globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Start se slabou baterii
Ahoj, mam dotaz
Vzdy po zime klesne baterie z 12V na cca 10V. Pri tomto napeti uz mi motorka nenastartuje. Nevim, jestli to je normalni, nebo neni potreba neco vymenit, aby startovala i pod 12V? Nerad bych casem nekam dojel a tam uz nenastartoval, coz se nastesti zatim behem sezon nestalo. Omlouvam se zkusenym za dotaz, ale kdo se nezepta, nic nevi


Naposledy editováno 03.04.2021 19:40:22

(reakce na) Start se slabou baterii

7.4.2021 v 11:40 | Nahoru | #61

Milos1 píše: PetrL3>Aha. Zajímavá a dost nepravděpodobná teorie. Ale kdyby se baterka po nastartování zlomila, tak by to opravdu bylo tak, jako kdyby se odpojila, to je pravda. Upadnout, nebo se někde zlomit nějaký kabel může i když je baterka OK



Osobní 2 roky stará zkušenost.
U kabelu o kterém nevíš si pak nemusíš nic vyčítat. Ale když sem věděl, že je něco s baterkou špatně, řekl sem si, tak jí pomůžu, nabiju uvidíme. Ale bylo mi divný, že se tak rychle vymlátila tušil sem, že není jen OK a že má ve uvnitř nějakej problém. Moje blbost.
Tak sem kupoval novou aku a ktomu regler. Ale zas nejde o život. je to zkušenost.

(reakce na) Start se slabou baterii

7.4.2021 v 11:49 | Nahoru | #62

Kus5 píše: FJRPEPA> při nabíjenní se vyvíjí plyn, který tlakuje uzavřené články a časem dojde k úniku i při sebelepší těsnosti
uzávěrů. Je to stejné, jako bychom zatopili v kamnech na uhlí a dali místo kouřovodu pokličku. Kouřit se bude z každé skulinky. U všech bezúdržbových baterek, které mi odešly chyběl elyt a to hlavně u + článku.



Tak mě osobně se toto za posledních 25 roků nestalo, že by z baterky něco uniklo. A máš to i vysvětlený v příspěvku 59.

3 reakcí na tento příspěvek Start se slabou baterii

7.4.2021 v 22:06 | Nahoru | #63
Ještě jednu děkuji všem za odpovědi, některé pomohly, na některé nemám volnou kapacitu :)) A ani jsem netušil jakou to strhne lavinu
Věc se má tak, že přes zimu parkuji v garaži vedle kámarádovýho koně a ten do pátého protočení vždy chytne, já musím nabíjet.
Tuto začínající sezonu jsem to řešil novou baterii, a dle slova prodavače nabitou na 80% by neměl být problém a v případě dobít. Doma hned změřeno 10.5-10.8V a motorka stále ani nezařechtala. A jelikožto jsem neznalý elektriky, nevěděl jsem jestli to spíš není problém např. startéru, či nějaké cívky, která mi neodpustí slabší voltáž :D
Závěrem bych podotknul, že když jsem ji šel do stejného obchodu nabít, tak už mi bylo řečeno, že baterka je kaput, tak mi ji vymění už rovnou za nabitou. Ještě se najdou slušní prodavači
a propoo nabíječka už je na cestě , tak ještě malý dotaz = Pokud nechci mít nabíječku přes zimu stále připojenou na udržovací režim, od kolika poklesu ji připojovat na dobití? děkuji

(reakce na) Start se slabou baterii

Skvělá odpověď, děkuji! 7.4.2021 v 22:20 | Nahoru | #64
Aknuh> když nejezdíš, tak jednou za 2 měsíce nabít.
Jinak takové to měření multimetrem bez zátěže...na to nespoléhej. Prostě občas dobij.

