megamoto_duben2





Téma: BMW iABS s posilovačem
Zdravím vespolek,

koupil jsem si R1200CL s vadným ABS (cena odpovídala tomu, že ABS je vadné)...

Zažil jsem několik vadných ABS s posilovačem a většinou to zdechlo a bylo bez brzd (většinou byla chyba už při zapnutí a testu).. Tady ABS provede test, po rozjetí ABS zhasne, ale několikátém zabrzdění se rozsvítí generální chyba a ikona ABS bliká pomalu...

Takže podle návodu je minimálně jeden okruh bez ABS, ale s plným asistovaným brzděním...

Diagnostika hlásí nízký tlak v zadním okruhu..

ABS jsem odvzdušnil, vyměnil brzdovku, vytekl kekel.. Závada trvá, mimochodem i když moto není nastartovaná a silně zmáčknu brzdu, rozsvítí se generální chyba, ale po povolení brzdy zhasne a diagnostika je bez chyb. Pro jistotu jsem to samé udělal na R1150R a tam generální chyba za stejných podmínek neproblikne..

taky mne zarazilo, že odvzdušnění a výměna brzdovky na zadku nebyla tak uplně na pohodu.. Pokud běželo servo posilovače, stejně ze zadku brzdovka netekla, musel jsem stejně klasicky pumpovat.. Je to normální??

ABS na CL je nesehnatelné.. Lze použít ABS z jiného modelu (RT, GS) a přehodit řídící elektroniku, nebo si to představuju moc jednoduše...

popřípadě nemá někdo z Prahy a okolí na prodej vadný modul ABS na pokusy???

Původně jsem chtěl ABS zrušit, ale tak nějak mu dávám ještě šanci..

BMW iABS s posilovačem

7.4.2021 v 08:26 | Nahoru | #1
Nemusí se to odvzdusnovat přes diagnostiku ? A následně u vymazat chyby ? U jednoho BMW mě sralo ze nešel ani vymazat interval na olej bez diagnostiky ?

BMW iABS s posilovačem

7.4.2021 v 09:16 | Nahoru | #2
Ahoj, diagnostiku mám.. Tohle ABS mi nabízí pouze čtení, nebo mazání chyb.. ani nemohu číst parametry.. Pokud se nepletu, tak odvzdušnění přes diagnostiku má až další generace ABS...

BMW iABS s posilovačem

7.4.2021 v 17:39 | Nahoru | #3

BMW iABS s posilovačem

7.4.2021 v 19:27 | Nahoru | #4
Střelba od boku, prošel jsem si něčím podobným na 1150RT, jednou mě to dokonce v plném kalupu nechalo v Alpách ve štychu bez posilovače... A byl to jen špatný mikrospínač zadní brzdy. Zůstával viset, ŘJ si myslela, že se stále brzdí, ale tlak tomu neodpovídal, signály snímačů ABS v kolech jí tvrdily, že stroj furt jede, a přitom signál od spínače lhal, že se brzdí. Výsledkem byly opakované nouzáky a diskoška červených kontrolek. Navíc to bylo sporadické a už už jsem se měl k tomu, že to vyškubu.

Pak jsem přišel na ten spínač, prostřík, seřídil plíšek a od té doby to furt funguje. Řádově další desítky tisíc km.

BMW iABS s posilovačem

8.4.2021 v 16:07 | Nahoru | #5
Spínače jsem kontroloval, ale pokud by se spínač rozepnul, tak by se měl spustit posilovač.. Chápu, že za jízdy to člověk neuslyší, ale mě to na stisk obou pák reaguje (servo posilovače) a navíc tu chybu zadní brzdy vyvolá stisknutí přední brzdy.. Chápu, že to ABS dělá brzdy jakoby duálními, takže při stisku předku, brzdí i zadek..

Navíc u mne nedojde k odpojení posilovače, pouze se rozbliká pomalu kontrolka ABS a svítí GEN chyba..

O víkendu to rozeberu, zkontroluju jak vypadají brzdové hadice a zkusím ještě komplet odvzdušnit.. Při odvzdušňování ovládacího okruhu na ABS mi sem tam ještě vylezla bublinka z toho odvzdušnění ventilu co je na 27mičku trubkáč na ABS hore..

BMW iABS s posilovačem

9.4.2021 v 08:53 | Nahoru | #6
Při vadném, stále sepnutém, mikrospínači buď ruční páčky nebo nožní brzdy by:
1) trvale svítilo brzdové světlo - toho si lze snadno všimnout
2) samodiagnostika při zapnutí zapalování by trvala nepřiměřeně dlouho a nezhasla by kontrolka ABS

BMW iABS s posilovačem

9.4.2021 v 18:07 | Nahoru | #7
FrancisR: " Navíc to bylo sporadické"... To jsou zrovna ty nejlepší závady. Zpravidla zůstával spínač viset až během jízdy, v garáži se všecko tvářilo ok. A svítícího brzdovýho světla si za jízdy jaksi všimnout neumím. Třeba jsem dojel se svítící kontrolkou ABS, ale vše fungovalo. Profoukl jsem na pumpě vzduchem senzor ABS a najednou to vypadalo ok, jenže s tím senzorem to nijak nesouviselo. To si jenom spínač usmyslel, že zrovna bude fungovat...

