bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Ochrana pajeneho spoje v oleji
2.4.2021 v 22:36
Čím ochránit pájený spoj pod víkem motoru, kde se máchá v horkém oleji? Hádám, že smršťovačka nebude ten nejlepší nápad, když v teple měkne a lepidlo se nejspíš rozpustí v oleji. Izolačka v oleji taky asi nebude nejlepší nápad. Tavná pistole zase narazí na teplotu oleje. Tak čím? Máte někdo zkušenost? Ještě jsem přemýšlel nad zalitím do epoxidu, ale moc se mi to nelíbí, kvůli vibracím. Pak už snad jen zapatlat silikonem na motory..

díky za radu..

PS: Potřebuju vyměnit čidlo polohy klikovky připojené na stator VAPE. Je to na přístupném drátu a půjde to pohodově zapájet. Jen nemám zkušenost s pájeným spojem v horkém oleji.

Ochrana pajeneho spoje v oleji

2.4.2021 v 23:20 | Nahoru | #1
Bejvávaly doby kdy se to řešilo textilní páskou a vypalovacím lakem, pak se přešlo na různý syntetický materiály. Tkaná skelná páska se používá v trafech s olejem ale to je trochu "overkill". Ono totiž takovej spoj není třeba chránit jako spíš držet mimo kontakt s kovem okolo, nejlíp polohou (olej vůči SnPb a Cu není moc agresivní, ostatně i indukční cívky a trafa používaly a používaj olej).

Silikon asi nic nezkazí ale existujou i další, používal jsem třeba elchemco hmoty.

Naposledy editováno 02.04.2021 23:22:59

2 reakcí na tento příspěvek Ochrana pajeneho spoje v oleji

3.4.2021 v 00:10 | Nahoru | #2
hele horkej olej samotnymu cinu a medi nema moc cim uskodit dle myho.. soucastkam by vadit taky nemel (do spar mezi kontakty a pouzdry vazkej olej urcite nenavzlina) otazka je co to udela s deskou samotnou (podle me vubec nic ale zkusenost nemam), takze to zkusit, prip. kdyz to striknes nejakym olejiodolnym lakem tak ses podle me zcela v klidku..

(jinak desticku FR4 mam primo v nadrzi, misto desticky origo cidla paliva, ta origo byla spojita a ja tam mam jen spinac.. origo byla normalne pajena, bez laku, a normalni uhlikovej prouzek jako v potacich, zadna zasadni ochrana.. akorat byla na nejaky keramice.. ja tam mam uplne obyc FR4, zatim to tam je pul roku a furt to funguje)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ochrana pajeneho spoje v oleji

3.4.2021 v 00:21 | Nahoru | #3
kerut> Půl roku nic neznamená pokud to nebylo při zvýšený teplotě jako při testování. Vlastně bez otřásací stolice a testování v mrazící komoře s přechodem na zvýšenou teplotu nemůžeš nic zaručit

(reakce na) Ochrana pajeneho spoje v oleji

3.4.2021 v 00:30 | Nahoru | #4
combust> zas benzin je (vuci te FR4 mysleno) agresivnejsi nez olej.. byt horkej, a on zas tak horkej nebude, kolem stovky.. to maj kolikrat moje unipolary i bez voleje (ne ted si delam prdel, ja sem k polovodicum relativne slusnej )

E:ale odpajenej SMD FET vlastnim ohrevem uz jsem videl.. doslova se "odcreepoval" o par mm kde vyzkratoval obvod

Naposledy editováno 03.04.2021 00:31:42

1 reakcí na tento příspěvek Ochrana pajeneho spoje v oleji

3.4.2021 v 07:51 | Nahoru | #5
DrDNA01
Jaká bude teplota oleje? jaká je vzdálenost od vodivých součástí moto ?
Je několik druhů cínů s různou teplotou tavitelnosti.
Izolačních materiálů je spousta akorát cena a dostupnost,menší množství je blbě sehnatelné.
www.ereka.cz/sklotextilni-paska-fp-13-33-180-s-teplotni-odolnosti-180-c
eshop.jakub.cz/d/992634/buzirka-skiliflex-5mm-sklotextilni-bila
Izolační sklotextil tubičky se dají vypreparovat ze starších tepelných spotřebičů na sběrným dvoře.
Jinak teplota tání čistého cínu ne cínové pájky je 231°C.

