globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Start se slabou baterii
Ahoj, mam dotaz
Vzdy po zime klesne baterie z 12V na cca 10V. Pri tomto napeti uz mi motorka nenastartuje. Nevim, jestli to je normalni, nebo neni potreba neco vymenit, aby startovala i pod 12V? Nerad bych casem nekam dojel a tam uz nenastartoval, coz se nastesti zatim behem sezon nestalo. Omlouvam se zkusenym za dotaz, ale kdo se nezepta, nic nevi

Naposledy editováno 03.04.2021 19:40:22
Předchozí
1 2 3 4
Následující

2 reakcí na tento příspěvek Start se slabou baterii

3.4.2021 v 18:31 | Nahoru | #1
Neurazíš se, když si z tebe udělám legraci? A zkusil si tu baterku před a po zimě třeba nabít?

1 reakcí na tento příspěvek Start se slabou baterii

3.4.2021 v 18:36 | Nahoru | #2
zmerat to vie, popisat problem vie ale ze existuje nieco ako nabijacka baterii nevie. To je teda material

3 reakcí na tento příspěvek Start se slabou baterii

Skvělá odpověď, děkuji! 3.4.2021 v 18:37 | Nahoru | #3
Čau, baterka pri 10V už je KO. Baterka treba udržiavať minimálne do 12,4 V. Pri nižšom napätí začína sulfatácia článkov a to je finito. A áno, treba vymeniť batériu. Novú si už kontroluj kúp si merák a sem tam to premeraj. Dobíjanie sa kontroluje tak, že premeráš baterku pred naštartovaním, musí mať min, 12,4V a po naštartovaní cca 14 V.Asi od 13,7V do 14,2 V je to rôzne skontroluj si to podľa manuálu. Merá sa to jednoducho, nič sa neodpája , len priložíš kontakty meráku na póly batérie a pridáš plyn, kontroluje sa to pri rôznych otáčkach a aj po jazde. Niekedy reglér studený funguje a teplý nedobíja, alebo čo je horšie prebíja a zníčí baterku a riadiacu jednotku. Baterku čo má dlhodobo pod 12,4 V treba vymeniť. Držím palce. A kúp si nabíjačku, lebo keď sa nejazdí tak treba baterku sem tam aj dobiť.

Start se slabou baterii

Skvělá odpověď, děkuji! 3.4.2021 v 18:40 | Nahoru | #4
problém je,že když má baterka bez zatížení 12V,tak při startu klesne např. na 10V. Ale když ma bez zatížení 10V, tak při startu třeba jen 6-7V. Takže problém nebude v moto (i kdyz kontrola dobijeni nikdy neuškodí) Ale v přístupu k baterce přes zimu. Nova baterka zimu třeba zvládne bez dobijeni (lepší je ji tím netrapit), ale jak není nová, tak je třeba ji občas dobíjet...

5 reakcí na tento příspěvek Start se slabou baterii

4.4.2021 v 08:09 | Nahoru | #5
Dá se nějak obyčejným multimetrem změřit startovací proud ?

Na malým Versysu mám baterku co má stabilně cca 12.6V a napětí bez problemu drží, ale s motorem pri startu sotva otoci , může mi někdo vysvětlit co s tou baterku teda je?
(Je to baterkou, né strojem, zkoušeno i u jiné moto=to samé...)

1 reakcí na tento příspěvek Start se slabou baterii

4.4.2021 v 08:51 | Nahoru | #6
mari> Ne neda. Nejschudnejsi reseni je nekde sehnat/pujcit klestovy multimetr. Ty tyto velike proudy umi spolehlive

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Start se slabou baterii

4.4.2021 v 10:01 | Nahoru | #7
Johny_Servis> Je třeba dodat, zvláště pro laika, že ten klešťový multimetr musí umět měřit stejnosměrný proud. Protože levnější typy za pár stovek ho měřit neumí.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Start se slabou baterii

4.4.2021 v 10:09 | Nahoru | #8

mari píše: Dá se nějak obyčejným multimetrem změřit startovací proud ?

