globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Start se slabou baterii
Ahoj, mam dotaz
Vzdy po zime klesne baterie z 12V na cca 10V. Pri tomto napeti uz mi motorka nenastartuje. Nevim, jestli to je normalni, nebo neni potreba neco vymenit, aby startovala i pod 12V? Nerad bych casem nekam dojel a tam uz nenastartoval, coz se nastesti zatim behem sezon nestalo. Omlouvam se zkusenym za dotaz, ale kdo se nezepta, nic nevi

Naposledy editováno 03.04.2021 19:40:22

5 reakcí na tento příspěvek Start se slabou baterii

4.4.2021 v 08:09 | Nahoru | #1
Dá se nějak obyčejným multimetrem změřit startovací proud ?

Na malým Versysu mám baterku co má stabilně cca 12.6V a napětí bez problemu drží, ale s motorem pri startu sotva otoci , může mi někdo vysvětlit co s tou baterku teda je?
(Je to baterkou, né strojem, zkoušeno i u jiné moto=to samé...)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Start se slabou baterii

4.4.2021 v 10:09 | Nahoru | #2

mari píše: Dá se nějak obyčejným multimetrem změřit startovací proud ?

Na malým Versysu mám baterku co má stabilně cca 12.6V a napětí bez problemu drží, ale s motorem pri startu sotva otoci , může mi někdo vysvětlit co s tou baterku teda je?
(Je to baterkou, né strojem, zkoušeno i u jiné moto=to samé...)



https://www.conrad.c...cFcvF5RoCHKQQAvD_BwE

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Start se slabou baterii

4.4.2021 v 15:38 | Nahoru | #3

mari píše: Dá se nějak obyčejným multimetrem změřit startovací proud ?

Na malým Versysu mám baterku co má stabilně cca 12.6V a napětí bez problemu drží, ale s motorem pri startu sotva otoci , může mi někdo vysvětlit co s tou baterku teda je?
(Je to baterkou, né strojem, zkoušeno i u jiné moto=to samé...)



Dá se změřit, akorát si k němu musíš pořídit odpovídající bočník pro měření předpokládaného rozsahu proudů a ten multimetr musí měřit se slušnou přesností napětí v rozsahu desítek mV.
Otázka je, proč chceš ten proud při startování měřit, jednak naměříš z tou baterkou, která je evidentně vhodná tak akorát na připevnění k opasku a napájení čelovky, jak jsi zjistil správným pokusem v jiném motocyklu (doufám že zhruba stejného objemu a počtu válců a se startérem zhruba stejného výkonu) proud o hodně menší než by byl s baterkou v dobrém stavu a za druhé Ti znalost toho proudu celkem k ničemu nebude.
S tou baterkou je to, že má velký vnitřní odpor a při zatížení proudem startéru jí nadměrně klesne napětí, tak že se už nedá jako startovací baterka použít.

(reakce na) Start se slabou baterii

Skvělá odpověď, děkuji! 4.4.2021 v 15:42 | Nahoru | #4

mari píše: Dá se nějak obyčejným multimetrem změřit startovací proud ?

Na malým Versysu mám baterku co má stabilně cca 12.6V a napětí bez problemu drží, ale s motorem pri startu sotva otoci , může mi někdo vysvětlit co s tou baterku teda je?
(Je to baterkou, né strojem, zkoušeno i u jiné moto=to samé...)



jo a nejak jsem zapomel odpovedet i nadruhej dotaz... baterie je vadna nebo stara a jiz nema potrebny startovaci proud, proto nema dostatek sily aby otocila s motorem svizne a motorka pekne chytla. Je treba dat novou baterii. Pokud by jsi ji nechal zmerit zatezovym testrem na baterie tak ti to ukaze i startovaci proud a procentualni vykon od originalni hodnoty a videl by jsi treba tento vysledek.
Mam tu fotky mereni te same baterie na te same motorce kde jedna je teda bohuzel hure citelna ,ale nevadi.
Krasne na tom vidis, ze staci ikdyz je baterie vybita a to "pocitove" jen trosicku.
Tahle baterka ma mit startovaci proud 190A
Prvni fotka je jasna..pri napeti 12,70V ma 189A startovak a je tak na 100% vykonu.
Ta druha fotka je blbe citelna a po degradaci kvality bude zrejme zcela necitelna, nicmene na komplu v plne kvalite ji citelnou mam a napeti na baterii je 12,35V startovaci proud klesnul na 146A a to tedy vykazuje ze baterie ma jen 66% vykonu na to aby nastartovla motorku. Merak zaroven hlasi okonkou, ze baterie je v poradku, ale je potreba ji nabit, ze se nejedna o vadnou baterii.
Takze to jen takova mala ukazka co par desetin voltu udela s vykonem baterie.
Proto je potreba mit dobijeni v poradku a baterii udrzovat nabitou.





Naposledy editováno 04.04.2021 15:43:50

4 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Start se slabou baterii

5.4.2021 v 11:05 | Nahoru | #5
mari> Startovací proud v tomto případě není podstatný. Důležité je napětí na baterce při startování. Takže připoj multimetr k baterce a startuj. Pokud napětí na baterce klesne pod 10V (nebo někam k 9V) je baterka pravděpodobně v háji. Jenom pro jistotu píšu, že připojit měřák k baterce paraelně. Kdo by ho připojil do série, vytvořil by z něj pojistku, která by to nepřežila

Naposledy editováno 05.04.2021 11:43:12

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Start se slabou baterii

6.4.2021 v 20:49 | Nahoru | #6
mari> to je fakt divne lebo mne slabá baterka normálne točila štartérom a aj motorka chytila ale v sekunde ju niečo chciplo... Ako keby nejaká ochrana
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Motorka A2 35kw pro trpaslíka Suzuki GS 500E, Honda CB 500, Kawasaki GPZ 500, Kawa... sasasasa 29 25.3.2024 v 17:59 mRKEF
Kawa GPZ 500 S, karburátor, stará Š... Kawasaki GPZ 500 blingdoogie 23 9.11.2023 v 09:07 Krautkopf
Poškozený řetěz [1, 2, 3, 4] Kawasaki ZX-6R Ninja, Yamaha YZF-R6, BMW F 650 CS, K... pajovka 101 14.6.2023 v 06:32 t_freedom
Kawasaki gpz 500s Kawasaki GPZ 500 Novajs45 3 28.5.2023 v 14:22 Novajs45
startovaci rele pali se pojistka Kawasaki GPZ 500 dolezel 9 17.8.2022 v 06:26 dolezel


TOPlist