postup by byl to zatížit nějakou zátěží tak cca 2-3A a tejrat to na motoru s cílem dosáhnout regulačního přechodu pod 0,8V ale to je perverze.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Mechanický regulátor napětí

Skvělá odpověď, děkuji! 8.4.2021 v 23:59 | Nahoru | #9

Redguy píše: combust> A zapojit teda minus na kostru (D-/31) a plus na D+/51 ? A na B+/30 můžu multimetrem kontrolovat, co poleze do baterky, že?

Co ty ostatní cívky? Je tam regulátor proudu, který se má nastavit na 28-30 A, to testovat stejně?

A ten circuit breaker/cutout je k čemu?

Ten servisní manuál mám kdyžtak u motorky, strana 91, na těch printscreenech je hovno vidět. Jinak moc děkuju, konečně to nějak chápu, vemu to do práce elektronikům, mají zdroj.



Uf.
kostra - D/31 - mínus
DF/67 - budící vinutí - pro účely nastavení napětí nezapojovat
D+/51 - plus
B+30 - baterka - v momentě kdy nebude připojena síť ani dynamo není třeba sledovat
Napětí měřit na D51 a D31 (kostře)

Štelování tý limitace proudu je na prostředním relé ale na takový proudíky už bude jednodušší to udělat na mašině nebo adekvátní stolici a plně zatížit to něčím co požere 25A při 13,8V (to je tak 5 halogenek nebo fortelnej odpor) a pak k tomu připojovat další tak aby to překročilo ten stanovenej proud (400W topení).

AR - reguluje proud do budícího vinutí (a tím reguluje výstupní napětí)
AL - reaguje v případě příliš velkého odběru - dojde ke snížení proudu do buzení
AI - připojuje k síti v momentě kdy napětí na dynamu vzrosta na takovou úroveň aby byla baterka dobíjená (>13V)

Lepší manuál zde , postup pro štelování dvoukotvy jawa pro inspiraci zde (str 4 a dále, je tam chyba v uvedeným napětí, max má být 14,4V).

Naposledy editováno 09.04.2021 00:00:55
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Oprava izolace cívky Moto Guzzi V7 Special Redguy 12 15.3.2024 v 08:52 xb
Enamel barvy na motor zkušenosti Moto Guzzi V7 Special Redguy 19 26.1.2024 v 08:53 ktm525smerák
Moto guzzi Special 2013 - převodovka Moto Guzzi V7 Special Ferino99 12 7.5.2023 v 11:16 krokoš
Moto Guzzi V7 Special r v 2016 rozm... Moto Guzzi V7 Special jarda24 14 2.1.2023 v 13:27 chabm
Olej s vysokým obsahem zddp [1, 2] Moto Guzzi V7 Special Redguy 38 16.9.2022 v 10:45 Midloch2


TOPlist