Na malým Versysu mám baterku co má stabilně cca 12.6V a napětí bez problemu drží, ale s motorem pri startu sotva otoci , může mi někdo vysvětlit co s tou baterku teda je?
(Je to baterkou, né strojem, zkoušeno i u jiné moto=to samé...)



https://www.conrad.c...cFcvF5RoCHKQQAvD_BwE

Start se slabou baterii

4.4.2021 v 11:09 | Nahoru | #9
Ja pouzivam tohle :
http://www.rc-modela...-power-analyzer.html

Neni to zadny presny meridlo, ale zase je to blbuvzdorny

Naposledy editováno 04.04.2021 11:10:34

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Start se slabou baterii

4.4.2021 v 11:29 | Nahoru | #10

jandaxx píše: Johny_Servis> Je třeba dodat, zvláště pro laika, že ten klešťový multimetr musí umět měřit stejnosměrný proud. Protože levnější typy za pár stovek ho měřit neumí.



Ten dnes koupíš na ebay do litru.

(reakce na) Start se slabou baterii

4.4.2021 v 11:30 | Nahoru | #11

cuir píše: https://www.conrad.cz/p/voltcraft-vc-330-proudove-kleste-digitalni-cat-ii-600-v-cat-iii-300-v-displej-counts-2000-1307544?&vat=true&gclid=CjwKCAjwx6WDBhBQEiwA_dP8rQRmLc41ejEaJh4BMz8O0JmVVh5rEU-5fVoXfmN96-nNo2NcFcvF5RoCHKQQAvD_BwE



Vypadá, že to je ten můj, jen v jiné barvě. Stál mě cca 800.

Start se slabou baterii

4.4.2021 v 15:23 | Nahoru | #12
Takze presto, ze baterka se tváří ready a udržuje stabilně napětí 12,6-12,7V může být v podstatě "mrtva" díky nedostatecnemu startovacimu proudu ?
Měl jsem za to ze to jde ruku v ruce se stavem napětí...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Start se slabou baterii

4.4.2021 v 15:38 | Nahoru | #13

mari píše: Dá se nějak obyčejným multimetrem změřit startovací proud ?

Na malým Versysu mám baterku co má stabilně cca 12.6V a napětí bez problemu drží, ale s motorem pri startu sotva otoci , může mi někdo vysvětlit co s tou baterku teda je?
(Je to baterkou, né strojem, zkoušeno i u jiné moto=to samé...)



Dá se změřit, akorát si k němu musíš pořídit odpovídající bočník pro měření předpokládaného rozsahu proudů a ten multimetr musí měřit se slušnou přesností napětí v rozsahu desítek mV.
Otázka je, proč chceš ten proud při startování měřit, jednak naměříš z tou baterkou, která je evidentně vhodná tak akorát na připevnění k opasku a napájení čelovky, jak jsi zjistil správným pokusem v jiném motocyklu (doufám že zhruba stejného objemu a počtu válců a se startérem zhruba stejného výkonu) proud o hodně menší než by byl s baterkou v dobrém stavu a za druhé Ti znalost toho proudu celkem k ničemu nebude.
S tou baterkou je to, že má velký vnitřní odpor a při zatížení proudem startéru jí nadměrně klesne napětí, tak že se už nedá jako startovací baterka použít.

(reakce na) Start se slabou baterii

Skvělá odpověď, děkuji! 4.4.2021 v 15:42 | Nahoru | #14

mari píše: Dá se nějak obyčejným multimetrem změřit startovací proud ?

