Téma: Hlučné řazení
2.4.2021 v 10:38
Ahoj kluci.
Nevím čím to je, ale od chvíle, co mám nové větší plexi, tak nějak víc vnímám zvuky mého traktoru R1100RT.
Nyní mě trochu trápí hodně hlučné řazení. Zejména když řadím nahoru 2, 3, 4, 5 tak je to cituji "jako hodit kladivo do kanálu" jak se vyjádřil jeden maník zde na fóru.
Hodně lidí vlastnící GS, R, RT starší ročníky, tak říkají, že to je normální. Jde o opravdu silný mechanický zvuk. Ne jako přes zuby, ale prostě mi to připadá jako zařadit jedničku na staré Tatře.
Brambory jsou poctivé kusy železa a tak věřím, že stejně to bude mlátit třeba i po 200 tisících kilometrech.
Máte stejný pocit na vašem stroji?
Já zatím neměl tu čest jezdit na stejném stroji, abych to porovnal.
A hlavně, předtím jsem jezdil hlavně maxiskůtry. Trochu mi ta bezestupňová převodovka chybí
Ale nádrž mezi nohama, to je něco jiné panečku.
Prosím tedy o váš názor, jaké máte s tímto hlučným řazením zkušenosti.
Braňo
Nevím čím to je, ale od chvíle, co mám nové větší plexi, tak nějak víc vnímám zvuky mého traktoru R1100RT.
Nyní mě trochu trápí hodně hlučné řazení. Zejména když řadím nahoru 2, 3, 4, 5 tak je to cituji "jako hodit kladivo do kanálu" jak se vyjádřil jeden maník zde na fóru.
Hodně lidí vlastnící GS, R, RT starší ročníky, tak říkají, že to je normální. Jde o opravdu silný mechanický zvuk. Ne jako přes zuby, ale prostě mi to připadá jako zařadit jedničku na staré Tatře.
Brambory jsou poctivé kusy železa a tak věřím, že stejně to bude mlátit třeba i po 200 tisících kilometrech.
Máte stejný pocit na vašem stroji?
Já zatím neměl tu čest jezdit na stejném stroji, abych to porovnal.
A hlavně, předtím jsem jezdil hlavně maxiskůtry. Trochu mi ta bezestupňová převodovka chybí
Ale nádrž mezi nohama, to je něco jiné panečku.
Prosím tedy o váš názor, jaké máte s tímto hlučným řazením zkušenosti.
Braňo
Ty zvuky při řazení takhle holt jsou. Na semaforech, když zařadím za 1, zní to jako když bouchneš kladivem hřebík stovku. Ale takhle to má být. Změna oleje vůbec nepomohla. Paradoxně čím jemněji se k řazení chováš, tím je to horší. Chce to tam prostě kopnout a opak je to cajk.
Obdélník> Ahoj, také mi to tak v poslední době připadá. Neposlouchat to ale tvrdě to tam řáchnout. Ani otáčky na to vliv nemají. Prej když se ta převodovka točí na přímo, že tam není žádný primární převod, tak se točí 2x rychleji než u ostatních mašin. Proto ten rachot.
Jen pro oživení. Koupil jsem další vrtuli a řazení je tam poměrně hlučné. I jal jsem se koupit převodový olej Castrol 75W140, který mi byl vřele doporučen. namísto 75W90
Prý by se mělo řazení, respektive zvukové projevy při něm rapidně zjemnit.
Po výměně oleje v převodovce dám vědět, zda je to pravda.
Prý by se mělo řazení, respektive zvukové projevy při něm rapidně zjemnit.
Po výměně oleje v převodovce dám vědět, zda je to pravda.
Tak dnes projeto, cca 90 kilometrů a řazení se výrazně zklidnilo s tím převodovým olejem 75W-140. Není to sice úplně samet, ale je to pořádný skok ke kultivovanosti převodovky.
Další výměny budou už jen s 75W-140. Je sice drahý jako prase, 460,- korun za litr, ale stojí to za to. A měnit budu vždy po sezoně, což je u téhle motorky cca 3 000 kilometrů.
Další výměny budou už jen s 75W-140. Je sice drahý jako prase, 460,- korun za litr, ale stojí to za to. A měnit budu vždy po sezoně, což je u téhle motorky cca 3 000 kilometrů.
tomcruise77> Tohle já neřeším. Po sezoně jde vždycky veškerý olej z motorky ven. Najedu cca 7 000 kilometrů za rok, ale jelikož jsem koupil druhou Rkovou bramboru, tak na té dám maximálně ty 3 000.
A nájezd kilometrů nic nemění na tom, že po sezoně to všechno vypustím a neleju nové náplně. Motorák, převodový a koncový olej. Mě to nezrujnuje a mám lepší pocit.
A nájezd kilometrů nic nemění na tom, že po sezoně to všechno vypustím a neleju nové náplně. Motorák, převodový a koncový olej. Mě to nezrujnuje a mám lepší pocit.
Ahoj chlapy. Jsem rád, že jste otevřeli téma řazení u R1100RT. I mne totiž překvapilo jaký kravál dokáže moje motka při řazení vydávat . Pravda je, že i na volnoběh je už převodovka dosti slyšet. Má najeto 80 000Km. Trochu mě uklidnili vaše zkušenosti. Při příští výměně převodového oleje se budu inspirovat kolegou Obdélníkem. Myslím, že na tom něco bude .
