odešla mi baterka na Guzzině, vhledem k počtu jízd až moc brzo. Změřil jsem napětí, co dává altík a zvyšuje se s otáčkami a bohužel vesele leze až nad 15V. Mám ještě originál mechanický regulátor napětí Magneti Marelli a nechce se mi tu nádheru nahrazovat něčím elektronickým. Jde to nějak seřídit, dělá to ještě vůbec někdo? Zkoušel jsem místního opraváře altíků a startérů, ale říkal, že to naposledy dělal před 40 lety a už by to nedal, že tam jsou snad nějaké pružinky.
Díky.
1 reakcí na tento příspěvek Mechanický regulátor napětí
Cim vetsi napeti, tim vetsi sila civky, takze cim silnejsi pruzina tim nizsi vystupni napeti. Jak to je delany u magneti marelli netusim, ale jestli je to stary tak bude nejspis ta pruzina vytahana , tak nejlip nahradit. Posli me jestli je natom regulatoru nejaky cislo, magneti marelli nejspis tyhle stary veci porad jeste dela.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Mechanický regulátor napětí
Redguy , veď si pozri manuál tam sa na sto percent o tom nastavení regléru bude písať.
1 reakcí na tento příspěvek Mechanický regulátor napětí
Naposledy editováno 08.04.2021 22:13:12
1 reakcí na tento příspěvek Mechanický regulátor napětí
2 reakcí na tento příspěvek Mechanický regulátor napětí
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Mechanický regulátor napětí
Redguy píše: combust> A zapojit teda minus na kostru (D-/31) a plus na D+/51 ? A na B+/30 můžu multimetrem kontrolovat, co poleze do baterky, že?
Co ty ostatní cívky? Je tam regulátor proudu, který se má nastavit na 28-30 A, to testovat stejně?
A ten circuit breaker/cutout je k čemu?
Ten servisní manuál mám kdyžtak u motorky, strana 91, na těch printscreenech je hovno vidět. Jinak moc děkuju, konečně to nějak chápu, vemu to do práce elektronikům, mají zdroj.
Uf.
kostra - D/31 - mínus
DF/67 - budící vinutí - pro účely nastavení napětí nezapojovat
D+/51 - plus
B+30 - baterka - v momentě kdy nebude připojena síť ani dynamo není třeba sledovat
Napětí měřit na D51 a D31 (kostře)
Štelování tý limitace proudu je na prostředním relé ale na takový proudíky už bude jednodušší to udělat na mašině nebo adekvátní stolici a plně zatížit to něčím co požere 25A při 13,8V (to je tak 5 halogenek nebo fortelnej odpor) a pak k tomu připojovat další tak aby to překročilo ten stanovenej proud (400W topení).
AR - reguluje proud do budícího vinutí (a tím reguluje výstupní napětí)
AL - reaguje v případě příliš velkého odběru - dojde ke snížení proudu do buzení
AI - připojuje k síti v momentě kdy napětí na dynamu vzrosta na takovou úroveň aby byla baterka dobíjená (>13V)
Lepší manuál zde , postup pro štelování dvoukotvy jawa pro inspiraci zde (str 4 a dále, je tam chyba v uvedeným napětí, max má být 14,4V).
Naposledy editováno 09.04.2021 00:00:55
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Oprava izolace cívky Moto Guzzi V7 Special | Redguy | 12 | 15.3.2024 v 08:52 xb |
Enamel barvy na motor zkušenosti Moto Guzzi V7 Special | Redguy | 19 | 26.1.2024 v 08:53 ktm525smerák |
Moto guzzi Special 2013 - převodovka Moto Guzzi V7 Special | Ferino99 | 12 | 7.5.2023 v 11:16 krokoš |
Moto Guzzi V7 Special r v 2016 rozm... Moto Guzzi V7 Special | jarda24 | 14 | 2.1.2023 v 13:27 chabm |
Olej s vysokým obsahem zddp [1, 2] Moto Guzzi V7 Special | Redguy | 38 | 16.9.2022 v 10:45 Midloch2 |