BMW iABS s posilovačem

11.4.2021 v 01:23 | Nahoru | #8
Dneska jsem si s tím hrál a zjištění je následující..

spínače jsou OK, fakt bude mechanický problém v zadním okruhu ABS.. Odpojil jsem šroubení mezi kovovou trubičkou a hadicí k zadnímu brzdiči.. Samospádem brzdovka protéká, ale jakmile zmáčknu pedál brzdy vyteče určité množství kapaliny, průtok se zastaví a pak se kapalina vrátí zpět.. Tu hadici jsem odpojoval proto, protože už mně párkrát vypekla poškozená gumová hadice, která byla částečně nepropustná, nebo díky zhroucené stěně fungovala jako klapka..

Oproti přednímu okruhu, kde při výměně brzdovky po stisknutí páčky brzdovka protéká, že nestíhám doplňovat nádržku na modulátoru, tady to tak není..

Zajímavý bude, že to asi není klasická chyba, kdy odejdou piezo snímače tlaku, ale je to jakoby někde přicpaný...

Ještě se zeptám, k čemu přesně slouží ty dva našroubované ventily na modulátoru, co jsou hned u odvzdušnění??? Pamatuju si, že před lety jsem jedno ABS rozchodil tím, že jeden ventil byl nepohyblivý, tak jsem ho vyčistil a rozhýbal.. Ale už si nepamatuju jakou to házelo chybu, jen vím že to ani neprošlo selftestem..

macman

2 reakcí na tento příspěvek BMW iABS s posilovačem

11.4.2021 v 07:49 | Nahoru | #9
Toto vypadá na chybu ve ventilu (ventilech) uvnitř modulu ABS. Při odvzdušňování okruhu [ABS - zadní kolo] mělo by se při zapnutém zapalování po stlačení páky nožní brzdy slyšitelně rozběhnout čerpadlo a kapalina mizet ze zásobníku v ABS modulu poměrně rychlým tempem.

Zkus se domluvit v Germánii u rhelectronics.de, momentálně mají 110€ slevu.

Naposledy editováno 11.04.2021 07:51:03

(reakce na) BMW iABS s posilovačem

11.4.2021 v 08:27 | Nahoru | #10
FrancisR> dík za odkaz

(reakce na) BMW iABS s posilovačem

11.4.2021 v 10:10 | Nahoru | #11
FrancisR> Přesně k tomuto jsem dospěl.. elektronika v ABS bude OK, senzory tlaku taky.. Ale bude něco seklého uvnitř, protože to ovlivňuje pouze funkci blokování zadního kola, ale chyba posilování brzd nevypne...

Dát 1000E za repas se mi narovinu nechce.. ABS s posilovačem nemám rád.. Původní plán se kterým jsem CL kupoval, je že udělám bypass se zachovaním a utěsněním elektroniky, abych nepřišel o tachometr a tempomat...

mimochodem, chápu správně, že rozdíl mezi ABS s posilovačem na různých motorkách je v kódování elektroniky.. Takže pokud bych vzal funkční ABS třeba z 1150RT a přehodil elektroniku, fungovalo by v 1200CL??

A hlavně.. neválí se někomu doma vadný modul ABS??? Klidně bych ho koupil.. Rozebrat to, zkontrolovat, složit pro mne není zase takový problém, už jsem se hrabal v horších věcech.. A když se to nepovede, bude bypass..

macman

BMW iABS s posilovačem

11.4.2021 v 22:50 | Nahoru | #12
Podle ETK je hardware modul IABS shodný pro více modelů. Do realoem.com zadej posledních 7 znaků z VIN, naklikej brzdy, v nich modul iABS budeš vědět, z čeho by šel použít.

BMW iABS s posilovačem

12.4.2021 v 13:40 | Nahoru | #13
Bohužel v mém případě je ABS určeno pouze pro R1200CL a v ničem jiném nebylo.. Předpokládám ale, že bude rozdíl jen v elektronice.. to CL je postaveno na převrtaném motoru 1150, ale už má digitální tachometr a tempomat, takže možná proto je osazeno jinou elektronikou... Dokonce sesterský model R1200C má taky jiné ABS. Navíc jich bylo vyrobeno pouze 4000ks, takže ani použitá ABS se nikde neválí...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Zapojení Hex EzCan BMW R 1200 GS czbrouk 0 Dnes v 08:20 czbrouk
Přilba bmw system 7 carbon BMW R 1200 GS Motoďas 0 14.4.2021 v 18:22 Motoďas
Kufry R 1200 RT BMW R 1200 RT jarak 9 12.4.2021 v 17:57 Pavel_G
Zámek řídítek BMW R 1200 GS FM12 5 12.4.2021 v 11:19 FM12
BMW R1200RT koupě [1, 2] BMW R 1200 RT Buzzy1986 38 11.4.2021 v 13:04 RTourer


TOPlist