bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Chcípá při plném plynu z volnoběhu
30.3.2021 v 23:33
Zdarec,
mám Aprili RX 125 (Rotax 123 2T) a karburátor VHSB34 a potýkám se s tím, že ať dám jehlu na jakýkoliv zářez a snažím se nastavovat volnobežnou směs jak chci, motorka stále chcípá při přidání plného plynu z přímo volnoběhu. Když se pak trošku vytočí nebo se za to tolik nevezme, vytáčí se normálně. Dělá to opravdu jen když otáčky spadnou až k volnoběžným. Pokud vytáhnu sytič, tak problém zmizí a motor se bez dušení vytočí normálně.

Znamená to tedy, že je směs v tomto momentě moc chudá a proto chcípá? Může to vyřešit větší volnoběžná tryska? Karburátor by měl mít standartní nastavení pro daný model RX (1994):

hlavní tryska - 135
tryska sytiče - 60
volnoběžná tryska - B36
emulzní trubice - B36

Posunování jehly nemělo výrazného efektu, ale zdá se mi, že s jehlou na první zářez od shora se problém spíše prohloubil. Při nastavování volnoběžné směsi se povolováním šroubu bohatosti problém nelepší, ale při plném utažení se zdálo, že se problém trochu zlepšil a motor se občas chytl nebo "osciloval", ale nevytočil se tak jako s vytaženým sytičem. Ještě jsem zkusil vyměnit hlavní trysku ze 135 na 138. Motorka jede dobře, na problém to ale nemá žádný vliv.
Je ještě možné že je například karburátor někde špatně složený? Hladina by měla být v pořádku, to byl můj první tip, protože karburátor měl z počátku špatnou hladinu. Nevím už jak dál, jediná věc je ta volnoběžná tryska co mě ještě tak napadá, takže velké díky moc všem za všechny rady a názory
Předchozí
1 2
Následující

Chcípá při plném plynu z volnoběhu

2.4.2021 v 20:30 | Nahoru | #31
Není to náhodou těsnění pod sedlo jehlovýho ventilu? Jinak je několik různejch sad takže to může být i na nějakou z variant kterou ty nemáš viz - všechno co je označený 52612 je v tý sadě.
Ad difuser - mělo by to tam držet na těch šroubech a běžně jsou asi tři varianty o průměru 34, lišej se velkostí otvoru toho přechodovýho kanálu.

Naposledy editováno 02.04.2021 20:43:58

Chcípá při plném plynu z volnoběhu

2.4.2021 v 21:16 | Nahoru | #32
combust> právě že těsnění pod sedlo jehlového ventilu je hned to pod tím (a je papírové). Toto je měděné. Říkal jsem si nakonec, že to asi bude pro nějakou jinou variantu toho karbcu. Jinak i přes odšroubování těch dvou šroubu tam ten difuzor tak držel, že to prostě nešlo vymáčknout. Až zas budu čistit karbec tak to zkusim znovu.

Chcípá při plném plynu z volnoběhu

2.4.2021 v 22:09 | Nahoru | #33
Měď - šroub pod přívodem paliva pod kterým je sejtko?

Chcípá při plném plynu z volnoběhu

3.4.2021 v 11:37 | Nahoru | #34
Taky ne, k tomu už tam je jiný kroužek větší

(reakce na) Chcípá při plném plynu z volnoběhu

3.4.2021 v 15:34 | Nahoru | #35

assassin píše: Volnobezna tryska mit vliv muze.
Jinak prudký přidání z volnobehu dela problemy více motorkam, tohle totiz bezne v provozu moc nedelas ... motorky kde se s nejakym ostrým zachazenim s plynem pocita maji karburator s akceleracni pumpou ktera tam pri tom prudkém přidání vstrikne benzin navic...


Řeším něco podobného na karbci s pumpičkou. Hýbal jsem s jehlou nahoru i dolu, hlavní tryska větší i menší a nevidím změnu k lepšímu. Karbec fungl nový, pumpička funguje. Nějaký napad? Vlastně si pořád nejsem jistý, jestli to v tu chvíli potřebuje více, nebo méně benzínu.

Chcípá při plném plynu z volnoběhu

4.4.2021 v 14:41 | Nahoru | #36
Ano, zvýšit hladinu - to pomáhá protože se to při prudkém otevření šoupátka ochudí.

Chcípá při plném plynu z volnoběhu

5.4.2021 v 16:54 | Nahoru | #37
Barney> tak můžeš udělat jako já klasický kolečko:
- zkontrolovat airbox a filtr
- zkontrolovat těsnost systému (příruba z airboxu do karbecu a z karbecu do motoru.
- obstřiknout na volnoběh karbec čističem brzd, a sledovat jestli to nebude mít vliv na otáčky (někde by něco netěsnilo)
- kontrola správného složení karbecu, jestli jsou použity všechny těsnění co mají být atd.
- zvýšení plovákové hladiny
- větší volnoběžná tryska

U mě mělo vliv zvýšení hladiny, ale i když je teď opravdu vysoko, stejně to tam pořád je a úplně jsem se toho nezbavil (i když už to hodně eliminoval) a možná budu zkoušet jako poslední možnost větší trysku pokud se na to nevyprdnu a nenechám to tak. Jednoznačně ale hladina je první věc kromě těch kontrol.

