mám Aprili RX 125 (Rotax 123 2T) a karburátor VHSB34 a potýkám se s tím, že ať dám jehlu na jakýkoliv zářez a snažím se nastavovat volnobežnou směs jak chci, motorka stále chcípá při přidání plného plynu z přímo volnoběhu. Když se pak trošku vytočí nebo se za to tolik nevezme, vytáčí se normálně. Dělá to opravdu jen když otáčky spadnou až k volnoběžným. Pokud vytáhnu sytič, tak problém zmizí a motor se bez dušení vytočí normálně.
Znamená to tedy, že je směs v tomto momentě moc chudá a proto chcípá? Může to vyřešit větší volnoběžná tryska? Karburátor by měl mít standartní nastavení pro daný model RX (1994):
hlavní tryska - 135
tryska sytiče - 60
volnoběžná tryska - B36
emulzní trubice - B36
Posunování jehly nemělo výrazného efektu, ale zdá se mi, že s jehlou na první zářez od shora se problém spíše prohloubil. Při nastavování volnoběžné směsi se povolováním šroubu bohatosti problém nelepší, ale při plném utažení se zdálo, že se problém trochu zlepšil a motor se občas chytl nebo "osciloval", ale nevytočil se tak jako s vytaženým sytičem. Ještě jsem zkusil vyměnit hlavní trysku ze 135 na 138. Motorka jede dobře, na problém to ale nemá žádný vliv.
Je ještě možné že je například karburátor někde špatně složený? Hladina by měla být v pořádku, to byl můj první tip, protože karburátor měl z počátku špatnou hladinu. Nevím už jak dál, jediná věc je ta volnoběžná tryska co mě ještě tak napadá, takže velké díky moc všem za všechny rady a názory
Ad difuser - mělo by to tam držet na těch šroubech a běžně jsou asi tři varianty o průměru 34, lišej se velkostí otvoru toho přechodovýho kanálu.
Naposledy editováno 02.04.2021 20:43:58
assassin píše: Volnobezna tryska mit vliv muze.
Jinak prudký přidání z volnobehu dela problemy více motorkam, tohle totiz bezne v provozu moc nedelas ... motorky kde se s nejakym ostrým zachazenim s plynem pocita maji karburator s akceleracni pumpou ktera tam pri tom prudkém přidání vstrikne benzin navic...
Řeším něco podobného na karbci s pumpičkou. Hýbal jsem s jehlou nahoru i dolu, hlavní tryska větší i menší a nevidím změnu k lepšímu. Karbec fungl nový, pumpička funguje. Nějaký napad? Vlastně si pořád nejsem jistý, jestli to v tu chvíli potřebuje více, nebo méně benzínu.
- zkontrolovat airbox a filtr
- zkontrolovat těsnost systému (příruba z airboxu do karbecu a z karbecu do motoru.
- obstřiknout na volnoběh karbec čističem brzd, a sledovat jestli to nebude mít vliv na otáčky (někde by něco netěsnilo)
- kontrola správného složení karbecu, jestli jsou použity všechny těsnění co mají být atd.
- zvýšení plovákové hladiny
- větší volnoběžná tryska
U mě mělo vliv zvýšení hladiny, ale i když je teď opravdu vysoko, stejně to tam pořád je a úplně jsem se toho nezbavil (i když už to hodně eliminoval) a možná budu zkoušet jako poslední možnost větší trysku pokud se na to nevyprdnu a nenechám to tak. Jednoznačně ale hladina je první věc kromě těch kontrol.
Ad barva svíčky - to je dobrý hlavně pro diagnostiku závady, ono totiž chvilku trvá než ta svíčka změní vzhled (tedy pokud to není extrémě bohatý, do černa se dá jít rychle i se studeným motorem).
Ad origo natryskování - viz můj příspěvek č.1, nicméně, jehla K25 má ostřejší konec než K57 u RS takže na plný plyn dává bohatší směs, se 160kou to bude určitě moc bohatý.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Prasklá nakopávačka na aprillia rx ... Aprilia RX 125 | Marekkkkkk | 10 | 8.4.2024 v 18:47 Marekkkkkk |
Aprilia RX 125 Aprilia RX 125 | virusek | 5 | 30.4.2023 v 19:26 krokoš |
Aprilia RX nejde do otáček Aprilia RX 125 | Apriliarx125 | 2 | 16.9.2022 v 21:19 Apriliarx125 |
manual Aprilia RX 125 (2019-2020) Aprilia RX 125 | bedy84 | 4 | 29.8.2022 v 06:25 bedy84 |
Oprava zrezlých části rámu Aprilia RX 125 | pretis | 8 | 10.4.2022 v 03:37 hondaman1 |