(reakce na) Start se slabou baterii

Skvělá odpověď, děkuji! 7.4.2021 v 22:28 | Nahoru | #65
Aknuh>Ahoj, šeš jeden z mála lidí na těchto fórech, který dokáže napsat, jak to dopadlo a poděkovat těm, co pomohli. Jestli ta baterka měla po přinesení domů max 10,8V, tak měla od začátku v háji jeden článek. Pokud budeš mít nabíječku, která umí udržovací režim, můžeš jí nechat připojenou pořád. Jinak je dobré baterku dobít tak třeba jednou měsíčně. Tak ti přeju úspěšný start a mnoho radosti s motorkou.

2 reakcí na tento příspěvek Start se slabou baterii

7.4.2021 v 22:56 | Nahoru | #66
Aknuh> Jestli na jaře vždycky musíš dobíjet, tak ti tu baterku něco vybíjí, třeba třeba USB zásuvka připojená přímo na baterku. Proměř multimetrem odběr odběr z baterky když je všechno vypnuto, měl by správně být nulový.

Naposledy editováno 07.04.2021 22:56:55

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Start se slabou baterii

8.4.2021 v 07:22 | Nahoru | #67
jack.fx> Ona baterka má samovybíjecí proces. Jinak ale změřit odběr z baterky při všem vypnutém není od věci. Nulový být nemusí, protože tam může být něco, co je připojené stále (typicky alarm). Uvádí se, že když je odběr do 50mA, tak to může být něco takového. Nejbezpečnější je přes zimu odpojit z baterky kostru (zpravidla - pól).
Stejně by se ale při dlouhodobé odstávce baterka občas dobít měla, právě kvůli tomu samovybíjení.

Naposledy editováno 08.04.2021 07:23:41

(reakce na) Start se slabou baterii

8.4.2021 v 08:47 | Nahoru | #68

Aknuh píše: Ještě jednu děkuji všem za odpovědi, některé pomohly, na některé nemám volnou kapacitu :)) A ani jsem netušil jakou to strhne lavinu
Věc se má tak, že přes zimu parkuji v garaži vedle kámarádovýho koně a ten do pátého protočení vždy chytne, já musím nabíjet.
Tuto začínající sezonu jsem to řešil novou baterii, a dle slova prodavače nabitou na 80% by neměl být problém a v případě dobít. Doma hned změřeno 10.5-10.8V a motorka stále ani nezařechtala. A jelikožto jsem neznalý elektriky, nevěděl jsem jestli to spíš není problém např. startéru, či nějaké cívky, která mi neodpustí slabší voltáž :D
Závěrem bych podotknul, že když jsem ji šel do stejného obchodu nabít, tak už mi bylo řečeno, že baterka je kaput, tak mi ji vymění už rovnou za nabitou. Ještě se najdou slušní prodavači
a propoo nabíječka už je na cestě , tak ještě malý dotaz = Pokud nechci mít nabíječku přes zimu stále připojenou na udržovací režim, od kolika poklesu ji připojovat na dobití? děkuji



Z toho plyne ponaučení, že příště do obchodu pro baterku jedině s multimetrem (s ověřenou přesností měření) a pokud se Ti budou snažit prodat baterku s napětím naprázdno menším než 12,5 V (olověnou) a lživými řečmi o tom, že je nabitá, tak jim ji hodit na hlavu nebo aspoň prohodit nějakou skleněnou vitrínkou a jít do jiného obchodu. Baterka, která má napětí bez zatížení, tak jak píšeš, pár dní, se dá použít už jen jako těžítko.

(reakce na) Start se slabou baterii

8.4.2021 v 22:33 | Nahoru | #69

PetrL3 píše: Neurazíš se, když si z tebe udělám legraci? A zkusil si tu baterku před a po zimě třeba nabít?



(reakce na) Start se slabou baterii

8.4.2021 v 22:46 | Nahoru | #70
Milos1> 50mA je hodnota udávána u aut ne? Motorka s takovym klidovém odběrem by dlouho provozuschopna nezůstala.