Chcípá při plném plynu z volnoběhu

5.4.2021 v 18:48 | Nahoru | #38
Přihodím sem taky ještě dotaz, když bych chtěl dávat tu větší volnoběžnou trysku, jakou mám dát? Je jich spousta velikostí. Asi bych měl dát i větší emulzní trubici. Mám teď trubici B36 a volnoběžnou trysku 36. Rikal jsem si, že bych zkusil třeba trubici B40 a trysku 40, mohlo by to mít nějaký znatelný vliv?

Chcípá při plném plynu z volnoběhu

5.4.2021 v 21:54 | Nahoru | #39
Tam je hromada možností. V některejch variantách je tam jen ta trubice a další tryska tam vůbec není, jindy tam není trubice ale je tam jen tryska. Nemáš tam teď náhodou trysku a CD1 emulzku?

Chcípá při plném plynu z volnoběhu

6.4.2021 v 02:19 | Nahoru | #40
Nevím co myslíš tim CD1, na emulzce je B36 a na trysce jen 36. To jsem nevedel že je to až tak nakombinované, myslíš že by pomohlo třeba vydělat jen tu trubici?

Chcípá při plném plynu z volnoběhu

6.4.2021 v 09:37 | Nahoru | #41
Zvláštní. Emulzka značená B36 by měla bejt už sama o sobě kombinace trysky 36 s emulzkou. V kombinacích emulzka+tryska se používaj právě ty CD emulzky ale čertví. Zkontroluj jestli má ta emulzka stejnej průsvit jako tryska tak by možná stálo za pokus nechat tam jen tu emulzku

Chcípá při plném plynu z volnoběhu

6.4.2021 v 10:57 | Nahoru | #42
Aha, dobře díky, zkusím to, na to jsem opravdu zvědavý

Chcípá při plném plynu z volnoběhu

10.4.2021 v 16:58 | Nahoru | #43
Tak jsem tu volnoběžnou trysku oddělal a nechal tam jen tu trubici. Opravdu to bylo tím. Teď už to dělá jen když je šroub bohatosti nad 1+ otáčkou, ale musím to vyšroubovat víc protože pak ta reakce na plyn je taková jaká má být, takže možná zkusím koupit trysku 40 a trubici vydělat úplně. Jinak mě napadá, neznáte někdo přesné nastavení karbcu pro RX? Nemůžu to nikde najít, a když už tam dám volnoběžnou trysku 40, což je nastavení jako má RS, nemám dát i větší trysku? Mám tam teď 138, koukam na svíčku a bílé to není, cihlovité taky ne, spíš do černa. To by značilo bohatší směs ale jeden nikdy neví a podle svíčky to určit je taky celkem kumšt. RS má trysku 160, já žiju celou dobu v domnění že RX má origo 135, ale když vidím jak se věci mají a o čem jsem byl přesvědčený že je pravda, začínám pochybovat i o tom

Chcípá při plném plynu z volnoběhu

10.4.2021 v 21:14 | Nahoru | #44
"Teď už to dělá jen když je šroub bohatosti nad 1+ otáčkou, ale musím to vyšroubovat víc protože pak ta reakce na plyn je taková jaká má být"... - default je 1,5 otáčky ven a čím víc vyšroubovanej tím chudší je volnoběžná směs (u tohodle karbecu se škrtí přívod vzduchu) takže větší tryska není řešení (teda jestli správně chápu popis toho jak se to teď chová).

Ad barva svíčky - to je dobrý hlavně pro diagnostiku závady, ono totiž chvilku trvá než ta svíčka změní vzhled (tedy pokud to není extrémě bohatý, do černa se dá jít rychle i se studeným motorem).

Ad origo natryskování - viz můj příspěvek č.1, nicméně, jehla K25 má ostřejší konec než K57 u RS takže na plný plyn dává bohatší směs, se 160kou to bude určitě moc bohatý.

Chcípá při plném plynu z volnoběhu

11.4.2021 v 02:20 | Nahoru | #45
Aha tak teď už chápu ten výběr trysek s mojí jehlou. Jinak jo je to tak, teď to mám lehce nad 1.5 otáčky (tak 1.7) a dělá to ten problém, jakmile to trošku stáhnu už to nedělá, ale čím je šroub vyšroubovaný má to lepší reakci na přidání z volnoběhu. Myslím si právě, že tam jde málo benzínu, takže se ochuzováním na šroubu bohatosti ochudí až moc a chcípá to přidáním plného plynu. Nastavil jsem teda hladinu zpátky na 13mm, protože jsem i jinde po netu četl, že to Aprilia takto uvádí kvůli tomu nakloněnému karbecu a na RX je taky lehce nakloněný. Na 11mm se mi ta hladina zdála moc vysoká, nevím jestli to může být tím. Tak jsem si říkal, že bych dal trubici B40. Jinak nezkoušel jsem měnit pozici jehly (mám ji na druhý zářez odshora) protože na jehlu na nižší zářezy už to tarokovalo se všemi předchozími nastaveními.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Prasklá nakopávačka na aprillia rx ... Aprilia RX 125 Marekkkkkk 10 8.4.2024 v 18:47 Marekkkkkk
Aprilia RX 125 Aprilia RX 125 virusek 5 30.4.2023 v 19:26 krokoš
Aprilia RX nejde do otáček Aprilia RX 125 Apriliarx125 2 16.9.2022 v 21:19 Apriliarx125
manual Aprilia RX 125 (2019-2020) Aprilia RX 125 bedy84 4 29.8.2022 v 06:25 bedy84
Oprava zrezlých části rámu Aprilia RX 125 pretis 8 10.4.2022 v 03:37 hondaman1


TOPlist