Na malým Versysu mám baterku co má stabilně cca 12.6V a napětí bez problemu drží, ale s motorem pri startu sotva otoci , může mi někdo vysvětlit co s tou baterku teda je?
(Je to baterkou, né strojem, zkoušeno i u jiné moto=to samé...)



jo a nejak jsem zapomel odpovedet i nadruhej dotaz... baterie je vadna nebo stara a jiz nema potrebny startovaci proud, proto nema dostatek sily aby otocila s motorem svizne a motorka pekne chytla. Je treba dat novou baterii. Pokud by jsi ji nechal zmerit zatezovym testrem na baterie tak ti to ukaze i startovaci proud a procentualni vykon od originalni hodnoty a videl by jsi treba tento vysledek.
Mam tu fotky mereni te same baterie na te same motorce kde jedna je teda bohuzel hure citelna ,ale nevadi.
Krasne na tom vidis, ze staci ikdyz je baterie vybita a to "pocitove" jen trosicku.
Tahle baterka ma mit startovaci proud 190A
Prvni fotka je jasna..pri napeti 12,70V ma 189A startovak a je tak na 100% vykonu.
Ta druha fotka je blbe citelna a po degradaci kvality bude zrejme zcela necitelna, nicmene na komplu v plne kvalite ji citelnou mam a napeti na baterii je 12,35V startovaci proud klesnul na 146A a to tedy vykazuje ze baterie ma jen 66% vykonu na to aby nastartovla motorku. Merak zaroven hlasi okonkou, ze baterie je v poradku, ale je potreba ji nabit, ze se nejedna o vadnou baterii.
Takze to jen takova mala ukazka co par desetin voltu udela s vykonem baterie.
Proto je potreba mit dobijeni v poradku a baterii udrzovat nabitou.





Naposledy editováno 04.04.2021 15:43:50

Start se slabou baterii

4.4.2021 v 16:04 | Nahoru | #15
Na nastartování stačí málo,k měření aku je dobrej měřák co sem dal cuir, klešťák měří jenom odběr proudu né stav aku.
Důležitý je vnitřní odpor,Ohmuv zákon.
Tohle je dostatečný na zjištění stavu moto aku.
www.alza.cz/auto/ring-elektronicky-multifunkcni-tester-baterii-rbag-500-pro-12v-olovene-baterie-d4925523.htm

Naposledy editováno 05.04.2021 15:10:12

(reakce na) Start se slabou baterii

4.4.2021 v 18:35 | Nahoru | #16
Maxipes_Fík> jo takhle mi to úplně staci spis mě to jen zajímalo než že bych chtěl dal jezdit s baterku co i po najetí několika malo desitek km, má problém otočit motorem, přesto že jinak napětí drží, navíc by jízda s takovým aku mohla možná vadit i regulátoru nebo statoru, u malého Verse rád odchází...

(reakce na) Start se slabou baterii

4.4.2021 v 22:39 | Nahoru | #17
PetrL3> To je pravda. Koupil jsem ho na Aliexpressu za asi 700 v akci. Kvalitní značku UNI-T. Jenže já ho koupil, protože ho běžně používám pracovně. Laik může jít do GME, koupit nejlevnější a pak se bude divit, že nefunguje. Protože umí jen AC. Proto moje poznámka.

Start se slabou baterii

5.4.2021 v 08:45 | Nahoru | #18
K tomu měření stejnosměrného proudu s bočníkem jak psal Maxipes jde to ale hrozí že si při tom štrejchnete a bude ohňostroj.
Ideální je stejnosměrný klešťák,nemusí se nic rozpojovat a změřený je to hned.
Cena bočníku není zrovna lidová.
Tady docela srozumitelně popsané měření s bočníkem.
elektrika.cz/data/clanky/clanek.2006-02-05.1331239165
Cena bočníků.
www.tme.eu/cz/katalog/bocniky_118106/
Nejednodušší je odnést aku k nějkakému profi prodejci ten ji dokáže otestovat a případně prodat novou.

Naposledy editováno 05.04.2021 11:37:57

(reakce na) Start se slabou baterii

Skvělá odpověď, děkuji! 5.4.2021 v 10:59 | Nahoru | #19
krokoš> Minimální napětí, které baterce ještě neublíží je 10,5 V. Takže baterku neměnit, ale zkusit nabít. Samozřejmě, jestli má baterka tak malé napětí delší dobu, tak sulfatuje. Některé nabíječky mají desulfatační program. Někdy to funguje.