Před 14. dny jsem měnil gufera a olej v předních tlumičích. Nevím jestli se někomu už stalo, že odešel spínač tlaku oleje? Mě ano. Kontrolka při zapnutí klíčku nesvítila. Po rozebrání přístrojové desky jsem zjistil, že žárovka je OK. No nakonec to byl ten zmíněný spínač. Jedna z mála součástek, ke kterým je dobrý přístup .
Naposledy editováno 16.08.2021 18:52:57
Před 14. dny jsem měnil gufera a olej v předních tlumičích. Nevím jestli se někomu už stalo, že odešel spínač tlaku oleje? Mě ano. Kontrolka při zapnutí klíčku nesvítila. Po rozebrání přístrojové desky jsem zjistil, že žárovka je OK. No nakonec to byl ten zmíněný spínač. Jedna z mála součástek, ke kterým je dobrý přístup .
Naposledy editováno 16.08.2021 18:52:57
fousek64> Zdarec, dnes jsem jezdil a má převodovka je jako z tanku. Hlavně při řazení na 2 a 3 při rozjezdu je brutus. Čím víc se snažím jemně řadit, tím je to horší. Tyto stroje jsou takové, není potřeba to nějak moc řešit, dokud zařadíš. Pokud ale rachotí převodovka na volnoběh,to je něco špatně, zřejmě už opotřebené díly, ale při 80 tis. se mi to nezdá. Také mám ale strach, že mě to někde klekne. Mechanik mi ale vždy říká, pokud se to nezhoršuje a je to pořád stejné, tak to neřeš. Mám 104 tis. km a už nic neřeším. Když to klekne tak to klekne. Až budu měnit olej v převodovce, dám malinko hustší. Ale teď chci hlavně jezdit. Po seřízení ventilů to jede jako hodinky, šepot květin. A na rovinu, když by to bylo tiché jako moderní stroje, nebyl by to takový požitek z mechaniky. Kolama dolů kluci.
Pánové, tak jsem dal do RSka kromě oleje 75W140 ještě tohle
https://www.znackove...sion-100ml-d2246.htm
a řazení je opět o kus lehčí a klidnější.
Sice najeto zatím jen cca 200 kilometrů, ale troufám si tvrdit, že tohle bude to pravé ořechové.
https://www.znackove...sion-100ml-d2246.htm
a řazení je opět o kus lehčí a klidnější.
Sice najeto zatím jen cca 200 kilometrů, ale troufám si tvrdit, že tohle bude to pravé ořechové.
Obdélník> No nevím, žádný normální mechanik ti nikdy nedoporučí dávat do mašiny to, co není schváleno výrobcem. Je to sice jenom aditivum, ale pokud je převodovka v háji, toto tu skázu možná jenom malinko oddálí. Pokud v háji není, tak riskuješ, že brzo bude. Pokud je to v tubě, tak je to rozhodně nějaké hustisko, takže pokud už, tak rozmýchat v oleji, překontrolovat, jak se olej změnil, zda se nějak nesrazil a až poté možná to dát do mašiny. Já to ale raději budu řešit malinko hustějším olejem a myslím že to bude to samé.
V době vzniku konstrukce této převodovky nikdo netušil jaké přípravky budou k dispozici.
Moje převodovka nehučí, pouze řazení bylo u mého RSka trochu hlučnější oproti Sku.
Proto jsem dal ten 75W140 a teď tohle. Co se týká zvukových projevů při řazení, tak to je nyní obrovská změna k lepšímu.
Někdo dává 75W90, někdo si pochvaluje ten 75W140, no a já budu dávat kombinaci 75W140 + to aditivum s MoS2. Chci aby to řadilo tak, jak to řadí nyní. To se mi líbí .
Moje převodovka nehučí, pouze řazení bylo u mého RSka trochu hlučnější oproti Sku.
Proto jsem dal ten 75W140 a teď tohle. Co se týká zvukových projevů při řazení, tak to je nyní obrovská změna k lepšímu.
Někdo dává 75W90, někdo si pochvaluje ten 75W140, no a já budu dávat kombinaci 75W140 + to aditivum s MoS2. Chci aby to řadilo tak, jak to řadí nyní. To se mi líbí .
Zeptám se tady, protože to souvisí s řazením. Když podřadím v zatáčce a trochu nešetrně pustím spojku, tak mi trochu ustřelí zadní kolo. Jakoby se blokne a a zadek kousek podjede. Už se mi to stalo asi 3x (zatím jsem to vždycky ustál, respektive motorka se srovnala, jsem začátečník). Čím to je? Mám ještě K100RS a ta to nedělá. Až to bude na mokru nebo v zatáčce bude nějakej bordel, tak lehnu. Jenom pro info, je to R1100RS
Naposledy editováno 27.04.2022 22:24:49
Naposledy editováno 27.04.2022 22:24:49
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
výfuk Dominator na BMW 1100 RS BMW R 1100 RS | Martin50 | 11 | 6.2.2024 v 17:20 FrancisR |
Prasklý výfuk, možnost opravy, výmě... BMW R 1100 RT | Martin50 | 16 | 28.1.2024 v 11:12 Martin50 |
Prasklý výfuk, možnost opravy výměn... BMW R 1100 RT, BMW R 1100 RS | Martin50 | 3 | 19.1.2024 v 10:21 xbabka |
odborná oprava koncového prevodu BMW R 1100 GS, BMW R 1150 GS, BMW R 1150 GS Adventur... | Destroyer | 27 | 10.12.2023 v 13:00 Tomassino |
Zadní blatník BMW R 1100 S | Obdélník | 8 | 6.9.2023 v 11:40 Obdélník |