Vzdy po zime klesne baterie z 12V na cca 10V. Pri tomto napeti uz mi motorka nenastartuje. Nevim, jestli to je normalni, nebo neni potreba neco vymenit, aby startovala i pod 12V? Nerad bych casem nekam dojel a tam uz nenastartoval, coz se nastesti zatim behem sezon nestalo. Omlouvam se zkusenym za dotaz, ale kdo se nezepta, nic nevi
Naposledy editováno 03.04.2021 19:40:22
3 reakcí na tento příspěvek Start se slabou baterii
mari píše: Dá se nějak obyčejným multimetrem změřit startovací proud ?
Na malým Versysu mám baterku co má stabilně cca 12.6V a napětí bez problemu drží, ale s motorem pri startu sotva otoci , může mi někdo vysvětlit co s tou baterku teda je?
(Je to baterkou, né strojem, zkoušeno i u jiné moto=to samé...)
jo a nejak jsem zapomel odpovedet i nadruhej dotaz... baterie je vadna nebo stara a jiz nema potrebny startovaci proud, proto nema dostatek sily aby otocila s motorem svizne a motorka pekne chytla. Je treba dat novou baterii. Pokud by jsi ji nechal zmerit zatezovym testrem na baterie tak ti to ukaze i startovaci proud a procentualni vykon od originalni hodnoty a videl by jsi treba tento vysledek.
Mam tu fotky mereni te same baterie na te same motorce kde jedna je teda bohuzel hure citelna ,ale nevadi.
Krasne na tom vidis, ze staci ikdyz je baterie vybita a to "pocitove" jen trosicku.
Tahle baterka ma mit startovaci proud 190A
Prvni fotka je jasna..pri napeti 12,70V ma 189A startovak a je tak na 100% vykonu.
Ta druha fotka je blbe citelna a po degradaci kvality bude zrejme zcela necitelna, nicmene na komplu v plne kvalite ji citelnou mam a napeti na baterii je 12,35V startovaci proud klesnul na 146A a to tedy vykazuje ze baterie ma jen 66% vykonu na to aby nastartovla motorku. Merak zaroven hlasi okonkou, ze baterie je v poradku, ale je potreba ji nabit, ze se nejedna o vadnou baterii.
Takze to jen takova mala ukazka co par desetin voltu udela s vykonem baterie.
Proto je potreba mit dobijeni v poradku a baterii udrzovat nabitou.
Naposledy editováno 04.04.2021 15:43:50
Naposledy editováno 05.04.2021 11:42:04
1 reakcí na tento příspěvek Start se slabou baterii
100% > 12,60 1,26 - 1,28 v pořádku
75% 12,40 - 12,54 1,24 - 1,25
50% 12,24 - 12,40 1,21 - 1,24 ihned dobít
25% 11,88 - 12,18 1,13 - 1,18
0% < 11,88 < 1,12 - KO - nevydrží dlouho nabitá. Po nabití do 24ho spadne.
Naposledy editováno 05.04.2021 11:07:51
2 reakcí na tento příspěvek Start se slabou baterii
https://www.motostar...PEAkYBSABEgIE5PD_BwE
Aknuh píše: krokoš> super, diky za vycerpavajici informace. Dnes jsem sel baterku nabit a rekli mi ze baterie je KO, a to jsem ji tam minuly tyden kupoval s tim, ze pry baterie je nabita na 80% ze skladu a ze by to melo fungovat.
Diky a at se dari
To, že nová baterka je z 80% nabitá je kolikrát jen zbožné přání. Osobně vždy když někomu v rodině baterka klekne, vnutím se mu, že je třeba novou před prvním použitím nabít. Dělám to i proto abych získal přehled. Opravdu jen jednou se mi stalo, že nabíječka nahlásila po cca 40ti minutách plné nabití. V ostatních případech to trvalo déle a jednou dokonce nabíječka makala 11 hodin než dala novou baterku do latě. Mimochodem dodnes běhá (cca 8 let). Je prostě potřeba se o ně starat. Určitě si kup nabíječku, voltmetr máš a můžeš tak získat kontrolu nad tím v jakém stavu baterie máš.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Motorka A2 35kw pro trpaslíka Suzuki GS 500E, Honda CB 500, Kawasaki GPZ 500, Kawa... | sasasasa | 29 | 25.3.2024 v 17:59 mRKEF |
Kawa GPZ 500 S, karburátor, stará Š... Kawasaki GPZ 500 | blingdoogie | 23 | 9.11.2023 v 09:07 Krautkopf |
Poškozený řetěz [1, 2, 3, 4] Kawasaki ZX-6R Ninja, Yamaha YZF-R6, BMW F 650 CS, K... | pajovka | 101 | 14.6.2023 v 06:32 t_freedom |
Kawasaki gpz 500s Kawasaki GPZ 500 | Novajs45 | 3 | 28.5.2023 v 14:22 Novajs45 |
startovaci rele pali se pojistka Kawasaki GPZ 500 | dolezel | 9 | 17.8.2022 v 06:26 dolezel |