Naposledy editováno 03.04.2021 08:04:22

1 reakcí na tento příspěvek Ochrana pajeneho spoje v oleji

3.4.2021 v 09:13 | Nahoru | #6
Osobne bych tam dal asi neco takoveho. Když budeš hledat, jistě najdeš i lepší...



Naposledy editováno 03.04.2021 09:14:16

(reakce na) Ochrana pajeneho spoje v oleji

3.4.2021 v 11:47 | Nahoru | #7

kratkej01 píše: DrDNA01
Jaká bude teplota oleje? jaká je vzdálenost od vodivých součástí moto ?
Je několik druhů cínů s různou teplotou tavitelnosti.
Izolačních materiálů je spousta akorát cena a dostupnost,menší množství je blbě sehnatelné.
www.ereka.cz/sklotextilni-paska-fp-13-33-180-s-teplotni-odolnosti-180-c
eshop.jakub.cz/d/992634/buzirka-skiliflex-5mm-sklotextilni-bila
Izolační sklotextil tubičky se dají vypreparovat ze starších tepelných spotřebičů na sběrným dvoře.
Jinak teplota tání čistého cínu ne cínové pájky je 231°C.



Díky. Teplota klasika - je to vzduchac ctyrtakt stopetavdaca - odhaduju olej do 150 stupnu celsia. To by mel asi zvladnout obyc cin, ne?

Nejakou sklotextilni pasku asi budu chopny vypreparovat z nejakeho stareho svetla. Proste to zkusim a uvidim. Jeste jednou dik.

(reakce na) Ochrana pajeneho spoje v oleji

3.4.2021 v 12:00 | Nahoru | #8

Marut píše: Osobne bych tam dal asi neco takoveho. Když budeš hledat, jistě najdeš i lepší...



Dik, ale u toho se prave bojim teploty, oleje a vibraci. Tyto smrstovacky jsou vetsinou psany do plus minus 130 stupnu. To ten olej v lete v terenu u vzduchace asi muze mit taky. To lepidlo bych dost pochyboval, ze prezije horky olej. A te tenkostenost je dost otazka. Kdyz se clovek mrkne, co pouzivaj setrivi vyrobci altiku, tak jsou to vetsinou hodne tlusty izolace - tenka teplotou zmekla buzirka, vibrace a rotujici rotor nemusi byt stastna kombinace.

Asi to proste zapajim, hodim pres to sklenenou buzirku z lustru a necham to macet. Jak psali kluci nahore.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ochrana pajeneho spoje v oleji

3.4.2021 v 12:03 | Nahoru | #9

kerut píše: hele horkej olej samotnymu cinu a medi nema moc cim uskodit dle myho.. soucastkam by vadit taky nemel (do spar mezi kontakty a pouzdry vazkej olej urcite nenavzlina) otazka je co to udela s deskou samotnou (podle me vubec nic ale zkusenost nemam), takze to zkusit, prip. kdyz to striknes nejakym olejiodolnym lakem tak ses podle me zcela v klidku..

(jinak desticku FR4 mam primo v nadrzi, misto desticky origo cidla paliva, ta origo byla spojita a ja tam mam jen spinac.. origo byla normalne pajena, bez laku, a normalni uhlikovej prouzek jako v potacich, zadna zasadni ochrana.. akorat byla na nejaky keramice.. ja tam mam uplne obyc FR4, zatim to tam je pul roku a furt to funguje)



Ja tam nebudu davat holou desku. Potrebuju jen na altiku od VAPE ustrihnout nefunkcni snimac polohy klikovky (civka s magnetickym jadrem) a napajet tam novou, kterou Vape prodava zvlast. Takze fakt jen ochrana spajenyho dratu - zkusim tu sklenenou pletenou z lustru a necham to macet. Uvidim. Dik.