Immo současných stroju bere obvykle kolem 2-3mA a i to je pres zimu problem...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Start se slabou baterii

8.4.2021 v 23:18 | Nahoru | #71

PetrL3 píše: jandam> Pokusy o start s vadnou baterkou můžou v krajním případě odrovnat regler.



jen pokus o start, nebo i pak JÍZDA SAMOTNÁ...???

(reakce na) Start se slabou baterii

8.4.2021 v 23:56 | Nahoru | #72
.

Naposledy editováno 08.04.2021 23:57:06

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Start se slabou baterii

8.4.2021 v 23:58 | Nahoru | #73

Milos1 píše: mari> Startovací proud v tomto případě není podstatný. Důležité je napětí na baterce při startování. Takže připoj multimetr k baterce a startuj. Pokud napětí na baterce klesne pod 10V (nebo někam k 9V) je baterka pravděpodobně v háji. Jenom pro jistotu píšu, že připojit měřák k baterce paraelně. Kdo by ho připojil do série, vytvořil by z něj pojistku, která by to nepřežila



A teď babo raď...

(reakce na) Start se slabou baterii

9.4.2021 v 05:22 | Nahoru | #74

riderr3 píše: jen pokus o start, nebo i pak JÍZDA SAMOTNÁ...???



Když už je uvnitř něco mechanicky poškozený, tak oboje samozřejmě. Protože kdykoliv to obvod s Aku přerušuje, tak regulátor hoří.

Naposledy editováno 09.04.2021 05:24:13

(reakce na) Start se slabou baterii

9.4.2021 v 05:26 | Nahoru | #75
mari> já bych takové měření digitálem nebral moc vážně. Ani nemá TRMS. Ale narovinu říkám, že nevím kolik procent chybu to může udělat u tohohle průběhu napětí.

Naposledy editováno 09.04.2021 05:31:52

3 reakcí na tento příspěvek Start se slabou baterii

9.4.2021 v 10:45 | Nahoru | #76
Měl bych dotaz na ty z vás, kteří jste kovaní v autoelektrice. Koupili jsme choti Opel Corsa v automatu. Zhruba po roce začal problém se startováním. Někdy to chytlo na žduch, jindy se muselo startu zučastnit jiné auto. V odborném servise jsem tedy nechal vyměnit baterku za novou, dle jejich výběru. Po třech týdnech to začalo na novo. To už začalo být divné i mně. Tak s Corsou šup do servisu. Myslel jsem že to něco vybíjí. Nepřišli na nic a doporučili výměnu baterie. Kupodivu ji prodejce vzal na reklamaci a zapujčil jinou. Po tydnu se problem opakoval. Znovu servis (jiný) a znova stejný verdikt. Může být problém v kapacitě bat. ,když tam dali 47 AH a podle Guglu tam patří 52? Nebo je možné, že vybíjení probíhá jenom někdy? Pro jistotu vypínáme po dojezdu všechny spotřebiče, protože třeba radio (originál) hraje i při vypnuté spinačce. Vím, že jsou to stránky o motorkách, ale přišlo mi, že se tu vyjadřují lidi, co na tohle téma něco ví.

(reakce na) Start se slabou baterii

9.4.2021 v 11:25 | Nahoru | #77
sek>
47 / 52 není až tak velký rozdíl,nové aku je potřeba pořádně nabít,tvrzení prodejce je to nabitý dejte to tam a jezděte není ideální
leda že bys jel na dovolenou do zahraničí. Pro začátek změřit klidový odběr z aku.

Start se slabou baterii

9.4.2021 v 11:46 | Nahoru | #78
Co nějakej takovejhle měřák?

(reakce na) Start se slabou baterii

9.4.2021 v 11:57 | Nahoru | #79

mari píše: A teď babo raď...



