1 reakcí na tento příspěvek Jak dlouho nechat stát v nádrži benzín s olejem
Natural je s lihem a proto do sebe natahuje vodu ze vzdušné vlhkost. Po dvou měsících začne degradace tohoto "benzínu" a začne korodovat vše kovové, začnou se vylučovat pryskyřice, včetně toho, že olej začna ztrácet mazací vlastnosti. V uzavřeném plastovém kanystru to vydrží půl roku, horší je to v plechovém. Když chceš mít jistotu, nech jednou za půl roku na pumpě o padesátikorunu víc. A jestli je to do kývačky, tak rozhodně nenechávat N95 v nádrži a v karburátoru, a když už, tak z karburátoru před odstavením vyjet a nádrž naplnit po hrdlo!
FJRPEPA píše: Namíchanej benzín s olejem do sekaček, mám od konce sezony, takže října, do začátku sezony, takže květen a normálně ho v květnu doleju a sekačky pracují bez problému a tak to dělám již přes deset roků.
Já to dělám cca 30 let a beru v potaz, že složení paliva je dnes jiné. Po sezoně mi v cca 12 používaných motorkách, sekačkách, pile, křováku atd. vždy něco zůstává a babrat se s každým nemám čas. Vždy na jaře bez problémů motory natočím. Ono spíše záleží na podmínkách skladování strojů. Pokud stojíš ve studeném nevětraném prostoru tak se výskyt vody v nádrži rapidně zvyšuje. Já vše parkuju v suchu, kde v zimě teplota drží těsně nad bodem mrazu.
oleja do benzinu
pre istotu
ktm v manuali pise miesat priamo pred pouzitim a je tam uvedene ze by sme nemali pouzivat mix starsi ako tyzden koli tomu ze niektore oleje sa rapidne odburavaju/rozkladaju
Dôležitú úlohu v životnosti dvojtaktného motora hrá dĺžka používania zmesi, najmä oleja. Preto si vždy poznamenajte, kedy ste olej s benzínom miešali. Zmes radšej rieďte v menšom množstve, pretože olej postupom času stráca svoju účinnosť. Všeobecne platí, že by sa nemala používať zmes staršia pol roka
Ještě horší může být situace u dvoudobého motoru. U něj se používá směs paliva pro dvoutaktní motory. Benzin se zpravidla míchá s olejem v poměru 50:1, případně 25:1 (benzin:olej). Záleží na výrobci motoru. Ve starém benzinu se však olej správně nerozpustí, což může vyústit až v zadření motoru
pred niekolkymi rokmi som mal 4 roky stary benzin bez oleja co bol v nadrzi a rozriedil som ho 40 litrami cerstveho benzinu a auto nemalo problem
1 reakcí na tento příspěvek Jak dlouho nechat stát v nádrži benzín s olejem
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak dlouho nechat stát v nádrži benzín s olejem
Složení Maxxmotionu je známé, tady si najdi pdf pro produkt 431510: https://www.omv.cz/.../technicke-informace
Zařazení Vervy do kategorie E10 je čistě administrativní záležitost. Lih tam může být maximálně jako malá kontaminace z přepravy a skladování, obsahuje 10-17% ETBE.
Beranidlo píše: Marut> Pleteš si hrušky a jabka a pak tady plácáš nesmysly o nekompatibilitě. U Vervy 100 se sice nezveřejňuje složení, ale dá se předpokládat, že se neliší od Maxxmotionu, protože se dělá v Rakousku ve stejné rafinerii a dřívější testy tu shodu prokázaly.
Složení Maxxmotionu je známé, tady si najdi pdf pro produkt 431510: https://www.omv.cz/.../technicke-informace
Zařazení Vervy do kategorie E10 je čistě administrativní záležitost. Lih tam může být maximálně jako malá kontaminace z přepravy a skladování, obsahuje 10-17% ETBE.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak dlouho nechat stát v nádrži benzín s olejem
Beranidlo píše: Marut> Pleteš si hrušky a jabka a pak tady plácáš nesmysly o nekompatibilitě. U Vervy 100 se sice nezveřejňuje složení, ale dá se předpokládat, že se neliší od Maxxmotionu, protože se dělá v Rakousku ve stejné rafinerii a dřívější testy tu shodu prokázaly.
Složení Maxxmotionu je známé, tady si najdi pdf pro produkt 431510: https://www.omv.cz/.../technicke-informace
Zařazení Vervy do kategorie E10 je čistě administrativní záležitost. Lih tam může být maximálně jako malá kontaminace z přepravy a skladování, obsahuje 10-17% ETBE.