Naposledy editováno 05.04.2021 11:42:04

1 reakcí na tento příspěvek Start se slabou baterii

Skvělá odpověď, děkuji! 5.4.2021 v 11:05 | Nahoru | #20
Stav nabití Napětí v klidu [V] Hustota elektrolytu [g/cm3]
100% > 12,60 1,26 - 1,28 v pořádku
75% 12,40 - 12,54 1,24 - 1,25
50% 12,24 - 12,40 1,21 - 1,24 ihned dobít
25% 11,88 - 12,18 1,13 - 1,18
0% < 11,88 < 1,12 - KO - nevydrží dlouho nabitá. Po nabití do 24ho spadne.

Naposledy editováno 05.04.2021 11:07:51

4 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Start se slabou baterii

5.4.2021 v 11:05 | Nahoru | #21
mari> Startovací proud v tomto případě není podstatný. Důležité je napětí na baterce při startování. Takže připoj multimetr k baterce a startuj. Pokud napětí na baterce klesne pod 10V (nebo někam k 9V) je baterka pravděpodobně v háji. Jenom pro jistotu píšu, že připojit měřák k baterce paraelně. Kdo by ho připojil do série, vytvořil by z něj pojistku, která by to nepřežila

Naposledy editováno 05.04.2021 11:43:12

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Start se slabou baterii

5.4.2021 v 11:39 | Nahoru | #22

drak0123 píše: Stav nabití Napětí v klidu [V] Hustota elektrolytu [g/cm3]
100% > 12,60 1,26 - 1,28 v pořádku
75% 12,40 - 12,54 1,24 - 1,25
50% 12,24 - 12,40 1,21 - 1,24 ihned dobít
25% 11,88 - 12,18 1,13 - 1,18
0% < 11,88 < 1,12 - KO - nevydrží dlouho nabitá. Po nabití do 24ho spadne.



drak0123 Měření hustoty je sice nejlepší diagnostika ale u sočastných aku nepoužitelná.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Start se slabou baterii

5.4.2021 v 11:43 | Nahoru | #23

Milos1 píše: mari> Startovací prou v tomto případě není podstatný. Důležité je napětí na baterce při startování. Takže připoj multimetr k baterce a startuj. Pokud napětí na baterce klesne pod 10V (nebo někam k 9V) je baterka pravděpodobne v háji. Jenom pro jistotu píšu, že připojit měřák k baterce paraelně. Kdo by ho připojil do série, vytvořil by z něj pojistku, která by to nepřežila



Milos1
Máš to pdložený nějakým solidním měřením???.
Možná by bylo lepší nic nepsat a neblbnout lidem hlavy.

(reakce na) Start se slabou baterii

5.4.2021 v 12:25 | Nahoru | #24
kratkej01> To je prostě fyzika milý hochu. On je to totiž úplně normální zátěžový test baterky, víš? Je to běžná metoda používaná například v autoservisech. Já za to nemůžu, že něco může být jednoduché a přitom funkční a netřeba dělat z trusu vědu a blbnout lidem hlavy

Naposledy editováno 05.04.2021 12:28:43

2 reakcí na tento příspěvek Start se slabou baterii

5.4.2021 v 12:27 | Nahoru | #25
Startovací proud baterky - CCA - cold cranking amps - je takový proud, který je baterka schopná dodávat po dobu 30 sekund, přitom napětí na baterce nesmí klesnout pod 7,2V. Obvykle bývá baterka hodně předimenzovaná, já mám v motorce ytz12s-bs se startovacím proudem 210A, pro nastartování mi stačí 50-60A.