Takovým přístrojem za stokorunu (kdysi jsem takový dostal jako dárek při koupi mikropáječky) se samozřejmě nedá změřit pokles napětí při startování (to se nedá digitálním multimetrem ani za dvacet stokorun, ale některé lepší mají funkci, že si zapamatují nejnižší a nejvyšší měřené napětí a po stisku tlačítka ho zobrazí), analogový multimetr s ne moc silným tlumením pohybu cívky by ukázal víc, ale spíš by na takové měření byl vhodný osciloskop schopný ukazovat a měřit DC napětí a pomalé děje (pro osciloskop je to pomalé, pro digitální multimetr rychlé, ten měří zhruba třikrát za sekundu). Nebo stačí zatížit baterku starým zátěžovým voltmetrem nebo jen indikátorem s asi pěti LEDkama (bývalo to v bakelitovém pouzdře s rukojetí, ty úplně staré byly na měření jednotlivých článků ještě v době, kdy měly baterky propojky článků z venku a byly zalité asfaltovou zálivkou, měly dva měřící hroty o rozteči vývodů článků, ty modernější už byly na měření celé baterky a ten druhý hrot byl na tlustém kabelu, vyráběla to Metra) a tlustou zatěžovací spirálou, která při delším měření začne trochu svítit a při tom měřit napětí na svorkách tím digitálním multimetrem. Když při tomto testu klesne napětí moc (pod 10 až 9 V, záleží na odebíraném proudu), nebo v průběhu pěti až deseti sekund stále pomalu klesá, tak je pravděpodobné, že už ta baterka už moc startovat nebude.

1 reakcí na tento příspěvek Start se slabou baterii

9.4.2021 v 12:01 | Nahoru | #80
kratkej
Jo na nabiječku jsem to dával vždycky jak ta nová baterka zahaprovala. Taky mě napadlo měřit nabití, kdy už nestartuje a po dobití. Jestli to má nějakou vypovídací hodnotu, tak nestart 11,9 dobití 13,4 V. Nabíjeno starou sovětskou nabiječkou Měreža. Ta má budík, který ukazuje ampery. Při začatku nabijení až 8 A při nabití 1,5A. Doba cca 12 hodin. Jak říkám sám tomu nerozumím proto to cpu do servisu. Počítám s tím, že tam snad vědí co dělají.

(reakce na) Start se slabou baterii

9.4.2021 v 12:13 | Nahoru | #81

sek píše: Měl bych dotaz na ty z vás, kteří jste kovaní v autoelektrice. Koupili jsme choti Opel Corsa v automatu. Zhruba po roce začal problém se startováním. Někdy to chytlo na žduch, jindy se muselo startu zučastnit jiné auto. V odborném servise jsem tedy nechal vyměnit baterku za novou, dle jejich výběru. Po třech týdnech to začalo na novo. To už začalo být divné i mně. Tak s Corsou šup do servisu. Myslel jsem že to něco vybíjí. Nepřišli na nic a doporučili výměnu baterie. Kupodivu ji prodejce vzal na reklamaci a zapujčil jinou. Po tydnu se problem opakoval. Znovu servis (jiný) a znova stejný verdikt. Může být problém v kapacitě bat. ,když tam dali 47 AH a podle Guglu tam patří 52? Nebo je možné, že vybíjení probíhá jenom někdy? Pro jistotu vypínáme po dojezdu všechny spotřebiče, protože třeba radio (originál) hraje i při vypnuté spinačce. Vím, že jsou to stránky o motorkách, ale přišlo mi, že se tu vyjadřují lidi, co na tohle téma něco ví.



To je úplně jednoduché, nevypínejte po dojezdu všechny spotřebiče, ale při každém odstavení auta přes noc nebo delším odpojte baterku, pokud tím problém vymizí, znamená to, že něco někdy vybíjí baterku. Dobré by bylo taky pořádně zkontrolovat dobíjení, jak je to auto staré?, pokud je to něco nového, co dobíjí jenom při jízdě skopce nebo při brzdění, díky té debilní eurochujovině, tak takové zacházení vydrží déle než dva roky pouze speciální a patřičně drahé AGM baterky, ale obyčejná se nedožije záruky a záruku stejně nikdo neuzná, protože baterka je zničená zasulfátováním z důvodu stále nedostatečného nabíjení.
Pokud se jedná o ten první případ, tak potom nezbývá než zjistit příčinu vybíjení a odstranit ji. Možná by stálo za úvahu taky změnit servis.

