paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Mechanický regulátor napětí
Zdravím,
odešla mi baterka na Guzzině, vhledem k počtu jízd až moc brzo. Změřil jsem napětí, co dává altík a zvyšuje se s otáčkami a bohužel vesele leze až nad 15V. Mám ještě originál mechanický regulátor napětí Magneti Marelli a nechce se mi tu nádheru nahrazovat něčím elektronickým. Jde to nějak seřídit, dělá to ještě vůbec někdo? Zkoušel jsem místního opraváře altíků a startérů, ale říkal, že to naposledy dělal před 40 lety a už by to nedal, že tam jsou snad nějaké pružinky.
Díky.
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Mechanický regulátor napětí

9.4.2021 v 11:06 | Nahoru | #31
A měřil jsi to max.napětí se zatížením nebo bez, ono to klidně mže být o.k.Já pokud na tom jezdíš, bych relé nahradil elektronickým,třeba AEV, ušetříš tím pár W.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Mechanický regulátor napětí

9.4.2021 v 12:25 | Nahoru | #32
Foustka> Bylo to po startu, takže přepodkládám, že to nabíjelo baterku. Ta "stará" Bannerka mi vyvařila, takže OK to nebude.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Mechanický regulátor napětí

9.4.2021 v 12:45 | Nahoru | #33
combust> Tak zatím bych chtěl řešit jen tu regulaci napětí, takže s externím zdrojem není potřeba to na výstupu nijak zatěžovat?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Mechanický regulátor napětí

9.4.2021 v 12:57 | Nahoru | #34
Redguy> Pak jo, seřídil bych mechanicky kontakty a vzdálenosti jader na cívkách, pokud máš míry od výrobce, pokud ne tak bych to udělal +- podle PAL tří cívkového relé, ty míry ti můžu ofotit, ale napětí bych seřizoval(pomocí změny předpětí pružinky) na motorce s nabitou baterkou.

(reakce na) Mechanický regulátor napětí

9.4.2021 v 13:02 | Nahoru | #35
Foustka> Nemám, jak jsem psal, v servisních manuálech je, že je to zapečetěný, ačkoliv jsou tam normálně dva šroubky a že se to má měnit, takže žádné míry tam nejsou. Zkusím to na tom zdroji seřídit a pak ještě prozkoušet na běžící motorce a uvidíme.
Přinejhorším se naseru a koupím ten elektronickej z Fiata a bude klid

Mechanický regulátor napětí

9.4.2021 v 13:12 | Nahoru | #36

(reakce na) Mechanický regulátor napětí

9.4.2021 v 14:39 | Nahoru | #37
Redguy> Jo. s externím zdrojem se dá štelovat reakce napěťovýho regulátoru na úroveň napětí bez potřeby to zatěžovat protože by na rozdíl od vinutí dynama neměl být závislej na odběru. Takže postupuj jak jsi zmínil step by step. Až to bude regulovat napětí jak má tak má smysl si hrát s proudovejma ochranama a připojováním k baterce. S velkou pravděpodobností ten zbytek maká jak má a není důvod ho nějak rozštelovat (kdyby totiž nemakal tak je z toho dynama škvarek).

Naposledy editováno 09.04.2021 14:43:17

Mechanický regulátor napětí

11.4.2021 v 16:33 | Nahoru | #38
aev Tady najdeš relé který potřebuješ, spolehlivý a bude to dobíjet líp než s mechanickým, navíc je tak malinký, že se vleze do krabičky od původního relé a nehyzdí vetránskej vzhled.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Moto Guzzi V7 Special r v 2016 rozm... Moto Guzzi V7 Special jarda24 13 27.5.2022 v 06:36 oldyno
Moto Guzzi V7 chrastění od spojky Moto Guzzi V7 Special chabm 7 5.11.2021 v 18:15 Pája19
Ventilové vůle Moto Guzzi V7III Moto Guzzi V7 Special chabm 6 2.7.2021 v 10:13 chabm
Nespíná větrák sahary Moto Guzzi V7 Special Redguy 14 10.6.2021 v 06:01 milonovo
Nová Moto Guzzi V7 2021 [1, 2] Moto Guzzi V7 Classic, Moto Guzzi V7 Special geloš 31 6.3.2021 v 22:11 stimpoff


TOPlist