Naposledy editováno 05.04.2021 12:28:25

(reakce na) Start se slabou baterii

5.4.2021 v 12:40 | Nahoru | #26
jack.fx> Ano tak to je. Startovací proud baterky předimenzovaný být musí, protože zapalovací soustava většinou není schopná "vykřesat jiskérku", když napětí spadne pod 9-10 V. Startér s tím pak sice nějak točí ale motor nenastartuje.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Start se slabou baterii

5.4.2021 v 14:55 | Nahoru | #27
jack.fx>
Máš částečně pravdu ještě je to měření vztaženo k teplotě.
Něco k měření

Metodika zjišťování startovacího proudu dle EN předepisuje ochladit
akumulátor na mínus 18 C a zatížit jej vybíjecím proudem po dobu 10
sekund. Napětí akumulátoru nesmí na konci testu při daném vybíjecím
proudu klesnout pod 7,5V. Pak se odběr proudu na 10 sekund přeruší a
akumulátor se následně zatíží proudem o velikosti 60% původní hodnoty do
poklesu napětí na hladinu 6V. Dle DIN se vybíjí po dobu 30 s, přičemž
koncové napětí nesmí klesnout pod 9V. Dle IEC se vybíjí po dobu 60 s a
napětí nesmí klesnout pod 8,4V, kdežto dle SAE se vybíjí po dobu 30 s a
napětí nesmí klesnout pod 7,2V. Různé metodiky tak dávají různé, značně
rozdílné, výsledky. Například akumulátor s vybíjecím proudem zjištěným dle
EN o velikosti 100A, bude mít stejnou hodnotu dle metodiky DIN jen asi
60A.

(reakce na) Start se slabou baterii

5.4.2021 v 17:55 | Nahoru | #28
kratkej01>Typická ukázka toho jak se za pomocí Ctrl+C a Ctrl+V dá i z jednoduché věci udělat věda. Takže teď si ještě ten chudák, který jenom potřeboval vědět, jestli má špatnou baterku, bude muset pořídit kromě "tankového" ampermetru ještě mrazák. Výborně

2 reakcí na tento příspěvek Start se slabou baterii

Skvělá odpověď, děkuji! 5.4.2021 v 18:38 | Nahoru | #29
Aknuh>Nepřemýšlej nad místním vědeckým sympóziem na téma startovací akumulátor. Tebe nezajímá, jakým proudem za ní tahá startér, ani metodika zjiš´tování startovacího proudu podle různých norem. Tebe zajímá jestli je ta baterka ve stavu, který umožňuje nastartovat. Tak jí dobij a třeba za pár dní udělej tu jednoduchou zkoušku, kterou tady popsal Milos1 a budeš mít jasno. Šedý je strom teorie, ale zejený je strom praxe.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Start se slabou baterii

5.4.2021 v 18:54 | Nahoru | #30
kratkej01> já vím, to je okopčená tabulka a nechtělo se mi to mazat. Konec konců to ničemu nevadí Šlo mi o napětí na baterii. Baterii kde mohu změřit hustotu jsem já již dlouho dlouho neviděl, se snad ani nedělají.

Naposledy editováno 05.04.2021 19:01:00
Předchozí
1 2 3 4
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Motorka A2 35kw pro trpaslíka Suzuki GS 500E, Honda CB 500, Kawasaki GPZ 500, Kawa... sasasasa 29 25.3.2024 v 17:59 mRKEF
Kawa GPZ 500 S, karburátor, stará Š... Kawasaki GPZ 500 blingdoogie 23 9.11.2023 v 09:07 Krautkopf
Poškozený řetěz [1, 2, 3, 4] Kawasaki ZX-6R Ninja, Yamaha YZF-R6, BMW F 650 CS, K... pajovka 101 14.6.2023 v 06:32 t_freedom
Kawasaki gpz 500s Kawasaki GPZ 500 Novajs45 3 28.5.2023 v 14:22 Novajs45
startovaci rele pali se pojistka Kawasaki GPZ 500 dolezel 9 17.8.2022 v 06:26 dolezel

TOPlist