(reakce na) Start se slabou baterii

9.4.2021 v 12:44 | Nahoru | #82

sek píše: Měl bych dotaz na ty z vás, kteří jste kovaní v autoelektrice. Koupili jsme choti Opel Corsa v automatu. Zhruba po roce začal problém se startováním. Někdy to chytlo na žduch, jindy se muselo startu zučastnit jiné auto. V odborném servise jsem tedy nechal vyměnit baterku za novou, dle jejich výběru. Po třech týdnech to začalo na novo. To už začalo být divné i mně. Tak s Corsou šup do servisu. Myslel jsem že to něco vybíjí. Nepřišli na nic a doporučili výměnu baterie. Kupodivu ji prodejce vzal na reklamaci a zapujčil jinou. Po tydnu se problem opakoval. Znovu servis (jiný) a znova stejný verdikt. Může být problém v kapacitě bat. ,když tam dali 47 AH a podle Guglu tam patří 52? Nebo je možné, že vybíjení probíhá jenom někdy? Pro jistotu vypínáme po dojezdu všechny spotřebiče, protože třeba radio (originál) hraje i při vypnuté spinačce. Vím, že jsou to stránky o motorkách, ale přišlo mi, že se tu vyjadřují lidi, co na tohle téma něco ví.



To dělá někdy vadná řídíci jednotka "něčeho". Fabia II např: Auto sepne samo saharu třeba na 2-3 hodiny, ty to nevíš, ráno sedneš do auta a nenastartuješ.
Je to detektivní práce.

1 reakcí na tento příspěvek Start se slabou baterii

9.4.2021 v 14:52 | Nahoru | #83
Tak zhodou náhod mi zrovna před hodinou přišla SMS, že se mám stavit, že reklamace je vyřízená. Takže zrovna jsem přijel od prodejce. Baterie je v pořádku. Vyjádřením ze dvou servisů jsem tam mohl argumentovat do alelujá. Paní mi přistrčila papír z vyjádřením výrobce a že to mám podepsat, že takovejch papírů už viděla dvanáct do tuctu. A jelikož zrovna včera manželku při odjezdu z práce zase muselo startovat jiné auto a dle choti je to výsledek mého liknavého přístupu k řešení problému, jal jsem se bránit. Podotknul jsem něco ve smyslu, že to tedy budeme řešit jinak. Na to se zapojil do diskuze pan majitel a s ním už byla debata kloudnější. Nakonec to dopadlo tak, že nová baterka nebyla namontována, ale byla zapůjčená druhá a po proměření instalována. Novou mám vozit v autě a po třech týdnech mi ji zapojí. Pokud se problém se startováním projeví znova, je to jasně v autě. Myslím, že tohle řešení je dobré pro obě strany, akorát nevím, proč muselo dojít až na výhružky.

(reakce na) Start se slabou baterii

9.4.2021 v 16:06 | Nahoru | #84

sek píše: kratkej
Jo na nabiječku jsem to dával vždycky jak ta nová baterka zahaprovala. Taky mě napadlo měřit nabití, kdy už nestartuje a po dobití. Jestli to má nějakou vypovídací hodnotu, tak nestart 11,9 dobití 13,4 V. Nabíjeno starou sovětskou nabiječkou Měreža. Ta má budík, který ukazuje ampery. Při začatku nabijení až 8 A při nabití 1,5A. Doba cca 12 hodin. Jak říkám sám tomu nerozumím proto to cpu do servisu. Počítám s tím, že tam snad vědí co dělají.