Ochrana pajeneho spoje v oleji

3.4.2021 v 14:06 | Nahoru | #10
Co třeba toto ?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ochrana pajeneho spoje v oleji

3.4.2021 v 14:33 | Nahoru | #11
DrDNA01> jo takhle, no a neslo by to picnout co nebliz neceho co drzi (hned u vinuti napr. atd, ..hod fotku jak to vypada) aby se to nemohlo slusnout na skrin nebo dekl, a nechat to volne ? prip pres to pretahnout kouskem NBR hadicky ? ..ty pasky bych se spis bal ze se odlepi a bude tam plavat... jinak cin to vydrzi 100%, toho bych se nebal,..

Ochrana pajeneho spoje v oleji

3.4.2021 v 15:50 | Nahoru | #12
Snad se nepletu, ale některé snímače otáček v prostoru altíku, tedy v olejové mlze, jsou připájeny ke kabelem bez jakékoliv ochrany. A funguji desítky let.

(reakce na) Ochrana pajeneho spoje v oleji

6.4.2021 v 13:55 | Nahoru | #13

kerut píše: DrDNA01> jo takhle, no a neslo by to picnout co nebliz neceho co drzi (hned u vinuti napr. atd, ..hod fotku jak to vypada) aby se to nemohlo slusnout na skrin nebo dekl, a nechat to volne ? prip pres to pretahnout kouskem NBR hadicky ? ..ty pasky bych se spis bal ze se odlepi a bude tam plavat... jinak cin to vydrzi 100%, toho bych se nebal,..



Snimac jde postou (to cerny vlevo nahore - s napisem S01). Jak prijde tak ho tam napajim. Zkusim to bud co nejbliz snimace, nebo statoru a do buzirky. A holt uvidime, jestli si driv skrtne, nebo se zase spali - uz mam doma sbirku dvou funkcnich statoru s timhle snimacem zkratovanym a uz se mi nechce kupovat cely stator.

vilemx píše: Snad se nepletu, ale některé snímače otáček v prostoru altíku, tedy v olejové mlze, jsou připájeny ke kabelem bez jakékoliv ochrany. A funguji desítky let.



No bohuzel toho si nastacili vsimnout ve firme VAPE. Ty jejich snimace jsou povestne mezi Blatari, skoro jako chvat peti kroku a pukleho srdce v Kill Billovi... chvatem je namontovani snimace, pak udelas tech pet kroku (vetsinou 8000km) a pukne ne srdce, ale zkratne se snimac. Nejdriv tam davali jejich snimac S01, ale ten odchazel jak na bezicim pasu a ted vylepseny S09, ktery odchazi sporadicky..

Ochrana pajeneho spoje v oleji

6.4.2021 v 15:11 | Nahoru | #14
jj, co nejbliz necemu pevnymu + kus treba palivovy hadicky je jistota, olej zvladne a z dratu nespadne..

jinak na te snimaci civecce se indukuje tolik ze se pri zkratu na kostru fakt prepali ?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Blata 125 - pokec, fotky, videa a v... [1 ... 85, 86] Blata 125 Enduro, Blata 125 Motard Martic 2576 1.1.2024 v 00:08 Milan1963
Blata 125 průměr podtlakového venti... Blata 125 Enduro, Blata 125 Motard, Blata BXM 125 vondris6 0 18.3.2023 v 22:19 vondris6
Blata Blata 125 Enduro, Blata 125 Motard, Blata BXM 125 Panturis 0 3.10.2022 v 10:07 Panturis
Blata 125 BXM (původ motoru) Blata 125 Enduro, Blata 125 Motard, Blata BXM 125 Panturis 2 21.8.2022 v 12:14 Ariete
Zkušenosti servis Honda Pardubice [1, 2, 3] Blata 125 Enduro czech-mirecek 64 6.6.2022 v 12:11 Ariete


TOPlist