Vzdy po zime klesne baterie z 12V na cca 10V. Pri tomto napeti uz mi motorka nenastartuje. Nevim, jestli to je normalni, nebo neni potreba neco vymenit, aby startovala i pod 12V? Nerad bych casem nekam dojel a tam uz nenastartoval, coz se nastesti zatim behem sezon nestalo. Omlouvam se zkusenym za dotaz, ale kdo se nezepta, nic nevi
Naposledy editováno 03.04.2021 19:40:22
jack.fx píše: Aknuh> Jestli na jaře vždycky musíš dobíjet, tak ti tu baterku něco vybíjí, třeba třeba USB zásuvka připojená přímo na baterku. Proměř multimetrem odběr odběr z baterky když je všechno vypnuto, měl by správně být nulový.
mohl bys mi nějak popsat, jak nastavit multimetr abych změřiil co popisuješ? Mám taky ten žlutej (za stovku)
vodič a druhou na akumulátor.
Pokud na rozsahu 200 mA bude méně jak 20mA můžeš přepnout na rozsah 20 mA.
Naposledy editováno 11.04.2021 00:09:54
1 reakcí na tento příspěvek Start se slabou baterii
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Start se slabou baterii
Pro koho ? měřák, hasičák by měla bejt povinná výbava každé garáže
1 reakcí na tento příspěvek Start se slabou baterii
Při měření malých proudů nic by se nemělo stát nic hrozného, protože multimetr pro to používá bočník 10 ohmů, takže i při vyzkratování baterky poteče proud max 1A.
Pozor je třeba dávat při připojení měřících šňůr do zdířky pro 10A.
Naposledy editováno 11.04.2021 10:20:19
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Start se slabou baterii
kratkej01 píše: PetrL3>
Pro koho ? měřák, hasičák by měla bejt povinná výbava každé garáže
Když někdo neví, jak nastavit měřák pro měření proudu, tak asi neví o měření nic. To znemená, že nastaví rozsah pr klidový odběr a pak si řekne, no když už je to zapojené, kolik asi žere zapalování..? Otočí klíčkem...
O těch, co to připojí paralelně ani nemluvím
No ale pořád tím měřákem půjde měřit alespoň napětí a odpory
Naposledy editováno 11.04.2021 11:06:13
jack.fx píše: Před měřením bych doporučil prostudovat si měření multimetrem .
Při měření malých proudů nic by se nemělo stát nic hrozného, protože multimetr pro to používá bočník 10 ohmů, takže i při vyzkratování baterky poteče proud max 1A.
Pozor je třeba dávat při připojení měřících šňůr do zdířky pro 10A.
Výhoda lacinejch multimetrů z obchoďáků je že mají měřicí šnůry tak slabé že už slabší bejt nemohou, většinou uhořejí dřív než odejde měřák.
Kamarád se snažil změřit kolik proudu dává zásuvka 240V, přepnul na proudový rozsah a narval hroty do zásuvky, šňůry okamžitě uhořely a měřák přežil.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Motorka A2 35kw pro trpaslíka Suzuki GS 500E, Honda CB 500, Kawasaki GPZ 500, Kawa... | sasasasa | 29 | 25.3.2024 v 17:59 mRKEF |
Kawa GPZ 500 S, karburátor, stará Š... Kawasaki GPZ 500 | blingdoogie | 23 | 9.11.2023 v 09:07 Krautkopf |
Poškozený řetěz [1, 2, 3, 4] Kawasaki ZX-6R Ninja, Yamaha YZF-R6, BMW F 650 CS, K... | pajovka | 101 | 14.6.2023 v 06:32 t_freedom |
Kawasaki gpz 500s Kawasaki GPZ 500 | Novajs45 | 3 | 28.5.2023 v 14:22 Novajs45 |
startovaci rele pali se pojistka Kawasaki GPZ 500 | dolezel | 9 | 17.8.2022 v 06:26 dolezel |