Pokud myslíš tu poslední větu vážně, tak se tomu říká chorobný optimismus

P.S. to nabíjení sovětskou nabíječkou by se mělo hlídat měřením napětí, když stoupne nad 14,8 V a baterka nemá otevírací zátky, tak by se mělo nabíjení ukončit, pokud je má, tak je nechat pootevřené a nabíjet až skoro k šestnácti voltům, dobré je při tom kontrolovat měrnou specifickou hmotnost elektrolytu (při 1,28 kg/l je baterka nabitá) hustoměrem nebo refraktometrem a po skončení nabíjení a odplynění zkontrolovat hladinu elektrolytu a případně doplnit destilovanou vodou na správnou úroveň.

Start se slabou baterii

9.4.2021 v 16:29 | Nahoru | #85
Na takový to auto-moto je celkem praktickej ten vlevo. Ušetříš jednu ruku, která může držet kabel.

(reakce na) Start se slabou baterii

9.4.2021 v 17:12 | Nahoru | #86
sek> Me prijde, ze to nenabiji, přehlédl jsem rok výroby? Ale tenhle malej hajzl nebude mit nic ala effecient dynamic - nenabiji kdyz se mu nechce - pokud neni max 2roky starej.

Zmerit odber v klidu, měřit napětí za jízdy - nakej obd2 Bluetooth nesmysl a appka v mobilu treba... treba to nenabiji jen ohraty atd.

Start se slabou baterii

9.4.2021 v 18:00 | Nahoru | #87

Start se slabou baterii

9.4.2021 v 18:28 | Nahoru | #88
assassin

Nevim jestli myslíš r.v. auta, tak 2005. Když včera přijela po nastartování na kábly, tak jsem na baterce naměřil 12,6 V .A to jela cca 15km, takže bych řekl, že dobíjení je v pořádku. Jo a dneska, když jsem jel na tu reklamaci, tak to taky chytlo na žduch. Odběry v klidu měřili v těch servisech. Po cca 5 minutách, kdy si auto ukládá do pamětí všelijaké věci byl odběr max 0,03 A a to je prý v cajku. No a poslední věc. Nabíjení studený nebo teplý motor 14,5V. A to co píšeš o měření za jízdy, tak jestli to dělali v těch servisech, tak mi o tom zapoměli říct.
.

,

1 reakcí na tento příspěvek Start se slabou baterii

9.4.2021 v 18:34 | Nahoru | #89
Maxipes
Tahle baterka nemá šroubovatelné zátky. Má to prý jenom na boku nějaké pojistné zátky, které vyletí, když se uvnitř nějak moc natlakuje. Jo a jsem naivní optimista.

(reakce na) Start se slabou baterii

10.4.2021 v 15:28 | Nahoru | #90

sek píše: Maxipes
Tahle baterka nemá šroubovatelné zátky. Má to prý jenom na boku nějaké pojistné zátky, které vyletí, když se uvnitř nějak moc natlakuje. Jo a jsem naivní optimista.



Tak v tom případě to raději tou sovětskou nabíječkou nenabíjej, nemusel bys to uhlídat.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Motorka A2 35kw pro trpaslíka Suzuki GS 500E, Honda CB 500, Kawasaki GPZ 500, Kawa... sasasasa 29 25.3.2024 v 17:59 mRKEF
Kawa GPZ 500 S, karburátor, stará Š... Kawasaki GPZ 500 blingdoogie 23 9.11.2023 v 09:07 Krautkopf
Poškozený řetěz [1, 2, 3, 4] Kawasaki ZX-6R Ninja, Yamaha YZF-R6, BMW F 650 CS, K... pajovka 101 14.6.2023 v 06:32 t_freedom
Kawasaki gpz 500s Kawasaki GPZ 500 Novajs45 3 28.5.2023 v 14:22 Novajs45
startovaci rele pali se pojistka Kawasaki GPZ 500 dolezel 9 17.8.2022 v 06:26 dolezel


TOPlist