bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Start se slabou baterii
Ahoj, mam dotaz
Vzdy po zime klesne baterie z 12V na cca 10V. Pri tomto napeti uz mi motorka nenastartuje. Nevim, jestli to je normalni, nebo neni potreba neco vymenit, aby startovala i pod 12V? Nerad bych casem nekam dojel a tam uz nenastartoval, coz se nastesti zatim behem sezon nestalo. Omlouvam se zkusenym za dotaz, ale kdo se nezepta, nic nevi

Naposledy editováno 03.04.2021 19:40:22

3 reakcí na tento příspěvek Start se slabou baterii

Skvělá odpověď, děkuji! 3.4.2021 v 18:37 | Nahoru | #1
Čau, baterka pri 10V už je KO. Baterka treba udržiavať minimálne do 12,4 V. Pri nižšom napätí začína sulfatácia článkov a to je finito. A áno, treba vymeniť batériu. Novú si už kontroluj kúp si merák a sem tam to premeraj. Dobíjanie sa kontroluje tak, že premeráš baterku pred naštartovaním, musí mať min, 12,4V a po naštartovaní cca 14 V.Asi od 13,7V do 14,2 V je to rôzne skontroluj si to podľa manuálu. Merá sa to jednoducho, nič sa neodpája , len priložíš kontakty meráku na póly batérie a pridáš plyn, kontroluje sa to pri rôznych otáčkach a aj po jazde. Niekedy reglér studený funguje a teplý nedobíja, alebo čo je horšie prebíja a zníčí baterku a riadiacu jednotku. Baterku čo má dlhodobo pod 12,4 V treba vymeniť. Držím palce. A kúp si nabíjačku, lebo keď sa nejazdí tak treba baterku sem tam aj dobiť.

Start se slabou baterii

Skvělá odpověď, děkuji! 3.4.2021 v 18:40 | Nahoru | #2
problém je,že když má baterka bez zatížení 12V,tak při startu klesne např. na 10V. Ale když ma bez zatížení 10V, tak při startu třeba jen 6-7V. Takže problém nebude v moto (i kdyz kontrola dobijeni nikdy neuškodí) Ale v přístupu k baterce přes zimu. Nova baterka zimu třeba zvládne bez dobijeni (lepší je ji tím netrapit), ale jak není nová, tak je třeba ji občas dobíjet...

(reakce na) Start se slabou baterii

Skvělá odpověď, děkuji! 4.4.2021 v 15:42 | Nahoru | #3

mari píše: Dá se nějak obyčejným multimetrem změřit startovací proud ?

Na malým Versysu mám baterku co má stabilně cca 12.6V a napětí bez problemu drží, ale s motorem pri startu sotva otoci , může mi někdo vysvětlit co s tou baterku teda je?
(Je to baterkou, né strojem, zkoušeno i u jiné moto=to samé...)



jo a nejak jsem zapomel odpovedet i nadruhej dotaz... baterie je vadna nebo stara a jiz nema potrebny startovaci proud, proto nema dostatek sily aby otocila s motorem svizne a motorka pekne chytla. Je treba dat novou baterii. Pokud by jsi ji nechal zmerit zatezovym testrem na baterie tak ti to ukaze i startovaci proud a procentualni vykon od originalni hodnoty a videl by jsi treba tento vysledek.
Mam tu fotky mereni te same baterie na te same motorce kde jedna je teda bohuzel hure citelna ,ale nevadi.
Krasne na tom vidis, ze staci ikdyz je baterie vybita a to "pocitove" jen trosicku.
Tahle baterka ma mit startovaci proud 190A
Prvni fotka je jasna..pri napeti 12,70V ma 189A startovak a je tak na 100% vykonu.
Ta druha fotka je blbe citelna a po degradaci kvality bude zrejme zcela necitelna, nicmene na komplu v plne kvalite ji citelnou mam a napeti na baterii je 12,35V startovaci proud klesnul na 146A a to tedy vykazuje ze baterie ma jen 66% vykonu na to aby nastartovla motorku. Merak zaroven hlasi okonkou, ze baterie je v poradku, ale je potreba ji nabit, ze se nejedna o vadnou baterii.
Takze to jen takova mala ukazka co par desetin voltu udela s vykonem baterie.
Proto je potreba mit dobijeni v poradku a baterii udrzovat nabitou.





Naposledy editováno 04.04.2021 15:43:50

(reakce na) Start se slabou baterii

Skvělá odpověď, děkuji! 5.4.2021 v 10:59 | Nahoru | #4
krokoš> Minimální napětí, které baterce ještě neublíží je 10,5 V. Takže baterku neměnit, ale zkusit nabít. Samozřejmě, jestli má baterka tak malé napětí delší dobu, tak sulfatuje. Některé nabíječky mají desulfatační program. Někdy to funguje.