Nepletu, z emailu od Aprilie je zcela jasné, které modely jsou s E10 a to nekompatibilní doslova. Takze je to spis tvoje neznalost, nez moje hrusky a jablka a nebo potom Aprilie keca, ale spis to bude to první.
Vkládáš sem domněnku a list z OMV bych jen dodal...
Víme z GB co dělá E10 s hadičkama, těsněním nádrží a dokonce i s nádrží samotnou, netýka se to všech ročníků...
Naposledy editováno 08.04.2021 13:26:57
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak dlouho nechat stát v nádrži benzín s olejem
E5 je palivo s obsahem lihu do 5% (zjednodušeně, protože se bere evivalent obsažených kyslíkatých látek)
E10 je palivo s obsahem lihu nebo ekvivalentů mezi 5% a 10%. Toto palivo se zavádí kvůli politickým nařízením bruselských blbů, kteří dali minimální kvóty na obsah lihu v celkově prodaném palivu.
Díky ETBE nemusí být ve Vervě nebo v Maxxmotionu ani kapka lihu, kontaminovaná ovšem je - viz megatest z roku 2014, pdf
Výše jsem dal k dispozici složení Maxxmotionu pro ČR, kde se uvádí min. 6,2% bio (pro halamu - at least 6,2% VV of biogenic components made up of ETBE and Ethanol)
Maxxmotion pro Rakousko obsahuje min. 7,4% bio. Toto přesně koresponduje s prohlášením na stránkách Benziny
Od 1. 1. 2021 jsme zvýšili podíl ETBE. Díky tomu se nám podařilo ještě zlepšit výkonnostní parametry paliva. Zároveň tak došlo k posunu maximálního obsahu kyslíku v palivu. Proto je od 1. 1. 2021 VERVA 100 na stojanech označená evropským značením E10.
Prostě jenom reklamní žvást, jako že naskočili na moderní vlnu E10, ale naštěstí bez škodlivého efektu, jako mají lihem dojebané benzíny E10/95 oktanů.
Pokud výrobce motoru napíše, že E5 ano, ale E10 už ne, tak to platí jenom pro ty lihem "obohacené" benzíny, ne pro ETBE benzíny, a je to kvůli korozi a degradaci všech materiálů, které přijdou s lihem do kontaktu.
Beranidlo píše: Aby si někdo další a hloubavější nevzal Marutovo míchání hrušek a jablek za bernou minci, napíšu sem co je to E10 a E5.
E5 je palivo s obsahem lihu do 5% (zjednodušeně, protože se bere evivalent obsažených kyslíkatých látek)
E10 je palivo s obsahem lihu nebo ekvivalentů mezi 5% a 10%. Toto palivo se zavádí kvůli politickým nařízením bruselských blbů, kteří dali minimální kvóty na obsah lihu v celkově prodaném palivu.
Díky ETBE nemusí být ve Vervě nebo v Maxxmotionu ani kapka lihu, kontaminovaná ovšem je - viz megatest z roku 2014, pdf
Výše jsem dal k dispozici složení Maxxmotionu pro ČR, kde se uvádí min. 6,2% bio (pro halamu - at least 6,2% VV of biogenic components made up of ETBE and Ethanol)
Maxxmotion pro Rakousko obsahuje min. 7,4% bio. Toto přesně koresponduje s prohlášením na stránkách Benziny
Prostě jenom reklamní žvást, jako že naskočili na moderní vlnu E10, ale naštěstí bez škodlivého efektu, jako mají lihem dojebané benzíny E10/95 oktanů.
Pokud výrobce motoru napíše, že E5 ano, ale E10 už ne, tak to platí jenom pro ty lihem "obohacené" benzíny, ne pro ETBE benzíny, a je to kvůli korozi a degradaci všech materiálů, které přijdou s lihem do kontaktu.
sluší se poděkovat, ale prostě je to špatně, protože ta situace je taková, že kdokoliv z kluků se s tim setka a přijedou ke stojanu s E10, tak to nevezmou, ze strachu, přestože to co píšeš asi pravda bude co paliva Verva se týká..
Naposledy editováno 09.04.2021 10:41:53
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawablázni [1 ... 3855, 3856] Jawa 250/559, Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kýv... | Kafi | 115658 | Dnes v 22:21 Wenca24 |
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka | rg250 | 10 | 14.3.2024 v 14:17 Mňojo |
Jawa 353 Jawa 250/353 Kývačka | pornopoet | 3 | 9.3.2024 v 08:28 cmiral |
Jawa 250 problém s kolesom Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/353 Kývačka | Lithwick | 12 | 25.2.2024 v 12:11 udinar |
Konec velkých techničáku [1, 2] Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 175... | Jirk_K | 57 | 23.2.2024 v 22:37 CBRlitrRR |