revit_duben_motozem





Téma: Přehřívání
Zdravím mám takový problém s moji Ktm duke 390 a to že se přehřívá.Když se motorka ohřeje a jedu rychleji tak v pohodě ale jakmile se dostanu do města nebo někde zastavím třeba na 30 sec. okamžitě vyletí teplota nahoru a píše mi na displeji že se přehřívá,voda tam je.Nevíte někdo prosím čím to může být?Jestli třeba ventilátor nebo termostat nebo čidlo? Diký za rady

1 reakcí na tento příspěvek Přehřívání

7.4.2021 v 15:13 | Nahoru | #1
Tesneni pod hlavou?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přehřívání

7.4.2021 v 15:37 | Nahoru | #2
Slávek-TDM> To spíš ne mám novou motorku a najeto 10 tisíc spíš si myslím že bude problém u toho systému chlazení než v motoru.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přehřívání

7.4.2021 v 15:58 | Nahoru | #3
Dandymotoo> tak málo najetých km u tohoto motoru bohužel neznamená, že těsnění nemůže být v háji...
https://www.ktmduke3...t-4-300-miles.23450/

1 reakcí na tento příspěvek Přehřívání

7.4.2021 v 16:12 | Nahoru | #4
ventilátor spíná ?

1 reakcí na tento příspěvek Přehřívání

7.4.2021 v 16:29 | Nahoru | #5
Očividně se ti nesepne ventilátor. Nastartuj a nech motorku běžet. Pokud se ventilátor nesepne dříve než hlášení přehřátí tak máš vítěze.
Ventilátor je taková vrtulka na chladiči a dělá docela rámus když se roztočí. To poznáš.

1 reakcí na tento příspěvek Přehřívání

7.4.2021 v 19:03 | Nahoru | #6
Litajici teplota u auta byla beznou pricinou foukleho tesneni hlavy. Pokud to ma 10tisic tak je to asi v zaruce ne ? = kde je problem ?

Přehřívání

7.4.2021 v 19:58 | Nahoru | #7
Běžnou příčinou je že se straci voda, to že litá teplota za to může spíš termostat ne? Což samozřejmě není tento případ

Přehřívání

7.4.2021 v 20:13 | Nahoru | #8
foxdive> Me to prislo tak, ze kdyz je foukle tesneni a tlakuje do vody, tak v okruhu vytvari bubliny, ktere cestuji a jak dojdou k cidlu teploty, tak to zamava s teplotou. U auta to jeste citelne menilo vykon topeni

Přehřívání

Skvělá odpověď, děkuji! 7.4.2021 v 20:55 | Nahoru | #9
http://www.flash-tea...iles/file_en_221.pdf str 133

Naposledy editováno 07.04.2021 20:56:33

(reakce na) Přehřívání

7.4.2021 v 21:58 | Nahoru | #10
Slávek-TDM> Dobře děkuji za radu zkusím nejdřív ten ventilátor,čidlo a termostat a když nic tak až pak měnit těsnění.

(reakce na) Přehřívání

7.4.2021 v 21:58 | Nahoru | #11
PavelDuke> Díky nezkoušel jsem ale podívám se na to.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přehřívání

7.4.2021 v 22:00 | Nahoru | #12
MartasUS> Jojo vím kde je ventilátor a přišlo mi že jsem žádný zvuk neslyšel takže to vyzkouším.A kdyby to bylo tím že se netočí ventilátor tak by bylo potřeba ho vyměnit nebo je možné že to bude nějaké čidlo?

(reakce na) Přehřívání

7.4.2021 v 22:01 | Nahoru | #13
Johny_Servis> Ne moto už je po záruce jinak bych to tu neřešil.Ale díky

1 reakcí na tento příspěvek Přehřívání

7.4.2021 v 22:08 | Nahoru | #14
Dandymotoo> Tak cuchni do expanzky jestli nesmrdi spalinama, pripadne nastartuj a koukej jestli nebubla, pokud by tam neslo koukat, tak dej ruku na hadici k chladici, jestli bude tvrda jak sutr - je to těsněni pod hlavou, pokud ne tak dalsim podezrelym muze byt termostat. Ten odhalis jednoduse:
Nastartuj studenou motorku a dej ruku na hadicu co privadi horkou vodu do chladice. Mela by byt dlouho studena a pak se naraz rychle ohrat (otevreni termostatu a velkyho okruhu). Kdyz bude i toto fungovat tak v dalsim kroku bych procistil kontakt na cidle teploty chladici kapaliny, pripadne zmeril odpor cidla ohmmetrem, musis ale vedet jaky odpor to cidlo ma spravne mit (nekde zkusit vygooglit)

(reakce na) Přehřívání

7.4.2021 v 22:11 | Nahoru | #15
Johny_Servis> Díky vyzkouším

Přehřívání

Skvělá odpověď, děkuji! 7.4.2021 v 22:16 | Nahoru | #16
Ventilator bych jinak nepodezrival - kdyz nefunguje, tak teplota pri stani sice poroste, ale vzhledem k tomu kolik tepla produkuje motor na volnobeh a kolik vody honi v okruhu, tak mi pripada krajine nemozne, aby se to samo jen tak za 30 sekund stani prehralo.

Jeste by mohla byt varianta v ochozene vodni pumpe. Jedes = jsou otacky, jakysi prutok je a chladi to. Stojis na volnobeh, cirkulace vody ustane mozna i na nulu a cidlo teploty, ktere je (mozna) nekde pred termostatem v malym okruhu samozrejme hned hlasi prehrati - to by mi smysl davalo, nicmene me nenapada jak to jednoduse a nejlepe bez castecne rozborky overit. Vlastne jedna metoda ano (z auta). Pokud to ma na chladicim okruhu odvzdusnovak, tak jej odsrubuj, navlec na nej hadicku a tu strc do expanzky. Po nastartovani by mel valit curek hadickou z odvzdusnovaku do expanzky (a pokud to dela bubliny bude to prskat). Takhle jsem zrovna nedavno odvzdusnoval chladici okruh po vymene kapaliny

(reakce na) Přehřívání

8.4.2021 v 09:35 | Nahoru | #17

Dandymotoo píše: MartasUS> Jojo vím kde je ventilátor a přišlo mi že jsem žádný zvuk neslyšel takže to vyzkouším.A kdyby to bylo tím že se netočí ventilátor tak by bylo potřeba ho vyměnit nebo je možné že to bude nějaké čidlo?



Pokud se ventilátor nespustí tak najdi konektor k němu a zkus ho píchnout přímo na baterku 12V . Pokud se neroztočí tak je v hajzlu. Pokud ano tak bude čidlo teploty v hajzlu. Ale jestli se spouští a i tak hapruje teplota tak mrknout na termostat. Pokud i ten je v pohodě tak asi to těsnění pod hlavou.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Ktm duke 390 pneu KTM Duke 390 Dandymotoo 12 14.4.2021 v 09:57 gugo
KTM Duke 390 - město KTM Duke 390 T111 18 7.4.2021 v 18:00 Matess727x
Nazor na odřený rám před koupí KTM ... [1, 2] KTM Duke 390 deklin 36 7.4.2021 v 08:13 V_i_c_i
Páčky KTM Duke 390 vs RC 390 KTM Duke 125, KTM Duke 390, KTM RC 390, KTM RC 125 KTMduke39 3 6.4.2021 v 10:56 KTMduke39
Duke 390 přední světlo KTM Duke 390 Trcook 14 3.4.2021 v 16:39 S.M-A-RT


TOPlist