Naposledy editováno 05.04.2021 11:42:04

1 reakcí na tento příspěvek Start se slabou baterii

Skvělá odpověď, děkuji! 5.4.2021 v 11:05 | Nahoru | #5
Stav nabití Napětí v klidu [V] Hustota elektrolytu [g/cm3]
100% > 12,60 1,26 - 1,28 v pořádku
75% 12,40 - 12,54 1,24 - 1,25
50% 12,24 - 12,40 1,21 - 1,24 ihned dobít
25% 11,88 - 12,18 1,13 - 1,18
0% < 11,88 < 1,12 - KO - nevydrží dlouho nabitá. Po nabití do 24ho spadne.

Naposledy editováno 05.04.2021 11:07:51

2 reakcí na tento příspěvek Start se slabou baterii

Skvělá odpověď, děkuji! 5.4.2021 v 18:38 | Nahoru | #6
Aknuh>Nepřemýšlej nad místním vědeckým sympóziem na téma startovací akumulátor. Tebe nezajímá, jakým proudem za ní tahá startér, ani metodika zjiš´tování startovacího proudu podle různých norem. Tebe zajímá jestli je ta baterka ve stavu, který umožňuje nastartovat. Tak jí dobij a třeba za pár dní udělej tu jednoduchou zkoušku, kterou tady popsal Milos1 a budeš mít jasno. Šedý je strom teorie, ale zejený je strom praxe.

Start se slabou baterii

Skvělá odpověď, děkuji! 6.4.2021 v 09:47 | Nahoru | #7
Pořiď si dobíječku a na baterii tento kabel.Stačí to mít vyvedený pod sedlo a vidíš hned,jakmile ti poklesne připojíš dobíječku a finito,žádná věda.
https://www.motostar...PEAkYBSABEgIE5PD_BwE

(reakce na) Start se slabou baterii

Skvělá odpověď, děkuji! 6.4.2021 v 21:41 | Nahoru | #8

Aknuh píše: krokoš> super, diky za vycerpavajici informace. Dnes jsem sel baterku nabit a rekli mi ze baterie je KO, a to jsem ji tam minuly tyden kupoval s tim, ze pry baterie je nabita na 80% ze skladu a ze by to melo fungovat.
Diky a at se dari



To, že nová baterka je z 80% nabitá je kolikrát jen zbožné přání. Osobně vždy když někomu v rodině baterka klekne, vnutím se mu, že je třeba novou před prvním použitím nabít. Dělám to i proto abych získal přehled. Opravdu jen jednou se mi stalo, že nabíječka nahlásila po cca 40ti minutách plné nabití. V ostatních případech to trvalo déle a jednou dokonce nabíječka makala 11 hodin než dala novou baterku do latě. Mimochodem dodnes běhá (cca 8 let). Je prostě potřeba se o ně starat. Určitě si kup nabíječku, voltmetr máš a můžeš tak získat kontrolu nad tím v jakém stavu baterie máš.

(reakce na) Start se slabou baterii

Skvělá odpověď, děkuji! 7.4.2021 v 22:20 | Nahoru | #9
Aknuh> když nejezdíš, tak jednou za 2 měsíce nabít.
Jinak takové to měření multimetrem bez zátěže...na to nespoléhej. Prostě občas dobij.

(reakce na) Start se slabou baterii

Skvělá odpověď, děkuji! 7.4.2021 v 22:28 | Nahoru | #10
Aknuh>Ahoj, šeš jeden z mála lidí na těchto fórech, který dokáže napsat, jak to dopadlo a poděkovat těm, co pomohli. Jestli ta baterka měla po přinesení domů max 10,8V, tak měla od začátku v háji jeden článek. Pokud budeš mít nabíječku, která umí udržovací režim, můžeš jí nechat připojenou pořád. Jinak je dobré baterku dobít tak třeba jednou měsíčně. Tak ti přeju úspěšný start a mnoho radosti s motorkou.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Motorka A2 35kw pro trpaslíka Suzuki GS 500E, Honda CB 500, Kawasaki GPZ 500, Kawa... sasasasa 29 25.3.2024 v 17:59 mRKEF
Kawa GPZ 500 S, karburátor, stará Š... Kawasaki GPZ 500 blingdoogie 23 9.11.2023 v 09:07 Krautkopf
Poškozený řetěz [1, 2, 3, 4] Kawasaki ZX-6R Ninja, Yamaha YZF-R6, BMW F 650 CS, K... pajovka 101 14.6.2023 v 06:32 t_freedom
Kawasaki gpz 500s Kawasaki GPZ 500 Novajs45 3 28.5.2023 v 14:22 Novajs45
startovaci rele pali se pojistka Kawasaki GPZ 500 dolezel 9 17.8.2022 v 06:26 dolezel


TOPlist